ماه مارس گذشته بود که استودیوی گیر باکس (Gearbox) سرانجام از عنوان به شدت مورد انتظار Borderlands 3 که طرفداران سال‌های سال منتظر معرفی آن بودند، رونمایی کرد و آن را برای همه به نمایش گذاشت. پس از این، آن‌ها اعلام کردند که این شوتر پر هرج و مرج را در ماه سپتامبر سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی به عرضه خواهد رساند. اکنون سازندگان این بازی از منابع الهام خود در روند ساخت و توسعه آن پرده برداری کرده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با وینفون همچنان همراه باشید.

تقریبا یک ماه پس از معرفی این بازی بود که سازندگان آن از تریلر Borderlands 3 به طور رسمی رو نمایی کردند و با انتشار یک تریلر طولانی المان‌ها و ویژگی‌های مختلف گیم پلی این بازی را برای ما به نمایش گذاشتند. یکی از بارزترین و برجسته‌ترین نکاتی که پیش از هر چیز دیگر در گیم پلی این بازی به چشم دیده می‌شد، این بود که این بازی واقعا یک Borderlands اصیل است. این طور که از شواهد پیدا است، احساس این بازی نیز درست مانند یک Borderlands واقعی خواهد بود و حس خاص انجام این سری را دوباره به بازی‌بازان هدیه خواهد کرد. به هر حال با وجود همه شباهت‌هایی که این بازی به نسخه‌های قدیمی این سری و همینطور پایندی به اصول و چهار چوب آن دارد، بیشتر حس یک شوتر مدرن را نیز القا می‌کند. یعنی تافته جدا بافته‌ای بازی‌های شوتری که در این نسل دیده‌ایم، نیست. طبق چیزی که پائول سیج (Paul Sage)، کارگردان عنوان Borderlands 3، عنوان کرده است، این کار به وسیله طراحی بازی صورت پذیرفته است. استودیوی Gearbox واقعا مدت زمان بسیار زیادی را صرف کرده تا اطمینان حاصل کند که Borderlands 3 واقعا احساس بازی کردن یک Borderlands واقعی را دارد که در عین حال هم حس مدرن بودن را به بازی‌باز منتقل می‌کند. استودیوی گیرباکس برای دستیابی به این هدف توجه زیادی روی برخی از بازی‌ها داشته‌ است تا از آن‌ها به عنوان منابع الهام خود استفاده کنند که یکی از این منابع الهام برای آن‌ها، عنوان Titanfall 2 بوده است. پائول سیج در حین انجام گفت و گویی که در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Gamespot داشته است، در این زمینه چنین اذعان کرد که:

ما باز هم باید به قله این افتخار دست پیدا کنیم که این احساس خوشایند را دوباره به وجود بیاوریم و کاری کنیم که این بازی حس انجام یک بازی شوتر مدرن داشته باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه چنین اضافه کرد که:

و حتی با وجود این که وقتی درمورد آن صحبت می‌کنید، کار بسیار ساده‌ای به نظر می‌رسد که “هی، من با چه سرعتی می‌توانم کنترل خود را تکان دهم؟” یا این که “چقدر… درواقع طول خواهد کشید و چقدر زمان آهسته خواهد شد که من به سمت یک هدف شروع به حرکت کردن کنم؟” همه این چیزها مدتی طول خواهد کشید تا واقعا به سرانجام برسد و این که طوری با هم جور شود و درست از کار دربیاید که احساس انجام یک بازی شوترِ مدرن را به مخاطب القاء کند. بنابراین قطعا یک سری چیزهایی وجود دارد که من باید بگویم برای ساختن این بازی و توسعه آن از میان همه بازی‌های شوتری که در بازار وجود دارد، منبع الهام خود قرار دادیم و از آن‌ها الگو برداری کردیم.

بسیار عالی است که آن‌ها از گفتن چنین صحبت‌هایی هیچ ترس و ابایی ندارند و بدون پرده و کاملا صریح و روشن درمورد این مسائل صحبت می‌کنند. پائول سیج در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه چنین افزود که:

یکی از بهترین بازی‌های مورد علاقه من از سه سال پیش تا به امروز Titanfall 2 است. رفیق، من واقعا عاشق این بازی هستم. به نظر من تیرانداری کردن و حس انجام این کار در این بازی خارق العاده است. بنابراین بله، من فکر می‌کنم یک سری منابع الهام مختلف وجود داشته که از بین تمام بازی‌های شوتری که ما طرفدار آن‌ها هستیم، انتخاب کرده‌ایم. چرا که همه ما گیمر هستیم و من فکر می‌کنم که این موضوع در کل صنعت بازی‌های ویدیویی صدق می‌کند. امیدوارم همینطور باشد.

Titanfall 2 به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از بهترین بازی‌های شوتر این نسل توسط عده بسیار زیادی شناخته می‌شود که هم شامل گیمر‌ها و بازی‌بازان می‌شود و هم منتقدین و صاحب نظران این صنعت. به عبارت دیگر اگر به این بازی به عنوان یک منبع الهام نگاه کنید و دوست داشته باشید برخی از ویژگی‌های آن را در بازی خود به کار بگیرید، احتمالا کار خود را به شکلی به پایان خواهید برد که منجر به ساخت یک شوتر خوب از طرف شما خواهد شد. این دقیقا همان چیزی است که Borderlands 3 به نظر می‌رسد باشد. این ماه برخی از وبسایت‌های معتبر و بزرگ شانس تجربه بخش‌هایی از این بازی را به دست آوردند که این وبسایت‌ها عقیده دارند اگر محصول نهایی این بازی نیز شبیه به چیزی باشد که آن‌ها تجربه کردند، استودیوی Gearbox باز هم موفق به ساختن یک عنوان محبوب شده است که با استقبال گسترده مردم مواجه خواهد شد.

Borderlands 3 دقیقا یکی از همان بازی‌هایی است که مردم برای مدت بسیار طولانی منتظر عرضه و ساخته شدن آن بوده‌اند و به نظر می‌رسد که اگرچه غیر ممکن است که تمام سلیقه‌ها و نظرات را به خودش جلب کند و همه مردم را راضی نگه دارد، اما قطعا توانسته شور و اشتیاق جامعه بازی‌بازان برای انجام این بازی را به بالاترین حد ممکن برساند.

عنوان Borderlands 3 در حال حاضر برای هر سه پلتفرم‌ اصلی بازار شامل پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دست ساخت و توسعه قرار دارد احتمالا اگر مشکلی در این روند به وجود نیاید و عرضه محصول نهایی به زمان دیگری موکول نشود و تاخیر نخورد، به طور رسمی در تاریخ ۱۳ سپتامبر برابر با ۲۲ شهریور ماه سال جاری شمسی با قیمت ۵۹.۹۹ دلار در سراسر دنیا عرضه خواهد شد.

برای کسب اطلاعات، اخبار و جزئیات بیشتر درمورد این عنوان شوتر لوتر پیش رو می‌توانید در روزها و هفته‌های آتی نیز همچنان با ما همراه باشید تا به محض کسب آخرین جزئیات شما را از آن‌ها آگاه کنیم. مانند همیشه کاملا آزاد هستید تا نظرات و انتقادات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید و ما را از آن‌ها آگاه کنید.

 

منبع :

COMICBOOK

914 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
برچسب ها: , , , , , , ,