کمپانی Capcom در چند سال گذشته با ارائه‌ی بازی‌هایی چون Street Fighter 5 و Munster Hunter World شاهد موفقیت بسیار بزرگی در تاریخ خود بوده و همچنین بازی هایی چون Resident Evil 7 و Devil My Cry 5 و نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Resident Evil 2 نیز نمایش فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. در ادامه با وینفون همراه باشید.

در ادامه‌ی این موضوع کمپانی Capcom پس از سال ها ورودی جدید را از بازی Mega Man تحت عنوان Mega Man 11 منتشر خواهد کرد. لازم به ذکر است که این شرکت در مقایسه با گذشته بسیار بهتر شده و چندین فرانچایز کلیدی جدید نیز گرفته است. با اینحال چه چیزی در مورد سری عناوین جدید این کمپانی می‌دانید؟ آیا ما شاهد سرمایگذاری Capcom در یک سری عناوین جدید خواهیم بود؟ کمپانی کپکام تا قبل از شروع تولید این بازی‌ها تمامی فرانچایز‌هایی که روی آن‌ها سرمایگذاری کرده‌بود را ارائه داد اما حالا چه می‌کند؟

استوارت ترنر، مدیر عامل شرکت اروپایی کپکام، و آنتونی مولنت، مدیر بازاریابی این کمپانی، در مصاحبه با Gamesindustry توضیح دادند که تنها در حال حاضر درحال آزمایش این سری جدید تنها روی بازی های کوچک و دیجیتالی هستند و نمی خواهند آن را روی پروژه‌های بزرگ AAA (بازی هایی که معمولا با بودجه‌ی بسیار زیادی طراحی می‌شوند) انجام دهند.

آنتونی گفت:

ما به دنبال ارائه‌ی یک سری بازی‌های جدید و دیجیتالی کوچک و به صرفه  هستیم. بدین صورت که ما سری عناوین جدید را تولید می‌کنیم و توسعه‌ی بازی‌های کوچکتری که ریسک کمتری دارند را اجرا می‌کنیم. شاید بتوانیم از طریق این روش کمی از این بازی‌ها را منتشر کنیم و ببینیم که آیا کسی از این بازی‌ها رضایت دارد یا خیر و سپس ما می‌توانیم  عناوین بزرگتر در این سری عناوین جدید برای توسعه قرار دهیم، در حالیکه اکنون انجام ریسک بزرگ و پرخطر وارد کردن پروژه‌های بزرگ AAA که دارای بودجه هایی بالاتر از10 میلیون پوند است در این سری عناوین جدید، ممکن نیست.

ترنر اضافه کرد که وارد کردن پروژه‌های جدید و بزرگ AAA  در بازار امروز پرمخاطره هستند و کاری که ناشران اجرا می کنند انتشار بازی‌‌‌‌ها با فرانچایز‌های قابل اعتماد و مثبت است زیرا آن ها این کار را به خاطر حفظ اعتبار کپکام انجام می‌دهند. او همچنین گفت که این پروژه‌های بزرگ نیز به طور کامل دور از این رادار نیستند.

وی ادامه داد:

اما در این برنامه‌های جدید که داریم برای انتشار برخی از سری عناوین جدید، این پروژه‌های عظیم AAA گنجانده نشده‌اند. تیم توسعه نمی‌خواهد روی یک چیز چندین و چند بار کار کند بلکه آن‌ها می‌خواهند افق‌های جدید را فتح کنند. همچنین دامنه‌ی وسیعی برای کار در برخی universes ها وجود دارد که می‌توانیم به کار‌های جدیدی روی آن‌ها بپردازیم بدون اینکه مجبور باشیم به عنوان دیگری و قلمروی جدیدی برویم.

امااین پروژه‌های بزرگ جدید هنوز در رادار بوده و در دفاتر توسعه در اوزاکا و ونکوور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. انتشار عنواین جدید و پروژه‌های AAA که بسیار پر‌خرج هستند، دشوار است بنابراین انتشار این عناوین باید به تدریج صورت بگیرند.

بنابراین اینگونه است که هنگامی که بحث آمدن سری عناوین AAA جدید به کپکام وجود دارد آن‌ها مخالف انجام ریسک بزرگی روی این عناوین هستند و معمولا برای مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. این شرم‌آور است ولی از آنجایی که چگونه کپکام در گذشته با قبول اینگونه ریسک به سمت نابودی کشانده شد، و به جهت محافظت از حقوق کمپانی خود نمی‌توان آن‌ها را سرزنش کرد به خصوص اکنون که موفقیت‌های زیادی را بدست آورده‌اند.

منبع :

GAMINGBOLT

86 پست
واحد عثمانی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , ,