هنوز زمان زیادی به عرضه عنوان Cyberpunk 2077، ساخته استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED) باقی مانده است؛ اما شایعات حاکی از آن است که بازی سال 2019 میلادی بر روی کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. اگر چه این اواخر بحث‌های زیادی در زمینه بهینه‌سازی بازی مطرح شده است، با این وجود مشاهده نمایش دموی یک ساعته از گیم‌پلی بازی بسیار جالب بود. هر چه نباشد این دمو برای نمایش پشت درهای بسته در E3 2018 و متعاقبا رویداد Gamescom 2018 برنامه‌ریزی شده بود.

سازندگان قبلا چندین بار اعلام کرده‌اند که بازی در زمان انتشار تغییراتی به همراه خواهد داشت. اگر چه دموی گیم‌پلی بازی همین الان هم از کیفیت خوبی برخوردار است، با این وجود آدام بادوسکی (Adam Badowski)، سرپرست استودیو و کارگردان بازی، تا کنون چندین بار جمله بالا را تکرار کرده است. بنابراین هدف از این صحبت‌ها چیست؟ آیا ممکن است که این بازی نیز به تراژدی داونگرید The Witcher 3: Wild Hunt دچار شود و این موضوع انگیزه‌ای برای این صحبت‌ها از سوی سازندگان بازی باشد؟

اخیرا موفق شده‌ایم تا مصاحبه‌ای خوب و طولانی با مایلز تاست (Miles Tost)، طراح مراحل بازی، داشته باشیم. ما از او در مورد این که آیا هیچ گونه تردیدی در داخل استودیو مبنی بر نمایش عمومی گیم‌پلی 50 دقیقه‌ای بازی وجود داشته سوال کردیم؛ به خصوص با توجه به اختلافاتی جزئی که پس از داونگرید عنوان The Witcher 3: Wild Hunt پیش آمد. طبق اظهارات تاست، این موضوع هیچ گاه به عنوان یک فاکتور مطرح نبوده است. در ادامه توضیحات او را در این زمینه می‌خوانید:

دموی گیم‌پلی بازی بر روی یک نسخه در حال پیشرفت از بازی، ضبط شده بود و در مورد نمایش عمومی آن کمی تردید داشتیم زیرا نمی‌خواستیم که خود را متعهد به طراحی خاصی نشان دهیم. تا زمان انتشار بازی ممکن است که موارد بسیار زیادی تغییر کند، اما شما می‌توانید مطمئن باشد که ما قصد نداریم عنوانی را منتشر کنیم که از آن رضایت نداشته باشیم.

طبق صحبت‌های تاست، این طور به نظر می‌رسد که بحث‌هایی مطرح شده در مورد The Witcher 3: Wild Hunt، هیچ نقشی در این بازی نخواهد داشت.

تاست در مورد مکانیزم‌هایی که در آینده از گیم‌پلی عنوان Cyberpunk 2077 خواهیم دید اظهار داشت:

هنوز برای صحبت در این مورد بسیار زود است. اگر این مکانیزم‌ها منطقی به نظر برسند و بتوانیم که آن‌ها را به گونه‌ای در بازی پیده سازی کنیم که حسی واقعی را انتقال دهد و با استانداردهای کیفی ما سازگار باشد، آن وقت شاید در موردشان صحبت کنیم. ولی ما قطعا قصد نداریم تا صرفا برای طولانی شدن مدت زمان بازی، محتویاتی را به صورت غیرطبیعی و به اجبار در بازی پیاده سازی کنیم. اگر این مکانیزم‌ها بتوانند که به شیوه‌ای مفهومی به تجربه داستان محور بازی اضافه شوند، قطعا آن را در بازی پیاده سازی خواهیم کرد. من به شخصه اعتقاد دارم که نقطه قوت ما در خلق تجربه‌های دست ساز نهفته است.

در نظر شما در مورد عنوان Cyberpunk 2077، به خصوص در این مرحله از توسعه بازی چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع :

GAMINBOLT

113 پست
هادی اسماعیل‌زاده
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , ,