بینگ موتور جستجوی شرکت مایکروسافت داستان ها و حتی گاهی رکوردهای مختلفی را مشاهده کرده است، اما در مجموع همواره زیر سایه گوگل قرار داشته است. بسیاری از کاربران از گوگل برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند، این مسئله باعث شده تا در اذهان بسیاری از مردم گوگل به عنوان تنها راه جستجو در اینترنت شناخته شود، اما آمارها نکات جالبی را در رقابت بین این دو موتور جستجو آشکار می‌سازند.

بینگ موتور چستچویی است که سال ها پیش راه اندازی شد، این موتور جستجو سال به سال بهتر و قدرتمند گشت تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۵ به سودآوری رسید، از آن زمان تاکنون این موتور جستجو به صورت پیوسته بزرگ و دقیق تر شده است.

اکنون مایکروسافت اعداد و ارقامی را منتشر ساخته که در مجموع نشان از عملکرد خوب این موتور جستجو هستند. بر طبق آمارهای ارایه شده که برمبنای اطلاعات شرکت Comscore به دست آمده اند، بینگ اکنون در حوزه دسکتاپ ۳۳ درصد از بازار ایالات متحده را در اختیار دارد، عملکرد خوب این موتور جستجو صرفا محدود به کشور آمریکا نیست.

سهم بینگ از بازار مرورگرها در سطح جهان نیز مطلوب است، این موتور جستجو به‌طور میانگین توسط ۹ درصد از کاربران در سراسر دنیا در حال استفاده است و به صورت دقیق تر باید بگوییم که ماهانه بیش از ۱۲ میلیارد جستجو در آن انجام می‌گیرد. بهترین بازارهای موتور جستجوی مایکروسافت کشورهای انگلیسی زبان هستند، برای مثال بینگ در انگلستان سهم ۲۶ درصدی داشته، در کانادا ۱۷ درصد و در استرالیا ۱۲، در تایوان ۲۴ درصد، در هنگ کنگ ۱۹ درصد و در فرانسه نیز ۱۹ درصد حجم جستجوها را در اختیار دارد.

بینگ با درآمد سالیانه ۵ میلیارد دلار، به تنهایی درآمد بیشتری از برخی غول های اینترنتی نظیر توییتر داشته، و میزان درآمد آن به‌طور سالیانه ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش دارد. بر طبق اظهارات استیو سیریک مدیر بخش تبلیغات بینگ بخش زیادی از رشد سرسام ‌آور درآمد این موتور جستجو به خاطر استفاده کاربران از ویندوز ۱۰ بوده است.

آگهی دهندگان باید توجه داشته باشند که بخش بیشتر مخاطبان این موتور جستجو در قیاس با رقیب دولتمردان، افراد صاحب سرمایه و کاربران سازمانی و تجاری هستند. بنابراین بینگ می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای انتشار آگهی های تجاری باشد. بیشترین ارایه دهندگان آگهی در بینگ را خدمات مسافرتی، و سرویس های مالی و خرده فروشی تشکیل می‌دهند.

عامل دیگری که می‌تواند برگ برنده این موتور جستجو در نظر گرفته شود و باعث خواهد شد تا این بینگ رشد بیشتری پیدا کند خرید لینکدین توسط مایکروسافت است، با رخنه بینگ به این شبکه اجتماعی و احتمال ادغام گراف دقیق بینگ با بخش جستجوی این شبکه اجتماعی که از ۵۰۰ میلیون کاربر حرفه ای برخوردار است، مزیت هایی را برای بینگ، لینکدین و در نهایت مایکروسافت پیش خواهد آمد که گوگل و فیسبوک از آن بی بهره هستند و به نوعی هر کدام صرفا نیمی از قطعات پازل را در اختیار دارند.

از سوی دیگر مایکروسافت در حال حرکت به سوی آینده است، جایی که بیش از نصف جستجوها با صوت انجام خواهد گرفت. تلاش این شرکت در جهت بهبود قابلیت های گفتاری کرتانا و هوش مصنوعی پشت سر آن، از دیگر مواردی هستند که می‌توانند به رشد بیش از پیش این موتور جستجو کمک کنند.

در گوشی های هوشمند با توجه به سلطه اندروید بر بازار بینگ سهم زیادی از بازار جستجو را در اختیار ندارد، البته بد نیست اشاره کنیم که بینگ موتور جستجوی پیش فرض در آیفون است. علی رغم رشد زیاد گوشی های هوشمند، هنوز هم جستجوهای مهم یا تصمیمات پیچیده خرید یک محصول عمدتا در کامپیوترها انجام می‌گیرد، بنابراین بینگ این پتانسیل را دارد که به لطف جایگاه خود در بازار دسکتاپ، تبلیغات بیشتری را جذب خود کرده و درآمد بیشتری را عاید مایکروسافت کند.

منبع :

MSPU

642 پست
محسن توکلی
او لیسانس میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد تهران شمال دریافت کرده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
رضا
💔 15 پاسخ دهید چهارشنبه 14 تیر 1396

شاید برا اولین بار ازش استفاده کنین فک میکنین فرقی نداره با گوگل ولی وقتی یه مدت نسبتا طولانی(مثلا ۵-۶ ماه) استفاده کنین متوجه میشین گوگل بیخودی محبوب تر از بینگ نیست

sadegh
💔 0 پاسخ دهید چهارشنبه 14 تیر 1396

هر چقدر هم از استیو بالمر انتقاد کنیم ولی باز هم کارهای بی‌نظیری انجام داده که شاید هیچ مدیر عامل دیگری جرئت همچین ریسک‌هایی رو نمی‌داشت…

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , ,