ما اخیرا شنیده‌ایم که یوبیسافت تصمیمات مهمی برای تبدیل کردن عنوان Assassin’s Creed Odyssey به یک بازی تماما نقش آفرینی گرفته. یکی از راه‌های انجام این کار قرار دادن انتخاب‌های بسیار در مقابل بازی‌بازان است که باید با قواعب آن‌ها به خوبی کنار بیایند و همه جوانب را در نظر بگیرند. طبق اظهار توسعه دهندگان این بازی، این مکانیزم‌ها تاثیر عمیقی روی گیم‌پلی و داستان بازی خواهند گذاشت. حال آن‌ها جزئیات بیشتری از این ویژگی در اختیار ما قرار داده‌اند.

کارگران این بازی یعنی جاناتان دوموند (Jonathan Dumont) در مصاحبه‌ای با مجله رسمی اکس‌باکس (شماره ۱۶۸ اکتبر ۲۰۱۸) توضیح داد که چطور انتخاب‌هایی که در بازی قرار دارند، درست و غلط نخواهند بود اما از نظر بار احساسی فشار زیادی به بازی‌بازان می‌آورند که گاهی تحمل آن سخت می‌شود. وی در این زمینه گفت:

ما سعی بر این داریم که بگوییم هیچ انتخاب اشتباهی وجود ندارد.

سپس دوموند در ادامه افزود که:

این‌ها همه تصمیماتی هستند که شما می‌گیرید و همه هم معتبر هستند. من حدس می‌زنم که آن‌ها چیزی که شما به دنبالش هستید را به شما خواهند داد اما من فکر می‌کنم که مردم اغلب اوقات سعی می‌کنند خوب باشند. امیدوارم. تصمیم گرفتن بر اساس موقعیت کار خوبی است. ما خط‌های داستانی متفاوتی داریم اما یک خط داستانی اصلی وجود دارد که کمی از یک تراژدی یونانی اقتباس گرفته بنابراین ما سعی می‌کنیم شما را در موقعیت‌هایی قرار دهیم که تصمیم‌گیری سخت باشد. لزوما تاثیر همه آن‌ها متفاوت نخواهد بود اما آن‌ها بسیار احساسی هستند.

وی در ادامه صحبت‌هایش این طور ادامه داد:

زمانی که آن‌ها پس از آن دست به انجام یک انتخاب در دنیای بازی می‌زنند، ما هم به شما گزینه‌هایی خواهیم داد که بتوانید دروغ بگویید، حقه بزنید یا در سیستم دیالوگ بازی تصمیم به حمله به مردم بگیرید که آن‌ها عواقب سریعی در پی خواهند داشت. شما تا حدودی می‌دانید که می‌خواهید موارد را چقدر راهنمایی کنید و گاهی هم دروغ گفتن به یک نفر می‌تواند مفید باشد و یا گاهی هم نباشد. این را شما باید کشف کنید. ما نمی‌خواهیم بازی‌بازان را تنبیه کنیم. داستان خودتان را بازی کنید و همه چیز در آخر آشکار خواهد شد؛ من مطمئنم. اما واقعا هر موقعیتی که شما را می‌بریم تصمیماتی برای شما در پی دارد، حتی تصمیمات کوتاه مدت، بلند مدت و یا متوسطی که می‌گیرید و رابطه‌ای که با افراد ایجاد می‌کنید. کل موضوع در مورد خوب بودن یا بد بودن نیست بیشتر شبیه به این است که هر کاری که حس می‌کنید اینجا باید انجام دهید را انجام دهید و نتایج متفاوت از بازی‌بازان متفاوت دریافت کنید.

در ادامه وی در مورد این صحبت کرد که بازی‌بازان چقدر روی داستان تاثیر گذار خواهند بود، نه صرفا در مقیاس بزرگ (که منطقی هم هست چرا که بالاخره این بازی باید ظاهر روایت یک داستان تاریخی را حفظ کند و در این زمینه کمی دقیق باشد) اما بیشتر به روشی که برای شخصیت اصلی شخصی‌تر باشد. جاناتان دوموند در این زمینه گفت:

در این بازی یک خط داستانی بزرگ وجود دارد و یک خط داستانی درمورد انتخاب‌های شخصی که این انتخاب‌ها هم در نهایت یا سریعا، دارای تاثیر گذاری باشند. این موضوع لزوما درمورد تاثیر گذاری روی یک فرقه و یا تاثیر گذاری روی خط داستانی اصلی بازی نیست، این موضوع بیشتر درمورد ماجراجویی شخصی شما است. ما سعی کردیم طوری به آن نگاه کنیم که اگر شخصیت اصلی بازی تصمیم می‌گرفت که مثلا فلان کار را انجام دهد، چه اتفاقی در این تراژدی یونانی خواهد افتاد بنابراین به جایی که زاویه دید ما به این موضوع بیشتر سیستمی باشد، سعی کردیم که زاویه دیدمان از نگاه داستان سرایی کلاسیک باشد. و یا حداقل ما فکر می‌کنیم که این احساس ذاتی است.

جالب به نظر می‌رسد، خصوصا بخش‌هایی از صحبت‌های جاناتان دوموند که می‌گفت از تراژدی‌های یونانی اقتباس‌هایی گرفته‌اند. به هر حال بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم جای این که فقط اسم “سیستم انتخاب دیالوگ” روی این بازی باشد، این دیالوگ‌ها واقعا عواقب متفاوتی داشته باشند و طوری نباشد که بود و نبودشان در بازی تفاوتی ایجاد نکند. به هر حال این اولین بار است که یوبیسافت دست به انجام چنین کاری آن هم در چنین بازی بزرگی می‌زند،‌ امیدواریم به خوبی از پس این چالش بر بیاید و با موفقیت آن را پشت سر بگذارد تا ما هم با یک بازی با کیفیت و خوب طرف باشیم. خوشبختانه نور امیدی در دلمان هست چرا که سازندگان این بازی اعلام کرده‌اند که این بازی بیش از ۳۰ ساعت گیم‌پلی تعاملی خواهد داشت.

Assassin’s Creed Odyssey در تاریخ ۱۳ مهر سال جاری برابر با ۵ اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع : وینفون
836 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,