دیروز و در جریان جلسه مالی سه ماهه سوم سال 2018 میلادی، Adam Kiciński، رئیس استودیو سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، جزئیاتی از عنوان Cyberpunk 2077 ارائه داد. متن انگلیسی این توضیحات در حال حاضر در این آدرس در دسترس قرار گرفته است. او در این صحبت‌ها به تمایلات بسیار که به Cyberpunk 2077 ارائه شده است اشاره داشته و این موضوع را قابل اسناد به تریلرهایی که امسال از بازی منتشر شده، عنوان کرده است. در حقیقت، طبق اظهارات او این میزان علاقه “بارها بیشتر” از مورد مشابه آن در عنوان The Witcher و یا همان مقیاس اندازه‌گیری است.

در ادامه متن توضیحات او را در این زمینه می‌خوانید:

ما در اینجا سیب را با سیب مقایسه می‌کنیم: شما میزان فعالیت در کانال یوتوب خود را در 4 ساعت اولیه بعد از انتشار مشاهده می‌کنید. شش نوار زرد رنگ در سمت چپ، نشان‌دهنده شش عدد از محبوب‌ترین ویدئوهای ما است که بین زمان معرفی بازی و عرضه نهایی آن منتشر شده‌اند. دو نوار آبی رنگ در سمت راست مربوط به به دو ویدئوی نخستین است؛ خب شاید نشود گفت نخستین زیرا اولین تریلر Cyberpunk 2077 چند سال قبل عرضه شد. اما امسال ما دو تریلر جدید را منتشر کردیم که نمایشی از عناوین آینده ما بودند. اولین تریلر در اواخر سه ماهه دوم عرضه شد، درحالی که تریلر گیم‌پلی 48 دقیقه‌ای در ماه آگوست منتشر شد. همانطور که مشاهده می‌کنید، تمایلات به عنوان Cyberpunk 2077، حداقل در تریلرهای آن، بارها بیشتر از مورد مشابه در عناوین The Witcher است.

البته من شما را تشویق نمی‌کنم که به این نتیجه‌گیری‌های دشوار دست یابید؛ با این حال در این مراحل اولیه کمپین، مهم‌ترین سوال از دیدگاه ما این بود که آیا Cyberpunk، آیپی جدید که معرفی ‌کرده‌ایم، می‌تواند جای خود را پیدا کند و آیا به اندازه‌ای که انتظار داریم می‌تواند خوب عمل کند و حداقل توجه بازی‌بازان را به خود جلب کند. این آمار بازدیدکنندگان، به اولین سوال ما پاسخ مثبت می‌دهد: بازی‌بازان در واقع به Cyberpunk 2077 علاقه دارند و مشتاقانه منتظر عرضه آن هستند. مطمئنا بخش عمده‌ای از این کمپین را هنوز پیش رو داریم. این تنها آغاز راه است؛ بازی باید کامل شود و هنوز باید مراحل توسعه خود را طی کند. در هر صورت ما قانع شده‌ایم که این محصول پتانسیل این را دارد که انتظارات ما را برآورده کند.

در بخش پرسش و پاسخ این جلسه، Kiciński به اخبار منتشر شده در رویداد Gamescom 2018 اشاره کرد که حاکی از این بودند که بازی حتی در آن زمان نیز کاملا قابل تجربه بوده است. ظاهرا این موضوع حقیقت داشته است؛ با این وجود انتظار می‌رفت که بخش بزرگی از بازی به اندازه تریلری که استودیوی لهستانی ارائه داد، پرجزئیات نباشد. Kiciński در مجموع اظهار داشت که روند توسعه بازی به سرعت در حال پیشرفت است و مطابق برنامه پیش می‌رود؛ با این وجود یک مرحله “بسیار مهم” از پولیش بازی، در آخر کار وجود خواهد داشت و آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که زمان کافی را برای آن فراهم کنند. در ادامه توضیحات رئیس استودیو را در این خصوص می‌خوانید:

ما جهان بازی را به خوبی می‌شناسیم. کامنت‌هایی که در مورد کمپین بازی منتشر شد در آن زمان حقیقت داشت، با این وجود کل کمپین بازی شبیه به آن چه که در E3 و گیمزکام ارائه شد نبود و بخش بزرگی از آن به اندازه کافی جزئیات نداشت. ما جهان بازی را با محتویات جدید پر می‌کنیم و مواردی را تغییر می‌دهیم و این موضوع حاصل تلاش سخت توسعه‌دهندگان بازی است. آن چه امروز می‌توانم بگویم این است که سرعت پیشرفت ما بالا و مطابق برنامه است. هر وقت کار به پایان رسید، یک مرحله بسیار مهم پولیش و پرداخت تمامی محتویات بازی نیز وجود خواهد داشت. سوالی وجود داشت در مورد کیفیت عنوانی که قصد داریم در زمان انتشار بازی ارائه دهیم و قصد ما این است که چیزی با کیفیتی فوق‌العاده را ارائه دهیم. به محض این که بازی کامل شد، ما می‌توانیم بهینه‌سازی باگ‌های مختلف را شروع کنیم، چه باگ‌های ریز و چه باگ‌های درشت. ما زمان کافی برای کامل کردن این فرآیند را کنار می‌گذاریم.

در نهایت از Kiciński در مورد موفقیت‌های اخیر عنوان Red Dead Redemption 2، ساخته استودیو راک‌استار سوال شد. او پاسخ داد که سی‌دی پراجکت رد تلاش می‌کند تا عناوینی با کیفیت Red Dead Redemption 2 را توسعه دهد و آن‌ها خوشحال هستند که عناوین فوق‌العاده فروش خوبی را در بازار تجربه می‌کنند.

منبع :

WCCFTECH

188 پست
هادی اسماعیل‌زاده
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,