غول‌های ابری همچنان در حال پیشروی به جلو هستند، اما، هرچه مشتریان این شرکت‌ها با تجربه‌تر و باریک‌بین‌تر باشند، نیاز این شرکت‌ها به تغییر استراتژی بیش از پیش خواهد بود. هزینه‌های زیرساخت‌های محاسبات ابری نیز به سرعت در حال رشد است، و فروشندگان فضای ابری برای کسب سود بیشتر بایستی از این به بعد تلاش بیشتری داشته باشند.

بر طبق داده‌های شرکت تحلیلگر تکنولوژی Canalys، بازار جهانی سرویس‌های زیرساخت ابر سال به سال و در سه ماه اول سال 2019 با رشد 42% همراه بوده است، خدمات وب آمازون (AWS) بیشترین میزان سود ، با ارزش دلار را، با فروش 2.3 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2018 داشته است. این عملکرد AWS را جلوتر از مایکروسافتی که رتبه دوم را در اختیار گرفته، قرار داده است، هر چند فروش مایکروسافت 1.5 میلیارد دلار یا به عبارتی 75 درصد رشد داشته است. گوگل سریعترین رشد را با 83 درصد از 1.2 میلیارد دلار به 2.3 میلیارد دلار در میان آنها داشته است.

بازاری با رشد 42 درصدی در سال بسیار قابل توجه است (گرچه کمی کندتر از رشد 46 درصدی سه ماهه چهارم سال گذشته بوده). اما بر طبق گفته‌های شرکت Canalys، همچنانکه فروشندگان بزرگ فضای ابری تلاش می‌کنند این رشد را حفظ  کنند، نبرد برای مشتریان سازمانی  در سال جاری تشدید خواهد شد.

یکی از تحلیلگران این شرکت می‌گوید، در حال حاضر کسب و کارهای بسیاری به سوی اپلیکیشن‌هایی که به راحتی به فضای ابری شیفت می‌کنند حرکت کرده‌اند، و در حال تکامل رویکرد خود به فضای ابری هستند. و این شامل حرکت به سوی استراتژی‌های چندین فضای ابری و هیبرید IT می‌شود، که هدف آن استفاده از توانایی‌های ارائه دهندگان سرویس‌های ابری متفاوت و مدل‌های توسعه بسته به نیازمندی‌های مختلف اپلیکیشن و داده ، پذیرش، هزینه و عملکرد آنها می‌باشد.

تحلیلگر ارشد شرکت Canalys آقای Alastair Edwards گفت: بازار زیرساخت ابری در حال حرکت به سوی فاز جدیدی از پذیرش هیبرید IT می‌باشد، تا کسب و کارهای که به دنبال سرویس‌های ابری هستند بتوانند راحتر آن را با محیط‌های محلی خود ادغام کنند.

آقای Edwards در ادامه می‌گوید: “همچنانکه سازمان‌ها درباره حجم کارهایی که به فضای ابری انتقال می‌یابد، و مواردی که در دیتاسنتر آنها باقی می‌ماند، بیشتر از قبل گزینشی عمل می‌کنند، ارائه کنندگان سرویس‌های ابری باید استراتژی‌های جدیدی را توسعه بدهند که ادامه ارتباط آنها را تضمین کند.”

آقای Edwards می‌گوید: بیشتر ارائه کنندگان سرویس‌های ابری به دنبال راهی برای ورود به دیتاسنترهای موجود مشتریان هستند. برای مثال، AWS اواخر امسال شروع به عرضه اولین تجهیزات، Outposts خود خواهد کرد، که سخت افزار AWS را اساسا برای حل معضل تاخیر، در محل‌های مشتریان خواهید دید. فروشندگان دیگر به دنبال چگونگی ادغام چندین فضای ابری هستند، مانند گوگل Anthos، که یک پلت فرم مدیریت اپلیکیشن است که از چندین فضای ابری پشتیبانی می‌کند. اضافه کردن شرکای دیگر یا ایجاد بخش فضای ابری از یک استراتژی گسترده‌تر تحول کسب و کار از راه‌های دیگری است که فروشندگان فضای ابری برای افزایش فروش در سال جاری بر روی آن کار خواهند کرد.

بیشتر شرکت‌ها به استفاده از ترکیب دیتا سنترهای داخلی و تکنولوژی‌های محاسبات ابری تعدادی از این فروشندگان منتهی خواهند شد. این بدان معناست که شرکت‌های ابری باید پیوندهای بیشتری برای فروش سرویس‌های خود ایجاد کنند، شرکت Canalys انتظار دارد که، نسبتی رو به رشد از فروش فضای ابری از طریق شرکای غیر مستقیم در سال 2019 و بعد از آن ارائه شود.

منبع :

ZDNET

110 پست
نجمه عنایتی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , ,