این طور که پیدا است، درگیری و تعامل بازی‌بازان با داستان، در بازی Assassin’s Creed Odyssey یکی از نکات کلیدی محسوب می‌شود که سازندگان زمان زیادی را صرف آن کرده‌اند.

Assassin’s Creed Odyssey فرمول همیشگی و تکراری سری اساسینز کرید را به کلی دگرگون کرده است. اگر چه این دگرگونی از نسخه سال قبل این سری یعنی Origins آغاز شد. همنیطور در حالی که سیستم مبارزات همیشگی این سری با اوریجینز تغییر کرد، نسخه امسال سعی بر این دارد تا این عناصر را تکامل بخشد و به بهتر شدن آن هر چه بیشتر کمک کند. اما بزرگ‌ترین تغییری که ادیسه نسبت به تمام نسخه‌های قبلی این سری به وجود آورده، سیستم دیالوگ‌های انتخابی و داستان این بازی است که بر اساس انتخاب بازی‌بازان پیش می‌رود. این نکته باعث شده که این بازی بیش از قبل رنگ و بوی نقش آفرینی به خود بگیرد.

به نظر می‌رسد که امسال در Assassin’s Creed Odyssey داستان یکی از مهم‌ترین فاکتورها به حساب می‌آید و انتخاب‌هایی که بازی‌بازان در طول این بازی انجام می‌دهند هم نویدگر این موضوع است. مجله معتبر و معروف Game Informer نیز کاور این ماه خود را به اساسینز کرید ادیسه اختصاص داده که در یکی از مقالات این مجله اطلاعات بسیار زیادی از این بازی به انتشار رسانده. یکی از جالب توجه‌ترین این موضوعات این است که در مجموع این بازی دارای بیش از ۳۰ ساعت میان پرده تعاملی است که البته قرار نیست شما همه آن‌ها را مشاهده کنید زیرا همانطور که اشاره شد شما خودتان می‌توانید داستان را پیش ببرید و بسته به انتخاب‌هایی که در بازی انجام می‌دهید هم این میان پرده‌ها برایتان به نمایش در خواهند آمد. بنابراین شما می‌توانید انتخاب کنید که چه میان پرده‌هایی را ببینید و کدام را خیر. این موضوع فقط به این دلیل مطرح شده تا نشان دهد سازندگان چه زمان زیادی را صرف این بازی کرده‌اند و چقدر همه چیز را درست و به موقع ساخته‌اند. همچنین اعلام شده که به طور کلی اگر علاقه‌ای به دیدن میان پرده ندارید، می‌توانید آن را رد کنید چرا که بازی این امکان را به شما می‌دهد. کارگردان داستان سرایی این بازی یعنی ملیسا مک‌کوربی (Melissa MacCoubrey)‌ در این رابطه گفت:

به عنوان یک کارگردان داستان سرایی، اگر بگویم که دوست ندارم بازی‌بازان با داستان درگیر شوند و نمی‌خواهند در آن غرق شوند و یا این که دوست ندارند داستان را تجربه کنند، دروغ گفته‌ام چرا که فکر می‌کنم داستان و روایت کردن آن یکی از بخش‌های مهمی است که می‌تواند میان بازی‌ و بازی‌باز ارتباط به وجود بیاورد و آن‌ها را به هم متصل کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود:

اما من خیلی خوب این را می‌فهمم که داستان برای برخی از بازی‌بازان چیزی نیست که زیاد علاقه‌ای به آن داشته باشند. بنابراین ما بدین طریق آن‌ها را تطبیق می‌دهیم.

ملیسا در بخش دیگری از صحبت‌های خود این را اضافه کرد که:

برای آن‌ها برای این که بتوانند در داستان پیشروی کنند، هنوز هم باید دیالوگ‌ها را انتخاب کنند اما زمانی که این کار انجام شد، می‌توانید میان پرده را رد کنید. همیشه یک گزینه اضافی هست که به شما این امکان را می‌دهد که از دیالوگ‌ها رد شوید و میان‌پرده‌های سینمایی را تماشا نکنید.

البته که این اولین باری نیست که ما با عنوانی رو به رو هستیم که داستان و داستان سرایی نقش مهمی در آن ایفا می‌کند اما این که ببینیم این سری برای اولین بار چگونه این کار را انجام می‌دهد، قطعا جذاب و دیدنی خواهد بود. اساسینز کرید ادیسه در تاریخ ۱۳ مهر سال جاری برابر با ۵ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع :

GAMINGBOLT

279 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,