بازی Assassin’s Creed Odyssey به یک سورپزایز بسیار عالی برای بایکنان و همچنین به یک بازی بسیار شگفت‌انگیز تبدیل شده‌است. اگرچه این بازی تا حدود زیادی مبتنی بر مکانیک گیم‌پلی سری‌های پیش است اما ایجاد تغییرات و تنوع زیادی در طراحی و ساخت این بازی موفق به تولید این بازی فوق‌العاده شده‌است. در ادامه با وینفون همراه باشید.

با وجود ویژگی‌هایی چون مبارزه‌های سریع و گرینه‌های گفتگو و بسیاری از موارد دیگر، بازی  Assassin’s Creed Odyssey یک انقلاب و تغییر و تحول قوی را نسبت به سایر سری‌های این عنوان در بازی‌های Assassin’s Creed ایجاد کرده‌است اما تمامی این تغییرات برای بهتر شدن این بازی است. اما این بازی را چگونه از لحاظ فنی می‌توان انجام داد و آیا می‌تواند براساس تکنولوژی‌هایی که سری Origins را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرده‌بود، بنا شود؟ بیایید به بررسی آن بپردازیم.

این بازی روی موتور  AnvilNext 2.0 که تقریباً تمامی بازی‌های Assassin’s Creed روی این نسل از موتور پیاده می‌شوند، راه‌اندازی شده و سری Odyssey تقریباً تمامی جنبه‌های نورپردازی را رعایت کرده‌است. با توجه به سایه‌اندازی مبتنی بر مواد تا نورپردازی پویا و از بخش‌های قابل توجه کشتی و ورود به یک دنیای باز با جزئیات پیچیده و بسیاری از کارهایی که در این بازی می‌توان انجام داد، احتمالاً Odyssey شلوغترین بازی سری Assassin’s Creed  از لحاظ تعداد کار‌هایی که همزامان می‌توان انجام داد، است. جهان بازی کاملاً گسترده است و همانطور که گفته شد، طراحی سطح عمودی با دریا‌های آزاد و غار‌های پنهان به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در جهان این بازی گم شوند.

در مقایسه با سری Origins، عنوان  Odyssey تم تیره‌تری دارد و این تیرگی پالت رنگ بازی را تا حدود زیادی نشان می‌دهد. اودیسه با نشان دادن روستا‌های سوخته یا شهر‌های کاملاً واقعی، و صحنه های جنگ با تم تیره، این زمینه را برای نشان دادن دوران تیره ای که بازی در آن انجام می شود و بی رحمی مبارزان ایجاد کرده است.

بزرگترین تغییر در قالب تبادل گفت و گو بین بازیکن و NPC های مختلف است، و این به ما فرصتی عالی می‌دهد تا چارچوب انیمیشنی این بازی را در عمل بررسی کنیم. برای بسیاری از قسمت‌های بازی، انیمیشن‌های مکالمه بسیار خوب هستند، اما قسمت‌هایی نیز وجود دارند که در آن‌ها اودیسه به وضوح با حرکات تصادفی و حرکات عجیب و غریب دچار تزلزل می‌شود. این مسئله‌ای نیست که باعث شکست این بازی شود، اما می‌تواند بازیکنان را از غرق‌شدن در انجام این بازی دور کند و موجب بی میلی اندک آن‌ها شود. به طور خلاصه، animations up-close در طول مکالمه خوب هستند، اما بازی‌های در حال اجرا برای NPC ها کاملا وحشتناک هستند. در یکی از توالی‌ها، بازیکن باید از یک زن برای تجهیزات جدید پیروی کند و انیمیشن‌های در حال اجراش کاملاً خنده‌دار است! این فوق‌العاده بد است، متاسفانه انیمیشن‌ها هرگز نقطه قوت سری بازی‌های Assassin’s Creed نیستند، اما اودیسه یک عنوان جدید برای سری محسوب می‌شود.

بالاخره، مدل های احساسات شخصیت‌ها عالی هستند، اثرات ترس و غیره در چهره هر دو Kassandra و Alexios به طور واقعی اجرا می شوند. حتی NPC ها در طول یک مکالمه هم با شبیه‌سازی لباس‌های مبتنی بر فیزیک و شیدرهای پوست به طور کامل اجرا می‌شوند. علاوه بر این، قسمت‌های کشتی با اثرات آب و شناوری کشتی‌ها روی آن یکی از بهترین‌ها در اودیسه محسوب می‌شود بنابراین کمپانی یوبیسافت باید تلاش زیادی را برای واقعی سازی آب و ظاهر شدن آن در بازی انجام دهد، به نظر شما هم اینگونه نیست؟ این بخش‌ها با بهره‌گیری از انفجار‌ها و تخریب‌ها و دود و باد می‌توانند زیبا سازی شوند و به جلوه‌های عالی بازی در قسمت کشتی‌ها و دریا‌ها کمک کنند.

با اینحال این مقدار از جزئیات در جهان باز و بزرگ بازی به ندرت به چشم می‌آید. در حال حاضر این براساس فرضیه‌ی ماست ولی به نظر می‌رسد که از لحاظ بصری و جمع‌و‌جور کردن کیفیت و گرافیک بازی سری Odyssey اندکی از Origins پایین‌تر است. به نظر می‌رسد که در سری Odyssey چیزی در مورد تکنولوژی روشنایی آن وجود داشته باشد که کیفیت تصویر این بازی (نه از لحاظ تعداد پیکسل) با سری Origins متفاوت است. این بدان معنی نیست که بازی Odyssey از لحاظ بصری ضعیف است، اما برای کسی که چند روز پیش آخرین مراحل Origins طی کرده و می‌خواهد Odyssey را تجربه کند شکاف بیناییی و بصری این بازی مشهود است.

این بازی چگونه در کنسول و کامپیوتر انجام می شود؟ بیایید با ساخت کامپیوتر‌های شخصی شروع کنیم. توسعه دهندگان به بازیکنان توصیه می‌کنند که برای اجرای این بازی یک پردازنده گرافیکی AMD Ryzen 1700X  گیگاهرتز 3.8 یا پردازنده اینتل Core i7 7700  گیگاهرتز 4.2، با کارت گرافیکی AMD Vega 64 یا NVIDIA GeForce GTX 1080 (باVRAM 8 گیگابایتی و شیدر مدل 5.0) و 16 گیگابایت حافظه داشته باشند. توجه داشته باشید که شرایط ذکر شده در اینجا برای وضوح 4K در 30fps با تنظیمات بالا است. تنظیمات گرافیکی شامل جزئیات بافتی، اثرات آب، انسداد محیطی، عمق میدان، انعکاس صدا، سایه‌ها و یک گزینه‌ی انطباق کیفی است که سعی می‌کند تا فریم‌ها را در صحنه‌های با گرافیک بالا در عین حفظ سرعت، حفظ کند.

ساخت آزمایشی ما شامل کارت گرافیکی GTX 1080Ti با 16 گیگابایت از حافظه GDDR4 و پردازنده Ryzen 1700 است. ما بازی را در تنظیمات Ultra High آزمایش کردیم و عملکرد آن مخصوصاً در کیفیت 1080p کمی ناامید کننده‌بود. ما این معیار را اجرا کردیم و دیدیم که بازی به وضوح تلاش می‌کند تا 60fps جامد را در 1080p نگه دارد و این امر به عنوان یک شگفتی برای ما است؛ زیرا Origins در همان محیط و با مشخصات مشابه کامپیوتر بدون مشکل تست شد. در رزولوشن 4K و تنظیمات گرافیکی بالا، عملکرد آن در جایی که انتظار داشتیم که نرخ فریم را روی 30 حفظ کند، در برخی از صحنه‌ها پایین‌تر یا بالا‌تر بود.

 

ما همچنین این بازی را با رزولوشن متوسط تست کردیم و عملکردی مشابه با 1080p داشتیم. علاوه بر این، هنگامی که ما بازی را با وضوح تصویر 1080p اجرا میکنیم، بازی از یک اثر تار عجیبی رنج می‌برد. ما نمی‌دانیم که این مسئله چقدر فراگیر است ، اما می‌دانیم که یک مسئله ی مهم و محرک است، با اینحال این موردی است که توسعه‌دهندگان این بازی باید به آن توجه بیشتری کنند، چرا که این پارامتری از این بازی است که بیشتر بازیکنان برای انجام این بازی آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت بودن مشکل در این قسمت آن‌ها از این بازی کمی ناامید می‌شوند. به طور کلی ما از چگونگی اجرای بازی Odyssey روی کامپیوتر خوشحل و راضی نیستیم. این یک مورد روشن است که وجود این مشکلات بصری در نسخه‌ی کامپیوتری Odyssey که بعد از نسخه‌ی فوق‌العاده‌ی Origins انتشار می‌یابد، تاحدودی باعث ناامیدی ما از نسخه‌ی کامپیوتری این بازی می‌شود.

خوب برای نسخه‌های ایکس باکس وان ایکس و PS4 Pro کیفیت این بازی چگونه است؟ به غیر از رقابت پیاپی این دو کنسول در ارائه‌ی رزولوشن بازی‌ها، یک تفاوت جالب بین این دو کنسول وجود دارد. به نظر می‌رسد PS4 Pro دارای افت فریم کمتری نسبت به Xbox One X است، و با این فرکانس 30 فریم در ثانیه بیشتر از همتای مایکروسافت خود قرار دارد. با این حال، PS4 Pro به دلیل برخی از چیز‌های عجیب و غریب مانند زمان بارگذاری بسیار طولانی در هر مکالمه‌ای که اغلب توسط صفحه نمایش سیاهی (صحنه‌هایی که دارای رنگ تاریک زیادی هستند) نشان داده می‌شوند، دارد. این یک مانع بسیار جدی برای غرق‌شدن بازیکنان در بازی است و از آن جایی که این بازی صحنه‌های سنگین بسیار زیادی دارد این مشکل می‌تواند بازیکن را از تجربه‌ی یک بازی عالی و غرق‌شدن در آن دور کند.

 

علاوه بر این، Xbox One X در کیفیت بهتر سایه‌ها، انسداد محیطی، با فاصله‌ی کمی نسبت به PS4 Pro برتر است. با این حال، از لحاظ شاخصه‌های اصلی مانند کیفیت بافت، اثرات حجمی و فیلتر کردن بافت‌ها هر دو نسخه مشابه هستند و تقریباً مانند هم عمل می‌کنند. در مقایسه‌ی کیفیت تصویری نسخه‌ی PC این بازی با نسخه‌های Xbox One X و PS4 Pro، مشخص است که کنسول‌ها کیفیت جزئیات، سایه ها، انعکاس فضای صفحه را ندارند و فاصله‌ها را برای تبدیل شدن به یک پلتفرم قدرتمند از خود نشان می‌دهند.

به طور کلی، با توجه به کیفیت بصری خالص، هیچکدام از کنسول‌ها مانند نسخه PC عمل نمی‌کنند. اما همانطور که قبلاً اشاره شد، عملکرد بر روی کامپیوتر زیاد جالب و چشم‌گیر نیست. عملکرد کنسول ها پایدارتر است، اما دقیقا در نقطه‌ای نیست. این بازی نیاز به تکه های بهینه سازی در آینده را دارد و با توجه به اینکه Ubisoft قصد دارد در طولانی مدت از بازی پشتیبانی کند، ما امیدواریم که همه چیز بهبود یابد. اما همانطور که گفته شد، کنسول ها از نظر عملکردی نسبت به هر یک از نقاط قوت پلتفرم، بهتر از PC هستند، اما از لحاظ بصری، این دستورالعمل رایانه معمولی است که برتر است و پس از آن Xbox One X و سپس PS4 Pro قرا دارد.

منبع :

GAMINGBOLT

61 پست
واحد عثمانی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , ,