ممکن است بازی Assassin’s Creed Odyssey به همان اندازه نسخه‌های دو سه سال قبل بریمان آن جذابیت را نداشته باشد اما با پتانسیلی که یونان باستان دارد، نوید یک بازی عالی را می‌دهد. در این مقاله قصد داریم نکات و چیزهایی را که باید قبل از خرید این عنوان بدانید، برای شما آورده‌ایم؛ پی در ادامه با وینفون همراه باشید.

هسته و ماهیت Assassin’s Creed Odyssey درست همان چیزی است که نسخه پیشین یعنی Origins را بسیار خوب کرده بود، همچنین داشتن برخی از محبوب‌ترین ویژگی‌هایی که این سری تا به امروز به خود دیده و اضافه کردن رادیکال‌هایی از تغییرات مثبت، به طور بالقوه، برای همیشه صورت کل مجموعه را تغییر خواهد داد. زمان بسیاری به عرضه جدیدترین نسخه از مجموعه Assassin’s Creed باقی نمانده و همان طور که خومان را برای درگیر شدن در نبردی طولانی خوبی در مقابل بدی آماده می‌کنیم، اجازه بدهید قبل از خرید این عنوان نگاهی به پانزده نکاتی که بسیار مهم هستند، بیاندازیم. بدون معطلی، این شما و این 15 نکاتی که باید قبل از خرید Assassin’s Creed Odyssey بدانید.

سیستم مبارزات

شاید سیستم مبارزات این سری بیشترین تغییر را در نسخه Origins به خود دید و Odyssey هسته مبارزات نیز مبتنی بر همان تغییرات است. با این حال، این تغییرات به لطف قابلیت شخصی سازی بیشتری که در Odyssey به خود دیده‌اند، طوری که نظیر آن‌ها را نه تنها در نسخه Origins بلکه شاید در هیچ یک از نسخه‌های پیشین این مجموعه قدیمی ندیده‌ایم، اوضاع را اندکی تغییر داده‌اند. مبارزات از راه دور، مخفی کاری و مبارزات نزدیک به هم، جداول مهارت منحصر به فردی خود را دارند و یوبی‌سافت قول داده‌ است که هر کدام به اندازه کافی عمیق باشند تا بتوانند به بازیکنان اجازه دهند تجربه مبارزاتی با سلیقه و اولویت‌های خودشان برآورده کنند. اینکه گفته‌های این شرکت تا چه اندازه حقیقت دارند، به زودی مشخص می‌شود، اما چیزی که از الان واضح است، انعطاف پذیری و بازتر بودن مبارزات در مقایسه با Origins است.

موجودات افسانه‌ای

Assassin’s Creed ممکن است مجموعه‌ای باشد که حداقل تا حدودی دقت تاریخی را حفظ کند اما این بدان معنا نیست که حقایق کتاب‌های تاریخی را کلمه به کلمه رعایت کند. یوبی‌سافت به امتحان کردن چیزهای جالب در این مجموعه شناخته می‌شود و این‌طور که به نظر می‌رسد Odyssey نیز از این قاعده مستثنا نیست. موجودات افسانه‌ای مانند Minotaur و Medusa در این نسخه شامل می‌شوند و بازیکنان با ماموریت‌های مربوطه می‌توانند این موجودات را پیدا کرده و شکار کنند.

یک بازی کاملا نقش آفرینی جهان باز

چیزی که یوبی‌سافت بیش‌ترین تاکید را در چند ماه بعد از معرفی رسمی Odyssey داشته، این است که اودیسه، یک بازی کاملا نقش آفرینی جهان باز است. این جهش به سمت این سبک از بازی را در هر نسخه از Assassin’s Creed به مقدار کمی شاهد بودیم اما Odyssey قدم کامل و تمام کننده‌ای در این جهت برداشته است. این تنها به شخصی سازی بیشتر و عمیق‌تر مبارزات صدق نمی‌کند بلکه انتخاب‌ دیالوگ‌ها، گزینه‌های عاشقانه، تجهیزات مناسب و مدیریت آن‌ها و هر چیز دیگری را که در یک بازی نقش آفرینی جهان باز می‌بینید، در Odyssey نیز وجود دارد.

عنوانی با بیش از 30 ساعت کات سین

به انتخاب‌ دیالوگ‌ها اشاره کردیم؟ البته که اشاره کردیم. یوبی‌سافت ادعا کرده که دیالوگ‌ها و انتخاب‌هایی که شما انجام می‌دهید بخش بزرگی از گیم‌پلی بازی را تشکیل می‌دهند و در واقع، انتخاب‌ دیالوگ‌ها تاثیری بر چگونگی پیشرفت شما در روند داستان دارند. به عبارتی دیگر، Assassin’s Creed Odyssey نسبت به نسخه‌های پیشین روی کات سین‌ها بسیار سنگین‌تر تاکید دارد که البته منطقی به نظر می‌رسد، زیراکه اگر انتخاب‌ها به همانند اندازه‌ای که یوبی‌سافت ادعا می‌کند پر معنی باشند، کات سین‌ها نقش بسیار گسترده‌تری را ایفا خواهند کرد. به گفته توسعه دهندگان، Odyssey دارای بیش از 30 ساعت کات سین‌های تعاملی ثبت شده، است.

چند پایان مختلف

حال که صحبت از سیستم انتخاب و پیامدهای آن شد، بگذارید بگوییم که تا چه اندازه این تصمیمات معنی‌دار خواهند بود؛ Assassin’s Creed Odyssey نیز دارای چند پایان مختلف است. یوبی‌سافت ادعا کرده‌ است که این بازی بازیکنان را در شرایطی قرار خواهد داد که در آن با تصمیمات سخت مواجه خواهند شد و این انتخاب‌ها پیامدهایی با اثرات بلند مدت بر روی داستان خواهند داشت. (این انتخاب‌ها) حتی ممکن است به پایانی مختلف منجر شوند. البته، این بازی همچنان باید از نظر تاریخی دقیق به زمان و رویدادهایی باشد که رخ داده است. به عبارتی دیگر، نتیجه جنگ Peloponnesian چیزی نیست که شما بتوانید در آن تصمیم‌ گیری کنید. ظاهرا، پایان شخصیت‌ها و پروتاگونیست اصلی بازی تحت تاثیر انتخاب‌هایی که شما در این بازی می‌گیرید، قرار خواهد گرفت.

جنگ Peloponnesian

حال که صحبت از جنگ Peloponnesian شد، در حالی که بعید به نظر می‌رسد شما قادر به تغییر در مسیر این جنگ تاریخی باشید، اما تغییر در نتیجه آن چیزی است که Odyssey به شما اجازه آن را می‌دهد. در حقیقت، این یک مکانیک تمام‌ عیار و بخش مرکزی چرخه بازی است. هر منطقه از این نقشه هر دو قبیله Sparta و Athens را شامل می‌شود که بر ضد یکدیگر می‌جنگند تا کنترل را به دست بگیرند و بازیکنان می‌توانند با یکی از آن‌ها متحد شوند. متحد شدن با یکی از این قبیله، یعنی مزدور بودن آن قبیله و انجام دادن ماموریت‌های آن قبیله برای قدرتمند‌تر کردن آن قبیله در یک منطقه خاص است. همچنین شامل تمام دنباله‌های نبرد بین دو طرف خواهیم بود که هر دو طرف با بیش از 100 سرباز به جنگ هم می‌روند. نبردهایی که بازیکنان نیز جزئی از آن خواهند بود، لحظات حماسی و نفس‌گیری را رقم می‌کنند.

آب و هوای پویا

سیستم آب و هیوای پویا چیزی است که ما کم و بیش انتظار داریم که در بازی‌های بزرگ جهان باز شاهد آن باشیم و Assassin’s Creed Odyssey دقیقا یک بازی بزرگ جهان باز است. Odyssey دارای آب و هوای پویاست، چیزی که یوبی‌سافت آن را تایید کرده است. اینکه چه نوع الگوهای آب و هوایی می‌توانیم انتظار داشته باشیم چیزی نیست که هنوز از آن اطلاع داشته باشیم، اما قطعا می‌توانیم انتظار طوفان‌های شدید در دریا را داشته باشیم. حال که صحبت از …

مبارزات و اکتشاف با دید هوایی

مبارزات با دید هوایی ویژگی غافلگیر کننده‌ای بود که اولین بار در نسخه Assassin’s Creed 3 شاهد آن بودیم و با نسخه Black Flag به اوج خود رسید اما نسخه Rogue از محبوبیت آن کم کرد و نسخه Origins تاحدی در نشان دادن آن موفق بود. اما قرار است که Odyssey این ویژگی را به جایگاه به‌حق خود برساند. البته با توجه به دوره و جهانی که بازی در آن جریان دارد، به‌جای توپ اندازها، شما از کمان با تیرهای آتشین استفاده خواهید کرد که صدالبته عالی به نظر می‌رسد. شما در این بازی قادر خواهید بود که دژکوب‌های خود را به کشتی‌ها بکوبانید و آن‌ها را به دو نصف تقسیم کنید که بسیار عالی به نظر می‌رسد. البته روش‌های دیگری هم برای این ویژگی تدارک دیده شده.

استخدام خدمه

در Assassin’s Creed Odyssey، کشتی شما بسیار بیشتر از یک وسیله برای سفر و درگیر شدن در نبردهای دریایی است. کم و بیش، خونه شما نیز به حساب می‌آید. تاحدی مانند پایگاه مادر نسخه The Phantom Pain بازی Metal Gear Solid V است. می‌توانید افراد را در کشتی خود استخدام کنید. تقریبا هر دشمنی که شما در این بازی با آن رو به رو می‌شوید، می‌توانید آمار و مزایا و معایب آن‌ها را آنالیز کرده و آن‌ها را به عنوان پرسنل نیروی دریایی خود استخدام کنید. آن‌ها پاداش‌های منحصر به فرد و باف‌های گوناگونی را برای شما فراهم می‌کنند و برخی ممکن است حتی ماموریت‌های جدیدی را در اختیار شما قرار دهند.

وسعت جهان بازی

جهان مصر باستان در Assassin’s Creed Origins بدون شک و با اطمینان می‌توان گفت که یکی از بهترین نقشه‌هایی است که تا به امروز برای یک بازی جهان باز ساخته شده است. آن نقشه زیبا و مجلل، دارای تنوع بسیار و صدها کار و فعالیت برای انجام دادن بود. یونان باستان در Odyssey نیز قرار است از هر جنبه همانند مصر باستان عالی ظاهر شود. یوبی‌سافت می‌گوید این بزرگ‌ترین نقشه ساخته شده برای مجموعه Assassin’s Creed است که دارای مساحت 130 کیلومتر مربع و 62 درصد بزرگ‌تر از نقشه Origins است. البته، نکته مهمی که باید بدانید این است که بخش بزرگی از این مساحت را آب پوشش داده است، بنابراین اگر تنها بخش خشکی این دو نقشه را باهم مقایسه کنیم، Origins دارای مساحت بیشتری است. البته با توجه به نبردهای دریایی و سیستم مبارزات در Odyssey، یونان باستان هنوز هم نقشه‌ای با بخش‌های پهناور برای گشت و گذار است.

جزئیات جهان بازی

مطمئنا نقشه بزرگ است، اما یکنواختی می‌تواند حتی بزرگ‌ترین نقشه‌ها را نیز دامن‌گیر خود کند. برخی از افراد هستند که به شما می‌گویند جهان Origins به خاطر فقدان تنوع و شبیه بودن محیط‌های آن، پس از مدتی جذابیت خود را از دست می‌دهد اما جهان Odyssey قرار نیست جزء این قاعده باشد. جدا از دریاهای آزاد و شهرهای بزرگ و پر جمعیتی مانند Athens که از قبل از وجود آن باخبرید، مکان‌های متفاوتی برای دیدن در یونان باستان وجود دارد؛ مکان‌هایی مانند، اکتشاف در زیر دریا، کوه‌های آتش‌فشان، کوه‌های پوشیده از برف، سواحل، مناطق سرسبز و بسیاری چیزهای دیگر وجود خواهد داشت.

جلوه‌های بصری

هنگامی که صحبت از بخش جلوه‌های بصری می‌شود، بازی‌های مجموعه Assassin’s Creed همیشه یک قدم جلوتر از اغلب عناوین معاصر بوده‌اند (البته جدا از باگ‌هایی که به نظر می‌رسد جزء ماهیت عناوین جهان باز شده‌اند) و Odyssey نیز به این روند ادامه خواهد داد. بازی واقعا زیبا به نظر می‌رسد و تنوع بصری آن باعث شده که طراحی هنر آن خیلی بیشتر از قبل دیده شود. در حقیقت، در جریان مصاحبه‌ای که وب سایت گیمینگ بولت با کارگردان این عنوان، آقای اسکات فیلیپس (Scott Phillips) داشته، او “Odyssey را زیباترین بازی در بین نسخه‌های این مجموعه نامید”. می‌خواهیم ما نیز روی این امر موافقت کنیم اما اجازه بدهید تا پنجم اکتبر افکار نهایی را نگه داریم.

متنوع بودن ماموریت‌ها

از زمان عرضه اولین نسخه این مجموعه یعنی از سال 2007 میلادی تا به امروز، تنوع کم ماموریت‌ها چیزی است که منتقدان دائما از آن شکارت دارند. نسخه‌های پیشین این مجموعه اغلب تمایل به متوسل شدن به ماموریت‌ها، استراق‌سمع برروی کسی یا تغییر ماموریتی که تقریبا تا این لحظه انجام شده‌ است، دارند. در همان مصاحبه، در این رابطه از اسکات فیلیپس سوال شد و او جواب داد: به لطف سیستم انتخاب و پیامدهای آن، این چیزی است که به صورت خودکار و در روند بازی پیشرفت و بهبود خواهد یافت. “من فکر می‌کنم که با تمرکز بر انتخاب، با دادن انتخاب و گزینه به بازیکنان و اینکه چگونه ماموریت را تکمیل کنند، چگونه با ماموریت دهندگان تعامل می‌کنند و چگونه در قالب شخصیت‌ها نقش آفرینی می‌کنند، تنوع ماموریت‌ها را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده‌ایم”. او در ادامه گفت: زیراکه برای اولین بار شما می‌توانید انتخاب کنید که در قالب چه شخصیتی بازی کنید. این یک تجربه بسیار متفاوت است و در هر دو، جهان و شخصیت‌های داستان بسیار پویا و تعاملی‌تر خواهند بود. بنابراین، گیم‌پلی نیز منعکس‌کننده آن خواهد بود.

شما در این بازی یک Assassin نیستید

چیز دیگری که اسکات فیلیس در جریان مصاحبه به اشتراک گذاشت این بود که: “شما در این بازی یک Assassin نیستید”. باتوجه به اینکه Odyssey در قرنی جریان دارد که هنوز انجمن برادری Assassin تشکیل نشده بود، منطقی به نظر می‌رسد. در Odyssey نقش یک مزدور را داریم که می‌توانیم بکشیم، دروغ بگیم ، دزدی کنیم و یک پست‌ فطرت به تمام معنا باشیم. در بازی‌های قبلی این مجموعه (حتی در نسخه Origins)، هر بار که تلاش می‌کنید یک شخصیت غیرقابل بازی عادی را به قتل برسانید، مدت بسیاری طول نمی‌کشید تاکه Desynched یا به عبارتی Game Over می‌شدید. در Odyssey خبری از این چیزها نیست؛ این یعنی بازی اکنون برروی یک سیستم بدنام و مشهور مشابه با سطح‌های تحت تعقیب GTA اجرا می‌شود (در GTA با هر خلافی که مرتکب می‌شوید ستاره‌هایی که میزان تحت تعقیب بودن شما را بیشتر می‌کند، افزایش می‌یابند). در رابطه با این موضوع، بازی مکانیک Phylakes نسخه Origins را در پیش می‌گیرد. هرچه قدر که میزان بدنامی شما بیشتر شود، شکارچیان جایزه‌بگیر و دیگر مزدوران به دنبال شما خواهند آمد. شما می‌توانید این میزان را با انجام دادن چند کار از قبیل کشتن افرادی که روی سر شما جایزه گذاشته‌اند، کاهش دهید.

داستان بازی

از زمان Assassin’s Creed 3 (بسیاری ممکن است بگویند که حتی قبل از آن) دستان سرایی این مجموعه کاملا درهم برهم بوده است. داستان این نسخه‌ها پایانی و حتی راهی مشخص ندارد، کسل کننده هستند و بدون رخدادن رویدادی مهم ادامه می‌یابند. Origins پیشرفت‌های قابل قبولی در این زمینه داشته است. برای مثال، داستان Layla Hassan تمرکز و نقش بسیار کوچکی در داستان اصلی داشت اما پیشرفتی بر بیشتر اتفاقاتی که قبلا رخ داده بود، به حساب می‌آمد. داستان Layla در Odyssey ادامه خواهد داشت. فقط امیدوار هستیم که داستان این شخصیت به جایی برسد.

امیدواریم پس از خواندن این نکات بهترین تصمیم را در خریدن تا نخریدن Odyssey بگیرید. Assassin’s Creed Odyssey در تاریخ 13 مهر 1397 (5 اکتبر 2018 میلادی) برای کنسول‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر می‌شود.

منبع :

GAMINGBOLT

367 پست
رسول امینی
I Was Born in 1997 and Played My First Game in 2005 Which it Was Resident Evil 4. A Huge Fan of Video Games, Especially Open-world, Historical and Survival Horror Genre and Spend a Lot of Time on Playing. My Top No-Doubt Games Are Dark Souls 3, The Witcher 3: Wild Hunt, Resident Evil 4, Horizon Zero Dawn, God Of War 2018 and Bloodborne. Most of the Time in My Daily Life, i Write Articles for WinPhone.Ir
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
RBM
پاسخ دهید یکشنبه 8 مهر 1397

سلام همش عالی بود به جز اولش که شوق بازی کردنشو کلا از من گرفت. گفتین شبیه origins ساخته شده. متاسفم ولی با وجود نمرات بالایی که گرفته بود تا به حال از هرکس پرسیدم گفته اصلا بازی قشنگی نبوده. حتی با اینکه کارگردانش هم همون کارگردان black flag بوده. بلک فلگ قطعا مورد تایید خیلی هاست. به نظر من هرقدر از اورجینز فاصله بگیرن بهتره.

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,