مدیر کل شعب آسیای شرکت یوبیسافت، استیو میلر (Steve Miller) در مورد استراتژی بازاریابی یوبیسافت در آسیا توضیح می‌دهد و انتظار دارد که عنوان Assassins Creed Odyssey در بازار محلی این قاره عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد.

در طی سال‌های گذشته، یوبیسافت تلاش زیادی برای به دست گرفتن بازار ژاپن کرده است و توانسته تا حدودی تاثیر گذاری خودش را در بازار محلی این کشور که رقابت بسیار شدید و تنگاتنگی بین بازی‌های مختلف در آن وجود دارد، داشته باشد که این امر به لطف مذاکرات این شرکت با خرده فروشان محلی و فروشندگان عمده این کشور و همینطور تبلیغات گسترده آن محقق شده که باعث موفقیت بیشتر بازی‌های جدید این شرکت در ژاپن نسبت به بازی‌های قدیمی‌تر این شرکت شده است.

بسیار کم پیش می‌آید که شاهد نصب بیلبوردی بزرگ از یک بازی غربی مقابل Sofmap در شهر آکیهارابای ژاپن باشیم اما خب بازی‌های یوبیسافت چندین و چند بار این کار سخت و غیر ممکن را انجام داده‌اند. به عنوان مثال بازی‌هایی نظیر For Honor و یا همین Assassins Creed Odyssey که قرار است تا مدتی دیگر عرضه شود، از جمله بازی‌هایی هستند که نامشان بارها و بارها در بیلبوردهای سطح شهر‌های ژاپن مشاهده شده است که نمونه آن را هم در انتهای این متن می‌توانید مشاهده کنید.

شرکت یوبیسافت حتی اقدام به تاسیس یک کافه بزرگ در شهر توکیو با تم Assassins Creed Odyssey نیز کرده است که به مناسبت نزدیک شدن به انتشار این بازی راه اندازی شده و در آن رویدادهای جالبی در حال انجام شدن است که برای طرفداران و دوست داران این بازی می‌تواند مکان بسیار مفرحی باشد تا اوقات فراغت خود را در آن سر کنند و در عین حال با بازی مورد علاقه خود نیز مشغول باشند.

اخیرا وبسایت DualShockers مصاحبه‌ای با مدیر شعب آسیای شرکت یوبیسافت یعنی استیو میلر انجام داده است و در این مصاحبه کوتاه از وی پرسیده شد که آیا او فکر می‌کند Odyssey شانسی برای موفقیت در بازار این کشور دارد یا خیر. میلر در پاسخ این سوال گفت:

[سری] Assassins Creed دنبال کننده‌های سرسخت زیادی در ژاپن دارد و این بازی همیشه یکی از موفق‌ترین سری بازی‌های غربی در ژاپن بوده است. طرفداران زیادی وجود دارد که حال و هوای تاریخی، طرز لباس پوشیدن‌های مردم گذشته، جزئیات ساختمان‌ها و بناهای قدیمی را دوست دارند و علاوه بر آن برای محلی سازی بی نظیری که برای نسخه ژاپنی این سری انجام می‌شود، قدردانی می‌کنند. و این بار ما علاوه بر داشتن یک قهرمان مرد، یک شیر زن قدرتمند هم در اختیار داریم. پس با توجه به این مسائل من فکر می‌کنم که طرفداران زیادی برای انجام این بازی درخواست می‌کنند.

در آن واحد Odyssey بیش از هر کدام از نسخه‌های دیگر Assassins Creed به سبک نقش آفرینی تبدیل شده است بنابراین ما فکر می‌کنیم که درخواست‌ها برای تجربه این بازی بسیار بالا باشد و طرفداران سرسخت این سری شدیدا به دنبال تجربه آن باشند و حتی فراتر از آن برود طوری که برای دوست داران سبک نقش آفرینی هم لذت بخش باشد که ما می‌دانیم عده زیادی از این افراد در ژاپن وجود دارد که تشنه بازی‌های نقش آفرینی هستند. با ترکیب این موضوعات و گسترش تعداد کنسول‌ها در بازار، ما فکر می‌کنیم که Odyssey شانس خوبی برای تبدیل شدن به موفق‌ترین نسخه سری Assassins Creed در ژاپن را در اختیار دارد.

همچنین در این مصاحبه از میلر درمورد دلیل این که بازار ژاپن اینقدر سخت و رقابتی است هم سوال شد و وی در پاسخ گفت که مهم است که طرفداران محلی در این رابطه سوال شود تا ببینیم آن‌ها چطور یک بازار منحصر به فرد به وجود می‌آورند. میلر در این زمینه گفت:

یوبیسافت هنوز هم فضای زیادی برای موفقیت و رشد در ژاپن و سایر کشورهای این منطقه در اختیار دارد. منطقی است که یوبیسافت در همه بازارهای آسیا سرمایه گذاری کند تا سهم خودش از بازار را گسترش دهد تا نام‌های تجاری ما را بنا نهد. من فکر نمی‌کنم که اگر ما روی کمپین‌های عرضه بازی‌های غربی و استراتژی‌های خود برای پیش برد محصولاتمان بیشتر از این تکیه کنیم، بتوانیم موفق‌تر از این شویم.

ژاپن و کل آسیا کانال‌های بازاریابی متفاوتی دارند، زمانبندی بازاریابی متفاوتی دارند، راه‌های متفاوتی برای عرضه بازی‌های خود برای مشتریان دارند و البته مهم‌تر از همه این‌ها، انفجار رسانه‌های اجتماعی می‌تواند ابزاری برای شما باشد تا به صورت محلی با کسانی که روی کسب و کار شما تاثیر گذار هستند و همینطور طرفداران خود، صحبت کنید. همینطور این موضوع برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا با مشتریان محلی خود صحبت کنیم و به حرف‌های آن‌ها گوش دهیم و نگرانی‌ها و صدای آن‌ها را به توسعه دهندگان و استودیوهایی که در حال ساخت بازی‌های ویدیویی هستند، انتقال دهیم. همه این‌ها نیاز به یک PR محلی و تیم بازاریابی و همینطور تعهد به بازار محلی دارد.

از دیگر خبرهای مربوط به این بازی هم می‌توان به مشخص شدن مدت زمان به طول انجامیدن گیم‌پلی آن اشاره کرد و یا حتی خبری که نشان از عرضه این بازی به صورت سیستم ابری در ژاپن می‌داد. همچنین شما می‌توانید ۱۵ نکته جالبی که پیش از تجربه این بازی باید بدانید را از هم از این آدرس مشاهده کنید.

Assassins Creed Odyssey قرار است در تاریخ ۱۳ مهر برابر با ۵ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و همینطور رایانه‌های شخصی عرضه شود. همچنین اعلام شده که اگر شما هر یک از نسخه‌های مخصوص این بازی را در اختیار داشته باشید می‌توانید دو روز زودتر از عرضه رسمی، این بازی را به صورت دسترسی زودهنگام تجربه کنید. این بازی هم‌اکنون در فروشگاه آمازون هم قابل پیش خرید است. در ادامه از شما دعوت می‌کنم که شاهد تصویری که این بازی را روی یکی از بزرگ‌ترین بیلبوردهای یکی از شهر‌های ژاپن نشان می‌دهد، باشید.

 

منبع :

DUALSHOCKERS

327 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , ,