چندی پیش کارگردان اصلی بازی No Man’s Sky توضیحاتی را در رابطه با انتشار اولیه‌ی ضعیف این بازی به طرفداران ارائه داد.

همان طور که مطلع هستید، بازی No Man’s Sky در سال 2016 به طور رسمی توسط استودیو هلو گیمز منتشر شد اما نتوانست انتظارات بالای منتقدان و کاربران را برآورده کند و به یکی از عناوین شکست خورده‌ی آن سال تبدیل شد. تا قبل از انتشار بازی، همگان انتظار یک اثر موفق، تکرار نشدنی و البته با نوآوری‌های خلاقانه را داشتند که می‌تواند تا چندین سال بازیکنان را سرگرم کند. حداقل، اطلاعات موجود تا قبل از عرضه‌ی بازی به همراه مصاحبه‌های سازندگان و تریلرها، صحت این موضوع را به خوبی تایید می‌کنند. به هر حال، بازی بعد از عرضه با موج عظیمی از انتقادها رو به رو شد و پایین‌ترین نمرات را از منتقدان دریافت کرد. اما این پایان راه نبود و بعد از عرضه‌ی بازی، سازندگان آن را به حال خود رها نکردند. هلو گیمز تا چندین ماه به سکوت خبری فرو رفت و هیچ توضیح خاصی را به کاربران ارائه نداد. با گذشت مدت زمانی، رفته رفته به‌روزرسانی‌ها و پچ‌های مختلفی از سوی سازندگان به دست خریداران رسید و هلو گیمز سکوت خبری خود را شکست. تا الان، بازی به خوبی پشتیبانی شده و حتی ما شاهد انتشار نسخه‌ی ایکس باکس وان آن بودیم. در حال حاضر به نظر می‌رسد که با وجود به‌روزرسانی‌ها و رفع مشکلات گسترده‌ی بازی، No Man’s Sky به یکی از پرطرفدارترین عناوین موجود در بازار تبدیل شده و روزانه میزان بسیار زیادی از کاربران است. در رابطه با همین موضوع، چندی پیش تعدادی از طرفداران بازی یک تابلوی خاص تهیه کرده و در آن از تیم سازنده‌ی بازی تشکر کردند.

حال با تمامی این موضوعات، کارگردان اصلی بازی No Man’s Sky یعنی شان ماری، توضیحاتی را به طرفداران ارائه داده که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد:

درست بعد از این‌که بازی ما منتشر شد، چندین عنوان بزرگ دیگر به دست بازیکنان رسید اما آن‌ها نتوانستند آن طور که باید و شاید، انتظارات را برآورده کنند و از مشکلات مختلفی رنج می‌بردند.

اکنون به خوبی درک می‌کنم که به چه علت، شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، الکترونیک آرتس و بتسدا بعد از انتشار یک بازی ضعیف خود، قصد دارند فضای موجود بر علیه آن‌ها را کنترل کنند و هواداران خود را آرام سازند. به دفعات بالا اتفاق افتاده است که سازندگان قصد داشتند کاربران را کنترل کنند اما قطعا این راه نمی‌تواند تغییری در شرایط ایجاد کند و شاید اوضاع را بدتر سازد!

شان ماری در ادامه‌ی صحبت‌های خود، اشاره‌ی دقیقی به بازی‌های ضعیف منتشر شده نکرد اما با اشاره به نام چند شرکت بزرگ، بدون تردید منظور او عناوین Anthem ، Fallout 76 و Sea of Thieves بوده است که در زمان انتشار خود، ضعیف‌ترین عملکرد را داشتند. شان ماری در ادامه در رابطه با سکوت خبری ابتدایی هلو گیمز افزود:

شاید این سکوت خبری، بدترین دوران برای ما بود. هر چند وقت یک بار، قصد داشتم این سکوت را بشکنم و با انتشار یک پست در بلاگ شخصی خود، کاربران از برنامه‌های آینده‌ی تیم و کارهایی که قرار است انجام دهیم مطلع سازم. می‌دانستم که این کار، تغییری در شرایط موجود ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند تا اعتبار نابود شده‌ی مارا بازگرداند. بلکه به تلاش و پشتیبانی نیاز است.

شان ماری در حال حاضر، از سکوت خبری هلو گیمز دفاع می‌کند و این توصیه را به تمامی سازندگان داشته که می‌توانند با گذشت زمان و رفع مشکلات بازی خود، دوباره شرایط را به نفع خود تغییر دهند. No Man’s Sky می‌تواند یک مثال یا الگوی خوب برای آن‌ها باشد.

منبع :

GAMESPOT

22 پست
مهیار امیدی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , ,