_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

دور شدن بازی Assassin’s Creed از اصالتش

در سال گذشته وقتی که بازی Assassin’s Creed Origins منتشر شد، این فرانچایز پرشی ریسک دار انجام داد، ولی نتیجه‌ی نهایی به نفع دولوپرها بود. خیلی از مردم عاشق این بازی شدند، و اضافه شدن ویژگی‌هایی از بازی‌های RPG به این بازی، سبک بازی جدیدی را به گیمرها ارائه داد.

ولی، با این که Assassin’s Creed Origins مورد پسند بسیاری از گیمرها واقع شد، به نظرمان تغییراتی که در آن به وجود آمد زیاد مناسب این فرانچایز نبود، و در بازی Assassin’s Creed Odyssey با تشدید شدن بیشتر این ویژگی‌ها به بازی، مشکل را از قبل بدتر شده است.

در این مطلب درباره‌ی این که چرا بازی Assassin’s Creed در حال از دست دادن هویتش است بحث خواهیم کرد.

مقابله‌ی مستقیم با دشمن

مشکل اصلی که من شخصاً با این جهت گیری جدید Assassin’s Creed دارم این است که می‌توانید به تنهایی با تعداد بی‌شماری از دشمنان به صورت مستقیم مبارزه کنید و برای این کارتان تنبیه نشوید و با از دست دادن جانتان جریمه‌ای نپردازید. در نسخه‌های کلاسیک این فرانچایز، مانند نسخه‌ی اول Assassin’s Creed و نسخه‌ی شماره‌ی دو آن، Assassin’s Creed II، شما قادر به مبارزه مستقیم با تعداد اندکی از دشمنان بدون از دست دادن جانتان بودید. دلیلش این است که این عنوان‌ها بر استفاده از آن چه که این فرانچایز بر اساس آن ساخته شده است تاکید می‌کردند: مخفی کاری و از بین بردن دشمن‌ها در تاریکی.

حال اگر جلوتر بیاییم، به جایی می‌رسیم که درگیری مستقیم با دشمن به نقطه‌ی تمرکز اصلی این بازی در حال تبدیل شدن است، ولی این مورد دیگر مهم نیست. برای این که درگیری مستقیم با دشمن قابل دوام باشد، باید دشمنان طوری برنامه نویسی شوند که از تعدادشان بهره‌ی کامل نبرند، و در عوض در هر بار فقط یک نفر حمله کند. این نوع طراحی بازی مخفی کاری را بی معنا می‌کند. وقتی که دیگر می‌توان جلو رفت و تمام دشمنان را کشت، چرا با دور زدن دشمنان و یکی یکی کشتن آن‌ها خودمان را اذیت کنیم؟!

ممکن است استدلال کنید که داشتن هر دو گزینه‌ی درگیری مستقیم و مخفی کاری به بازیکن‌ها آزادی بیشتری می‌دهد، ولی بعید می‌دانم تا زمانی که می‌توان مستقیم با دشمن درگیر شد کسی حاضر به مخفی کاری در این بازی باشد. بازیکن‌ها همیشه از آسان‌ترین راه برای دستیابی به پیروزی استفاده می‌کنند. این درست است که حتی برای درگیری مستقیم با دشمن باید یک سری مهارت‌ها را نیز بلد بود، ولی این که در مقایسه با مخفی کاری تاکتیک و استراتژی کمتری نیاز دارد را نمی‌توان انکار کرد. اگر شما انتخاب کنید که مخفیانه دشمنان خود را از بین ببرید، درباره‌ی این که چطور این کار را انجام دهید یا این که چگونه نگهبان‌ها را دور بزنید باید برنامه ریزی و استراتژی داشته باشید.

از دست دادن آن چیزی که این بازی را منحصر به فرد می‌کند

همچنانکه بازی Assassin’s Creed به این راه خود ادامه می‌دهد و سبک مخفی کاری را در بازی بی معنا می‌کند، به اعتقاد من در حال بیرون راندن آن چیزی است که این بازی را منحصر به فرد می‌کرد. درگیر شدن در نبرد چیز بسیار خوبی است، ولی در عنوان‌های دیگر می‌توانم چنین چیزی را تجربه کنم. بازی‌های The Witcher 3، Shadow of War و Dark Souls III از جمله بازی‌هایی هستند که من را برای سلاخی کردن همه وسوسه می‌کنند. ولی بازی Assassin’s Creed ویژگی مخصوص خودش را داشت: ترکیب خاصی از پارکور و مخفی کاری هیجان انگیز.

در انتها، ویژگی خاصی در این بازی وجود ندارد که باعث شود حس و حال Assassin’s Creed Odyssey همانند نسخه‌های کلاسیک Assassin’s Creed شود. در حالی که این فرانچایز سبک خود را تغییر می‌دهد، کاری نمی‌توانم انجام دهم به جز این که درباره‌ی این بازی که در حال تبدیل شدن به یک عنوانی معمولی و بی مزه است نگران باشم.

منبع :

Windows Central

224 پست
مسعود پاکراه
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , ,