اگرچه این بازی تا ماه آینده به صورت رسمی عرضه نخواهد شد اما توسعه دهندگان عنوان Assassin’s Creed Odyssey که آخرین نسخه از سری با اصالت و ریشه دار اساسینز کرید است و امسال قرار است به سبک اکشن نقش آفرینی (RPG) عرضه شود، اعلام کرده‌اند که این بازی گلد شده و یا به عبارت دیگر کار ساخت و توسعه آن کامل شده و اکنون دیگر منتظر بسته بندی و عرضه به قفسه فروشگاه‌ها خواهد بود. همچنین خبرهایی از عرضه این بازی به صورت ابری در ژاپن هم مطرح شده که در ادامه خواهید خواند.

این بازی که به دست شرکت بزرگ یوبیسافت ساخته شده و توسط همان هم عرضه می‌شود، این موضوع را صبح امروز در حساب رسمی این بازی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد. همچنین اعلام شده که این بازی به صورت سیستم ابری در ژاپن برای کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ هم عرضه خواهد شد.

عنوان Assassin’s Creed Odyssey را شاید بتوان ادامه دهنده راهی دانست که نسخه سال گذشته این سری یعنی Origins آغاز کرده بود که البته اگر بخواهیم از منظر تاریخی نگاه کنیم، شاید بتوان آن را پیش درآمدی بر نسخه سال گذشته این بازی دانست. در حقیقت شباهت ادیسه با اوریجینز بیشتر از نظر سبک و سیاق و پیاده سازی المان‌های نقش آفرینی است چرا که Origins برای اولین بار در تاریخ این سری راهی را آغاز کرد که پیش از این در هیچ یک از آثار Assassin’s Creed مشاهده نشده بود و ادیسه امسال قرار است با عرضه خود کامل کننده این راه باشد و بسیاری از بخش‌های آن را تکامل ببخشد. از جمله نوآوری‌هایی که Assassin’s Creed Odyssey برای اولین بار به این سری وارد خواهد کرد می‌توان به مواردی نظیر سیستم انتخاب دیالوگ، داستان شاخه‌ای، اضافه شدن داستان عاشقانه برای اضافه شدن در بخش داستان سرایی این بازی، تصمیم‌گیری‌های سخت، جهان آزاد، مبارزات hitbox، ابزار و وسایل تکامل یافته، نبردهای دریایی تکامل یافته‌تر از Black Flag و همینطور مدیریت لوت‌ها و در کل آمارهای بهبود یافته نسبت به نسخه سال گذشته این سری اشاره کرد. اساسینز کرید ادیسه امسال قرار است در مصر باستان جریان داشته باشد که قدیمی‌ترین تمدنی است که تا به حال این سری به سراغش رفته است (البته اگر فلش بک‌هایی که به نخستین تمدن‌ها که به کررات هم در نسخه‌های قبلی این سری انجام می‌شد، را به حساب نیاوریم). این که آیا Odyssey می‌تواند به خوبی ادامه دهنده مسیر Origins باشد و آن را به تکامل برساند، موضوعی است که باید منتظر باشیم و ببینیم چطور پیش خواهد رفت.

اما خبر دیگری که امروز از این بازی برایتان دارم این است که به لطف تکنولوژی و سیستم ابری، عنوان Assassins Creed Odyssey امسال برای اولین بار برای کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ هم عرضه خواهد شد. اما خب این موضوع فقط مختص کاربران ژاپنی این کنسول است و هنوز به طور رسمی از این که آیا این بازی برای کاربران غربی هم عرضه خواهد شد یا خیر، چیزی اعلام نشده است. این موضوع در نسخه ژاپنی کنفرانس Nintendo Direct اعلام شده است. همچنین اعلام شده که نسخه مبتنی بر سیستم ابری این بازی همزمان با عرضه آن به صورت جهانی برای سایر پلتفرم‌ها، به انتشار خواهد رسید.

اما این بازی اولین عنوانی نیست که به صورت سیستم ابری و با استفاده از سیستم استریمینگ به صورت انحصاری برای کاربران ژاپنی نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. پیش از این Resident Evil 7: Biohazard هم در سال جاری به همین شیوه برای سوییچ عرضه شد. اگر چه هنوز قرار نیست این بازی از انحصار کاربران ژاپنی سوییچ بیرون بیاید اما امکان تجربه آن برای سایر مناطق جغرافیایی از طریق اکانت ژاپن امکان پذیر است اما از آنجایی که این یک تجربه استریمینگ است، هیچ تضمینی نیست که در صورت انجام این کار بتوانید تجربه بدون مشکل و ایرادی از این بازی داشته باشید.

Assassin’s Creed Odyssey در تاریخ ۱۳ مهر برابر با ۵ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی در آمریکای شمالی، اروپا و سایر نقاط دنیا به طور همزمان عرضه خواهد شد و روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ قابل انجام خواهد بود در حالی که همانطور که اعلام شد، کاربران نینتندو سوییچ نیز می‌توانند از طریق استریم کردن این بازی را با استفاده از تکنولوژی ابری تجربه کنند. بازی‌بازان می‌توانند در این بازی انتخاب کنند که در نقش Kassandra و یا Alexios به انجام این بازی بپردازند. این انتخاب در همان ابتدای بازی انجام خواهد شد و پس از آن بازی‌بازان با انتخاب دیالوگ‌ها داستان سرایی منحصر به فرد خود را به وجود خواهند آورد.

منبع :

GAMINGBOLT

272 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , ,