_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

مقایسه دو عنوان Call of Duty: Black Ops 4 Blackout و PUBG

مدتی قبل بود که اکتیویژن (Activision)، نسخه آزمایشی بخش چند نفره بتل رویال Call of Duty: Black Ops را که تحت عنوان “Blackout” شناخته می‌شود، منتشر کرد. می‌توان گفت که شاهد تستی موفق بودیم و حتی توسعه‌دهندگان اجازه دادند تا بازی‌بازان بیشتری در هر مسابقه شرکت کنند. درست به مانند عنوان PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) بازیکنانی که به صورت فردی یا تیمی بازی می‌کنند، در ابتدای مسابقه هیچ سلاحی به همراه ندارند. جستجوی ساختمان‌ها و آلونک‌های رها شده برای جمع‌آوری سلاح‌ها و بسته‌های سلامتی ضروری است.

Blackout، بزرگترین نقشه‌ای را دارا است که در کل تاریخ Call of Duty خلق شده است. طرفداران سری بالافاصله مناطقی همچون Fracking Tower و Nuketown را خواهند شناخت. این مناطق را می‎‌توان مانند یک نامه عاشقانه به طرفداران دانست چرا که شامل عناصر متعددی از عناوین قدیمی Call of Duty می‌شود. تمام مناطق مختلف بازی به هم پیوسته‌اند تا تجربه‌ای یکپارچه را ارائه دهند.

اگرچه گیم‌پلی بازی شبیه به عنوان PUBG است، با این وجود مکانیزم‌های تیراندازی در Call of Duty: Black Ops 4، فاصله بسیار زیادی با عنوان PUBG دارد. بازی در ایکس باکس وان، وضوح 4K واقعی و نرخ 60 فریم بر ثانیه را هدف گفته است. این کیفیت، علیرغم این واقعیت که جلوه‌های بصری بازی در حد عناوینی همچون Red Dead Redemption 2 یا حتی Halo 5: Guardians نیست، باز هم ظاهری واضح را برای بازی به دنبال دارد.

نرخ 60 فریم بر ثانیه، اهمیت بیشتری از کیفیت نورپردازی و یا بافت‌ها دارد. نرخ فریم بالاتر، لگ‌های ورودی را کاهش داده و دقت اعمال ما را بسیار بیشتر می‌کند. قطعا نرخ فریم 30 که عنوان PUBG بر روی کنسول ایکس باکس وان ایکس ارائه می‌دهد، با آن چه که Call of Duty: Black Ops 4 توانسته با حالت بتل رویال خود به آن دست یابد، قابل مقایسه نیست. بازی‌بازان در PUBG هنگام رویارویی با حریفان خود، این استرس را دارند که شاید عملکرد فنی بازی به خوبی پیش نرود ولی Call of Duty: Black Ops 4، برعکس PUBG، تجربه‌ای کامل و پایدار را ارائه می‌دهد. این بازی از پوچی که در Fortnite وجود دارد خودداری کرده و فرمولی که در PUBG پیاده شده است را تقریبا از تمامی جهات بهبود داده است.

مسابقات بازی به واسطه مبارزات سریع‌تر، به اندازه PUBG و می‌توان گفت که حتی بیشتر از آن هیجان‌انگیز است. بازی کردن به صورت انفرادی به همان اندازه استرس‌آور است زیرا مطمئن نیستید که در لحظه‌ای بعد با چه کسی روبرو خواهید شد. منطقه بازی به مرور زمان کوچکتر می‌شود؛ بنابراین اگر بعد از پریدن از هلیکوپتر، کسی در اطراف شما نبود، به زودی آن‌ها را ملاقات خواهید کرد. وسائل نقلیه دریایی و زمینی نیز به آسانی در دسترس شما قرار می‌گیرد تا به جابجایی شما کمک کنند. چشم انداز اول شخص باعث می‌شود که احساس کنید در یک قفس هستید و بازی‌بازان باید همیشه نسبت به اطراف خود هوشیار باشند.

متاسفانه آبجکت‌های محیطی مانند چمن‌ها بسیار “صاف” به نظر می‌رسند. اگر چه این موضوع با توجه به این که حالت بتل رویال به دلیل حضور صد بازیکن در آن، سنگین تر است، منطقی به نظر می‌رسد؛ با این وجود هنوز هم انتظار می‌رود که شاهد کیفیتی مناسب در زمینه بافت‌ها و نورپردازی باشیم. امیدواریم که در نسخه نهایی بازی، شاهد بهبودهای موردنیاز در جلوه‌های بصری بازی باشیم؛ با این حال تمرکز اصلی بر روی کنسول‌ها، باید نرخ فریم 60 در تمامی لحظات باشد.

اخیرا در زمینه بصری، شاهد دانگرید عنوان PUBG در کنسول ایکس باکس وان ایکس با هدف افزایش عملکرد فنی آن بودیم. علیرغم این موضوع، بازی هنوز نتوانسته است که به صورت مداوم به نرخ 30 فریم بر ثانیه دست یابد. Call of Duty: Black Ops 4 از این نظر، درست در نقطه مقابل PUBG قرار دارد. نه تنها بازی از لحاظ ظاهری بهتر به نظر می‌رسد، بلکه حتی نسخه آزمایشی آن توانسته تا در اکثر اوقات بر روی نرخ فریم 60 ثابت بماند. این حقیقت که شاهد حضور هلیکوپترهای قابل کنترل و گیم‌پلی پر سر و صداتری در بازی هستیم باعث می‌شود که این موضوع چشمگیرتر نیز شود. این بازی نسبت به PUBG در بسیاری از جنبه‌ها، یک سر و گردن بالاتر قرار دارد.

به نظر می‌رسد که این مشکلات ناشی از استفاده از Unreal Engine 4  و تشکیل یک تیم بی‌تجربه باشد. حتی در عنوانی مانند Prey که استودیویی همچون آرکین (Arkane Studios) وظیفه توسعه آن را بر عهده داشت، در زمینه بهینه‌سازی بازی بر روی کنسول ایکس باکس وان، با مشکلاتی روبرو شدند. وقتی که PUBG برای اولین بار در Xbox Game Preview ظاهر شد، سازنده آن بلوهول (Bluehole Inc.) وعده داد که بازی با وضوح 1080p و نرخ فریم 60 یا وضوح 4K و نرخ فریم 30 اجرا خواهد شد. متاسفانه با گذشت حدود یک سال، هنوز خبری از این حالت‌ها نیست. این حقیقت که بازی هنوز هم از یک پشتیبانی فنی قدرتمند بهره نمی‌برد، یکی از دلایل سلطه عنوان Fortnite در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

به نظر من، Fortnite نمی‌تواند به اندازه عنوان Call of Duty: Black Ops 4، تهدیدی برای PUBG به شمار رود. گیم‌پلی بتل رویال Call of Duty: Black Ops 4، با اختلاف بهترین تجربه‌ی بتل رویالی بوده که تا به حال داشته‌ام. با این وجود Blackout هنوز هم در زمینه متعادل سازی نیاز به بهبود دارد. به عنوان مثال می‌توان در این زمینه به پرش از Armor لول 2 به Armor لول 3 و بی استفاده بودن برخی از پرک‌ها اشاره کرد. این بازی به شما نشان می‌دهد که چطور یک تیم باتجربه می‌تواند استانداردهای یک سبک را ارتقا دهد. Blackout فعلا گوی و میدان را در اختیار دارد مگر این که Battlefield V با حالت Firestorm خود بتواند از Call of Duty: Black Ops 4 پیشی بگیرد. می‌توان گفت که عملکرد فنی بسیار خوب Call of Duty: Black Ops 4، دلیلی است که پشت موفقیت آن وجود دارد.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ 20 مهر 1397 (12 اکتبر 2018 میلادی) برای کنسول‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر می‌شود.

منبع :

WINDOWS CENTRAL

109 پست
هادی اسماعیل‌زاده
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , , , ,