استودیوی بازیسازی بایوور (BioWare) با عرضه‌ی بازی Mass Effect: Andromeda یکی از ضعیف‌ترین عرضه‌های خود را تجربه کرد و منجر به ناامیدی سیل عظیم طرفداران این سری محبوب شد. به همین جهت، نگرانی‌ها در خصوص آینده‌ی بازی جدید این استودیو یعنی Anthem، بیشتر شده است. Anthem عنوانی اکشن و نقش‌آفرینی در سبک چند نفره است که به صورت آنلاین نیز قابل بازی خواهد بود. در این عنوان، ‘DLV در نقش یک فریلنسر (Freelancer) ظاهر خواهد شد؛ یکی از افرادِ گروهی که به منظور کشف دنیای اطراف خود، تمدن و شهر خود را ترک می‌کنند. حال یکی از سازندگان بازی مصاحبه‌ای انجام داده تا نگرانی بسیاری از طرفداران را برطرف کند. با این مصاحبه خواندی همراه وینفون باشید.

سیلا کاستا (Scylla Costa) یکی از سازندگان این بازی‌ست که بیش از یک دهه با استودیوی بایوور همکاری کرده است. مدتی پیش وب‌سایت WCCFTech موفق شد تا با او مصاحبه‌ای ترتیب دهد و ما تصمیم گرفتیم تا این گفتگوی جذاب را برای شما آماده کنیم. در ادامه می‌توانید این مصاحبه را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری از داستان، درجه‌ی سختی، پشتیبانی از NVIDIA DLSS و تکنولوژی رهگیری پرتوی نور بازی Anthem به دست آورید.

بازی تقریباً آماده است، حس و حال حاضر بایوور از اینکه بازی Anthem سرانجام پس از گذشت پنج یا شش سال عرضه می‌شود، چیست؟

ما بسیار هیجان زده هستیم. بیش از 10 سال از زمانی که بایوور آخرین آی‌پی جدید خود را خلق کرد می‌گذرد. خلق یک آی‌پی جدید واقعاً کار چالش‌ برانگیزی است زیرا شما باید از چند سال قبل به آن فکر کنید. فقط به پنج سال گذشته فکر کنید؛ ما حتی Fortnite را نداشتیم، درست است؟ شما باید تصور کنید که در پنج سال پیش‌ رو در بازار چه اتفاقی خواهد افتاد و می‌خواهید چه نوع بازی‌ای بسازید. بنابراین، بسیار هیجان‌انگیز است که در نهایت این بازی تقریباً آماده شده است.

چگونه خود را با بازی‌هایی نظیر Fortnite و Destiny که یک تغییر بزرگ در بازار شکل می‌دهند، تطبیق می‌دهید؟

ما نتوانستیم عملکرد خود را خیلی تغییر دهیم. پس از اتمام توسعه‌ی بازی Mass Effect 3 ما شروع به فکر کردن درباره‌ی آی‌پی جدیدی کردیم که بایوور نیاز به خلق آن داشت و ما می‌خواستیم بازی‌ای بسازیم که ارتباطات اجتماعی داشته باشد. ما همچنین می‌خواستیم چیزی خلق کنیم که در زمینه‌ی فانتزی و علمی تخیلی قرار گیرد. بنابراین، این چیزی‌ست که Anthem از دل آن بیرون آمده است. این چالش جالبی برای ما بود اما در عین حال، بسیار سرگرم‌کننده هم بود.

شما به ساخت ارتباطات اجتماعی اشاره کردید، اما این بازی به صورت تک نفره نیز قابل تجربه است. آیا می‌توان گفت که تعادل خوبی بین تنها بودن و بازی کردن با دیگران وجود خواهد داشت؟

لزوماً خیر، چراکه ما می‌خواهیم مردم به همان شکلی که دوست دارند به تجربه‌ی این بازی بپردازند. همانطور که می‌گوییم «جهان ما، داستان شما»، بنابراین شما می‌توانید این سفر را با دوستان‌تان یا افراد ناشناس و تصادفی بازی کنید. اگر می‌خواهید تنهایی به بازی کردن بپردازید، می‌توانید ماموریت‌های خصوصی را در دنیای این بازی انجام دهید. ما این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهیم که به هر دو شکل بازی کنید. زمانی که در Fort Tarsis هستید، می‌توانید با شخصیت‌های متفاوتی که آنجا می‌بینید، تعامل برقرار کنید. «داستان شما» متناسب با ریتمی که می‌خواهید، پیش می‌رود. اگر بخواهید می‌توانید جلو روید و ماموریت‌های زیادی را انجام دهید. یا حتی می‌توانید به کاوش پرداخته و مکالمات بیشتری [با باقی شخصیت‌های حاضر در بازی] داشته باشید.

به نظر می‌رسد که Freeplay بهترین راه برای ساخت و ساز آیتم‌ها است. آیا برای پیشرفت کردن نیاز به راه‌های خاصی است؟

نظر شما در این باره درست است. اگر می‌خواهید آیتم‌هایِ ساخت و ساز بیشتری جمع‌آوری کنید، Freeplay همان جایی‌ست که باید بروید. اینجا جایی است که شما به آیتم‌های ساخت و ساز برای ساخت سلاح‌های یا ابزار جدید با توانایی‌های بیشتر، دسترسی دارید. اگر می‌خواهید این عملیات‌ها و ماموریت‌ها را انجام دهید، با روایت داستان بیشتری روبرو خواهید شد اما منابع کمتری نیز خواهید داشت.

آیا این بازی بخش داستانی خواهد داشت؟ آیا می‌توانید این بازی را به روش سنتی پیش ببرید؟

قطعاً یک مسیر بحرانی وجود دارد. شما می‌توانید سه شخصیت در خدمه‌ی خود داشته باشید – اوون (Owen)، هالوک (Haluk) و فِی (Faye). اوون، سایبر شماست که هر زمانی که جایی می‌روید با شما ارتباط برقرار خواهد کرد؛ بسیار خُب، [در خصوص] هالوک و فی، هرچه بیشتر به تجربه‌ی این بخش بپردازید، اطلاعات بیشتری از این دو بدست خواهید آورد. همچنین، در Fort Tarsis، شما باید مامورهای مختلفی را پیدا کنید. به عنوان مثال، یکی از مامورهای Corvus، تاسین (Tassyn) نام دارد که زنی قدرتمند است. شما احتمالاً می‌خواهید که بیشتر از او بدانید. مامورهای بیشتری در این بازی وجود دارند – برین (Brin) یک نگهبان است، یارو (Yarrow) که یک فریلنسر هست و Anthem که یک آرکانیست است. سه جناح متفاوت در این بازی وجود دارد که هرچه ماموریت بیشتری برای یک جناح انجام دهید، امتیازهای بیشتری بدست خواهید آورد که در نهایت فرصت‌های بیشتری پیش روی شما قرار می‌گیرد. بنابراین، روش‌های زیادی برای تجربه‌ی این بازی وجود دارد.

آیا راهی که برای تعامل با این جناح‌ها در نظر می‌گیرد برروی روایت کلی داستان بازی هم تاثیرگذار خواهد بود؟

دوباره [می‌گویم]، پشتیبانی از یک جناح خاص، فرصت‌های خاصی را برای شما باز (Unlock) می‌کند. همچنین، گاهی اوقات، آرک‌های داستانی با یکدیگر ارتباط دارند، اگر شما می‌خواهید با همه‌ی شخصیت‌هایی که می‌بینید بازی کنید… ما چیزهای جالبی برای ارتباط یک داستان با داستان دیگر پیش‌بینی کرده‌ایم. در نهایت شما شاهد یک بخش داستانی کلی خواهید بود.

چه قدر طول می‌کشد تا این مسیر بحرانی (بخش داستانی) را تکمیل کنید؟

برای ما سخت است چراکه گیمرها به شکل‌های مختلفی بازی می‌کنند. راه‌های مختلفی برای به پایان رساندن آن وجود دارد. به عنوان مثال، در نقطه‌ای از این مسیر بحرانی، ما شما را به Freeplay می‌بریم و شما باید مکان‌هایی را در این جهان پیدا کنید و چالش‌هایی به منظور آزاد کردن بخش‌های جدید را پشت سر بگذارید. بعضی از گیمرها این کار را در یک ساعت انجام می‌دهند و برخی نیز ساعت‌های زیادی [برای آن] وقت می‌گذارند. این کار به این نکته بستگی دارد که چقدر می‌خواهید به کاوش بپردازید و چالش‌های پیش روی خود را پشت سر بگذارید. بنابراین سخت است که بگوئیم اما اگر بخواهید به آهستگی این کار را انجام دهید، قادر خواهید بود و اگر تمایل به اتمام بازی با سرعت بالا دارید نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

از این رو، مسیر بحرانی شامل بخش‌های مورد نیازی از Freeplay می‌شود؟

ما می‌خواستیم تا اطمینان حاصل کنیم که گیمرها همه‌ی محتوایی که داریم را تجربه می‌کنند. در دو بخش مسیر بحرانی در اوایل راه، شما وارد Freeplay می‌شوید، بنابراین می‌توانید منابعی برای ساخت و ساز بدست آورید. به صورت کلی، ما این گونه به شما توضیح می‌دهیم «هِی، اینجا مکان خوبی برای دست آوردن منابع کرفتینگ است». دومین نکته مربوط به کاوش و پیدا کردن مکان‌های مختلف است که برخی از آن‌ها نیز گاهی پنهان هستند که این به شما یاد خواهد داد تا چگونه چالش‌ها را به منظور پیدا کردن آیتم‌های ساخت و ساز بیشتر، تکمیل کنید. ما همچنین Strongholds را داریم که نوع متفاوتی از محتواست. پس از اینکه مسیر بحرانی را تمام کنید، ما بخش Strongholds را برای شما باز خواهیم کرد و شما می‌توانید چالش‌های Strongholds را را با دوستانتان انجام دهید. ما همچنین Contracts را داریم که ماموریت‌های قابل تکرار هستند که برخی از مامورها به شما می‌دهند. بنابراین، ما انواع مختلفی از محتوا را برای این بازی داریم.

علاقه‌ی زیادی به Strongholds وجود دارد. گیمرها به چه مقدار از آن‌ها دسترسی خواهند یافت؟

شما می‌توانید به سه نوع از Strongholds دسترسی یابید که احتمالاً باید این کار را به شکل چند نفره و همراه با سه نفر دیگر انجام دهید. زمانی که به سطح 30 می‌رسید، درجه‌های سختی مختلفی وجود دارد. بنابراین افق‌های مختلفی برای چیزها وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید. به همین جهت، می‌توانید به ابزار بهتر و سلاح‌های بهتر دست یابید و ساختی فوق‌العاده برای Javelin خود پیدا کنید.

شما چگونه زمانی که به بازی‌بازان این اجازه را می‌دهید تا در سطح‌های مختلف به بازی کردن بپردازند، روایت داستان مدیریت می‌کنید؟

این چالش بزرگی برای ما است چراکه می‌خواستیم تا گیمرها صرف نظر از سطح دوستانشان، با آن‌ها به بازی کردن بپردازند. به صورت کلی، روشی که این سیستم کار می‌کند این است که مثلاً شما در سطح یک باشید و من به مدت سه هفته در حال بازی کردن باشم، ما بازی را کاملاً متعادل خواهیم کرد؛ بنابراین هنوز هم می‌توانید سرگرم شوید. میزان خسارتی که به شما وارد می‌شود، کاملاً به سطح‌تان بستگی دارد بنابراین ما دو نفر می‌توانیم با یکدیگر بازی کنیم. به صورت کلی، مزیت بازی‌بازان سطح بالا این است که شما اجزای بیشتری خواهید داشت. من ابزار بیشتری دارم، پس من کارایی بیشتری هم دارم و می‌توانم کارهای بیشتری انجام دهم.

اما آیا، اعداد [و تفاوت‌] سطح‌ها از بین نمی‌رود؟

دقیقاً، آن‌ها به شکلی متعادل می‌شوند که شما سرگرم شوید، من نیز سرگرم شوم و این یک چالش برای هر دوی ما است. لوتی (Loot) که دریافت می‌کنید نیز جداگانه خواهد بود بنابراین لوت شما با لوتی که من بدست آورده‌ام، تفاوت دارد. لوتی که بدست می‌آورید به سطح قدرت شما بستگی دارد.

خیلی خب. از این رو من نمی‌توانم یک سلاح سطح بالا را به چنگ آورم؟

گونه‌های مختلفی از لوت‌ها وجود دارد اما شما لوتی را بدست خواهید آورد که به سطح پایلوت‌تان بستگی داشته باشد که آن هم در محدوده‌ی خاصی است. ما نمی‌خواهیم بین پیشرفت کردن و سرگرم شدن با [چیزهایی که بدست می‌آورید] میان‌بُر بزنیم.

اما چگونه گیمرها را از میان‌بُر زدن داستان دور نگه می‌دارید؟

دوباره [می‌گویم]، این «جهان ما، داستان شما» است بنابراین وقتی که وارد یک ماموریت می‌شوید می‌توانید با دوستانتان آن را تجربه کنید اما زمانی که در Fort Tarsis در هاب خود هستید، شما می‌توانید داستان خود با سرعت پیشروی مختص به خود را داشته باشید. اگر برای بازی کردن یکی از ماموریت‌های ابتدایی بازی دعوت شوید، برای اتمام آن پاداش دریافت خواهید کرد حتی اگر این ماموریت را از قبل تمام کرده باشید. به یک روش دیگر نیز این کار انجام می‌پذیرد، من می‌توانم با شما یکی از ماموریت‌های پایانی بازی را تجربه کنم، اما این کاملاً به من بستگی خواهد داشت، زیرا من می‌دانم که قرار نیست داستان من پیشرفت یابد، چراکه من هنوز آنجا نیستم. من می‌توانم همراه با شما بازی کنم، من هنوز هم می‌توانم به پاداش برسم اما این کار باعث افزایش میزان پیشرفت من نخواهد شد. اگر بخواهید می‌توانید با اسپویلرها در تماس باشید، ما شما را مجبور به کاری نخواهیم کرد.

شما واقعاً برای کاوش در جهان این بازی چقدر آزاد هستید؟ آیا محدودیت‌های برای Freeplay وجود دارد؟

این بستگی به کاری دارد که شما آن را انجام می‌دهید. به طول مثال، اگر شما در حال انجام یکی از ماموریت‌های مسیر بحرانی باشید یا در سفری که از یکی از مامورها گرفته‌اید باشید، ما تلاش می‌کنیم تا داستان خاصی را روایت کنیم و می‌خواهیم که شما مرزهای مشخصی داشته باشید. بنابراین اگر چهار نفر از ما در حال بازی کردن باشند و یکی از ما خیلی دور شود، ما شما را به چک‌پوینت (Checkpoint) بازخواهیم گرداند. این [مهم] در Freeplay بسیار متفاوت است. در Freeplay هیچ مرزی وجود ندارد. شما چهار بازی‌باز دارید که هر کجا که بخواهند می‌توانند بروند و هر کاری که بخواهند می‌توانند بکنند. هیچ افساری وجود ندارد. حالت Strongholds نیز چک‌پوینت خواهد داشت.

من فکر می‌کنم شما گفته‌اید که این بازی برروی کنسول‌ها با نرخ فریم 60 بر ثانیه اجرا نخواهد شد.

خُب، من این را نگفتم، اما…

من می‌دانم که زمانی فردی این را گفت. آیا این چیزی است که ممکن است در آینده آن را برای  ایکس‌ باکس وان ایکس و پلی‌ استیشن 4 پرو به هدف خود تبدیل کنید؟

بله، در آینده. این سوال بسیار خوبی است. ما نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که همه‌ی بخش‌های این بازی به خوبی اجرا می‌شوند. بله، این کار را می‌توان در آینده برای ایکس‌ باکس وان ایکس و پلی‌ استیشن 4 پرو انجام داد.

رزولوشن نهایی به ترتیب برای ایکس‌ باکس وان ایکس / پلی‌ استیشن 4 پرو چیست؟

4K برای ایکس‌ باکس وان ایکس و 4K رندر شده برروی پلی‌استیشن 4 پرو.

آیا شما برنامه‌ای برای پشتیبانی از تکنولوژی انویدیا برای نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی دارید؟ آیا DLSS در زمان عرضه در دسترس قرار خواهد داشت و تکنولوژی رهگیری پرتوی نور در آینده [به این نسخه] اضافه خواهد شد؟

DLSS مدت کوتاهی پس از عرضه در دسترس قرار خواهد گرفت. این احتمال وجود دارد که تکنولوژی رهگیری پرتوی نور در آینده به این بازی اضافه شود اما در حال حاضر هیچ چیزی در این رابطه نمی‌توانیم بگوییم.

در آخر، آیا این بازی از Dolby Vision و/ یا Dolby Atmos پشتیبانی خواهد کرد؟

از Dolby Vision پشتیبانی می‌شود اما ما آن را ضمانت نمی‌کنیم. از تکنولوژی Dolby Atmos پشتیبانی نمی‌شود.

بازی Anthem که یکی از موردانتظارترین عناوین سال جاری میلادی است، در تاریخ 3 اسفند 1397 برابر با 22 فوریه 2019 میلادی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی، کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه و منتشر می‌شود.

منبع :

WCCFTECH

246 پست
رسول امینی
Played My First Game In 2005 Which It Was Resident Evil 4, A Huge Fan Of Video Games And Spend A Lot Of Time On Playing. On My Spare Time I Write Articles For WinPhone
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,