_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

۱۵ نکته که قبل از تهیه Fallout 76 باید بدانید

Fallout 76 یک بازی کمیاب است. این نسخه از سری، چیزهای بسیار زیادی را تغییر داده است که پیش از این در سری Fallout سابقه نداشته و چیزهای بسیار جالبی را برای اولین بار در این سری امتحان کرده، البته به صورتی که اضافه شدن همه‌ی این‌ها باعث حفظ و نگه‌داری از هسته اصلی سری Fallout شود و این سری را از ریشه‌های خود دور نکند. در ادامه ۱۵ نکته جالب از این بازی که پیش از خرید آن باید بدانید را برایتان خواهم گفت. با وینفون همراه باشید.

این بازی با ترکیب کردن ایده‌ها و نوآوری‌های جدید و قدیمی به همان اندازه توانسته عده‌ای را هیجان زده کند که عده‌ای دیگر را نگران کرده است اما خب اصل موضوع همچنان حفظ شده است، این بازی نسخه‌ای از سری Fallout است. هیجانی که برای تجربه این بازی وجود دارد عده بسیاری را فرا گرفته و هر چه ما به زمان انتشار این بازی نزدیک‌تر می‌شویم، هیجان پیرامون آن هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. همانطور که اشاره شد، در این بخش من قصد دارم نگاهی داشته باشم به ۱۵ مورد از برجسته‌ترین نکات پیرامون این بازی که شما باید قبل از تجربه آن بدانید. بدون هدر کردن وقت، بریم سراغ اصل مطلب.

این بازی بیست و پنج سال پس از پایان جنگ هسته‌ای اتفاق خواهد افتاد که باعث نابودی زمین شده است که همیشه حکم بک گراند و پیش زمینه داستانی این بازی را ایفا کرده است. مکانی که این بازی در آن جریان دارد، ویرجینیای غربی است که در یک نقشه جهان آزاد که Appalachia نام دارد به وقوع خواهد پیوست.

۱. ستینگ (زمان و مکان وقوع بازی)

Fallout 76 قرار است اولین نسخه در تاریخ این سری باشد که از لحاظ تاریخی حرف‌هایی برای گفتن دارد. این بازی بیست و پنج سال پس از پایان جنگ هسته‌ای اتفاق خواهد افتاد که باعث نابودی زمین شده است که همیشه حکم بک گراند و پیش زمینه داستانی این بازی را ایفا کرده است. همچنین این بازی اولین عنوانی از این سری است که برای اولین بار تا این حد در زمان آینده پیش رفته که سری Fallout تا به حال به خود دیده است. مکانی که این بازی در آن جریان دارد، ویرجینیای غربی است که در یک نقشه جهان آزاد که Appalachia نام دارد به وقوع خواهد پیوست.

۲. مراحل اصلی

Fallout 76 یک بازی مولتی پلیر محور است که در دنیای قابل اشتراک گذاری جریان دارد اما این موضوع به این معنی نیست که این بازی فاقد بخش داستانی است و هیچ حرفی در این زمینه ندارد، بلکه برعکس. البته این بخش از بازی مانند سایر بازی‌های تک نفره‌ی بتزدا (Bethesda) نیست و نمی‌توان گفت که به همان اندازه دارای داستان پردازی و شخصیت پردازی عمیق و پرقدرت است اما خب هنوز هم چیزی است که بتوان گفت در بازی وجود دارد و بودن آن بهتر از نبودش است. بتزدا در خصوص بخش داستانی این بازی اظهار کرده که بخشی طولانی و چند قسمتی خواهد بود. زمانی که بازی‌بازان کمپ Vault 76 را ترک می‌کنند، با شخصیتی به اسم Overseer ارتباط برقرار می‌کنند که زنی است که پیش از هر کس دیگری Vault را ترک کرده و دستور العمل‌های سرّی جالبی از خود به جای گذاشته که معماهای اصلی بخش داستانی این بازی را تشکیل می‌دهند.

۳. رویدادها

طبیعتا Fallout 76 یک داستان اصلی دارد. در حالی که در این بازی هر کاری که دلتان می‌خواهد می‌توانید انجام دهید، اما این کار بخش زیادی از زمان شما را در این بازی به خودش اختصاص خواهد داد اما فعالیت‌های دیگری نیز وجود دارد که بتوانید در آن‌ها حضور پیدا کنید و آماده شرکت کردن در آن‌ها شوید. این‌ها فعالیت‌ها و رویدادهایی هستند که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. رویدادهای این بازی نظیر مراحل مولتی پلیر است که محدودیت زمانی دارند. شما از رباط‌هایی که باید در طی مسیر خود و به روش‌های مختلف به آن‌ها کمک کنید، سیگنال‌هایی دریافت می‌کنید و اگر در پایان مرحله همچنان زنده باشید، جوایز در نظر گرفته شده را دریافت خواهید کرد و همچنان می‌توانید به تکرار کردن این پروسه ادامه دهید و آن را چندین بار تکرار کنید.

۴. سیستم S.P.E.C.I.A.L

همانطور که احتمالا از این بازی انتظار داشتید، ما در Fallout 76 شاهد بازگشت سیستم S.P.E.C.I.A.L نیز هستیم اما این بار به یک شیوه خاص اصلاح شده است. هر زمانی که سطح شما بالا برود، شما مهارت‌های SPECIAL دریافت خواهید کرد که همراه شده است با بسته‌های کارت perk که برای ارتقاء شخصیت شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه می‌توانید تصمیم بگیرید که آن‌ها چه کارت‌هایی را انتخاب کنند، هر چند مرحله یک بار، (در ابتدا هر دو مرحله یک بار و پس از پیش روی بیشتر، هر پنج مرحله یک بار) کارت‌های perk تصادفی دریافت خواهید کرد که باعث می‌شود شما کارت‌هایی را انتخاب کنید که به طور معمول انتخاب نمی‌کردید. این کار باعث می‌شود که شما مهارت‌های بیشتری به دست بیاورید و شانس خود را بیشتر آزمایش کنید. زمانی که شما به سطح ۵۰ برسید، دیگر مهارت‌های SPECIAL دریافت نخواهید کرد اما همچنان می‌توانید به کسب کارت‌های perk ادامه دهید. شاید توضیح این سیستم کمی گیج کننده باشد اما قبل از عرضه بازی بهتر از این نمی‌شود آن را توضیح داد. به هر حال اگر می‌خواهید خودتان رمز و راز این سیستم و بخش کسب مهارت‌های این بازی را به خوبی متوجه شوید، باید خودتان آن را تجربه کنید.

اگر شما بازیکنی را ببینید و بخواهید با او وارد نبرد PvP بشوید، تنها کاری که باید بکنید این است که به او شلیک کنید. اولین شلیک صدمه بسیار کمی وارد می‌کند و بیشتر به عنوان یک دعوتنامه عمل می‌کند. اگر طرف مقابل شما به انجام نبرد علاقه نداشته باشد، می‌تواند آن شلیک را نادیده بگیرد اما اگر او هم در مقابل شلیک کند، به این معنی است که دعوتنامه شما را پذیرفته.

۵. بخش PvP و چالش‌های آن

بخش PvP این بازی و چالش‌هایی که به عنوان یک بازی مولتی پلیر و تمام آنلاین، پیش روی شما قرار می‌دهد بسیار جالب کار شده است. یک تجربه‌‌ی مولتی‌ پلیر بودن (یعنی چیزی که هنوز هم می‌تواند به صورت تک نفره انجام شود اما بخش مولتی پلیر تمرکز اصلی آن است) یعنی این که حتی عنوانی نظیر Fallout 76 که در تاریخ فرانچایز خود دارای چنین بخش‌هایی نبوده، بتواند بخشی به اسم PvP هم داشته باشد. درست مانند هر سازنده دیگری، بتزدا هم تاثیرات منحصر به فرد خودش را روی این بخش داشته تا این بخش از بازی را هیجان انگیز و در عین حال منحصر به فرد بسازد طوری که نمونه آن در بازی‌های دیگر دیده نشده باشد و همچنین برای این که از نقدهای احتمالی هم جلوگیری کند. برای کسانی که تازه این بازی را آغاز می‌کنند، بخش PvP از سطح ۵ آغاز می‌شود و پیش از آن در دسترس نخواهد بود که البته پس از آن هم اختیاری خواهد بود و برای استفاده از آن هیچ اجباری در کار نیست. اما چطور؟ خب شما می‌توانید به عنوان یک فرد صلح جو خودتان را در نقشه‌ی بازی علامت گذاری کنید تا دیگران نتوانند به شما آسیب برسانند و یا حتی سایر بازی‌بازان را مسدود کنید تا هیچ کدام از شما قادر به دیدن یکدیگر نباشید.

۶. جزئیات بیشتر درمورد بخش PvP و نحوه عملکرد آن

اگر شما بازیکنی را ببینید و بخواهید با او وارد نبرد PvP بشوید، تنها کاری که باید بکنید این است که به او شلیک کنید. اولین شلیک صدمه بسیار کمی وارد می‌کند و بیشتر به عنوان یک دعوتنامه عمل می‌کند. اگر طرف مقابل شما به انجام نبرد علاقه نداشته باشد، می‌تواند آن شلیک را نادیده بگیرد اما اگر او هم در مقابل شلیک کند، به این معنی است که دعوتنامه شما را پذیرفته. اگر یکی از شما در طی این نبرد کشته شود (که در صورت قبول دعوتنامه از سوی دو طرف، قطعا این طور خواهد شد) می‌تواند بر علیه فرد مقابل اقدام به گرفتن انتقام خود کند و کسی که بتواند انتقام خود را طرف مقابل بگیرد، جوایز بهتر و بیشتری دریافت خواهد کرد. با این حال اگر طرف مقابل دعوتنامه شما را قبول نکند و آن را نادیده بگیرد و شما همچنان اصرار به کشتن وی داشته باشید و همچنان به او حمله کنید، در صورت کشتن وی جایزه‌ای دریافت نخواهید کرد و هیچ XP هم نخواهید گرفت. کاری که شما می‌کنید باعث تعیین جایزه در ازای کشتن شما خواهد شد. بازی شما را به عنوان یک قاتل علامت گذاری خواهد کرد و با ستاره قرمز روی نقشه‌ی سایر بازی‌بازان شما را به نمایش خواهد گذاشت. این که به ازای کشتن شما جایزه تعیین شود، به این معنی است که بازی‌بازان می‌توانند با کشتن شما جوایز بهتر و بیشتری به دست بیاورند. کل بخش PvP به این صورت عمل خواهد کرد که خدمتتان توضیح دادم که احتمالا مشابه آن را در سایر بازی‌ها نظیر Grand Theft Auto V هم پیش از این دیده‌ایم اما خب بتزدا تغییرات خاص خودش را در این بخش ایجاد کرده است.

۷. هیچ NPC انسانی وجود ندارد

NPC ها در هر عنوان نقش آفرینی (RPG) از اهمیت بالایی برخورد دار هستند و به طور کلی حضور آن‌ها در همه بازی‌ها امری مهم به حساب می‌آید اما Fallout 76 به شیوه متفاوت‌تری از سایر بازی‌ها از آن‌ها بهره‌مند خواهد بود. در این بازی قرار نیست که هیچ NPC انسانی وجود داشته باشد (که منطقی هم هست چرا که بر اساس محتوایی که این بازی ارایه می‌دهد هم از نظر گیم‌پلی و هم از نظر داستانی سرایی حضور چنین NPC هایی لازم و واجب به نظر نمی‌رسد). به جای آن این بازی مملو از NPC های رباتیک است که مراحل جدیدی به بازی‌بازان می‌دهند. Fallout 76 بخش اعظمی از بخش داستان سرایی خود را از طریق پایانه‌هایی که در طی جهان بازی قرار گرفته‌اند، در غیاب وجود NPC های انسانی انجام خواهد داد.

۸. نقش آفرینی

همچنین قرار است که عنوان Fallout 76 در زمینه دادن آزادی عمل کامل به بازی‌بازان بسیار خوب عمل کند و آزادی فراوانی در اختیار آن‌ها قرار دهد که این امر با ویژگی قبلی یعنی NPC های غیر انسانی نیز از این هم بیشتر به وقوع خواهد پیوست. به عنوان مثال شما می‌توانید در این بازی یک بازرگان باشید و خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید که وسایل خود را به چه قیمتی به سایر بازی‌بازان بفروشید (پس باید آماده جنگ سر قیمت آیتم‌های این بازی باشید). مدیر بازاریابی استودیوی بتزدا یعنی پیت هاینس (Pete Hines) در این زمینه اظهار کرده است که “شما برای ایجاد و ساخت جناح خود نیازی به ما ندارید”. وی در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه اظهار کرده است که “شما جناح‌ها را خلق می‌کنید. شما برای ساخت این سیستم‌ها به ما نیاز ندارید. بازی فقط به شما اجازه این کار را می‌دهد. شما خودتان تصمیم می‌گیرید که در دنیای این بازی چه فردی باشید”. به عبارت دیگر شما در این بازی می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید به انجام آن بپردازید و مسئولیست فردی که هستید، هم کاملا بر عهده خودتان خواهد بود.

۹. هیولاهای جهش یافته جدید

هیولاهای جهش‌ یافته چیزی است که ما انتظار داریم در هر نسخه‌ای از سری Fallout به وفور ببینیم و Fallout 76 نیز قرار نیست در این زمینه چیزی از بقیه نسخه‌های این سری کم داشته باشد. جالب است که اگر چه تعدادی از جانوران و هیولاهایی که ما در این بازی می‌بینیم مخلوقین تازه‌ای هستند که برای اولین بار در این سری دیده می‌شوند، که دیدنشان هم لذت خاص خودش را دارد اما همه نوع هیولایی در این بازی یافت می‌شود. از آنجایی که عنوان Fallout 76 اولین نسخه تاریخی این سری است که به جنگ هسته‌ای بسیار نزدیک است بهتر است که بگوییم جهش‌ یافته‌ها و تغییر شکل دهنده‌ها باید “تازه‌تر” از هر بازی‌ دیگری که تا به حال در این سری دیده‌ایم باشند. علاوه بر این تعدادی از هیولاها و جانوران جهش یافته از جمله Mothman از فرهنگ عامه و رسوم اجدادی و افسانه‌های ویرجینیای غربی الهام گرفته شده‌اند که بار تاریخی و اساطیری این بازی را هم زیاد می‌کند.

یکی از مزیت‌های بسیار خوب نسخه‌ی آزمایشی Fallout 76 این است که شما هر مقدار که در آن پیشروی کنید، می‌توانید آن را به بازی اصلی خود هم منتقل کنید و از همان جا کار خود را ادامه دهید که بسیار خوب است چون در این صورت دیگر زحمات شما به هدر نمی‌رود و لازم نیست همه چیز را از اول آغاز کنید.

۱۰. قابلیت عکس برداری (Photo Mode)

اگر در حال ساخت یک بازی امروزی هستید، که دست بر قضا یک بازی جهان آزاد هم هست، که بخشی به اسم Photo Mode ندارد، آیا دیگر می‌توان نام آن را بازی ویدیویی گذاشت؟ این بخش در سال‌های اخیر به یکی از بخش‌های جدا نشدنی از بازی‌های ویدیویی تبدیل شده که وجود آن در هر بازی جهان آزاد یک امر ضروری و مهم به حساب می‌آید که همانطور که احتمالا حدس زده‌اید Fallout 76 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این قابلیت در زمان عرضه خود بهره مند است که بسیار هم جالب است چرا که اولا چنین بخش‌هایی اغلب بسیار لذت بخش و جالب هستند و دوما زمانی که شما اقدام به عکس برداریِ دسته جمعی با دوستان خود می‌کنید که در پس زمینه شما یک منطقه هسته‌ایِ مرگبار وجود دارد، از این هم لذت بخش‌تر خواهد شد.

11. عدم وجود سرور خصوصی در زمان عرضه

زمانی که Fallout 76 به انتشار برسد توسط سرورهای اختصاصی عمومی پشتیبانی خواهد شد. همچنین بتزدا تایید کرده و قول این را داده که سرورهای خصوصی هم پس از مدتی به این بازی اضافه شوند. از این طریق و به این روش شما می‌توانید به هر بازی‌بازی که خودتان دوست دارید پیشنهاد بازی کردن بدهید و با هم به انجام این بازی بپردازید. این که چه زمانی این سرورهای خصوصی برای این بازی در دسترس قرار بگیرند، چیزی است که بتزدا زمان دقیقی برایش تعیین نکرده است اما طبق قولی که داده، دیر یا زود عرضه خواهند شد که همین شنیدنش هم جای قدر دانی دارد.

۱۲ نسخه آزمایشی (بتا)

نسخه‌ی آزمایشی یا همان بتای Fallout 76 اجازه دسترسی بازی‌بازان به کل این بازی را می‌دهد که خب البته به مدت محدودی این کار انجام می‌شود که منطقی هم به نظر می‌رسد چرا که نسخه‌ آزمایشی بازی‌ها بیشتر برای کسب آشنایی بیشتر از آن‌ها است تا بازی‌بازان کمی بیشتر با عنوان پیش روی خود آشنا شوند و خصوصیات مثبت و منفی آن را تا حدودی بشناسند. یکی از مزیت‌های بسیار خوب نسخه‌ی آزمایشی Fallout 76 این است که شما هر مقدار که در آن پیشروی کنید، می‌توانید آن را به بازی اصلی خود هم منتقل کنید و از همان جا کار خود را ادامه دهید که بسیار خوب است چون در این صورت دیگر زحمات شما به هدر نمی‌رود و لازم نیست همه چیز را از اول آغاز کنید. نسخه آزمایشی یا همان بتای نسخه ایکس‌باکس وانِ این بازی از تاریخ ۱ آبان ماه برابر با ۲۳ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی شروع به کار خواهد کرد در حالی که دارندگان پلتفرم‌های رایانه شخصی و پلی‌استیشن ۴ یک هفته بعد یعنی در تاریخ ۷ آبان ماه برابر با ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی به آن دسترسی پیدا خواهند کرد. جالب است که نسخه‌ی بتای Fallout 76 (و همینطور نسخه‌ی کامل آن) از طریق شبکه استیم در دسترس قرار نخواهد گرفت و شما برای دریافت این بازی باید حتما از طریق وبسایت خود بتزدا اقدام کنید.

۱۳ عنوانی که هیچ وقت تمام نمی‌شود

پشتیبانیِ پس از عرضه یکی از برنامه‌هایی است که از همین اکنون بتزدا به آن فکر کرده و در طی مراحل ساخت این بازی از آن غافل نشده است. به هر حال این بازی به عنوان یک بازی آنلاین محور باید از چنین ویژگی‌ای هم برخوردار باشد چرا که چنین چیزی بخشی از هر بازی اینچنینی دیگر نیز هست و از آنجایی که دقیقا Fallout 76 نیز یکی از همین بازی‌ها است، داشتن چنین بخشی لازم و ضروری و در عین حال هم بدیهی است. احتمالا شما هم مانند من انتظار دارید که بتزدا تا سال‌ها پس از عرضه Fallout 76 از آن پشتیبانی کند. این همان روشی است که استودیوهای دیگری نظیر بانجی (Bungie) و یوبیسافت (Ubisoft) نیز در طی سال‌های اخیر با عناوینی نظیر Destiny و یا The Division انجام داده‌اند. ما انتظار داریم که بتزدا از این هم بیشتر پیش برود چرا که این چیزی است که خود آن‌ها هم بدان واقف هستند و پیش از این هم درمورش صحبت کرده‌اند. به نظر می‌رسد که آن‌ها برنامه دارند که “تا ابد” از این بازی پشتیبانی کنند. در این جا منظور از تا ابد زمانی بسیار طولانی است که اگر بخواهیم به نمونه‌ای در این زمینه اشاره کنیم می‌توانیم World of Warcraft را نام ببریم که یک مثال عالی در این زمینه است. به خصوص اگر بتزدا به ارایه محتویات لذت بخش و با معنی ادامه دهد، این کار به سادگی قابل انجام دادن خواهد بود و مشکلی در این زمینه متوجه بتزدا نخواهد شد.

۱۴. عدم پشتیبانی از قابلیت بازی میان پلتفرمی (فعلا)

در طی سال‌های گذشته موضوع قابلیت بازی میان پلتفرمی (کراس پلی)‌ به یک موضوع قابل بحث تبدیل شده است و اخیر هم با اضافه شدن سونی به جمع شرکت‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و با باز کردن درب پلتفرم خود روی سایر پلتفرم‌ها، آن‌ها شانس همه ‌ی بازی‌ها برای پشتیبانی از این قابلیت را افزایش داده‌اند به طوری که دیگر می‌توان امیدوار بود که بازی‌های مولتی پلیر بیشتری در آینده از این قابلیت پشتیبانی کنند. تا پیش از این شانس وقوع چنین امکانی تقریبا صفر بود اما از زمانی که سونی به این قابلیت اضافه شده است، شانس پشتیبانی بازی‌های بیشتر از این قابلیت هم بیشتر شده است. از آن جایی که یکی از نقدهایی که همیشه به سونی وارد بود، عدم پشتیبانی از قابلیت بازی میان پلتفرمی بود، ما انتظار داریم که عنوان Fallout 76 که یک بازی آنلاین محور هم هست، از این قابلیت پشتیبانی کند و ما بتوانیم در کنار دوستان و نزدیکان خود به صورت گروهی به انجام این بازی بپردازیم. اما طوری که فعلا به نظر می‌رسد، بتزدا قصد ندارد فعلا از این قابلیت در بازی خود استفاده کند اما با این حال هم بتزدا به طور کامل درهای خود را به روی قابلیت بازی میان پلتفرمی در این عنوان نبسته و همچنان کمی شانس برای آن وجود دارد. این که چه زمانی این امکان محقق خواهد شد، موضوعی است که هنوز مشخص نیست و ما اطلاعات خاصی از آن در اختیار نداریم.

زمانی که از پیت هاینس در این زمینه و امکان تحقق این موضوع سوال شد، وی چنین پاسخ داد: “من فکر نمی‌کنم که ما هیچ وقت این بازی را به طور کامل از نو مهندسی کنیم که یک جورایی شبیه به یک بازی تمام آفلاین شود که کاملا مطابق میل مشتریان و ارباب رجوع‌های ما باشد”.

۱۵. هیچ وقت قرار نیست یک بازی تمام آفلاین شود

زمانی که اعلام شد Fallout 76 قرار است یک بازی تمام آنلاین باشد که نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد، باعث تعجب و شگفتی همه ما شد چرا که این سری در سابقه خود هیچ وقت چنین چیزی را ندیده بود و این که به یک باره اعلام شود نسخه‌ی بعدی این سری یک بازی تمام آنلاین است، باعث تعجب همه شد. اما خب به هر حال پس از مدتی تمام آنلاین بودن و آنلاین محور بودن Fallout 76 به خوبی پذیرفته شد و بین همه بازی‌بازان پخش شد. با این وجود بتزدا همچنان با یک دندگی سر حرف خود ایستاد که اگر می‌خواهید این بازی را به تنهایی انجام دهید، این امکان برای شما فراهم خواهد بود اما به شرطی که به اینترنت متصل باشید. این‌ها را گفتیم که به این نکته برسیم که اگر انتظار دارید که پس از گذشت مدتی ممکن است نسخه‌ای از Fallout 76 منتشر شود که نیاز به اتصال به اینترنت نداشته باشد و آنلاین محور نباشد و به شما اجازه دهد که بدون تجربه هیچ یک از بخش‌های مولتی پلیر آن به انجام این بازی بپردازید، خب لازم نیست به دل خود صابون بزنید چون چنین چیزی هیچ گاه امکان پذیر نخواهد شد. زمانی که از پیت هاینس در این زمینه و امکان تحقق این موضوع سوال شد، وی چنین پاسخ داد: “من فکر نمی‌کنم که ما هیچ وقت این بازی را به طور کامل از نو مهندسی کنیم که یک جورایی شبیه به یک بازی تمام آفلاین شود که کاملا مطابق میل مشتریان و ارباب رجوع‌های ما باشد”.

منبع :

GAMINGBOLT

279 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,