_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

15 چیزی که دوست نداریم در ایکس باکس اسکارلت ببینیم کنسول بعدی مایکروسافت باید چگونه باشد!

اسکارلت

تا یک یا دو سال دیگر کنسول جدید مایکروسافت احتمالا با نام ایکس باکس اسکارلت (Scarlett) معرفی می‌شود، اما 15 مورد وجود دارد که دوست نداریم در نسخه بعدی ایکس باکس ببینیم. در ادامه با وینفون همراه باشید.

صحبت‌ها از نسل بعدی کنسول‌ها شروع به گرم شدن کرده است و هر چند تا کنون اطلاعات خاصی از آن‌ها منتشر نشده است و قطعا تا یک یا دو سال دیگر نیز معرفی نخواهند شد. زمانی که فیل اسپنسر اعلام کرد که تیم ایکس باکس وان ایکس روی ایکس باکس بعدی کار می‌کند (که ظاهرا به نام Xbox Scarlett نامگذاری شده است)، توجه بسیاری از کاربران جلب شد، همچنین ما. مطمئنا، ما همیشه به آنچه که می‌خواهیم در سخت افزار‌های جدیدتر بازی ببینیم، فکر می‌کنیم، اما در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، این موضوع بسیار بحث برانگیزتر شده است. به همین ترتیب، در اینجا در این مقاله، قصد داریم نگاهی به 15 چیزی که ما نمی‌خواهیم در ایکس باکس بعدی ببینیم، بیاندازیم.

کنسول بدون دیسک

زمانی که سونی درگیر PSP Go شد، پیکربندی کنسول‌ها به سمت دیجیتالی شدن رفت. امروزه تعداد زیادی از مردم بسیاری از بازی‌های خود را به صورت دیجیتالی خریداری می‌کنند، در حالی که بازی کردن از طریق پخش ابری در حال حاضر یک گزینه قابل قبول است. از این رو بسیاری از کاربران پیشنهاد داده‌اند که نسل بعدی کنسول‌ها می‌تواند بازی‌های فیزیکی را به طور کامل حذف کند، ما واقعا نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد. این نه تنها به طور کامل در برابر خواسته‌های مصرف کننده عادی عمل می‌کند، بلکه به نظر می‌رسد این واقعیت را نادیده می‌گیرد که برای تعداد زیادی از مردم، نوع اتصال ثابت و سریع اینترنت که برای یک کنسول کاملا دیجیتال مورد نیاز است، وجود ندارد.

گیمینگ ابری اجباری

گیمینگ ابری بسیاری از مشکلات را مانند کنسول بدون دیسک دارد. در حقیقت این بیشتر یا کمتر از نقطه نظر قبلی ما است. البته اگر به سادگی و گیمینگ ابری فقط یک گزینه جدا باشد، مشکلی ندارد، اما اگر تنها راه برای بازی در کنسول بعدی باشد، مشکل بزرگی است. گیمینگ ابری چیزی است که خیلی زود به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، اما من فکر می‌کنم نسل بعدی خیلی زود است که گیمینگ ابری اجباری به واقعیت بپیوندد.

کمبود انحصاری‌ها

بازی‌های انحصاری مدت زیادی است که قاتل کنسول‌های مایکروسافت بوده‌اند، حتی زمانی که نیمه اول عرضه ایکس باکس 360، بخش زیاد بازار را در اختیار داشتند. چند نام بزرگ مثل ” Halo ” ،” Gears of War ” و ” Forza ” به موارد ثابت برای کنسول اکس باکس تبدیل شده‌اند، اما آیا می‌دانید ما چه می‌خواهیم، مایکروسافت؟ بیشتر… خوشبختانه به تازگی مایکروسافت پنج استودیوی جدید را به سلطه خود در آورده است که دوتای آن‌ها Playground Games و Ninja Theory دو نام بزرگ در صنعت بازی سازی هستند. ما دوست داریم چیزی مثل Fable را دوباره ببینیم.

کمبود پشتیبانی ژاپنی‌ها

برای کسانی که با یاد دارند، ایکس باکس شهرت خوبی در پشتیبانی از توسعه دهنده‌های ژاپنی ندارد. مطمئنا بازی‌های مشهوری مانند Resident Evil و Final Fantasy به کنسول ایکس باکس می‌آیند و بنابراین این منصفانه نیست که بگوییم آن‌ها هیچ حمایتی از ژاپنی‌ها ندارد، اما هنوز هم چیزهای بسیار دیگری وجود دارند که اغلب به ایکس باکس نمی‌آیند و برخی از آن‌ها مثل Persona و Dragon تا حد زیادی بازی‌های بزرگی هستند.

کنترلر غیر قابل شارژ

شما می‌دانید چه چیزی در عصر امروز کاملا غیر قابل قبول است. کنترلری که شارژ نمی‌شود، بلکه از باتری استفاده می‌کند. حتی در طول نسل‌های گذشته، این آزاردهنده بود، اما در این نسل واقعا غیر قابل قبول است. مطمئنا، انواع کنترلر ایکس باکس وان وجود دارد که شما می‌توانید به طور جداگانه خریداری کنید که دارای باتری‌های قابل شارژ هستند، اما مشکل اینجاست که آنها خریدهای مجزا هستند. ایکس باکس وان، خودش با کنترلرهای غیر قابل شارژ عرضه می‌شود. حتی ایکس باکس وان ایکس که قوی‌ترین کنسول بازی ویدیویی که تاکنون ساخته شده است، با یک کنترلر غیر قابل شارژ همراه است. این قطعا معنی ندارد.

حقه در هنگام عرضه

اگر چیزی وجود داشته باشد که به شرکت مایکروسافت در بازار کنسول خانگی بیش از هر چیز دیگر آسیب برساند، این همان راهی بود که برای اولین بار در هنگام عرضه ایکس باکس وان به آن دست زدند. به اعتقاد آن‌ها و همچنین فیلیپ اسپنسر، آن‌ها برای ترمیم آسیب‌هایی که در سال ۲۰۱۳ به آن‌ها نشان داده شد، کار می‌کنند، اما خسارت‌های زیادی به بار آوردند. خیلی چیزها وجود داشت که در مورد آن اشتباه بود و یکی از آن تدبیر کینکت بود. کینکت یک نیمه موفقیت برای ایکس باکس 360 بود، اما شروعی طوفانی نداشت، بنابراین مایکروسافت به این نتیجه رسید که ایده خوبی است تا کل سیستم خود را حول آن کنترل کند. امیدوارم که این کار را دوباره انجام ندهند.

عدم وجود قفل آنلاین

این یکی دیگر از نکته‌های منفی بود که منتقدان برای ایکس باکس وان لحاظ کردند. اینکه مایکروسافت تصمیم گرفت ایکس باکس وان همیشه به حالت انلاین باقی بماند تا شما بتوانید به درستی از آن استفاده کنید، به طور کامل ضد مصرف کننده تلقی شد (که البته همان طور هم بود) و شرکت سازنده به خاطر همین سیاست “همیشه انلاین بودن” مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. مدت زمان بسیاری طول نکشید که مایکروسافت این تصمیم را کلا عوض کرد و از آن زمان تا به امروز مشکلی برای ایکس باکس وان پیش نیامده است، بنابراین ما می‌توانیم از حقیقت اینکه مایکروسافت از اشتباهات گذشته خود درس گرفته، تسلی پیدا کنیم و در نتیجه در ایکس باکس‌های بعدی شاهد چنین اشتباهاتی نخواهیم بود.

قیمت گذاری بیش از حد

در هنگام عرضه ایکس باکس وان، مشکلات زیادی وجود داشت که در موردهای قبلی به آن‌ها اشاره کردیم، اما قیمت گذاری نیز عامل مهمی در عدم موفقیت ایکس باکس وان بود. ایکس باکس وان با قیمت 499 دلار فروخته می‌شد، (هرچند که برای 399 دلار نیز بدون Kinect فروخته می‌شد) و بیش از حد گران بود. راه اندازی قیمت کنسول‌ها همیشه یک مسئله مهم است، صرف نظر از اینکه چه کسی سیستم را توسعه می‌دهد، اما ما امیدواریم مایکروسافت راهی برای جلوگیری از این اتفاق در سال‌های آینده پیدا کند.

رابط کاربری بد

همه مواردی که در بالا مورد بحث قرار دادیم به کنار، برخی از مسایل نسبتا جزیی نیز وجود دارد. یکی از آن‌ها رابط کاربری بود که کاملا درست بود فقط خوب نبود. از طریق بسیاری از فریمورها و به‌روزرسانی های سیستم، رابط کاربری ایکس باکس وان بیشتر از همیشه بهبود یافته است و ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که رابط کاربری ایکس باکس، از آنچه در آغاز با آن مواجه بودیم، بهتر شده است. فقط امیدوار باشیم که مایکروسافت با ایکس باکس اسکارلت این مسئله را زیاد طول ندهد.

مدت زمان نصب طولانی دیسک

این یکی واقعا من را اذیت می‌کند، و این لزوما یک مشکل فقط با ایکس باکس وان نیست. نشستن تا به اتمام رسیدن لودینگ نصب، اصلا جالب نیست، اما اگر خرید دیجیتالی انجام شود، هنوز تا حدودی قابل درک است. اما زمانی که شما یک بازی را از روی دیسک بازی می‌کنید و کنسول هنوز هم طول می‌کشد تا بازی را روی کنسول شما نصب کند، این دیگر واقعا آزاردهنده است.

نصب به‌روزسانی متفاوت

به‌روزرسانی‌ها و پچ‌ها به یک هنجار در صنعت ما در سال‌های اخیر تبدیل شده‌اند. اشکالات و مسائل مهم دیگر، در بیشتر موارد دائمی نیستند. اما هنگامی که شما برای دانلود و نصب به‌روزرسانی (که غالبا زیاد طول می‌کشد) منتظر بمانید تا بتوانید بازی را اجرا کنید، اصلا جالب نیست. PS4 به کاربران اجازه می‌دهد که آپدیت بازی را به حالت تعلیق در آورند و بازی را در حالت آپدیت نشده به صورت آفلاین اجرا کنند، اما ایکس باکس وان چنین گزینه‌ای ندارد. بیایید امیدوار باشیم این وضعیت در نسل بعدی تغییر کند.

نصب آهسته به‌روزرسانی‌های فریمور

درست مانند به‌روزرسانی‌های بازی، به‌روزرسانی‌های فریمور هم مزایای بسیار آشکاری دارند – من هیچ چیزی علیه به‌روزرسانی‌های فریمور ندارم. اما کلام من این است که دانلود و نصب به‌روزرسانی‌های فریمور طول می‌کشد. بسیاری از آن‌ها قطعا وابسته به نوع ارتباط اینترنتی شما هستند، اما ایکس باکس ذاتا در این مورد عجیب و غریب است. کل فرآیند ممکن است سال‌ها طول بکشد – به این امید که مایکروسافت از این مساله آگاه باشد و مشغول تعمیر آن باشد.

مدیریت ضعیف دانلود

توانایی یک کنسول برای انجام کل فرآیند دانلود چیزهای چندگانه در دوران امروز بسیار مهم است. و برای اینکه عادلانه باشد، ایکس باکس در این بخش کار خود را بد انجام نمی‌دهد. منظورم این نیست که خیلی خوب است، اما قطعا می‌توانست خیلی بدتر باشد. امیدوارم، با این وجود، ایکس باکس بعدی در این زمینه قابل استفاده‌تر باشد.

گزینه‌های اشتراک گذاری ضعیف

همانقدر که گزینه‌ها و ویژگی‌های اشتراک گذاری در PS4 خوب هستند، آن‌ها در ایکس باکس وان واقعا بد هستند. همه چیز یک فرآیند است و اگر تا به حال به ضبط یا استریم پرداخته باشید، می‌دانید که این دقیقا همان چیزی است که نباید باشد. سپس محدودیت‌های احمقانه در میزان زمان فیلم‌هایی که می‌توانید در عرض چند دقیقه ضبط کنید (که مسلما در ماه های و سال های اخیر انعطاف پذیر تر شده است) وجود دارد، اما هنوز هم با چندین مسئله رو به رو است.

یک کنسول که برای توسعه بسیار سخت است

ما نمونه‌های بسیاری از کنسول‌هایی را مشاهده کرده‌ایم که در عین توانا بودن، به خاطر سخت افزاری که برای توسعه دشوار بوده‌اند، نتوانستند موفق شوند (این کار را انجام دهند). ما آن را با N64 دیدیم، ما آن را با PS3 دیدیم – امیدوارم که ما آن را در نسل بعدی نخواهیم دید و این بدان معنی است که ایکس باکس بعدی را شامل می‌شود. مایکروسافت نیز با مشکلات ESRAM آشناست، هرچند به اعتقاد آن‌ها این مسئله را به طور کامل با ایکس باکس وان ایکس حذف کرده است – آن‌ها قطعا در مسیر درست حرکت خواهند کرد. بیایید امیدوار باشیم که با کنسول بعدی (اسکارلت) نیز به همین مسیر ادامه دهیم.

منبع :

GAMINGBOLT

812 پست
پژمان قادرنژاد
او دانشجوی رشته کامپیوتر است. به بسکتبال و تکنولوژی علاقه‌ی وافری دارد و سعی می‌کند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف کوه نوردی، طبیعت گردی و یوتیوب کند. پژمان اکنون نویسنده بخش برنامه و بازی وب‌سایت وینفون است.
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
win
پاسخ دهید دوشنبه 29 مرداد 1397

احتمالا اسکارلت نام رمز نسل بعدی باشه چون قبلا هم وان ایکس با اسم اسکورپیو شناخته میشد.

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , ,