_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

عنوان Control تجربه‌ای کاملا متفاوت خواهد بود

عنوان Control در حالی که برخی از مکانیک های عناوین نقش آفرینی را دارا می‌باشد ولی از آنها در روشی خاص استفاده خواهد شد. در ادامه سرپرست داستان این عنوان در این مورد توضیحاتی را بیان می‌کند.

طبق چیزهایی که تا کنون از عنوان Control ساخته‌ جدید استودیو Remedy Entertainment  دیده‌ایم، به نظر می‌رسد این بازی کاملاً منحصر به فرد باشد. ممکن است عناصر آشنایی در بازی وجود داشته باشد اما سازندگان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند با راه و روش خودشان از این عناصر استفاده کنند.

اخیراً در مصاحبه‌ای که در مجله  EDGE در ماه اکتبر 2018 میلادی چاپ شده است، سازندگان این عنوان با شرح جزئیات فراوان در مورد منحصر به فرد بودن آن توضیحاتی ارائه دادند.

سرپرست داستان این عنوان، خانم آنا مگیا در مورد سختی ‌ها و مشقات کار بر روی عنوان Control صحبت کرد. خانم مگیا علت این دشواری را در جدید بودن و نوآوری این عنوان می‌دانست. او توضیح داد:

اراده و خواست کاربران همواره ما را در ساخت بازی راهنمایی کرده است؛ اینکه به کاربران خود اجازه دهیم هر کاری که خودشان دوست دارند انجام دهند و در عین حال داستان بازی را نیز روایت کنیم یقینا کار بسیار چالش برانگیزی است چرا که تقریباً چیزی کاملاً جدید است و ما تا به حال آن را امتحان نکرده بودیم. به شخصه بنده به عنوان یک نویسنده تا کنون برای هیچ عنوانی چنین کاری را انجام نداده بودم. پس یعنی ما در مسیر ساخت بازی پیوسته در حال نوآوری هستیم. استودیو رمدی همواره دوست دارد مرزها را جابجا کند. فکر نکنم هیچ سازنده‌ بازی دیگری وجود داشته باشد که در حال انجام کارهایی باشد که ما اکنون انجام می‌دهیم.

صحبت‌ های خانم آنا مگیا مطمئناً هیجان انگیز است اما هم اکنون اطلاعات زیادی در مورد این عنوان در دست نیست و چاره دیگری جز قبول کردن حرف‌ های سازندگان، نداریم. البته این بدان معنا نیست که دلیلی برای شک کردن به رمدی وجود دارد چرا که سابقه و عناوین درخشان آنان خود گویای همه چیز است اما تمام اخبار به اینجا ختم نمی‌شود. مدیر نوآوری این عنوان یعنی آقای سم لیک در ادامه افزود که این عنوان دارای برخی عناصر نقش‌ آفرینی خواهد بود اما این عناصر نیز به شیوه خاصی در این عنوان قرار خواهد گرفت. آقای سم لیک در این مورد توضیح می‌دهد:

خب البته شما هیچ ‌وقت نمی‌خواهید بازی‌هایی که می‌سازید از حالت معمولی فاصله داشته باشد. ما می‌خواستیم تجربه‌ای ارائه کنیم که مدت بیشتری دوام آورد. ما می‌خواستیم عناصر جدیدی را معرفی کنیم؛ از روند خطی بازی بکاهیم و آن را سندباکس کنیم، اکشن عمیق‌تری ارائه کنیم و ببینیم که کار جدید رمدی چگونه از آب در خواهد آمد. اما ما در رمدی همیشه به دنبال یافتن چیزهایی هستیم که بازیمان را منحصر به فرد کند و کار مخصوص خودمان را انجام دهیم. بازی‌های ما هیچ ‌وقت از یک روند که معروف شده است پیروی نمی‌کند و به دنبال کپی برداری از یک فرمول موفق نیست. چون‌که برای انجام این کار بسیار دیر شده است. چیزی که به شخصه همیشه به آن علاقه‌مند بودم پیدا کردن روش‌های جدید برای روایت داستان بود. در عنوان Quantum Break گفتم “بیایید یک مجموعه‌ی تلویزیونی درست کنیم” برای این بازی میگوییم بگذارید جهان بازی داستان را برای مخاطب روایت کند. ما در طراحی شخصیت‌های غیر قابل بازی، از برخی عناصر نقش‌آفرینی بهره گرفتیم و شما می‌توانید در شرایطی با آن‌ها صحبت کنید. شما می‌توانید به دنبال کشف هر رازی که به آن علاقه‌مندید بروید.

خوشبختانه به زودی متوجه خواهیم شد که تا چه میزان این بازی منحصر به فرد است. مطمئناً هر چیزی که تا کنون از بازی دیده‌ایم، بسیار منحصر به فرد به نظر می‌رسد و حتی اگر منحصر به فرد نیز نباشد بسیار جالب بوده است؛ از فضای بازی گرفته تا شیوه‌ی داستان‌سرایی آن و حتی چگونگی شکل‌گیری این عنوان. تنها می‌توانیم صبر کنیم و ببینیم که آیا این صحبت‌ها در هنگام عرضه در نسخه‌ی نهایی بازی، محقق خواهد شد یا خیر.

عنوان Control  قرار است در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول ‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و پلتفرم رایانه‌ های شخصی منتشر خواهد شد. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع :

GAMINGBOLT

223 پست
امیرحسین نورپور
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , ,