مدت زمان زیادی از وقتی که Cyberpunk 277 برای اولین بار معرفی شد می گذرد. این کار برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ انجام شد، یعنی حتی قبل از این که عنوان قبلی سی دی پراجکت رد (CD Project Red) یعنی The Witcher 3 به معرفی گذاشته شود. و اکنون ما ۴ سال از زمان عرضه The Witcher 3 فاصله گرفته‌ایم، اما هنوز هم خبری حتی از محدوده انتشار Cyberpunk 2077 نداریم. خب چرا این همه طول کشیده و دلیل اصلی طولانی شدن روند ساخت و توسعه آن واقعا چیست؟

کم‌تر اثر سرگرمی را سراغ داریم که روند ساخت و توسعه آن ۶ سال طول کشیده شده باشد و هنوز مردم هیچ ایده‌ای درمورد زمان عرضه آن نداشته باشند تا حداقل بدانند در چه بازه زمانی باید منتظر عرضه این بازی باشند. در حال حاضر نگرانی‌هایی در حال ایجاد شدن است که شاید این بازی به نسل بعدی موکول شود و کنسول‌های نسل هشتم پاسخگوی آن نباشد چرا که کم و بیش احتمال این که امسال شاهد معرفی نسل بعدی کنسول‌ها باشیم و سال بعد آن‌ها را در دست بگیریم، بسیار بالا است. پس سی دی پراجکت رد اگر می‌خواهد بازی خود را در نسل هشتم عرضه کند، زمان آنچنان زیادی ندارد.

اما همانطور که گفتم، چرا این بازی اینقدر طول کشید و چرا پروسه ساخت و توسعه آن تا این حد طولانی شد؟ این طور که به نظر می‌رسد، سی دی پراجکت رد در طی این پروسه سخت مشغول پروژه و بازی قبلی خود یعنی The Witcher 3 بوده است که مدت زمان زیادی از این دوره را به خودش اختصاص داده و زمان زیادی از کارمندان این استودیوی گرفته است و سپس، حتی بعد از این که این بازی به انتشار رسیده، این استودیو با کار روی بسته‌های گسترش دهنده فوق العاده این بازی یعنی Hearts of Stone و Blood and Wine مشغول بوده و سخت در حال ساخت و توسعه آن‌ها بوده است به همین ترتیب وقفه‌ای بسیار طولانی در روند ساخت و توسعه Cyberpunk 2077 به وجود آمده است. در واقع با این اوصاف کار ساخت و توسعه Cyberpunk 2077 تا پیش از سال ۲۰۱۶ که زمان عرضه آخرین بسته گسترش دهنده The Witcher 3 تحت عنوان Blood and Wine بوده است، در واقع به طور جدی آغاز نشده بود. این را یکی از منابع فرانسوی تحت عنوان Jeuxactu به نقل از انیمیشن ساز ارشد عنوان Cyberpunk 2077 یعنی Maciej Pietras مطرح کرده است.

اگر بخواهیم عادلانه به این موضوع نگاه کنیم، به نظر می‌رسد که Pietras برخی از تاریخ‌ها را با هم اشتباه گرفته (وی اشاره به پاییز ۲۰۱۵ برای عرضه Blood and Wine کرده است در حالی که این بسته گسترش دهنده در سال ۲۰۱۶ عرضه شده بود. بنابراین چه منظور وی بسته گسترش دهنده Hearts of Stone باشد و چه تاریخ عرضه Blood and Wine را اشتباه گرفته باشد، باعث ایجاد سوتفاهم برای مخاطبین شده است). با این حال بدون توجه به این مسائل گیج کننده، من فکر می‌کنم که دیگر می‌توانیم با اطمینان از این موضوع صحبت کنیم که در حال حاضر تقریبا سه سال از زمانی که Cyberpunk 2077 تحت توسعه و ساخت قرار دارد، می گذرد (حدس می‌زنم که مدت زمان ساخت یک دنیای کاملا دست ساز را هم باید به این میزان اضافه کنیم). از همه این‌ها مهم‌تر، بهتر بود که سی دی پراجکت رد برای معرفی این بازی کمی بیشتر صبر کند تا حداقل خودشان اطلاعات بیشتری از آن به دست بیاورند.

حال چه این زمان برای ساخت و عرضه یک بازی کافی باشد یا خیر، این که این بازی در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد یا هنوز نه را باید ببینیم چطور انجام خواهد شد. حدس و گمان‌هایی که فعلا درمورد این موضوع وجود دارد، نشان می‌دهد که احتمال وقوع این موضوع وجود دارد و زیاد هم دور از انتظار نیست.

منبع :

GAMINGBOLT

692 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,