_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

مصاحبه با نویسندگان ارشد عنوان موردانتظار Borderlands 3 صحبت در خصوص گسترش جهان بازی، بسته‌های الحاقی و ...

در فاصله‌ی کمتر از یک ماه به انتشار بازی، خبرنگار سایت دوال شاکرز (DualShockers) با دنی هومن (Danny Homan) و سم وینکلر (Sam Winkler)، نویسندگان ارشد Borderlands 3، در مورد مسیر پیشروی سری صحبت کرده است. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از آخرین نسخه عرضه شده در این سری می‌گذرد (مخصوصا با توجه به این که دومین نسخه اصلی سری یعنی Borderlands 2، در سال 2012 منتشر شد) می‌توان با اطمینان گفت که Borderlands 3 یکی از مورد انتظار ترین عناوین امسال به شمار می‌رود. مخصوصا با توجه به این که سومین نسخه این سری، تمام خط داستانی‌ها و شخصیت‌های سری از دو عنوان نخست گرفته تا The Pre-Sequel و Tales from the Borderlands را در بر گرفته است و داستانی بزرگ برای روایت دارد. در ادامه با وینفون همراه باشید.

از صحبت با نویسندگان بازی مشخص می‌شود که آن‌ها تنها به دنبال این نبوده‌اند تا داستانی راضی‌کننده را که ارزش صبر کردن داشته باشد ارائه دهند، بلکه به نظر می‌رسد آن‌ها بدنبال ایجاد پایه‌هایی قوی برای سری Borderlands در آینده پیش رو بوده‌اند.

قبل از عرضه بازی در شهرویور ماه، وب سایت خبری DualShockers این شانس را داشته است تا با دنی هومن و سم وینکلر، نویسندگان ارشد Borderlands 3 در خصوص موضوعات مختلف مصاحبه‌ای داشته باشد. در این مصاحبه به ویژه در خصوص این که طرفداران چه انتظاراتی از سومین نسخه در این سری داشته باشند، چونگی گسترش میزان شوخ‌طبعی بازی و سبک داستان‌گویی و این که در ادامه چه مسیری پیش روی سری Borderlands خواهد بود، صحبت شده است. پس بدون معطلی به سراغ این گفتگوی شنیدنی خواهیم رفت.

سم وینکلر: به نظرم یک ایده‌ی تفهیم شده در خصوص این که “شوخ‌طبعی Borderlands” به چه معناست وجود دارد و به نظرم Borderlands3 در واقع این ایده را به چالش می‌کشد. منظورم این است که شخص خودم چندان به شوخی‌های ارجاعی علاقه ندارم و به نظرم نقطه قوت Borderlands 3 در شخصیت‌های آن است و این موضوع نیز ناشی از بیرون آمدن شخصیت‌هایی قوی از دل موقعیت‌هایی دشوار است.

یکی از ویژگی‌های اصلی‌ای که طرفداران در مورد سری Borderlands دوست دارند، سطح شوخ‌طبعی و جهان و شخصیت‌های سری بوده است. چه انتظاراتی از میزان کمدی Borderlands 3 می‌توانیم داشته باشیم و چگونه این موضوع در راستای عناوین قبلی تحول پیدا کرده است؟

سم وینکلر، نویسنده ارشد: به نظرم بهترین مزیت در خصوص میزان شوخ‌طبعی در Borderlands 3، مربوط به تنوع آن بیش از عناوین قبلی است. ما یک تیم نویسندگی بزرگ‌تر در اختیار داریم و سبک‌های مختلفی از شوخی را (از لحاظ میزان مصرف و خروجی کار) به بازی اضافه کرده‌ایم. در اصل ما تلاش کرده‌ایم که تا حد ممکن یکدیگر را بخندانیم و این موضوع برای ما بسیار بسیار مثمر ثمر بوده است.

دنی هومن، نویسنده ارشد: تعدادی ماموریت فرعی فوق‌العاده با جنبه‌های تیره در بازی وجود دارد و ماموریت‌های فرعی‌ای نیز داریم که بسیار جنبه‌ی روشنی دارند و حتی اغلب شاهد ماموریت‌های فرعی نیش‌دار و تند و تیزی نیز خواهیم بود. تنوع شوخی‌هایی که در بازی وجود دارد و انوع مختلف شخصیت‌هایی که در بازی ملاقات خواهید کرد، یکی از قوی‌ترین جنبه‌ها و ویژگی‌های این عنوان است.

سم وینکلر: به نظرم یک ایده‌ی تفهیم شده در خصوص این که “شوخ‌طبعی Borderlands” به چه معناست وجود دارد و به نظرم Borderlands3 در واقع این ایده را به چالش می‌کشد. منظورم این است که شخص خودم چندان به شوخی‌های ارجاعی علاقه ندارم و به نظرم نقطه قوت Borderlands 3 در شخصیت‌های آن است و این موضوع نیز ناشی از بیرون آمدن شخصیت‌هایی قوی از دل موقعیت‌هایی دشوار است. شما می‌توانید به آن‌ها حس واضحی از شوخ‌طبعی بدهید زیرا همه‌ی آن‌ها در تلاش‌اند تا با شرایط افتضاحی که برایشان اتفاق افتاده است، دست و پنجه نرم کنند. بنابراین آن‌ها بسیار پرحرف و بی‌خیال هستند و من عاشق این ویژگی آن‌ها هستم.

Borderlands 3 Interview — Lead Writers on Expanding the Series' Universe, Embracing Its Humor, DLC, and the Future
دنی هومن: هنگامی که در کنار طراحان مراحل بازی کار می‌کردیم، زمان‌هایی وجود داشت که طراح ماموریت واقعا از چیزی خوشش می‌آمد و تمایل داشت آن را در جایی از بازی به کار برد. ماموریت‌هایی فرعی در بازی وجود دارند که به نوعی به موارد فرهنگی عامه‌پسند اشاره می‌کنند. همانطور که سم گفت، این موضوع نیز بخشی از سری Borderlands است ولی از طرفی ما بر روی شخصیت‌های جالب نیز تمرکز داریم.

در گذشته ما شاهد اشارات بسیار زیادی به فرهنگ عامه‌پسند در سری بودیم. آیا نکات خاصی از فرهنگ عامه‌پسند وجود دارد که در هنگام نوشتن داستان و کار بر روی بازی، بر شما تاثیر گذاشته باشند؟

دنی هومن: قطعا انواع خاصی از کمدی وجود دارند که تمایل بیشتری به آن‌ها داشته باشیم. نمی‌توانم به نمایش یا فرنچایزی خاص اشاره کنم ولی فکر کنم هنگامی که در کنار طراحان مراحل بازی کار می‌کردیم، زمان‌هایی وجود داشت که طراح ماموریت واقعا از چیزی خوشش می‌آمد و تمایل داشت آن را در جایی از بازی به کار برد. ماموریت‌هایی فرعی در بازی وجود دارند که به نوعی به موارد فرهنگی عامه‌پسند اشاره می‌کنند. همانطور که سم گفت، این موضوع نیز بخشی از سری Borderlands است ولی از طرفی ما بر روی شخصیت‌های جالب نیز تمرکز داریم.

سم وینکلر: من به شخصه استندآپ کمدی‌های زیادی را شاهد بوده‌ام و از طرفداران بزرگ آن هستم. به نظرم این موضوع قطعا بر روی بخش‌هایی از کار ما تاثیر گذاشته است، من از طرفداران McElroys و کارهایی که انجام می‌دهند هستم و این موضوعات به طرز عجیبی در ذهن من فرو رفته است. این کار برای من بسیار طنزآمیز است و گاهی از آن برای اذیت کردن دنی استفاده می‌کنم و اینقدر آن را تکرار می‌کنم که او بعد از سه ماه می‌گوید “خوبه: اینو هم به بازی اضافه می‌کنیم”. من هنگام نویسندگی این بخش‌ها، در مورد کاری که انجام می‌دهم و این که چگونه این بخش‌ها بر روی چیزی که در آینده آن را بامزه می‌دانم تاثیر می‌گذارند، بسیار درگیر خوداندیشی می‌شوم.

2K Games, Borderlands 3, gearbox-software, Google Stadia, PC, PlayStation 4, Xbox One, promethea
سم وینکلر: کمدی‌ها و داستان‌گویی‌هایی که در Borderlands وجود دارند ناشی از آسیبی مشترک برای موجودات زنده‌ای است که در این جهان زندگی می‌کنند و آن این است که همه تلاش دارند تا همدیگر را بکشند. اگر با شخص زنده‌ای روبرو شوید، احتمالا او همین چند لحظه پیش مجبور شده است تا به منظور بقای خود، شخص دیگری را بکشد. ولی در Promethea این حس را دارید که اینجا تا همین اواخر جای خوبی بوده و جنگ تازه به این قسمت آمده است.

در عناوین قبلی، ما زمان زیادی را بر روی سیاره پاندورا صرف کردیم؛ می‌شود گفت که تقریبا کل مجموعه بازی. چه شد که داستان‌گویی و جهان Borderlands را در مقیاسی بزرگتر گسترش دادید؟

دنی هومن: این فرصتی عالی برای ما بود. منظورم انتخاب Promethea است و این سیاره‌ای است که در عناوین قبلی Borderlands از آن شنیده بودیم و جایی است که تشکیلات اطلس (Atlas) کار خود را شروع و تکنولوژی ایریدیوم را پیدا می‌کند و به نوعی مسبب شروع جستجو برای طلا در پاندورا می‌شود. حال ما سرانجام به آن جا می‌رویم و این کار موقعیت‌های کمدی تراژیک فوق‌العاده‌ای به دنبال دارد زیرا رایس (Rhys) که رئیس تشکیلات اطلس است، سرانجام به رویای خود دست می‌یابد و درواقع تشکیلات او سبب انجام کاری خیر برای مردم می‌شود: این شرکت به مردم در بازسازی شهر کمک می‌کند. و درست در لحظه‌ای که رایس به روش کلاسیک خود این کار را انجام می‌دهد، جنگی آغاز می‌شود؛ شورشیان طغیان می‌کنند و سپس Maliwan نیز وارد داستان می‌شود و حال این شهر زیبا و مدرن درگیر جنگی داخلی می‌شود.

سم وینکلر: می‌خواهم بگویم که پیش‌زمینه مداوم Borderlands 3 این است که “رایس نمی‌تواند به چیزهای خوب دست یابد”. اما اگر از بالا به بازی نگاه کنیم، می‌بینیم که کمدی‌ها و داستان‌گویی‌هایی که در Borderlands وجود دارند ناشی از آسیبی مشترک برای موجودات زنده‌ای است که در این جهان زندگی می‌کنند و آن این است که همه تلاش دارند تا همدیگر را بکشند. اگر با شخص زنده‌ای روبرو شوید، احتمالا او همین چند لحظه پیش مجبور شده است تا به منظور بقای خود، شخص دیگری را بکشد. و در پاندورا این وضعیت عادی شده است: مردم انتظار چنین چیزی را دارند و نوعی بیزاری جهانی از این شرایط وجود دارد. در Promethea این حس را دارید که اینجا تا همین اواخر جای خوبی بوده و جنگ تازه به این قسمت آمده است. بنابراین برای بسیاری از افرادی که در آنجا ملاقات می‌کنید، این قضیه تازگی دارد و در شوخی‌هایشان کنایه‌های بیشتری دیده می‌شود.

یه عنوان مثال لورلی (Lorelei)، شخصیتی که در گیم‌پلی بازی نمایش دادیم: او تا همین چند وقت پیش یک باریستا بوده است و حال تبدیل به یک جنگجوی غیر نظامی شده که در 72 ساعت گذشته نخوابیده است. او کوچکترین اهمیتی به گنجینه‌ها نمی‌دهد و تنها چیزی که برایش مهم است این است که زنده بماند، برای پیروزی در این جنگ تلاش کند و به زندگی عادی خود بازگردد. بنابراین بازی‌باز با او معامله‌ای می‌کند و در اصل با خود می‌گوید که “خیلی خب، ما هنوز هم به خاطر گنجینه‌ها اینجاییم ولی به شما هم کمک می‌کنیم که به خواسته‎‌تون برسید”. رفتن به سیاره‌های جدید و ملاقات با افراد جدیدی که کاملا بی‌خبر از وضعیت پاندورا هستند، موقعیت‌های داستان‌گویی بسیار زیادی را فراهم کرده است.

Borderlands 3 Interview — Lead Writers on Expanding the Series' Universe, Embracing Its Humor, DLC, and the Future
سم وینکلر: نمی‌خواهم بگویم که به همه‌ی سوالات بی جواب پاسخ خواهیم داد اما شما می‌توانید یک قوس داستانی بسیار منطقی از نحوه به پایان رسیدن داستان رایس در Tales from the Borderlands تا نحوه ظاهر شدن او در Borderlands 3 را شاهد باشید.

از آنجا که به Tales from the Borderlands اشاره کردید می‌خواهم این سوال را بپرسم که آیا Borderlands 3 به هیچگونه داستانی از Tales from the Borderlands مرتبط خواهد بود و یا بیشتر شاهد حضوری کوتاه از شخصیت‌های آن در عنوان جدید سری خواهیم بود؟

سم وینکلر: قطعا قضیه بیشتر از حضوری کوتاه خواهد بود؛ من می‌توانم با اطمینان این را بگویم. ما توجه بسیار زیادی به عنوین قبلی داشته‌ایم؛ به همگی آن‌ها. موقعیت‌های بسیار زیادی در عناوین قبلی بوجود آمده‌اند و ما در Borderlands 3 از این موقعیت‌ها استفاده کرده‌ایم. نمی‌خواهم بگویم که به همه‌ی سوالات بی جواب پاسخ خواهیم داد اما شما می‌توانید یک قوس داستانی بسیار منطقی از نحوه به پایان رسیدن داستان رایس در Tales from the Borderlands تا نحوه ظاهر شدن او در Borderlands 3 را شاهد باشید.

صادقانه بگویم که در مقایسه با Borderlands 2، افراد کمتری موفق به تجربه Tales from the Borderlands شده‌اند؛ بنابراین موارد خاصی وجود داشت که می‌خواستیم آن‌ها را شفاف‌سازی کنیم و بازی‌بازان را دوباره با آن‌ها آشنا سازیم. ما نمی‌خواستیم که بازی‌بازان در شروع تجربه Borderlands 3، با خود بگویند که “H کجاست؟؟؟”. می‌دانید، منظورم معرفی دوباره‌ی Vaughn به بسیاری از افراد و کارهایی از این قبیل است. کارهایی که با بسته الحاقی Commander Lilith برای Borderlands 2 انجام دادیم، بسیار سرگرم‌کننده بود.

دنی هومن: همچنین ادای احترام به اسکوتر (Scooter).

سم وینکلر: بله این لحظه‌ی بسیار بزرگی برای ما بود.

در عنوان Tales from the Borderlands شیوه‌های مختلفی برای به پایان رسیدن داستان وجود داشت. آیا خط داستانی “کانونی”‌ای برای بازی وجود دارد که در Borderlands 3 آن را ادامه داده باشید؟

سم وینکلر: ما نمی‌خواستیم که به سوالات زیادی که طرفداران دارند جواب دهیم مثلا این که “آیا جک دیجیتالی را نابود کرده‌اید یا خیر؟”. ما نمی‌خواستیم به جواب‌های قاطعی برسیم. در بیشتر موارد اتفاقاتی که Tales from the Borderlands رخ داد را کنار هم قرار دادیم و مهم نبود که چه اتفاقی باشد. اما از طرفی سوالاتی هم داریم که در Borderlands 3 مطرح می‌شوند. سوالاتی در ارتباط با رایس مطرح خواهند شد و ممکن است با خود بگویید که “او از آن زمان به دنبال چه چیزی بوده است؟”.

سم وینکلر: هنگامی که اولین بار با آن‌ها (دوقلوهای کالیپسو) ملاقات می‌کنید، تایرین (Tyreen) را دیوا (رئیس گروه) می‌بینید که در مرکز توجه قرار دارد و به بقیه دستور می‌دهد. تروی (Troy) بیشتر در پشت صحنه حضور دارد؛ او شبیه به تایوین لنیستر داستان است که بیشتر از خواهرش سیاست‌مدار است. نمی‌خواهم زیاد وارد جزئیات شوم ولی در طول بازی شخصیت‌ آن‌ها دچار نوسان و تغییر می‌شود. هنگامی که در تلاش بودیم تا متمایزترین شخصیت‌های شروری که می‌توانیم داشته باشیم را خلق کنیم، این دو شخصیت حس کاملا تازه‌ای به ما منتقل کردند.

در تریلرهایی که برای Borderlands 3 منتشر شده‌اند، صحنه‌های زیادی از دوقلوهای کالیپسو (Calypso Twins) که شخصیت‌های شرور بازی به حساب می‌آیند دیده‌ایم. چه چیزی الهام‌بخش خلق این شخصیت‌ها بوده است و چه محتوای جدیدی را در مقایسه با سایر شخصیت‌های شرور عناوین قبلی، به سری اضافه کرده‌اند؟

دنی هومن:  آن‌ها استریمرهای قاتل هستند و استریم زنده و Let’s Plays را در اختیار دارند. آن‌ها خشن‌ترین ویژگی‌های گروه‌های bandit پاندورا را انتخاب کرده و آن را حفظ می‌کنند و بنابراین این موضوع آن‌ها را تبدیل به تولیدکنندگان محتوا می‌کند. یکی از موضوعاتی که در مورد استریمرها وجود دارد و ما آن را بسیار جذاب می‌دانیم، این است که برای تبدیل شدن به یک استریمر موفق باید چیزی مربوط به شخصیت خود را بسیار جذاب جلوه دهید. باید شبیه به این باشید که مثلا بگویید ” من دقیقا می‍دونم اون گوشه‌ها چه خبره” و یا “من میتونم توجه بقیه رو ساعت‌ها به خودم جلب کنم”. وقتی این مرحله را رد کردید، در واقع نصف راه ساختنِ مجموعه‌ای جالب از شخصیت‌های شرور را طی کرده‌اید. طرف دیگر ماجرا که بسیار جالب است، این است که اگر شما یک استریمر باشید، همیشه در حال تولید محتوا برای طرفداران هستید؛ سوال اینجاست که چگونه توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کنید؟ چگونه آن‌ها را در گیر و دار ماجرا نگه می‌دارید؟ خوب، شما باید پیاز داغ ماجرا را بالا ببرید و شخصیت‌های شروری که این کار را انجام می‌دهند، شیمی خوبی برای این نقش دارند.

سم وینکلر: عناوین قبلی Borderlands، بر روی یک شخصیت شرور ثابت و یا تشکیلاتی بدون چهره و یا مواردی شبیه به این‌ها تمرکز می‌کردند. جک خوشتیپه کوهی از جذابیت و کاریزما است که اگر 30 ساعت هم به شما توهین کند، باز هم برایتان جذاب است و اتفاقا سرگرم‌کننده هم است. اما یکی از فرصت‌های بسیار جالبی که در مورد دوقلوهای کالیپسو وجود دارد، این است که آن‌ها خواهر و برادر هستند: آن‌ها با هم اختلاف دارند و نوعی اصطکاک و تنش بینشان وجود دارد. آن‌ها بهتر از هر شخص دیگری، یکدیگر را می‌شناسند که این موضوع هم اعتماد و هم تنش‌هایی شدید را بین آن‌ها بوجود آورده است. هنگامی که اولین بار با آن‌ها ملاقات می‌کنید، تایرین (Tyreen) را دیوا (رئیس گروه) می‌بینید که در مرکز توجه قرار دارد و به بقیه دستور می‌دهد. تروی (Troy) بیشتر در پشت صحنه حضور دارد؛ او شبیه به تایوین لنیستر داستان است که بیشتر از خواهرش سیاست‌مدار است. نمی‌خواهم زیاد وارد جزئیات شوم ولی در طول بازی شخصیت‌ آن‌ها دچار نوسان و تغییر می‌شود. جوری که آن‌ها سر به سر هم می‌گذارند، بسیار سرگرم کننده است و هنگامی که در تلاش بودیم تا متمایزترین شخصیت‌های شروری که می‌توانیم داشته باشیم را خلق کنیم، این دو شخصیت حس کاملا تازه‌ای به ما منتقل کردند.

از آنجا که به جک خوشتیپه اشاره کردید: آیا هیچ احتمالی وجود دارد که او را در بازی ببینیم و یا در بازی اشاراتی به او شود؟

سم وینکلر: باید بگویم که جک مرده است. این همان جهان قبل است: هفت سال گذشته است و حوادث زیادی در این جهان اتفاق افتاده‌اند ولی جای زخم‌هایی وجود دارند که هیچوقت به طور کامل بهبود پیدا نمی‌کنند.

Borderlands 3 Interview — Lead Writers on Expanding the Series' Universe, Embracing Its Humor, DLC, and the Future
نی هومن: به نظرم یکی از موضوعاتی که در مورد Borderlands به عنوان یک فرنچایز و به خصوص Borderlands 3 شایسته تحسین است، این است که ما زمان بسیار زیادی را به محتوای اصلی اختصاص دادیم و این بسیار هیجان‌انگیز است؛ یک داستان بزرگ با پیچش‌ها و ورق‌ برگشتن‌های بسیار سرگرم‌کننده. اما ماموریت‌های فرعی: ما عشق بسیار زیادی را در ساخت ماموریت‌های فرعی به خرج دادیم و این به نوعی صحنه نمایش ما برای شخصیت‌هایی عجیب و بسیار دیوانه است.

شما قبلا اشاره کرده بودید که چگونه Borderlands 3 (و به طور کلی سری) داستان و شخصیت‌ها را در اولویت اول قرار می‌دهد. بعد از عرضه Borderlands 2 عناوین زیادی مانند Destiny و The Division را دیده‌ایم که بر اساس مفهوم “looter shooter” ساخته شده‌اند ولی به دلیل عدم بهره‌مندی از داستانی جذاب و درگیرکننده، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. نظر شما در مورد چنین عناوینی که تعادل بین داستان‌سرایی و گیم‌پلی را در این ژانر برقرار می‌کنند چیست و تلاش دارید در Borderlands 3 چه راهی را در پیش بگیرید؟

سم وینکلر: چیزی که من بسیار در مورد Borderlands 3 دوست دارم این است که داستانی منسجم را بازگو می‌کند که حتی اگر فعل اصلی شما “اسلحه” باشد، باز هم شما را درگیر خود خواهد کرد. حلقه‌ای که در Borderlands وجود دارد، بسیار شسته و رفته است: دشمن را بکشید، یک اسلحه خوب بردارید، دشمن را بکشید، یک اسلحه بهتر بردارید. شاید به نظر تکراری بیاید ولی بسیار شسته و رفته و سرگرم‌کننده است و به نظرم وقتی بازی‌بازان به این چرخه عادت کنند، به دنبال توجیه بیشتری برای تجربه بازی خواهند بود.

دنی هومن: به نظرم یکی از موضوعاتی که در مورد Borderlands به عنوان یک فرنچایز و به خصوص Borderlands 3 شایسته تحسین است، این است که ما زمان بسیار زیادی را به محتوای اصلی اختصاص دادیم و این بسیار هیجان‌انگیز است؛ یک داستان بزرگ با پیچش‌ها و ورق‌ برگشتن‌های بسیار سرگرم‌کننده. اما ماموریت‌های فرعی: ما عشق بسیار زیادی را در ساخت ماموریت‌های فرعی به خرج دادیم و این به نوعی صحنه نمایش ما برای شخصیت‌هایی عجیب و بسیار دیوانه است. شما می‌توانید با استفاده از ماموریت‌های فرعی دست به آزمایش بزنید: می‌توانید خود را کمی به دیوانگی زده و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. حتی فراتر از آن، در Borderlands 3 چالش‌های خدمه را داریم که به اعضای مختلف خدمه‌ی Sanctuary III مربوط است و آن‌ها نیز جذابیت و قوس داستانی خود را دارند. شما می‌توانید برای خود بچرخید و یک فایل ECHO در چشم‌اندازی بی آب و علف پیدا کنید و خود این فایل هم داستانی کوچک و جالب را بازگو خواهد کرد. بنابراین ما راه‌های زیادی برای بازگو کردن انواع و اقسام داستان‌ها در اختیار داریم و به نظر من این انعطاف‌پذیری بخشی از شیمی‌ای است که Borderlands  را به چنین جهان درگیرکننده و جالبی تبدیل کرده است.

سم وینکلر: او بحث شخصیت‌ها را پیش کشید: به نظرم بسیار مهم است که از صداپیشگان تشکر کنم زیرا تک تک آن‌ها، بسیار با استعداد بوده و در دمیدن روح زندگی در این صداها بسیار خوب هستند. بازی‌بازان می‌توانند با این صداها شخصیت‌ها را تشخیص دهند و بسیار با آن‌ها عجین شوند و بیش از پیش به دنبال داستان‌هایی باشند که بازی می‌خواهد بازگو کند. فکر کنم همه‌ی ما حداقل یک عنوان را تجربه کرده‌ایم که در آن شخصی صداپردازی بدی دارد و سپس با خودمان می‌گوییم: “اهمیتی نمی‌دم که چرا باید به اونجا برسم: باشه من اونجا هستم و با اون افراد می‌جنگم، مشکلی نیست”. اتفاقاتی هست که بعدا رخ می‌دهد و نمی‌خواهم آن را اسپویل کنم. ولی ما در جایی همراه با یک شخصیت خاص وارد یک سفینه فضایی می‌شویم و شرایط آن‌ها بسیار بسیار عجیب است اما به لطف شخصی که وظیفه صداپیشگی را به عهده داشته است، شما واقعا درگیر آن جو خواهید شد.

Borderlands 3 Interview — Lead Writers on Expanding the Series' Universe, Embracing Its Humor, DLC, and the Future
سم وینکلر: موضوع این است که این شخصیت‌ها همین الان نیز به صورت پویا در جهان بازی تغییر کرده‌اند. به نظرم تمامی شخصیت‌های Borderlands این مهر و نشان را خواهند داشت که توسط ما نوشته‌ شده‌اند زیرا آن‌ها برگرفته از تفسیرهای ما هستند.

در بحث صداپیشه‌ها، اخیرا تغییراتی در این خصوص ایجاد شده و به عنوان مثال تروی بیکر جایگزین شده است و تعدادی از صداپیشگان Borderlands 3 تغییر کرده‌اند. آیا این موضوع به شکلی بر روی ایده‌ی شما در مورد یک شخصیت و نویسندگی آن بر اساس شخصی که صداپیشگی آن را بر عهده دارد، تاثیر گذاشته است؟

دنی هومن: اگر ری چیس (Ray Chase) که صداپیشگی رایس را بر عهده دارد در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که او انسانی دلپذیر است و با ظاهر و باطن رایس آشناست. جلسات VO فوق‌العاده بودند: او شخصیت زیادی به این کاراکتر داد. او یک بازیگر کمدی بی‌نظیر است و به نظرم طرفداران Tales بسیار از شخصیت رایس در Borderlands 3 راضی خواهند بود؛ البته جدای از سبیل او.

سم وینکلر: موضوع این است که این شخصیت‌ها همین الان نیز به صورت پویا در جهان بازی تغییر کرده‌اند و ما بر این نکته بسیار تمرکز کردیم تا مطمئن شویم که این داستان و جهان بازی باشد که باعث تغییر آن‌ها شده باشد. به نظرم تمامی شخصیت‌های Borderlands این مهر و نشان را خواهند داشت که توسط ما نوشته‌ شده‌اند زیرا آن‌ها برگرفته از تفسیرهای ما هستند اما می‌دانید، همه چیز جدید است و فکر کنم بازی‌بازان به این تازگی واکنش نشان خواهند داد.

دنی هومن: این داستان لیلیث (Lilith) است: او شکارچی گنجینه‌ای است که در Borderlands 1 ملاقات کردیم و در Borderlands 2 نیز نقشی محوری ایفا کرد. در Borderlands 3 او فرمانده گروه Crimson Raiders است؛ او سایرنی (Siren) است که در پاندورا بوده و بیشتر از همه بر روی آن زنده مانده است و بنابراین تجربه بسیار زیادی دارد.

یک موضوعی که خیلی در مورد آن کنجکاوم این است که با توجه به نام عنوان Borderlands 3، بسیاری از افراد از این موضوع به عنوان یک سه‌گانه در سری یاد می‌کنند. آیا این بازی را به عنوان پایانی بر این فرنچایز در نظر گرفته‌اید و یا فضایی را برای ادامه داستانی بر آن خالی نگه داشته‌اید؟

دنی هومن: خوب همیشه فضای کافی برای داستان‌های بیشتر در Borderlands وجود دارد. اما از بسیاری از جهات، این داستان لیلیث (Lilith) است: او شکارچی گنجینه‌ای است که در Borderlands 1 ملاقات کردیم و در Borderlands 2 نیز نقشی محوری ایفا کرد. در Borderlands 3 او فرمانده گروه Crimson Raiders است؛ گروهی که علیه دوقلوهای کالیپسو به آن‌ها ملحق می‌شوید و او سایرنی (Siren) است که در پاندورا بوده و بیشتر از همه بر روی آن زنده مانده است و بنابراین تجربه بسیار زیادی دارد. او نقش بسیار بزرگی در این بازی ایفا خواهد کرد.

سم وینکلر: باید بگویم که این بازی دنباله‌ای بر تمامی عناوین سری است: ما موضوعات مختلفی را به هم گره می‌زنیم و موضوعات جدیدی را نیز مطرح می‌کنیم و این قطعا و به هیچ شیوه‌ای، پایانی بر سری Borderlands نیست. ولی به نظرم در آینده وفتی طرفداران به عناوین Borderlands 1 و 2 و 3 نگاه می‌کنند، آن را به عنوان یک مجموعه حماسی یکپارچه می‌بینند و هر عنوانی که بعد از آن منتشر شود، به این عناوین مرتبط خواهد بود؛ اما باید بگویم که بسیار از نحوه به پایان رسیدن Borderlands 3 خوشحال هستم.

Borderlands 3 Interview — Lead Writers on Expanding the Series' Universe, Embracing Its Humor, DLC, and the Future
سم وینکلر: Borderlands 3 بزرگترین عنوان از سری Borderlands است که تا به حال ساخته شده و محتویات بسیار زیادی در آن گنجانده شده است. بنابراین شما باید این قوس داستانی بزرگ و کهکشانی را داشته باشید و در کنار آن داستان‌های کوچک‌تر را نیز بازگو کنید. در یک بسته الحاقی شما می‌توانید به شکل عمیقی به این داستان‌ها بپردازید.

بدیهی است که بسته‌های الحاقی و گسترش‌دهنده‌ای برای Borderlands 3 عرضه خواهد شد: آیا تا به حال به نوع داستان‌های که مایل به بازگو کردن آن‌ها باشید فکر کرده‌اید؟ مثال موردعلاقه من از سری، بسته الحاقی Tiny Tina برای Borderlands 2 است چرا که یک تم و سبک داستان‌گویی کاملا جدید به بازی اضافه می‌کرد. آیا در آینده نیز شاهد چنین بسته‌های الحاقی‌ای خواهیم بود؟

سم وینکلر: ما چهار بسته الحاقی بزرگ و با کمپینی داستان محور خواهیم داشت و در حال حاضر نیز مشغول کار بر روی آن‌ها هستیم.

دنی هومن: همگی آن‌ها بسیار متفاوت از هم هستند.

سم وینکلر: این بسته‌های الحاقی بسیار سرگرم‌کننده هستند. چیزی که این بسته‌های الحاقی امکان انجام آن را برای ما فراهم می‌کنند این است که به ما اجازه می‌دهند تا کمی عجیب‌تر و متمرکزتر باشیم: Borderlands 3 بزرگترین عنوان از سری Borderlands است که تا به حال ساخته شده و محتویات بسیار زیادی در آن گنجانده شده است. بنابراین شما باید این قوس داستانی بزرگ و کهکشانی را داشته باشید و در کنار آن داستان‌های کوچک‌تر را نیز بازگو کنید. در یک بسته الحاقی شما می‌توانید به شکل عمیقی به این داستان‌ها بپردازید: روی چند شخصیت متفاوت تمرکز کنید و آن‌ها را تغییر دهید، از مفهوم‌های زیبایی‌شناسی متفاوتی استفاده کنید، از فضایی دیگر بهره ببرید و آن را با سبک داستان‌گویی خود وفق دهید. ما بسیار در مورد این بسته‌های الحاقی و محتویاتی که خواهند داشت، هیجان‌زده‌ایم.

Borderlands 3 در تاریخ جمعه 22 شهریور ماه 1398 مصادف با 13 سپتامبر سال 2019 میلادی، بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه و منتشر خواهد شد و می‌توانید هم اکنون از طریق سایت آمازون این عنوان را پیش‌خرید کنید. همچنین قرار است این بازی بر روی پلتفرم استریم گوگل استادیا نیز منتشر شود.

منبع :

DUELSHOCKERS

283 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , ,