از بازی Elder Scrolls گرفته تا Far Cry، ژانر بازی های open world یا جهان‌باز به یکی از مهم‌ترین بخش های صنعت گیم تبدیل شده است. محتوای غنی و گستردگی دنیای آن‌‌ها هر گیمری را به سمت خود جذب می‌کند. با این وجود، سه چیز وجود دارد که به فرمول بازی های جها‌ن‌باز لطمه می‌زد. در این مقاله ما سعی داریم که این سه ایراد را با یکدیگر بررسی کنیم و راه حل مناسبی برایشان پیدا کنیم. پس با ما همراه باشید.

ماموریت های گشت و گذار را کاهش دهند

ایراد مشترکی که در بین تمام بازی های جهان‌باز وجود دارد، فراوانی ماموریت هایی به نام fetch quests است. در این ماموریت‌ها شما آیتمی را برای کسی پیدا می‌کنید و به او باز می‌گردانید. البته این‌ها به خودی خود بد نیستند و در واقع اگر پیدا کردن آن آیتم‌ها چالش برانگیز باشد، سرگرمی بازی را بیشتر می‌کنند. اما با این حال، اکثر قریب به اتفاق این fetch questها خسته کننده و تکراری هستند و این چیزی جز ضعیف کردن گیم‌پلی را به دنبال ندارد.

به منظور حل این مشکل، توسعه دهندگان باید به جای تکرار این نوع ماموریت‌ها، روی ساختن انواع مختلف آن‌ها تمرکز کنند. به عنوان مثال کشتن افراد به خصوص، نجات مردم از دست دزدان و یا حل کردن پرونده های قتل می‌تواند جایگزین fetch questها شود. به هر حال راه زیاد است و باید ببینیم که توسعه دهندگان در آینده چه کار خواهند کرد.

هر چند وقت یک بار موسیقی پخش کنند

بازی های ویدیویی اغلب به خاطر موسیقیشان مورد ستایش قرار می‌گیرند و همانند هر بازی دیگری، ژانر جهان‌باز نیز از این قضیه مستثنی نیست. با این وجود چیزی که همیشه من را در مورد این بازی‌ها آزار می‌دهد، پخش دایم آهنگ و موزیک است! واقعا به ندرت یک لحظه سکوت به دست می‌آید.

شاید به نظر شما پخش دایم موسیقی یک حُسن به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم که باید در بعضی مواقع صدای محیط اطراف بازی را هم بشنوید. تجربه شنیدن صدای پرندگان، تکان خوردن چمن‌ها و صدای باد یکی از لذت بخش‌ترین قسمت های بازی است که هرگز موسیقی نمی‌تواند جای آن را پر کند.

تنها عنوانی که این قضیه را به خوبی رعایت کرده، بازی معروف نینتندو سوییچ یعنی Legend of Zelda: Breath of the Wild است.  در طول این بازی، موسیقی به جای خود پخش می‌شود تا درخشش صدای طبیعی محیط را از بین نبرد.

لذت اکتشاف را از گیمر نگیرند

تلاش برای پیدا کردن تمامی مکان‌ های یک بازی جهان‌باز، واقعا یک چالش بزرگ است و در بعضی مواقع نقاطی روی نقشه تعیین شده است که گیمرها را مجبور می‌کند تا به آن مکان‎ها بروند تا آیتم جدیدی را پیدا کنند. مطمئنا این کار اکتشاف مکان های مختلف را آسان می‌کند اما لذت پیدا کردن ناگهانی را از بین می‌برد. وقتی که همه چیز روی نقشه به شما نشان داده شود، حس ماجراجویی در شما ایجاد نمی‌شود.

اتفاقا در این مورد هم بازی Breath of the Wild بسیار عالی عمل کرده است. اکتشافات در این بازی کاملا اتفاقی بوده و حتی برج هایی وجود دارد که باید از آن‌ها بالا بروید تا وسعت دیدتان افزایش پیدا کند و بتوانید مناطق اطراف آن برج را بررسی کنید و در صورت وجود آیتم های عجیب به سمت آنان روانه شوید.

این مسئله بسیار مهم است چرا که باعث می‌شود ما از حس کنجکاوی خود استفاده کنیم. وقتی که همه چیز در نقشه به ما نشان داده نشود، خودمان به صورت خودجوش به دنبال چیز های عجیب می‌گردیم و وقتی که آن‌ها را پیدا کردیم، حس لذت بخشی به ما دست می‌دهد.

نظر شما چیست؟ آیا این سه تغییر اساسی می‌توانند به بهبود بازی های جهان‌باز کمک کنند؟

لطفا دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع :

WINDOWSCENTRAL

  • جمعه 20 بهمن 1396 19:00
  • یک نظر
  • سینا لواسانی
  • مقالات
301 پست
سینا لواسانی
او دانشجوی مهندسی کامپیوتر است. به پرواز و بازی های ویدیویی علاقه‌ی وافری دارد و سعی می‌کند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف بازی های ویدیویی و فیلم کند. سینا اکنون نویسنده و مترجم بخش اکس باکس وب‌سایت وینفون است.
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
حیان
پاسخ دهید شنبه 21 بهمن 1396

یکم زود تموم شد

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,