شرکت اکتیویژن (Activision) و همینطور استودیوی تری‌آرک (Treyarch) امسال یکی از سخت‌ترین و بحث برانگیزترین تصمیمات دوران کاری خود را گرفتند تا عنوان Call of Duty: Black Ops 4 را بدون داشتن بخش کمپین تک نفره به بازار عرضه کنند. این کار برای اولین بار در تاریخ این سری انجام شد اما خب به هر ترتیب رقیب این بازی یعنی Battlefield V این بخش محبوب را در آخرین ساخته خود همچنان باقی نگه داشت تا نسبت به رقیب خود مزیت بیشتری داشته باشد. حال توسعه دهنده این بازی از دلایل اتخاذ این تصمیم می‌گوید.

در حقیقت دلیل این که عنوان Call of Duty: Black Ops 4 بخش کمپین بازی خود را حذف کرد، این بود که با وجود محبوبیت این بخش بین دوست داران این سری که همه آن را با داستان‌های جذاب و سینمایی‌اش می‌شناختند، امسال قصد داشت بدین شکل تمرکز بیشتری روی محتویات بخش چند نفره خود داشته باشد و با یک دغدغه کم‌تر آن را توسعه بدهد. با این حال همانطور که رقیبان آن‌ها یعنی دایس (Dice) و الکترونیک آرتس (EA) در سال ۲۰۱۶ با ارایه داستان‌های جنگ به موفقیت‌های زیادی رسیدند، تصمیم گرفتند که همین روند را ادامه دهند و در عنوان جدید خود نیز داستان سرایی اپیزودیک را الگوی اصلی داستان سرایی این بازی قرار دهند و بدین ترتیب باز هم در Battlefield V شاهد داستان سرایی چند قسمتی هستیم.

اخیرا دنیل برلین (Daniel Berlin)، کارگردان طراحی عنوان Battlefield V، در مصاحبه‌ای با PC Games N در پاسخ به این سوال که چرا سری Battlefield به محتوای تک نفره همچنان ادامه می‌دهد و آن را رها نمی‌کند، گفت که اگر چه این گفت و گویی بود که دایس به طور داخلی انجام می‌داد، آن‌ها به این نتیجه گیری رسیدند که مردم هنوز هم از بخش کمپین بازی‌هایی نظیر Battlefield لذت می‌برند و نباید آن‌ها را از این حق محروم کرد. به نظر من این حقی است که همه بازی‌بازان از آن برخوردار هستند و نمی‌توان به بهانه توسعه و تکامل یکی از بخش‌های دیگر یک بازی، بخش کمپین آن را کنار گذاشت و یا آن را ناقص ارایه کرد. دنیل برلین در ادامه صحبت‌های خود نیز به این نکته اشاره کرد که تنوع و طراحی هر یک از این قسمت‌ها به آن‌ها کمک می‌کند که دیگر بخش‌های بازی را نیز بهبود ببخشند و برعکس. وی در این زمینه در ابتدا گفت:

ما گفت و گویی انجام دادیم ولی آن به یک سری چیزها ختم شد. اول از همه این که من هنوز هم فکر می‌کنم که عده‌ای هستند که کمپین‌های تک نفره را دوست دارند. از آن گذشته، ما واقعا داستان‌های جنگ را دوست داریم. ساخت آن‌ها باعث ایجاد شور و شوق در تیم می‌شود. این برای محصول، به عنوان یک کلیت از اهمیت زیادی برخوردار است. این چیزی به تیم می‌دهد که کل بازی را بهبود می‌بخشد.

سپس دنیل برلین در ادامه صحبت‌های خود گفت:

اگر ما تصمیم بگیریم که یک بازی هواپیمایی داشته باشیم، باید فکر کنیم که بازی‌بازان دوست دارند چه احساساتی داشته باشند، چه موسیقی‌ای باید در آن وجود داشته باشد، چه نوع صداهایی.

و با اتخاذ چنین تصمیم‌هایی برای داستان سرایی بخش تک نفره، باعث سرایت پیدا کردن به بخش مولتی پلیر و سایر بخش‌های دیگر بازی نیز می‌شود. این موضوع به ما [اشتیاق] بسیار زیادی می‌دهد.

داستان‌های جنگ یکی از برجسته‌ترین تغییراتی است که در طی سال‌های اخیر توسط دایس در این سری به وجود آمده است. فرمولی که دایس در عنوان Battlefield 1 آن را به معرفی گذاشت و به وسیله آن به موفقیت‌ها و محبوبیت زیادی دست پیدا کرد تا این که امروز به Battlefield V نیز سرایت پیدا کرده. حداقل از نظر من این موضوع که بتل فیلد ۵ دارای چنین بخشی است، یکی از بهترین خبرهایی بود که در چند وقت اخیر شنیده بودم و این که هنوز هم یک داستان جنگ دیگر برای این بازی در راه است که بعدا به آن اضافه خواهد شد، آن را هیجان انگیز تر کرده است. این یک فرمت و غالب عالی است و من خوشحالم که دایس به خوبی نحوه کار با آن را یادگرفته و از آن استفاده می‌کند.

عنوان Battlefield V فردا برای آن عده از کسانی که روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ نسخه دیلاکس ادیشن این بازی را پیش خرید کرده باشند، به انتشار خواهد رسید و برای بقیه هم این بازی در تاریخ ۲۰ نوامبر یعنی حدودا یک هفته دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید طی روزهای آتی نیز برای کسب آخرین خبرهای مهم این بازی با وینفون همراه باشید.

منبع :

GAMINGBOLT

331 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,