دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی شامل روش ها و تکنیک هایی است که به مدیران وب‌سایت ها کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن بازدید و فروش وب سایت خود را چندین برابر افزایش دهند.

در حقیقت صرفا راه اندازی یک سایت و عدم توجه به شیوه های بازاریابی اینترنتی در دنیای پر رقابت امروز، هیچ کمکی به فروش و افزایش بازدید سایتتان نخواهد کرد.

راه اندازی یک سایت همانند فروشگاهی در کوچه و پس کوچه هایی قرار دارد که بسیار کم تردد است و هیچ تبلیغی نیز برای معرفی بیشتر آن انجام نمی شود. اما درصورتی که در همان کوچه و پس کوچه های شهر، فروشگاه هایی وجود دارند که اشباع از مشتری می باشند. دیجیتال مارکتینگ دقیقا همین نقش را برای سایت ها در اینترنت بر عهده دارد.

دیجیتال مارکتینگ شامل روش هایی همچون بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت در گوگل، ایمیل مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره می باشد که هر کدام به خودی خود دنیایی است. برای اینکه بر مباحث دیجیتال مارکتینگ مسلط شوید، به شما پیشنهاد می کنیم تا کتاب «صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ» نوشته سعید حکیمی نیا و فروغ شریعتمداری که توسط انتشارات دیباگران تهران منتشر شده است را مطالعه کنید.

این کتاب راهنمای کاملی برای تمام سرفصل هایی که در بالا به آنها اشاره شد می باشد و از طریق سایت آموزشی میهن لرن قابل تهیه است.

معرفی تعدادی از روش های دیجیتال مارکتینگ:

  • سئو و بهینه سازی سایت: مدت هاست که از سئو بعنوان قدرتمندترین تکنیک به منظور جذب ترافیک و فروش بیشتر استفاده می شود. به کمک تکنیک های سئو می توانیم رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بویژه گوگل افزایش دهیم و سپس با جذب بازدیدکننده های هدفمند بیشتر، شانس فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهیم.
  • ویدیو مارکتینگ: بازاریابی ویدیویی یکی از مطرح ترین تکنیک ها برای برندسازی می باشد. در ویدئو مارکتینگ با سرمایه گذاری مناسب جهت ساخت ویدیو های جذاب که در دل آنها برندمان معرفی می شود، می توانیم بازدیدکننده مستقیم جذب کنیم که یکی از ملاک های مهم سئو در سال 2018 برای افزایش رنک وب سایت می باشد.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی امروزه به قدری پیشرفت کرده اند و محل اجتماع کاربران فراوان شده اند که به عنوان قدرتمندترین ابزار در کنار سئو می توان از آن برای برندینگ و افزایش فروش استفاده کرد. بدون شک در عصر حاضر هر کسب و کار اینترنتی که از این ابزار قدرتمند استفاده نکند، ضرر زیادی را خواهد کرد.
  • بازاریابی محتوا: امروزه بر خلاف گذشته، دیگر کسی به بنرها و تبلیغات فراوان گوشه و کنار وب سایت ها توجهی نمی کند. تعداد رقبا بسیار زیاد شده و خیلی زود وب سایت ها در میان میلیون ها سایت دیگر گم می شوند. شیوه و ماهیت تبلیغات اینترنتی عوض شده است. در نتیجه باید به دنبال راهی برای بازاریابی باشیم که به خوبی بتوانیم نظر مخاطبان را جلب کرده و برند و محصولاتمان را به آنها معرفی کنیم. بازاریابی محتوا، بدون تردید نسل آینده تبلیغات اینترنتی خواهد بود. در این شیوه تبلیغاتی، ابتدا با ارائه محتوا و محصولات رایگان نظر مخاطبان را بدون آنکه متوجه تبلیغات شوند جلب کرده و سپس به محض ارائه محصولات جدید به شدت خواهند خرید محصولات ما خواهند بود. برای مطالعه مقالات آموزشی پیرامون بازاریابی محتوا، پیشنهاد می کنیم به سایت آموزشی میهن لرن مراجعه کنید.

اما قبل از اینکه به سراغ یادگیری دیجیتال مارکتینگ و یا سئو بروید، توصیه می کنیم تا زیرساخت بسیار مناسبی را برای وب سایت خود تهیه کنید که قابلیت میزبانی مطلوب را از حجم بالای کاربران آنلاین داشته باشد. برای اینکه بتوانید سایت خود را بصورت رایگان راه اندازی کنید و زیرساختی را فراهم آورید که بیشترین کیفیت و سرعت را داشته باشد، پیشنهاد می کنیم از سیستم مدیریت محتوا (CMS) وردپرس استفاده نمایید. برای دریافت آموزش وردپرس نیز می توانید به آدرس www.MihanLearn.net مراجعه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

منبع : وینفون
129 پست
تیم وینفون
وینفون، مرجع تخصصی محصولات مایکروسافت
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , ,