لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران

gartner

مربع جادویی گارتنر یکی از ابزارهای تحلیلی است که توسط شرکت گارتنر توسعه داه شده است و تصویری مقطعی از صنعت یا بازار را به سازمان ها ارائه می دهد. گارتنر در آخرین مربع جادویی خود، شرکت های ارائه دهنده خدمات حافظه ابری را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. در این میان نقاط ضعف و قوت شرکت مایکروسافت در این عرصه هم بازگو شده است که وینفون شما را به مطالعه آن دعوت می کند.

گارتنر در روش مربع جادویی بر مبنای دو معیار به ارزیابی و رتبه بندی شرکت‌های عرضه کننده می‌پردازد: یکی بینش و برنامه‌ای که این شرکت‌ها برای آینده دارند و دیگری توانایی عمل به این برنامه‌ها. سپس شرکت‌های مختلف را بر اساس امتیازی که کسب کرده‌اند در یکی از چهار خانه مربع جادویی قرار می‌دهد.

untitled

بر همین اساس گارتنر ۸ شرکتی که در زمینه حافظه ابری درحال رقابت هستند را مورد تحلیل قرار داده است . و نمایی از حال حاضر این شرکت ها داده است. طبق این مربع جادویی، خدمات وب آمازون در قسمت رهبران و در بالاترین نقطه سمت راست قرار گرفته است و بیشترین امتیاز را کسب کرده است و بدین ترتیب در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. اما بعد از آن مایکروسافت، گوگل، IBM قرار دارند و بقیه شرکت ها در جایگاه ها بعدی هستند. بنابر پیش بینی گارتنر، حداقل دو شرکت تا سال ۲۰۱۹ از بازار حافظه ابری حذف خواهند شد.

شرکت‌های رهبر یا پیشرو مثل “خدمات وب آمازون و مایکروسافت” پیشرو به شرکت‌هایی گفته می‌شود که هم بینش و برنامه کامل‌تری دارند و هم توانمندی زیادی برای عمل به برنامه و بینش خود دارند.  شرکت‌هایی مثل گوگل که بینش و برنامه کاملی برای فعالیت در بازار راهکارهای خدمات مشتری تحت وب دارند اما از توانایی لازم برای تحقق برنامه‌های خود برخوردار نیستند در رویاگرها قرار دارند. رقابت جویان یا چالشگرها که در تحلیل فعلی هیچ شرکتی در آن قرار ندارد به شرکت‌هایی می گویند که برنامه و بینش صحیحی از آینده ندارند، اما از توانایی خوبی برای عمل به برنامه‌ها و تصمیمات خود برخوردارند. به نظر گارتنر این شرکت‌ها تصور چندان دقیقی از آینده صنعت خود ندارند.
در مربع جادویی جدید گارتنر، شرکت‌های علی بابا، اوراکل، IBM و AT&T  نیز در ردیف شرکت‌های ریزنقش قرار گرفته‌اند؛ شرکت‌هایی که نه برنامه مشخصی برای آینده دارند و نه از توانایی لازم برای عمل به برنامه‌های احتمالی خود برخوردارند.

Microsoft-azure-Top

در گزارش گارتنر عملکرد این هشت شرکت به صورت کامل بررسی شده است و دراین میان برای ما، بخش مایکروسافت مهم بوده است. گارتنر مایکروسافت را مهمترین و بزرگترین رقیب خدمات تحت وب آمازون خوانده است و تاکید می کند که بیشتر مشتریان مایکروسافت را با آژور تحلیل و بررسی می کنند. طبق بررسی گارتنر انتخاب مایکروسافت آژور بخاطر وجود کانال هایی است که با دیگر شرکای این شرکت دارد و این نقش بسیار مهمی در انتخاب مایکروسافت ایفا می کند.

گارتنر نقاط قوت مایکروسافت را در تمرکز قوی این شرکت و فهم بالا از نیازهای خود و استفاده درست از منابع می داند. همچنین  Microsoft Visual Studio و .NET را از مهمترین بخش های مرتبط با آژور دانسته است. اما در کنار نقاط قوت، گارتنر به شرکت ه هشدارهایی هم می دهد که در این باره به میکروسافت گوشزد کرده است که هنوز مایکروسافت یک عقب مانده در نوآوری است و به همین دلیل پشت سر آمازون درجا میزند.  و به همین دلیل باید سرویس های آژور یک نوآوری قابل توجه ایجاد کنند تا بتوانند گوی رقابت را از سرویس وب آمازون بربایند. همچنین عدم دسترسی به سرویس آژور در تمام مناطق جهان از دیگر نقاط ضعف این شرکت در این حوزه است.

نظر شما درباره تحلیل گارتنر چیست؟

منبع :

GEEK WIRE

1250 پست
هادی اکبری زاده
هدف ما، غلبه بر کارهای قبلیمان... پیش به سوی آینده با مایکروسافت
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , ,