عنوان Cyberpunk 2077، ساخته استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، از زمان معرفی خود در رویداد E3 2018، در رمز و رازی جالب به سر می‌بُرد. از آنجا که سازندگان نمایشی از دموی گیم‌پلی یک ساعته و در حال توسعه را پش درهای بسته و برای اصحاب رسانه میزبانی کردند. بعدها این دمو به صورت جهانی عرضه شد و همه موفق به دیدن آن شدند. اگر چه واکنش‌ها به این دمو مثبت بوده است، با این وجود سی دی پراجکت رد بارها اعلام کرده است که این دمو، نشان‌دهنده وضعیت نهایی بازی نیست.

جدای از این بحث‌ها، نگرانی در مورد بهینه‌سازی بازی افزایش یافت؛ علی الخصوص به این خاطر که بازی با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا نمی‌شد و از سخت‌افزاری نسبتا قوی نیز استفاده می‌کرد. CG Magazine در این مورد، مصاحبه‌ای با Maciej Pietras، انیماتور سینماتیک ارشد  بازی، و نحوه ساز و کار آن‌ها در مورد بهینه‌سازی بازی صحبت کرده است.

نخستین سوالی که مطرح شد این بود که آیا محتوایی وجود دارد که Maciej Pietras یا استودیوی سازنده آن را توسعه داده باشند و به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، قادر به پیاده‌سازی آن در بازی نشده باشند. او در پاسخ به این سوال می‌گوید:

خیر، در واقع ما از ابتدا می‌دانستیم که در حال توسعه بازی برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان هستیم. ما فرایند بهینه‌سازی را از همان ابتدا شروع کردیم. بنابراین دمویی که احتمالا آن را دیده باشید، از یک رایانه شخصی با مشخصاتی همچون پردازنده i7 و کارت گرافیک 1080TI استفاده کرده است؛ همان طور که می‌دانید این یک سیستم نجومی نیست.

این موضوع به این خاطر بود که اساسا ما از ابتدا به بهینه‌سازی و نحوه ساز و کار پردازش بازی فکر می‌کردیم؛ به عنوان نمونه می‌توان به معرفی نورپردازی عمومی اشاره کرد بدون آن که فشاری بیش از حد به پردازنده یا کارت گرافیک وارد شود. در حال حاضر ما چنین مواردی را از همان ابتدا لحاظ می‌کنیم و به بهینه‌سازی آن‌ها اهمیت می‌دهیم.

تا کنون مشکلی در زمینه پیاده‌سازی این ویژگی‌ها در بازی به وجود نیامده است. در واقع یک تیم کامل از برنامه‌نویسان در حال کار بر روی بخش بهینه‌سازی هستند. Maciej Pietras در این زمینه توضیحات زیر را ارائه داد:

همان طور که می‌دانید، ما در حال کار با موتور Res Engine هستیم؛ موتوری که هنوز هم در حال ارتقای آن می‌باشیم. می‌دانید که ما همیشه در حال یافتن روش‌هایی جدید برای استفاده از ویژگی‌های فنی هستیم تا سرعت کار را بهبود بخشیم و وقتی صحبت از بهینه‌سازی باشد، هزینه‌های بسیار کمی مطرح می‌شود. همان طور که گفتم، ما تیمی کامل از برنامه‌نویسان را در اختیار داریم که برای کار بر روی بخش بهینه‌سازی اختصاص یافته‌ است.

به همین خاطر می‌توانیم به سادگی بگویم که فکر نمی‌کنم هرگز به جایی برسیم که بگوییم آن چیز بر اساس نیازمندی‌های سخت‌افزاری بسیار پرهزینه خواهد بود. این موضوع تا به حال اتفاق نیفتاده است. آن جه که در دمو مشاهده کردید به صورت همزمان اجرا شده بود؛ بنابراین چیزی وجود ندارد که ما تلاش کنیم آن را مخفی نگه داریم.

سازندگان اعلام کرده‌اند که Cyberpunk 2077 برای عرضه در نسل کنونی کنسول‌ها برنامه‌ریزی شده است. بنابراین این احتمال وجود دارد که بازی در سال 2019 و بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شود. به هر حال هنوز زمان زیادی باقی مانده تا محصول نهایی Cyberpunk 2077 را شاهد باشیم. اگر Cyberpunk 2077، آن طور که سی دی پراجکت رد می‌گوید، عظیم باشد، در این صورت قطعا تیم توسعه بازی، کار بسیار بزرگی انجام داده است. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با Cyberpunk 2077، مصاحبه با سازندگان بازی را مطالعه کنید.

منبع :

GAMINGBOLT

277 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , ,