_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

۱۵ نگرانی بزرگ ما درمورد Battlefield V

به نظر می‌رسد که عنوان Battlefield V که آخرین ساخته استودیوی دایس (Dice) به حساب می‌آید، از زمان عرضه اولین تریلر معرفی آن زیر خط آتش قرار داشته است. در حالی که تاخیری که در عرضه آن انجام شد، باعث شد تا این بازی فرصت استراحت و پولیش بیشتری داشته باشد. مخصوصا این که زمان عرضه این بازی با بزرگ‌ترین عناوین امسال نظیر Call of Duty: Black Ops 4 و همینطور Red Dead Redemption 2 همزمان شده است، باعث بروز برخی نگرانی‌ها شده که من در ادامه نگاهی خواهم داشت به ۱۵ نگرانی بزرگی که درمورد این بازی داریم.

اکنون دیگر Battlefield V در نزدیکی ما قرار دارد و چیزی تا تجربه آن باقی نمانده است. همانطور که گفته شد این بازی در دوره زمانی فشرده‌ای عرضه می‌شود که پر است از بازی‌های بزرگی که برای تجربه برخی از آن‌ها حتی سال‌ها صبر کرده بودیم. اما اگر می‌گوییم که تاخیر این بازی باعث شده که خیال ما از پولیش و بهبود نسخه نهایی این بازی راحت شود، پس دیگر نگرانی ما درمورد چیست؟ من دلایل محکم و قاطعانه‌ای برای اثبات ادعای خود دارم که در ادامه برایتان خواهم گفت. پس بدون معطلی بریم به سراغ اصل مطلب.

آیا بهتر نبود که دایس مدت بیشتری صبر می‌کرد و این بازی را کامل‌تر عرضه می‌کرد؟ آیا عرضه این بازی در چنین بازه شلوغی از زمان که اکثر غریب به اتفاق بازی‌بازان سرگرم عناوین بزرگ و بی انتهایی نظیر Black Ops 4 و Red Dead Redemption 2 هستند، کار درست و مناسبی است؟

۱. محتوای زمان عرضه این بازی

زمانی که در ابتدا عنوان Battlefield V در ماه می گذشته به معرفی گذاشته شد، پس از تایید شدن موضوع عدم وجود بخش کمپین تک نفره در بازی Call of Duty: Black Ops 4 بود. دایس نیز مانند تیم سازنده عنوان بلک اپس ۴ خبر از قرار دادن بخش بتل رویال در بازی خود داد که بعد‌ها نام آن را هم Firestorm گذاشت که همین امر هم موجب شد تا این بازی نسبت به رقیب دیرینه خود بسته کامل‌تری به حساب بیاید که دارای بخش‌های بیشتر و سرگرم‌ کننده بیشتری، مخصوصا بخش کمپین تک نفره است. به هر حال استودیوی سازنده این بازی، دایس، طی گذشت چند ماه اخیر تصمیم بر این گرفت که برخی از محتویات این بازی را کنار بگذارد. برخی از بخش‌های این بازی نظیر Combined Arms و همینطور Firestorm به ترتیب در ماه‌های ژانویه و مارس سال ۲۰۱۹ میلادی به انتشار خواهند رسید و در زمان عرضه این بازی در دسترس نخواهند بود. در این لحظه عنوان Battlefield V یک بازی برهنه و خالی به نظر می‌رسد که محتوای آنچنان زیادی در دسترس بازی‌بازان قرار نمی‌دهد و مانند یک بازی ناقص است. این بازی در زمان عرضه خود فقط دارای بخش کمپین و مولتی پلیر است اما حتی به‌روزرسانی آینده این بازی در ماه دسامبر نیز برای آن کافی به نظر نمی‌رسد و همچنان جای نگرانی دارد. آیا بهتر نبود که دایس مدت بیشتری صبر می‌کرد و این بازی را کامل‌تر عرضه می‌کرد؟ آیا عرضه این بازی در چنین بازه شلوغی از زمان که اکثر غریب به اتفاق بازی‌بازان سرگرم عناوین بزرگ و بی انتهایی نظیر Black Ops 4 و Red Dead Redemption 2 هستند، کار درست و مناسبی است؟ پاسخ این سوال تقریبا تا یک ماه دیگر، زمانی که آمار و ارقام فروش این بازی به انتشار برسد، مشخص خواهد شد.

۲. Tides of War

اگر بخواهیم عادلانه نگاه کنیم، حتی قبل از این که دایس و الکترونیک آرتس (EA) بسیاری از المان‌ها و ویژگی‌های Pay-to-Win را از عنوان Star Wars Battlefront 2 حذف کنند، توسعه دهندگان آن توانستند به خوبی Season های آن را مدیریت کنند. Battlefield V نیز چیزی به اسم Tides of War دارد اما در این بازی، یک پروسه پیشرفت باید طی شود و بستگی به جریان‌ها و آیتم‌های تزئینی برای بازی‌بازان دارد. پس ساز و کار ابتدایی آن شاید آشنا به نظر برسد اما عملکرد متفاوتی دارد. Tides of War: Overture در ماه دسامبر آیتم‌های تزئینی خودروها، مبارزه تانک‌ها در بلژیک، Practice Range و همینطور بخش داستانی The Last Tiger را به این بازی اضافه خواهد کرد. اما آیا این برای طرفداران صبور این بازی کافی خواهد بود؟ آیا محتویات این بازی به قدر کافی استوار و محکم خواهد بود، مخصوصا وقتی که طرفداران قرار به انتخاب کردن نقشه‌ها و گجت‌ها  در بسته‌های الحاقی در نسخه Season Pass داشته باشند. این موضوعی است که هنوز باید برای مشخص شدن آن صبر کنیم و ببینیم چطور پیش می‌رود.

۳. Firestorm در ماه مارس ۲۰۱۹

همانطور که پیش‌تر نیز بدان اشاره کردم، Firestorm در ماه مارس سال آینده میلادی به این بازی اضافه خواهد شد. این موضوع چیز آنچنان بدی نیست که یک بخش در زمان عرضه بازی در دسترس قرار نگیرد. به هر حال ما فرصت این را داریم که اطلاعات بیشتری از این بخش به دست بیاوریم، با تعداد بازیکنان حاضر در این بخش آشنایی پیدا کنیم، این که دایس چطور قرار است تعادل در آن ایجاد کند و بسیاری چیزهای دیگر که هنوز فرصت زیادی برای کسب اطلاعات بیشتری درموردشان داریم را بفهمیم. زمانی که بازی‌هایی نظیر Fortnite: Battle Royal و همینطور Call of Duty Black Ops 4 Blackout در حال پیشنهاد دادن به‌روزرسانی‌های هفتگی هستند، دایس نیاز دارد که یک پله بالاتر قدم بگذارد و به طرفداران خود نشان دهد و ثابت کند که او هم می‌تواند مانند رقیبان خود همان سطح از پشتیبانی را برای بخش Firestorm ارایه دهد. ما هم امیدواریم این مهم عملی شود.

من باب مقایسه باید خدمتتان عرض کنم که Battlefield V فقط دارای دو جناح بریتانیا به عنوان Allies و آلمان به عنوان Axis می‌باشد. البته که بسته گسترش دهنده Tides of War جناح‌های بیشتری به این بازی اضافه خواهد کرد اما قطعا شما هم با من موافقید که عرضه چنین عنوان بزرگی با این همه تبلیغات و درآمد، با دو جناح در زمان عرضه، یک کبود و نقص بزرگ به حساب می‌آید.

۴. هزینه آیتم‌های تزئینی

احتمالا این یک نگرانی کوچک و جزئی است، مخصوصا با وجود این که پرداخت‌های درون برنامه‌ای این بازی در زمان عرضه آن در دسترس نخواهند بود. اما حتی اگر بازی‌بازان بتوانند قادر به خریدن آیتم‌های تزئینی باشند، آن‌ها چقدر هزینه خواهند داشت؟ آیا آیتم‌های تزئینی این بازی آیتم‌های دائمی و اصلی خواهند بود و یا مانند آن‌هایی که در Fortnite و Call of Duty: Black Ops 4 وجود دارند، پوسته‌هایی هستند که محدودیت زمانی خواهند داشت و فقط می‌توان با پول واقعی آن‌ها را خریداری کرد؟ چنین نگرانی‌هایی برای نحوه خرید آیتم‌های تزئینی این بازی و همینطور نحوه عملکرد سیستم پیشروی بازی و دریافت XP که بتوان در ازای آن اقدام به خرید آیتم‌های مختلف کرد، موضوعاتی هستند که ما هنوز اطلاعات دقیقی از آن‌ها نداریم و نمی‌دانیم که چطور قرار است پیش بروند. اما خب خوشبختانه همه‌ این نگرانی‌ها قابل رفع هستند و ما در زمان عرضه این بازی کاملا از آن‌ها آگاه خواهیم شد. فقط کافی است چند روز دیگر صبر کنیم.

۵. وجود فقط دو جناح در بخش مولتی پلیر

زمان عرضه Battlefield 1 را به خاطر می‌آورید که گله و شکایت‌های زیادی از این که جناح‌های فرانسه و روسیه در دسترس قرار نداشتند، انجام می‌شد؟ این بازی هنوز هم جناح‌های بریتانیا، آلمان، اتریش-مجارستان، ایتالیا و آمریکا را داشت که می‌شد از بینشان انتخاب کرد. من باب مقایسه باید خدمتتان عرض کنم که Battlefield V فقط دارای دو جناح بریتانیا به عنوان Allies و آلمان به عنوان Axis می‌باشد. البته که بسته گسترش دهنده Tides of War جناح‌های بیشتری به این بازی اضافه خواهد کرد اما قطعا شما هم با من موافقید که عرضه چنین عنوان بزرگی با این همه تبلیغات و درآمد، با دو جناح در زمان عرضه، یک کبود و نقص بزرگ به حساب می‌آید.

۶. داستان‌های جنگ

باز هم به نکته اولی که پیش از این بدان اشاره کردم بازمی‌گردیم. این که Battlefield V مانند نسخه قبلی خود دارای بخش کمپین داستانی است که رقیب آن از آن رنج می‌برد و داستان‌های جنگ را روایت می‌کند، عالی است. با این حال نسخه قبلی این سری یعنی Battlefield 1 دقیقا دارای بلندترین و طولانی‌ترین بخش کمپین داستانی در این سری نبود. شاید شما در پاسخ به بحث کردن ادامه دهید که کیفیت مهم‌تر از کمیت است و یک نکته بسیار مهم به حساب می‌آید که خب من هم هیچ شکی در آن ندارم و کاملا با این حرف موافقم. داشتن یک بخش کمپین طولانی بدون داشتن هیچ جذابیت خاص، هیچ فایده‌ای نسبت به یک داستان کوتاه ولی جذاب و هیجان انگیز که پر است از صحنه‌های سینمایی و نفس گیر ندارد. بنابراین نباید از شنیدن این خبر زیاد شوکه شوید و حمله قبلی بهتان وارد شود که Battlefield V دارای فقط چهار داستان جنگ است (که یکی از آن‌ها هم پیش درآمد است) که پنجمین آن‌ها هم بعدا به این بازی اضافه خواهد شد. اما خب قطعا شما هم با من موافقید که حداقل انتظار داشتیم که نسخه جدید این سری از نسخه قبلی خود حداقل یک یا دو داستان بیشتر داشته باشد. فکر نمی‌کنم که کسی صرفا به جهت تجربه بخش کمپین این بازی آن را تهیه کند چرا که به قدری کوتاه است که واقعا فکر نمی‌کنم صرفه اقتصادی و پرداخت ۶۰ دلار آن هم در چنین برهه‌ای از زمان را داشته باشد. پس اگر به خاطر بخش داستانی این بازی می‌خواهید به سراغ آن بروید، به شما پیشنهاد می‌کنم که کمی بیشتر فکر کنید.

فکر نمی‌کنم که کسی صرفا به جهت تجربه بخش کمپین این بازی آن را تهیه کند چرا که به قدری کوتاه است که واقعا فکر نمی‌کنم صرفه اقتصادی و پرداخت ۶۰ دلار آن هم در چنین برهه‌ای از زمان را داشته باشد. پس اگر به خاطر بخش داستانی این بازی می‌خواهید به سراغ آن بروید، به شما پیشنهاد می‌کنم که کمی بیشتر فکر کنید.

۷. همکاری و هماهنگی تیمی بیشتری نیاز است

آن دسته از افرادی که نسخه آزمایشی (بتای) عنوان Battlefield V را تجربه کرده باشند،‌ قطعا به این نتیجه رسیده‌اند که این بازی بیشتر بر اساس همکاری و هماهنگی تیمی ساخته شده و ساختار آن بر این اساس استوار است. به عنوان مثال وجود پزشکان برای احیای سریع‌تر متحدان شما بسیار ضروری و حیاتی است و گیم‌پلی تیمی بیش از هر زمان دیگری مورد اهمیت قرار گرفته است. در حالی که در نسخه‌های قبلی سری Battlefield تمرکز و تاکید زیادی روی کار تیمی می‌شد، اما یک تعادل بسیار خوب بین این که خودتان به تنهایی کارتان را پیش ببرید و یا کار تیمی انجام دهید، وجود داشت و شما می‌توانستید بسته به استراتژی مورد نظر خود، یکی از این راه‌ها را برای پیشروی و انجام بازی انتخاب کنید. به هر حال به نظر می‌رسد که Battlefield V نیازمند هماهنگی و همکاری تیمی بسیار بیشتری در جهت پیشبرد کارها است. در حالی که هنوز باید صبر کنیم و ببینیم که وجود این موضوع چطور روی سرعت کلی بازی تاثیر گذار خواهد بود، اما قطعا تجربه بازی‌ را بیشتر از نسخه‌های قبلی این سری بر پایه سخت کوشی بیشتر بنا خواهد کرد و آن را به بالاترین درجه ممکن خواهد رساند. پس این بازی برای آن عده از کسانی که دوست دارند همیشه حرف حرف خودشان باشد و طبق منطق خودشان پیش بروند، شاید زیاد مناسب به نظر نرسد. اگر جزو این عده از افراد هستید، در انتخاب بازی خود دقت بیشتری به خرج بدهید چون با کار تکی چیز زیادی در بتل فیلد ۵ نصیبتان نخواهد شد.

۸. مشکلات مچ‌میکینگ و سرورها

در برهه‌ای از زمان دایس مشکل‌ساز تر و پردردسر تر از Battlefield 4 از نظر گلیچ و مشکلات سرور هیچ بازی دیگری نداشت طوری که این موضوع تبدیل به بحرانی جدی برای آن شده بود. با این حال Battlefield 1 نیز به نوبه خود از مشکلات متعدد Latency و یا مشکلات ثبت نامی در زمان عرضه خود و اوایل آن رنج می‌برد. حتی Battlefield V نیز از این مشکلات دور نبود و یک سری مشکل در نسخه بتای خود داشت که از بین گلیچ‌های عجیب و غریب و یا حتی سیستم مچ میکینگ متنوع بودند. در حالی که این مشکلات سریعا بر طرف شد اما همچنان نگرانی از بابت این که چنین مشکلاتی را در نسخه نهایی این بازی هم شاهد باشیم وجود دارد که امیدواریم نسخه نهایی و کامل این بازی فاقد چنین مشکلاتی باشد و از آن‌ها دور باشد. مخصوصا وقتی به این فکر کنیم که در زمان عرضه این بازی چه حجم زیادی از بازی‌باز وارد سرورهای آن خواهند شد و به ثبت نام خواهند پرداخت، باعث می‌شود که نگرانی بیشتری از این بابت پیدا کنیم.

۹. عدم امکان رای دادن به نقشه‌ها در زمان عرضه

نه، واقعا چرا نمی‌توان به نقشه‌ها رای داد؟ شما به چند دلیل می‌توانید با این نکته من مخالفت کنید و فکر کنید انتخاب آن سختگیرانه بوده یا هر چیز دیگر. اما وقتی رقیب اصلی و جدی این بازی یعنی Call of Duty: Black Ops 4 چنین ویژگی در اختیار بازی‌بازان خود قرار می‌دهد، چرا که نه؟ چرا Battlefield V چنین امکانی نداشته باشد؟ درست است که نمی‌توان همه بازی‌ها را شبیه به هم کرد و ایده‌های آن‌ها را برداشت، اما وقتی چنین ایده خوبی به کار گرفته می‌شود، چرا ادامه پیدا نکند و به بازی‌های دیگر راه پیدا نکند؟ این ویژگی می‌تواند و ممکن است در آینده به این بازی اضافه شود اما فعلا در زمان عرضه آن می‌توان یک غفلت و بی توجهی عجیب آن را به حساب آورد.

یکی از مشکلاتی که انگار قرار نیست هیچ وقت برطرف شود، تعادل سلاح‌ها در بازی‌های رقابتی است، مخصوصا بازی‌های شوتر نظیر همین Battlefield V نیز دائما از چنین مشکلاتی رنج می‌برند. گرچه که پایه و اساس خود سلاح‌ها نیاز به ایجاد تعادل دارند، اما پیشروی در سلاح‌ها هم خودش مشکل جداگانه‌ای است که به دنبال آن به وجود می‌آید.

۱۰. شخصی‌سازی سلاح‌ها

شخصی‌سازی سلاح‌ها در عنوان Battlefield V یک مکانیزم و ویژگی جدید و جذاب است. مخصوصا با وجود این موضوع که دایس تاکید زیادی روی اشکالات شخصی‌سازی‌های مختلف کرده است اما با این حال همانطور که توسط جامعه بازی‌بازان این بازی نیز بدان اشاره شده است، این می‌تواند یک مزیت برای ‌بازی‌بازان با تجربه‌تر که زمان بیشتری را سرمایه گذاری کرده‌اند و در نتیجه آپگرید‌های بیشتری را آزاد سازی کرده‌اند، به حساب بیاید. در این بخش ممکن است بازی‌بازان جدید و بی‌تجربه دچار مشکل شوند و ضرر ببینند چرا که این موضوع به این هم بستگی دارد که هر سلاح وقتی که به طور کامل ارتقاء پیدا کند، تا چه حد قابل اعتماد باشد و بتوان روی آن حساب کرد.

۱۱. تعادل سلاح‌ها

یکی از مشکلاتی که انگار قرار نیست هیچ وقت برطرف شود، تعادل سلاح‌ها در بازی‌های رقابتی است، مخصوصا بازی‌های شوتر نظیر همین Battlefield V نیز دائما از چنین مشکلاتی رنج می‌برند. گرچه که پایه و اساس خود سلاح‌ها نیاز به ایجاد تعادل دارند، اما پیشروی در سلاح‌ها هم خودش مشکل جداگانه‌ای است که به دنبال آن به وجود می‌آید. سوال ما این جا است که دایس چطور قرار است در سلاح‌های این بازی تعادل ایجاد کند و در عین حال هم ارتقاء و شخصی‌سازی آن‌ها را نیز به خاطر بسپارد تا در عین حالی که یک سری بهبودها در سلاح‌ها به وجود می‌آید، اما همچنان بتوانند متعادل و متقارن باشند. آیا توانایی یک سلاح بیش از حدِ نیاز است و یا سلاح دیگری قدرت کمی دارد که آن را در استفاده در نبردها ناکارآمد می‌سازد و یا نحوه استفاده از سلاح‌ها به توانایی‌ها و مهارت‌های بازی‌بازان بستگی دارد که چطور از آن‌ها استفاده کنند؟ پاسخ این سوال شاید در نسخه بتای این بازی پیدا شود اما خب نمی‌توان به یک نسخه آزمایشی بسنده کرد و نسخه اصلی بازی را مطابق آن سنجید چرا که تغییرات بزرگی قطعا در نسخه اصلی بازی به وجود خواهد آمد که در نسخه آزمایشی وجود نداشته است. به هر حال این هم یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است بازی‌کنان تازه‌ وارد و تازه کار با آن رو به رو شوند چرا که قطعا آن دسته از افرادی که زمان بیشتری سرمایه گذاری کنند و بیشتر از بقیه به بازی کردن بپردازند، می‌توانند ارتقاهایی به دست بیاورند که افراد معمولی تازه کار هنوز به آن دسترسی پیدا نکرده‌اند.

۱۲. دسترسی زودهنگام (Early Access)

این یکی از موضوعات بدیهی است که در صورتی که تمام بازی‌بازان فرصت یکسانی برای شروع بازی داشته باشند و کسی زودتر از دیگری آن را آغاز نکند، وجود و در حقیقت ظهور بازی‌بازانی که وقت بیشتری در این بازی هزینه‌ کرده‌اند نیز دیگر موضوعی است که برطرف خواهد شد و بدین شکل کسی نسبت به دیگری برتری پیدا نخواهد کرد و بدین ترتیب همه بازی‌بازان فرصت یکسانی به دست می‌آورند که با هم و همزمان با هم به شروع بازی بپردازند و در آن پیشروی کنند تا بهترین شکل تعادل بین همه آن‌ها به وجود بیاید. متاسفانه وجود سرویس‌هایی نظیر Early Access و همینطور Origin Access این فرصت را از بین می‌برد که همه بازی‌بازان به طور همزمان با هم شروع به بازی کردن کنند. هر کسی که در هر یک از این سرویس‌ها ثبت نام کند، می‌تواند زودتر از دیگران بازی‌های این سرویس را در اختیار داشته باشد که خب خودش یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. باز هم شاید بگویید که این هم موضوع آنچنان بزرگی نیست که به عنوان یک مشکل برای بازی و یک نگرانی از بابت آن به حساب بیاید اما کاربرانی که عضویت Premium سرویس Origin Access را داشته باشند، می‌توانند ۱۱ روز زودتر به تجربه این بازی بپردازند که خب خودش زمان بسیار طولانی و برای این افراد، مناسبی است که می‌توانند به برتری نسبت به دیگران دست پیدا کنند. شاید بهتر بود این سرویس‌ها در چنین بازی‌های رقابتی از این مزیت‌ها بهره‌مند نمی‌شدند و از آن جلوگیری می‌کردند. تا زمانی که شما مشتری دست به نقد آن‌ها باشید می‌توانید از مزیت‌های بسیاری بهره مند شوید اما اگر این طور نباشید و دست در جیب خود نکنید، شاید از بقیه عقب بمانید و فرصت جبران سختی را از دست بدهید.

یکی از بزرگ‌ترین و بهترین چیزهایی که به تازگی به گیم‌پلی Battlefield V اضافه شده است، قابلیت ساخت سنگر است. ایده و طرح اولیه این حرکت در حال حاضر کاملا مفید و شسته رفته به نظر می‌رسد اما خب به هر حال فعلا در بهینه‌ترین و مطلوب‌ترین حالت خود قرار ندارد.

۱۳. قابلیت دیدن بازیکنان

برخی از بازی‌بازان از این که 3D Spotting از بین رفته است، خوشحال هستند و از آن قدردانی می‌کنند اما اگر بخواهیم عادلانه نگاه کنیم، این موضوع به سرعت بازی کمک می‌کرد و باعث افزایش آن می‌شد. با این وجود، قابلیت دیدن بازیکنان به طور کلی می‌تواند بهبود پیدا کند، مخصوصا زمانی که نمای کلی خاصی وجود نداشته باشد. در حالی که نسخه بتای عنوان Battlefield V قابلیت دیدن دشمنان را افزایش می‌داد، اما یک سری تنظیمات و تطبیق‌های دیگر نیز برای این کار نیاز است که البته بستگی به بازخورد بازی‌بازان برای نسخه نهایی بازی دارد. برای آن عده از کسانی که عادت داشتند که دشمنان خود را روی نقشه علامت گذاری کنند باید اعلام کنم که لازم است تا تجدید نظر دوباره‌ای داشته باشند و روش خود را تغییر دهند.

۱۴. ادامه بقای سنگر

یکی از بزرگ‌ترین و بهترین چیزهایی که به تازگی به گیم‌پلی Battlefield V اضافه شده است، قابلیت ساخت سنگر است. ایده و طرح اولیه این حرکت در حال حاضر کاملا مفید و شسته رفته به نظر می‌رسد اما خب به هر حال فعلا در بهینه‌ترین و مطلوب‌ترین حالت خود قرار ندارد. نه تنها برای ساخت یک سنگر باید برای مدتی در یک مکان ساکن بمانید و حرکتی نداشته باشید و خودتان به تیراندازی به سمت دشمنان بپردازید، بلکه در نهایت اقدام به ساخت سنگر یک حس نه چندان دلچسب به مخاطب می‌دهد که مشکلات زیادی در پی آن به وجود خواهد آمد. همانطور که در نسخه بتا به تصویر کشیده شد، تثبیت موقعیت و جایگاه سنگرهایی که در نزدیکی شما قرار دارند و از پیش ساخته شده‌اند، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در زمان ساخت آن‌ها می‌شود. امیدواریم که دایس در زمان عرضه نسخه کامل این بازی مراقب این نکته هم باشد و راهکار مناسبی برای آن بیاندیشد وگرنه در غیر این صورت چنین سیستم کارآمد و مفیدی که در بازی به عنوان یک نوآوری بسیار خوب به کار گرفته شده، فقط باعث دست و پا گیر بودن آن می‌شود و باعث می‌شود تا بازی‌بازان هیچ استفاده مفیدی از آن نکنند چرا که همانطور که گفتم، این ویژگی بسیار جذابی است که قطعا می‌تواند مفید واقع شود. در حال حاضر به نظر می‌رسد که این ویژگی جذاب و مفید به هیچ وجه بهینه نیست و باید تغییرات زیادی پیدا کند.

۱۵. ساز و کار کلی احیا

این که احیا کردن در Battlefield V بیشتر از سایر نسخه‌های گذشته این سری به طور می‌انجامد، به اندازه کافی آزار دهنده هست. احیا کردن می‌تواند متوقف شود که بلافاصله آشکار و علنی نیست اما هنوز هم یک گزینه مفید به حساب می‌آید. مشکل اصلی این جا است که هر کسی که پزشک نباشد، پروسه احیا کردن هم‌تیمی‌هایش مدت بیشتری به طول می‌انجامد اما علاوه بر آن، تقویت وابستگی فقط روی یکی از اعضای گروه که کار احیا را فقط او انجام می‌دهد، به طور کلی پروسه‌ای خطرناک‌تر به حساب می‌آید و تیم را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد. بهتر بود که پروسه کلی احیا کردن برای همه بازیکنان به یک اندازه طول می‌کشید تا بدین شکل پزشکان به درد سر و خطر کم‌تری دچار شوند. حداقل دایس می‌توانست به داوطلبان انجام این کار کمک کند که کار احیا را زودتر انجام دهند و بازی‌بازانی که دوست دارند در کنار پزشکان هم‌تیمی‌های خود را احیا کنند، این فرصت را در اختیار داشته باشند که به آن‌ها کمک کنند.

 

منبع : وینفون
332 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , , , ,