سرانجام مورد انتظارترین بازی سال یا بهتر بگویم، مورد انتظارترین بازی نسل هشتم، جمعه گذشته به انتشار رسید و مورد استقبال شدید همه‌ی بازی‌بازان در کل دنیا قرار گرفت به شکلی که اگر یک گشت و گذار کوتاه در فضای مجازی کرده باشید، حتما دیده‌اید که تمام اخبار، ویدیوها و تصاویری که از دنیای سرگرمی به انتشار می‌رسد، متعلق به Red Dead Redemption 2 است. من امروز در این مقاله قصد دارم ۱۵ حقیقتی که قبل از تجربه این بازی باید بدانید را به شما بگویم. پس با وینفون همراه باشید.

در طی چهارده سال گذشته که عنوان Red Dead Revolver برای اولین بار روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ۲ در سال ۲۰۰۴ به انتشار رسید، فرانچایزِ Red Dead که دیگر متعلق به راکستار (Rockstar) شده بود، به شکل‌های بسیار جالبی تغییر شکل پیدا کرد و دچار تحول‌های بسیار زیادی شد. اگر چه Red Dead Redemption 2 در حقیقت سومین نسخه‌ی این سری است، اما این فرانچایز در طی تاریخ خود فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را تجربه کرده است و اگر چه شاید این سری مانند دیگر فرانچایز محبوب خودِ راکستار یعنی سری Grand Theft Auto پیشینه و ریشه آنچنان مستحکمی نداشته باشد، اما آخرین نسخه‌ی این سری این حس را به ما می‌دهد که اگر در طی سال‌های آتی همه چیز به همین روندی که هست، ادامه پیدا کند، قطعا این موضوع دچار تغییر خواهد شد و ما دیگر سری Red Dead را هم مانند Grand Theft Auto بزرگ و ارجمند به حساب خواهیم آورد؛ آن روز دور نیست. اما در حالی که کم کم برای تجربه Red Dead Redemption 2 اماده می‌شوید، بد نیست با هم نگاهی به ۱۵ فکت جالب از این بازی و به طور کلی سری Red Dead داشته باشیم که در آن نکاتی هم از Red Dead Revolver را بررسی خواهیم کرد و هم Red Dead Redemption و هم Red Dead Redemption 2؛ پس بدون معطلی بریم به سراغ اصل مطلب.

۱. Red Dead Revolver در ابتدا توسط کپکام در دست توسعه بود

بله درست شنیدید! اگر چه سری Red Dead اکنون دیگر به یکی از ارزشمندترین فرانچایزهای راکستار تبدیل شده است و همه مردم دیگر نام آن را با راکستار می‌شناسند، اما این کپکام (Capcom) بود که برای اولین بار توسعه و ساخت Red Dead Revolver را آغاز کرد. این بازی توسط استودیوی توسعه دهنده Angel Studios در دست ساخت قرار داشت که توسط کپکام تاسیس شده بود و زیر نظر او فعالیت داشت اما موضوع اینجا بود که هر دوی آن‌ها درمورد مسیری که می‌خواستند Red Dead Revolver داشته باشد، با هم مخالف بودند. بدین ترتیب این بازی در سال ۲۰۰۳ توسط کپکام کنسل شد و پروسه ساخت و توسعه آن موقف شد. به هر ترتیب پس از گذشت مدتی Angel Studios توسط شرکت مادر راکستار و تیک تو (Take Two) به خدمت گرفته شد و نامش به راکستار سن دیگو (Rockstar San Diego) تغییر پیدا کرد و بدین ترتیب یکی از پروژه‌های قدیمی انجل استودیوز چشم مدیر راکستار، دن هاوسر (Dan Houser) را گرفت. در دسامبر سال ۲۰۰۳ راکستار حق نشر عنوان Red Dead Revolver را از کپکام خرید و تاریخ جدیدی برای این سری رقم زد.

۲. Red Dead Revolver در ابتدا قرار بود بسیار آرکید باشد

اگر چه راکستار با سری Grand Theft Auto همیشه نشان داده که در ساخت عناوین آرکید که هیچ قاعده و قانون مشخص و سفت و سختی در پشت آن‌ها قرار ندارد، مهارت دارد و اگر چه سری Red Dead از نظر سبک و سیاق شیوه بسیار متفاوتی با GTA دارد، اما Revolver هم قرار بود در ابتدا به موازین این سبک وابستگی زیادی داشته باشد و بیشتر به جای یک بازی جدی، خشن و سرسخت شکل و شمایل یک بازی آرکید را به نمایش بگذارد چرا که راکستار در طول تاریخ خود همیشه ثابت کرده که بهترین روش را برای ساخت عناوین آرکید مانند بلد است و می‌تواند لذت بخش بودنِ عناوین آرکید را از نوک پا تا فرق سرِ هر عنوانی را به خوبی پیاده سازی کند. به هر حال، به زمانی بازمی‌گردیم که Revolver توسط کپکام در دست ساخت قرار داشت؛ به نظر می‌رسید که این بازی بیشتر یک عنوان آرکید باشد که شکل و شمایلش از چیزی که امروز به آن شکل درآمده، بسیار متفاوت‌تر بوده است. حتی این بازی به حدی آرکید بوده که یکی از شخصیت‌های آن قادر به پرواز کردن بود‌‌! همیش براون (Hamish Brown) یکی از اعضای استودیوی راکستار در سال ۲۰۰۴ در یکی از مصاحبه‌های خود با BBC گفته بود که “بازیِ کپکام بسیار آرکید بود”. وی در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به سوالی دیگر چنین ادامه داد: “حتی این بازی دارای شخصیتی بود که می‌توانست پرواز کند. ما ریشه‌های آرکید آن را حفظ کردیم اما پیشینه‌ای واقع گرایانه‌تر به آن بخشیدیم. این بازی پرونده‌ای بود که ما در آن خصوصیات، ویژگی‌ها و شخصیت کپکام را برداشتیم و مالِ خودمان را به آن اضافه کردیم. چیزهایی نظیر سبیل‌های چهار پا را از روی راهزنان مکزیکی برداشتیم و میان پرده‌های موشن کپچر شده و همینطور حسِ تاریکِ شوخ طبعی خودمان را روی آن صدا گذاری کردیم”.

۳. در نزدیکی‌های اتمام پروسه ساخت و توسعه Revolver تصمیم گرفته شد که دنباله‌ی این سری می‌تواند جهان آزاد باشد

اگر چه شاید حتی خود راکستار هم در زمانی که برای اولین بار امتیاز این فرانچایز را خرید، روزی تصورش را نمی‌کرد که سری Red Dead به جایی که امروز هست، برسد و تا این حد بتواند برای آن‌ها موفق ظاهر شود و چنین کارهای بزرگ و افتخارات بی نظیری کسب کند، اما حداقل می‌دانستند که نباید فقط یک بازی از این سری بسازد و باید آن را ادامه دهد، همین تفکر هم باعث شد که این فرانچایز چنین مسیر درخشانی را که امروز دارد طی کند و به جایگاه امروزی خود نزد بازی‌بازان برسد طوری که تبدیل به مورد انتظارترین بازی نسل شود و میلیون‌ها بازی‌باز در کل دنیا فقط منتظر عرضه شدن آن باشند تا بتوانند هر چند برای ساعاتی لذت تجربه آن را استفاده کنند. همین تصمیم راکستار که خواست این سری ادامه پیدا کند و دنباله Revolver ساخته شود، آن را به این جا رساند، در غیر این صورت ما هیچ وقت فرصت تجربه این سری را پیدا نمی‌کردیم. همانطور که گفتم، راکستار می‌دانست که این سری باید ادامه پیدا کند چرا که حتی قبل از این که Revolver منتشر شود، آن‌ها در حال برنامه ریزی مراحلی این بودند که این سری در آینده چگونه می‌تواند باشد، حتی در حالی که توسعه و ساخت اولین نسخه این سری در حال انجام شدن بود. در طی این مدت، آن‌ها تصمیم گرفتند که این بازی می‌تواند تا جایی پیش برود که تبدیل به Red Dead Redemption شود و یک عنوان جهان آزاد باشد. تصمیمی که به جرات می‌توان گفت باعث تحول در صنعت بازی‌های ویدیویی شد و به کلی آن را دگرگون کرد. به هر حال گاهی برخی تصمیم‌ها تاریخ ساز می‌شوند که شاید نمونه بارز این موضوع را بتوان به وضوح در اینجا دید.

۴. جانشینیِ برحق Red Dead Redemption

به لطف تبدیل شدن این سری به یک عنوان جهان آزاد، داستان پردازی کاملا جدید آن که غیر مرتبط با داستان نسخه اول آن بود و ارتباطی به آن نداشت، همینطور تغییر در لحن آن که آن را تبدیل به یک داستان پردازی خاکی و به قول معروف مشتی کرده بود و همچنین تغییر در سبک و سیاق کلی آن باعث شد که اگر چه شاید Red Dead Redemption از نظر تکنیکی دنباله‌ی Revolver به نظر می‌رسید اما در حقیقت چنین نبود و راکستار چنین نگاهی به این بازی نداشت. نگاه راکستار به Red Dead Redemption بیشتر مانند یک جانشین برحق و معنوی برای نسخه اول آن به حساب می‌آمد.

۵. صدای جان مارستون

بی شک جان مارستون (John Marston) یکی از بهترین و شدیدا دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌هایی است که ما در صنعت بازی‌های ویدیویی در دهه اخیر و یا بیشتر دیده‌ایم که بخش بسیار زیادی از آن به لطف تصویربرداری بی نظیر و فوق العاده‌ی راب وایِتهوف (Rob Wiethoff) به دست آمده است که توانست کاری کند که ما واقعا با این شخصیت احساس نزدیکی کنیم و با او همزاد پنداری داشته باشیم. اما جالب است بدانید که در حالی که او این نقش را بازی کرده، اما اولین انتخاب راکستار نبوده است. راکستار در ابتدا نقش جان مارستون را به چند بازیگر بسیار مطرح و معروف پیشنهاد داد که از این جمله می‌توان به کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، رابرت ردفورد (Robert Redford) و یا رابرت دانوال (Robert Donvall) اشاره کرد. به هر حال هر یک از آن‌ها به دلیلی موفق به انجام و ایفای این نقش نشد و کنار رفتند و در نهایت راکستار این نقش را به راب وایتهوف پیشنهاد کرد که ما هم واقعا از این انتخاب خوشحالیم و از این که سایر بازیگران کنار رفتند و سرنوشت به این شکل رقم خورد، بسیار راضی هستیم.

۶. پوسترهای تحت تعقیب بلا استفاده در Red Dead Redemption

پوسترهای تحت تعقیب فراوان را می‌توان به وفور در سرتاسر غرب وحشی، روی دیوارها و ساختمان‌های مختلف دید و دنیای رام نشده‌ی Red Dead Redemption نیز از هیچ نظر چنین موارد غیر معمولی را نادیده نگرفته است چرا که هر چه باشد، این عنوانی است درمورد راهزنان و یاغی‌ها که همه چیز در این بازی باید مطابق این‌ها باشد. با این حال به نظر می‌رسد که تعداد بسیار زیادی پوستر تحت تقعیب از جان مارستون و همینطور شخصیت آبراهام رِیِس (Abraham Reyes) وجود دارد که هیچ وقت در این بازی به کار گرفته نشدند که راکستار هم احتمالا آن‌ها را در جایی از نقشه‌ی بازی به کار برده بود اما در نهایت حذف شدند.

۷. Red Dead Redemption در کره جنوبی

محلی سازی موضوعی است که ما معمولا زیاد به آن فکر نمی‌کنیم اما اغلب برخی از بازی‌ها، حتی برخی از بزرگ‌ترینِ آن‌ها در بعضی از بزرگ‌ترین بازارهای دنیا هم محلی سازی نمی‌شوند. در این رابطه، عنوان Red Dead Redemption نیز هرگز کار دوبله و ترجمه را برای بازارهایی نظیر بازار کره جنوبی به اتمام نرساند. به هر حال این بازی دارای راهنمایی است که شامل ترجمه‌هایی از این بازی می‌شود تا بازی‌بازان در حین بازی کردن، آن‌ها را بخوانند. بازی‌های بزرگی نظیر این و صدالبته سایر بازی‌های بزرگی که بخش بسیار بزرگی از مارکت بازی‌های ویدیویی را به خودشان اختصاص می‌دهند، بهتر است که توجه بیشتر و بهتری به موضوع محلی سازی داشته باشد؛ یعنی درست همان کاری که برخی از بازی‌های ژاپنی و یا کره‌ای برای بازار غرب انجام می‌دهند تا توجه مخاطبان غربی را به خود معطوف کنند پس بازی‌های غربی نیز بهتر است که برای احترام بیشتر به مخاطبین خود در برخی از مناطق دنیا که نمی‌توانند از زبان اصلی بازی بهره برداری کنند، متعاقبا این نکته را در نظر بگیرند و بازی‌های خود را برای این مناطق محلی سازی کنند چرا که در غیر این صورت ممکن است دیر یا زود این بازارها را از دست بدهند و پشتیبانی بخش بزرگی از بازار را از دست بدهند. امیدواریم این موضوع در آینده بیشتر مورد توجه شرکت‌های بزرگ قرار بگیرد.

۸. لباس The Elegant در Red Dead Redemption

برای همه‌ی کسانی که یک کار را به نحو احسن انجام می‌دهند و همه چیز را به طور کامل تکمیل می‌کنند، لباس The Elegant احتمالا چیزی است که زیاد با آن غریبه نیستند و به خوبی آن را می‌شناسند. این لباس یکی از ۹ لباسی است که شما برای تکمیل کردن بازی و ۱۰۰ درصد کردن آن، نیاز دارید. این موضوع و هینطور این حقیقت که جان مارستون در زمان به تن کردن این لباس کاملا رفو کرده و شیک به نظر می‌رسد، باعث می‌شود که این لباس یکی از بهترین لباس‌ها و با ارزش‌ترین آن‌ها به حساب بیاید. اگر چه در ابتدا راکستار قصد داشت که این لباس را بدون کلاه در بازی قرار دهد، اما خب به هر حال بهترین تصمیمی که می‌شد گرفت را آن‌ها انتخاب کردند و بدین ترتیب ما شاهد یکی از بهترین لباس‌های جان مارستون در این بازی هستیم. ما یک بار دیگر از این که آن‌ها تصمیم خود را تغییر دادند، خوشحالیم چرا که این کلاه باعث شده که این لباس ۱۰ برابر بیشتر از قبل جذاب به نظر برسد.

۹. لباس The Duster Coat در Red Dead Redemption

این هم یکی دیگر از لباس‌هایی است که چنین اشخاصی که در مورد قبلی به آن‌ها اشاره شد، به خوبی با آن آشنا هستند. The Duster Coat که در ابتدا فقط یک کت بود که مارستون روی لباس خود به تن می‌کرد، از طریق رسیدن به رتبه افتخار Peacemaker به دست می‌آمد. همانطور که بعدا معلوم شد، از همان مراحل اولیه ساخت و توسعه، این بخشی از بازی بود. در تیزری که در سال ۲۰۰۵ از این بازی منتشر شد (که همان سالی بود که روند ساخت و توسعه Red Dead Redemption آغاز شد) راکستار حتی لباس The Duster Coat را هم در آن نشان داده بود که این موضوع وجود این لباس را از همان مراحل اولیه ساخت بازی ثابت می‌کند که بعدها همین لباس تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و مورد استفاده‌ترین لباس‌های این بازی شد.

۱۱. جوانترین و مسن‌ترین شخصیت‌های قابل بازی در Red Dead Redemption

یک حقیقت دیگر نیز درمورد عنوان Red Dead Redemption وجود دارد که دانستن آن شاید برایتان جالب باشد. این بازی در زمان عرضه خود هم جوان‌ترین و هم مسن‌ترین شخصیت قابل بازی که تا به حال توسط راکستار ساخته شده است را شامل می‌شد. جوان‌ترین شخصیت قابل بازی در کل بازی‌های راکستار جک مارستون (Jack Marston) بود که فقط نوزده سال سن داشت، و مسن‌ترین شخصیت قابل بازی هم با سی و نه سال سن جان مارستون بود. البته همانطور که می‌دانید، جان مارستون دیگر مسن‌ترین شخصیت قابل بازی در بازی‌های راکستار نیست و مایکل در عنوان Grand Theft Auto V با چهل و پنج سال سن اکنون جای او را گرفته است.

۱۲. عنوان Red Dead Redemption به مدت پنج سال در دست ساخت بود

ایده‌های کلی درمورد دنباله عنوان Red Dead Revolver در استودیوی راکستار سن دیگو در زمانی که این بازی در آخرین مراحل ساخت و توسعه‌ی خود بود، آغاز شد و اولین جرقه‌های آن شکل گرفت. به همین جهت هم Red Dead Redemption توانست به این حد از موفقیت و محبوبیت برسد و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی چه از نظر میانگین نمرات و چه از نظر منتقدین و همینطور عده بسیار زیادی از بازی‌بازان انتخاب شود؛ چون راکستار خیلی زود به فکر ساخت این بازی افتاد و توسعه آن را آغاز کرد. شکل گرفتن ایده‌های کلی این بازی پیش از عرضه نسخه‌ی ابتدایی آن باعث شد که راکستار فرصت کافی را برای خلق یکی از جاودانه‌ترین سری‌های تاریخ این صنعت در اختیار داشته باشد که اگر بخواهیم صادق باشیم، یکی از بهترین تصمیم‌هایی بود که می‌شد گرفت. در حقیقت این تصمیمی بود که باعث دگرگونی این صنعت و به طبع خوشحالی و رضایت همه ما شد. عنوان Red Dead Revolver در سال ۲۰۰۴ عرضه شد و از سال ۲۰۰۵ هم Red Dead Redemption وارد پروسه ساخت و توسعه در این استودیو شد در حالی که همانطور که گفتم ایده‌های آن از پیش از سال ۲۰۰۴ آغاز شده بود و پس از عرضه نسخه اولیه این سری وارد مرحله تولید شد. پیش از این که این بازی سرانجام در سال ۲۰۱۰ عرضه شود، به مدت پنج سال توسط ۸۰۰ نفر که روی آن کار می‌کردند، در دست ساخت قرار داشت و این افراد رویایی را آغاز کردند که ما امروز زندگی می‌کنیم.

۱۲. Red Dead Redemption 2 به مدت هشت سال در دست ساخت قرار داشت

نوبتی هم که باشد نوبت جدیدترین ساخته راکستار است که با عرضه خود دنیای مجازی و صنعت بازی‌های ویدیویی را پر از عکس و ویدیو کرده است. عنوانی که هر جایی که چشم می‌اندازیم اثری از او و نامش می‌بینیم. از این قسمت مقاله به بعد، چند فکت جالب را از این بازی مورد بررسی قرار خواهم داد. همه ما دیگر راکستار را به عنوان شرکتی می‌شناسیم که زمان خود را به خوبی صرف بازی‌هایش می‌کند و هیچ عجله‌ای برای توسعه، ساخت و عرضه آن‌ها نشان نمی‌دهد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردم، عنوان Red Dead Redemption که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و پروسه ساخت آن که از پنج سال زودتر آغاز شده بود، نمونه بارزی از این موضوع است. اما خب دنباله این بازی یعنی عنوان بی نظیر Red Dead Redemption 2 پا را از این هم فراتر گذاشت و از نسخه اول خود قدم‌های بیشتری برداشت. هنوز مدت زمان زیادی از عرضه Red Dead Redemption نگذشته بود که راکستار کار روی نسخه دوم آن را آغاز کرد و پس از عبور از یک مرحله سخت وطاقت فرسای ساخت که هشت سال هم به طول انجامید و همینطور دو تاخیر بسیار ناراحت کننده، سرانجام جمعه گذشته به انتشار رسید و همه ما را خوشحال کرد.

۱۳. یک همکاری نزدیک بین همه‌ی استودیوهای راکستار

چیزی که درمورد پروسه ساخت و توسعه 2 Red Dead Redemption بسیار جالب است، این که هیچ یک از استویوهای راکستار به طور مستقل و کامل مسئول ساخت آن نیستند. اگر چه در گذشته شاهد همکاری‌های زیادی بین استودیوهای مختلف راکستار بودیم اما در درجه اول مسئولیت و وظیفه ساخت و توسعه بخش بسیار زیادی از آن‌ها فقط بر عهده یک استودیو بود و ما فقط آن را به عنوان سازنده بازی می‌دانستیم و بقیه را شریک آن می‌دانستیم. به عنوان مثال عنوان Grand Theft Auto V توسط استودیوی راکستار نورس (Rockstar North) توسعه پیدا کرد و یا نسخه اول Red Dead Redemption را راکستار سن دیگو ساخت. اما به هر حال دنباله این بازی تلاشی مشارکتی توسط همه‌ی استودیوهای راکستار بوده است و همه آن‌ها وظایف قابل توجهی در ساخت این بازی ایفا کرده‌اند طوری که هیچ کدام را نمی‌توان سازنده اصلی این بازی دانست. جالب است بدانید که راکستار دارای نه استودیو در پنج کشور مختلف است که شامل انگلیس، اسکاتلند، آمریکا، هند و کانادا می‌شود. سازندگان این بازی نه راکستار نورس یا راکستار سن دیگو و یا راکستار لیدز (Rockstar Leeds) نیستند بلکه به طور کلی استودیوهای راکستار (Rockstar Studios) را مسئول ساخت و توسعه این بازی می‌دانیم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا راکستار هیچ یک از استودیوهای خود را به طور خاص مسئول ساخت این بازی قرار نداد و از آن‌ها خواست که همه با همکاری هم این بازی را بسازند؟ شاید اولین و منطقی‌ترین پاسخی که برای این سوال وجود داشته باشد، اهمیت بسیار بالای این فرانچایز برای راکستار باشد و از این طریق راکستار با دخیل کردن همه استودیوهای خود برای ساخت این بازی، خواسته این کار به بهترین شکل ممکن به انجام برسد و جای هیچ کم کاری وجود نداشته باشد. به هر حال ممکن است هر یک از این استودیوها دارای کارکنانی باشند که بتوانند به هم کمک کنند و از تجربه‌های بهره مند شوند که این همکاری در نهایت باعث خلق یکی از جاودانه‌ترین بازی‌های تاریخ شده است.

۱۴. مشارکت بیش از ۱۲۰۰ بازیگر

مسئولیت ساخت چنین عنوان بزرگی را شاید هیچ یک از ما به طور کامل درک نکنیم. اگر این بازی شکست می‌خورد چه؟ اگر راکستار در بین راه از حجمه‌ی سنگین کار و فشار بی امان آن خسته می‌شد و این بازی را کنار می‌گذاشت و یا به هر شکلی در آن کم کاری می‌کرد چه می‌شد؟ آیا دیگر کسی سراغی از بازی‌های راکستار می‌گرفت؟ آیا دیگر کسی منتظر عرضه بازی جدیدی از راکستار می‌ماند؟ چه بر سر درجه، منزلت و جایگاه راکستار می‌آمد؟ خوشحالیم که هیچ یک از این‌ها پیش نیامد و نتیجه‌ای کاملا برعکس این اتفاق افتاد. یکی از راه‌هایی که راکستار برای جلوگیری از پیش آمدن موضوعات گفته شده انجام داد، همکاری و استفاده از ۱۲۰۰ بازیگر برای بازی خود بود. عددی که شاید در بسیاری از فیلم‌های پرهزینه و میلیارد دلاری هم دیده نشود. اما ما درمورد راکستار صحبت می‌کنیم، شرکتی که به جرات می‌توان گفت همیشه به اندازه یک نسل از رقیبان خود جلوتر بوده است و برای دستیابی به این افتخار از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. این شرکت برای ساخت این بازی از اعداد و ارقام دیوانه کننده‌ای استفاده کرده که تصورش هم برای ما غیر ممکن است. راکستار در طی ساخت و توسعه Red Dead Redemption 2 بیش از ۱۲۰۰ بازیگر برای انجام و ضبط مراحل موشن کپچر و همچنین صداپیشگی این بازی به خدمت گرفت. از این ۱۲۰۰ نفر ۷۰۰ نفر دارای دیالوگ هستند که نتیجه آن مهم بود چرا که هر کدام از NPC های این بازی خصوصیات، شخصیت و خلق و خوی خاص خود را دارند که مقادیر بسیار زیادی هم دیالوگ برای آن‌ها در نظر گرفته شده، بنابراین امکان نداشت که تعداد کم‌تری مدل برای انجام این کار استفاده شود. در حقیقت هر یک از NPC هایی که در این بازی وجود دارد، ۸۰ صفحه دیالوگ به خود اختصاص داده است. حال این ۸۰ صفحه را برای هر ۷۰۰ نفر در نظر بگیرید؛ شما هم قطعا مانند من به مرز دیوانگی می‌رسید.

۱۵. پانصد هزار خط دیالوگ

چند نکته جالب دیگر را هم از این بازی برایتان آماده کرده‌ام. در مجموع پانصد هزار خط دیالوگ در این بازی وجود دارد و مجموع انیمیشن‌هایی که برای این بازی در نظر گرفته شده است، به عدد سیصد هزار انیمیشن می‌رسد و این در حالی است که تمام کار موشن کپچر و ضبط حرکات بازیگران در این بازی ۲۲۰۰ روز به طول انجامیده است. در عین حال بدیهی است که این بازی دارای یک خط داستانی اصلی هم است که چیزی نزدیک به دو هزار صفحه طول دارد. بی شک Red Dead Redemption 2 یکی از جاه طلبانه‌ترین عناوینی است که تا به حال صنعت بازی‌های ویدیویی به خود دیده است و این‌ها فقط چند مثال ساده از جاه طلبی‌ها و بلند پروازی‌های این بازی بود.

منبع :

GAMINGBOLT

964 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,