اپل سالهاست که تلاش دارد تا در عرصه کاربران سازمانی کامپیوترها جایی برای خود پیدا کند، آنچه که مسلم است تمامی تلاش های این شرکت برای نفوذ در این حوزه از کامپیوترهای شخصی با شکست مواجه شده است. علت اصلی این شکست را باید در سیستم عامل این شرکت دنبال کرد چرا که مک او اس هرگز سیستم عاملی مناسب کاربران سازمانی و تجاری نبوده است.

سالها است که چشم کاربران دنیا به دیدن ویندوز در کامپیوترهای شخصی عادت کرده است، برای بسیاری کامپیوتر معادل ویندوز است، حقیقیت این است که اپل سالها تلاش کرد تا این بازار به تسخیر خود درآورد، اما هرچه بیشتر تلاش کرد کمتر نتیجه گرفت. در حال حاضر در بسیاری از سازمان های دنیا به خصوص در ایالات متحده از کامپیوترهای ساخت این شرکت استفاده می‌شود، اما حقیقت این است که تعداد این کامپیوترها در قیاس با نمونه های ویندوزی کاملا قابل اغماض و چشم پوشی است.

اپل در حوزه کامپیوترهای شخصی هیچ گاه سهم زیادی از بازار نداشته، هنگامی که سراغ شرکت ها و سازمان های سراسر دنیا می‌رویم وضعیت این شرکت بدتر هم می‌شود، چرا که اصولا بیشتر شرکت های دنیا ویندوز را بستر بهتری برای انجام امور کاری و سازمانی خود می‌دانند، در ایام اخیر کوپرتینویی ها تلاش کردند تا سیستم عامل موبایلی خود یعنی ios را در بطن آیپد پرو به عنوان راهکار این شرکت برای مشتریان سازمانی معرفی کنند، این تلاش نیز توفیق چندانی به‌دست نیاورده است.

برطبق آمار موسسه Spiceworks شرکت ها و سازمان های بسیار بیشتری در پی افزایش خرید کامپیوترهای ویندوزی و خرج کردن سرمایه خود را این دستگاه ها هستند. براساس مطالعه ای که در سه کشور آمریکا، کانادا و انگستان انجام شده چیزی در حدود ۱۵ درصد شرکت ها و سازمان ها در پی افزایش خرید کامپیوترهای ساخت مایکروسافت یعنی سرفس ها هستند، این در حالی است که تنها ۸ درصد شرکت ها مایل به خرید بیشتر مک های اپل هستند. البته این آمار همه ماجرا نیست، چرا که شرکا سخت افزاری مایکروسافت نیز توانسته اند نظر مساعد این دسته از مشتریان را به خود جلب کنند. در این بررسی مشخص شده که ۲۵ درصد شرکت ها درنظر دارند تا هزینه بیشتری برای خرید کامپیوترهای ساخت شرکت دل بپردازند، ۱۷ درصد نیز اچ پی را گزینه مناسب خود می‌دانند و در نهایت ۱۳ درصد هم سراغ لنوو خواهند رفت.

این بررسی آماری در میان بیش از ۱۰۰۰ نفر از متخصصان آی تی شرکت های مستقر در آمریکا، کانادا و انگلستان انجام شده است. در این تحقیق مشخص شده که ۴۷ درصد کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ در محیط های کاری ساخت شرکت دل هستند، در جایگاه بعدی اچ پی با کسب ۲۱ درصد از بازار ایستاده، لنوو ۱۴ درصد از مشتریان را جذب خود کرده، اپل ۴ درصد و در نهایت مایکروسافت توانسته ۳ درصد از بازار مشتریان سازمانی را به خود اختصاص دهد.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که میزان هزینه صرف شده برای خرید کامپیوترهای دسکتاپ در دوازده ماه پیش رو افزایشی را تجربه نخواهد کرد، این در حالی است که هزینه ای که شرکت ها برای خرید لپ تاپ ها در یک سال پیش رو پرداخت خواهند کرد ۴۳ درصد رشد خواهد داشت که رقمی بسیار حیرت آور است. کارشناسان این موسسه معتقد هستند که میزان هزینه ای که شرکت ها برای خرید تبلت و گوشی های هوشمند جهت استفاده کارکنان خود پرداخت خواهند کرد نصف رشد خرید لپ تاپ ها یعنی در حدود ۲۱ درصد خواهد بود.

منبع :

MSPU

645 پست
محسن توکلی
او لیسانس میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد تهران شمال دریافت کرده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,