استودیوی Remedy Entertainment پیش از این درمورد تفاوت‌های عنوان پیش روی به شدت مورد انتظار خود یعنی Control با دیگر ساخته‌ها و اثرهای این استودیو، صحبت‌های زیادی کرده و اطلاعات زیادی تا به حال درباره این مسایل در اختیار ما قرار داده است. بر اساس تمام اطلاعات و جزئیاتی که تا به حال درمورد این بازی دانسته‌ایم، به نظر می‌رسد که تمام این صحبت‌ها کاملا حقیقت دارند و این بازی اثر کاملا متفاوتی از دیگر ساخته‌های این استودیو خواهد بود. اکنون جزئیات و اطلاعات جالب بیشتری درمورد این بازی به دستمان رسیده که در ادامه با شما در میان خواهم گذاشت.

اخیرا میکاییل کسورینن (Mikael Kasurinen)، کارگردان عنوان پیش روی Control، در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای با وبسایت Game Informer جزئیات و اطلاعات بیشتری درمورد این بازی در اختیار ما قرار داده که به ما نشان می‌دهد این بازی چطور به نظر خواهد رسید.

پیش از همه، اساسا به لطف طراحی مراحل این بازی به شکل Metroidvania، با وجود معرفی سیستم جدید برای هوش مصنوعی و همینطور ترکیبی از قابلیت‌های درون بازی، عنوان Control قول داده که یک عنوان پایان باز‌تر از تمام عناوین پیشین استودیوی رمدی باشد که از زبان خود کسورینن این طور بیان شده که این بازی اساسا مانند یک نمایشنامه ساکن و بی حرکت که عناوین گذشته این استودیو بودند، نخواهد بود. خود کسورینن در این زمینه چنین اظهار می‌کند که:

بازی‌های قبلی رمدی کاملا خطی و یکنواخت به نظر می‌رسیدند. در این جا ما هدف خود را تغییر داده‌ایم پس بدین وسیله ما سناریو‌های پیچیده‌تری در اختیار داریم و همینطور از قابلیت‌های متفاوت و متنوع خود نیز استفاده خواهیم کرد تا شما روشی که می‌خواهید مبارزه کنید را خودتان انتخاب کنید.

کسورینن در ابتدا درمورد طراحی مراحل در هم پیچیده شده این بازی با جزئیات کامل، صحبت کرد و درمورد این که به کار گیری یک روش Metroidvania دقیقا چطور پیش می‌رود تا جایگزین روش پیشروی خطی عناوین گذشته رمدی شود. وی در این زمینه چنین گفت:

در بخش کمپین اصلی بازی شما ترخیص امنیتی خود را از طریق دنیای این بازی به‌روزرسانی خواهید کرد و آن را ارتقاء خواهید بخشید. که برای انجام این کار درواقع شما می‌توانید انواع و اقسام مختلف و متفاوتی از درها و دروازه‌ها را آزاد سازی کنید. در اوایل بازی، شما با درهای مهمی رو به رو خواهید شد که هنوز نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. هر چه بیشتر در بازی و در دنیای آن پیشروی کنید، شما به ترخیص بالاتری دست پیدا خواهید کرد و پس از آن می‌توانید دوباره به مناطق و نواحی که در ابتدا آن‌ها رد کرده بودید، بازگردید و آن درها را به روی خود باز کنید. علاوه بر این، ما نواحی دیگری هم داریم که به قابلیت‌ها و مهارت‌هایی که شما در اختیار دارید محدود شده‌اند، مثل شناور بودن.

بی شک قابلیت‌ها و مهارت‌های مختلفی که بازی‌بازان در طول این بازی به دست می‌آورد، روی سیستم مبارزات نیز تاثیر گذار خواهند بود و روش انجام آن‌ها را هم تغییر خواهند داد طوری که رویارویی‌ها آزادی عمل بیشتری در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهند تا انتخاب کنند که به چه شیوه‌ای دشمنان خود را از بین ببرند. کسورینن در این زمینه چنین گفت که:

ما اساسا یک محیط سندباکس در اختیار داریم و به بازی‌های گذشته خود نگاه می‌کنیم که بیشتر خطی بوده‌اند. بیایید بگوییم که بیشتر استاتیک و ایستا و یا از پیش تعریف شده بوده‌اند. ما تک تک دشمنانی که ظاهر می‌شدند را به صورت یک نمایشنامه و طرح کلی درآورده‌ایم و این که چطور این کار را انجام بدهند و سایر موضوعات دیگری که وجود دارد. در این بازی همه این‌ها وابسته به طرز عمل و رویه آن‌ها است. همه دشمنان توسط یک سیستم پدیدار خواهند شد و همه این چیزها می‌تواند به پشتیبانی از این دنیا منجر شود که کاملا پایان باز است.

اخیرا به لطف مصاحبه‌ها و گفت و گوهایی که سازندگان و توسعه دهندگان و کارمندان استودیوی رمدی انجام داده‌اند، شاهد انتشار اطلاعات و جزئیات زیادی از این بازی بوده‌ایم که درک بسیار مناسبی از حال و هوا و مشخصات این بازی در اختیار ما گذاشته‌اند که از این بین می‌توان به پرداخت‌های درون برنامه‌ای، بسته‌های الحاقی و بسیاری از چیزهای دیگر اشاره کرد که پیش از این معرفی شده بودند. همچنین طبق خبری که ظهر امروز از این بازی منتشر شد، مشخص شده که محدوده عرضه این بازی تابستان پیش رو خواهد بود اما هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار آن اعلام نشده که ما به محض کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه، حتما شما را از آن با خبر خواهیم کرد و جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس همچنان با وینفون همراه باشید.

منبع :

GAMINGBOLT

568 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , ,