مبارزات بازی Cyberpunk 2077 درست از همان لحظات ابتدایی که سازندگان این بازی به صورت واضح و آشکار از این بازی رونمایی کردند، مانند یک هیولا به نظر می‌رسید که هیچ کس توان رویارویی با آن را ندارد که با قول در دسترس قرار دادن گزینه‌های بسیار گسترده و وسیع در تلاش برای به وجود آوردن انواع مختلفی از شیوه‌های انجام گیم پلی بوده است. اکنون جزئیات بیشتری در این زمینه و به طور اختصاصی‌تر، درمورد سلاح‌های این بازی به دست آمده که در ادامه با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اخیرا استودیوی سازنده و توسعه دهنده این عنوان جذاب و بسیار مورد انتظار یعنی استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Project Red) در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای با وبسایت اسپانیایی Area Jugones (که از طریق Reddit نیز به ترجمه رسیده است) درمورد تنوع سلاحی که آن‌ها در عنوان نقش آفرینی اول شخص خود برای مخاطبان و بازی‌بازان در دسترس قرار خواهند داد، توضیحات بیشتری ارایه کرده است که با هم به بررسی این جزئیات خواهیم پرداخت.

زمانی که درمورد گیم پلی و مبارزات این عنوان سوال پرسیده شد Mateusz Tomaszkiewicz، کارگردان مراحل عنوان Cyberpunk 2077، باز هم مجددا به این موضوع تاکید کرد که این بازی در درجه اول یک عنوان نقش آفرینی است و تمام آن ویژگی‌های شوتر مانندی که در این بازی مشاهده می‌شود، در اولیت بعدی قرار داشته‌اند که پس از آن به مکانیزم‌های نقش آفرینی این بازی اضافه شده‌اند که بسیاری از آن‌ها را توسعه دهندگان تا به حال رونمایی کرده‌اند و درموردشان شروع به صحبت کردن کرده‌اند. وی در این زمینه چنین اظهار کرد که:

من در این جا دوست دارم دوباره رجوع کنم به یکی از سوالاتی که در گذشته توضیح داده شده بود که آن هم این است که بازی ما در اصل یک عنوان RPG است و سپس مبارزات به حالت اول شخص چیزی بود که پس از آن به این سبک اضافه شد.

وی در ادامه اظهارات خود در این زمینه چنین ادامه داد که:

در این زمینه گیم پلی بازی Cyberpunk انواع مختلفی از راه‌های متنوع را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از طریق آن‌ها به تکمیل کردن مراحل بازی بپردازید و من هم بر این عقیده هستم که این بزرگ‌ترین تفاوتی است که در این میان وجود دارد چون این بازی فقط درمورد شوتر و تیر اندازی کردن نیست و فقط در این جبهه قرار نمی‌گیرد، بلکه درمورد این است که چطور این ویژگی را با گیم پلی اول شخص بازی ترکیب کنید تا در میان راه خود که در حین انجام دادن بازی از آن می‌گذرید، از آن بهترین و مفید‌ترین استفاده ممکن را ببرید. و این که باید این را نیز اضافه کنم که ما مقدار بسیار مناسبی از مکانیزم‌ها و ویژگی‌های مختلف در گیم پلی این بازی داریم که بر اساس همین طرح و چهار چوب برنامه ریزی و اجرا شده‌اند که ما هنوز چیزی در این مورد به شما نمایش نداده‌ایم، بنابراین همچنان با ما همراه باشید و ما را دنبال کنید.

سپس Tomaszkiewicz در ادامه صحبت‌های خود شروع به توضیح دادن درمورد تنوع سلاح‌های مختلفی که در این بازی وجود دارند کرد و در این زمینه به ذکر این موضوع نیز پرداخت که چطور سلاح‌ها و مکانیزم‌های مبارزه مختلفی که در این بازی وجود دارند، از نقش بسیار بزرگ و پررنگی در طی مبارزات این بازی برخوردار خواهند بود. وی در این زمینه چنین گفت که:

علاوه بر این، ما در حال کار کردن برای ارایه مکانیزم‌های مبارزه خوب و لذت بخش هستیم تا در اختیار بازی‌بازان قرار دهیم و من بر این عقیده باور دارم که ما انواع مختلفی از سلاح‌های متنوع را در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهیم که وجه تمایز بازی ما می‌شود و کاری می‌کند که حساب بازی ما از سایر بازی‌ها جدا شود.

وی در ادامه چنین اضافه کرد که:

نمی‌دانم آیا می‌توانید به خاطر بیاورید که در دموی قبلی که (در E3 گذشته) به نمایش گذاشتیم رایفل‌های هوشمندی وجود داشت یا نه، اما من فکر می‌کنم وجود آن‌ها چیزی است که تا امروز در بازی‌های اول شخص زیادی تا به حال دیده نشده است. همچنین من فکر می‌کنم که از نظر گیم‌پلی ما یک سری ایده و چیزهای بکر در اختیار داریم که هنوز کاملا آماده نشده‌اند و این که ما هنوز در حال پیاده سازی و اجرای آن‌ها هستیم چرا که می‌توانند بسیار خوب باشند.

عنوان Cyberpunk 2077 هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد و ما حتی از محدوده انتشار آن نیز چیز خاصی نمی‌دانیم اما انتظار می‌رود که در زمان عرضه خود (اگر به نسل آینده موکول نشود) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار بگیرد چرا که به خاطر پروسه توسعه بسیار طولانی آن حرف و حدیث‌هایی به وجود آمده که ممکن است این بازی در نسل آینده عرضه شود یا حتی عنوانی مشترک برای هر دو نسل باشد. به هر حال تا برگزاری رویداد E3 پیش رو چیزی باقی نمانده است، شاید این رویداد فرصت مناسبی برای رونمایی از تاریخ عرضه این بازی باشد که ما هم بی صبرانه امیدواریم این اتفاق رخ دهد. همچنین از آنجایی که توسعه دهندگان این بازی در استودیوی CD Project Red قول داده‌اند این بازی در E3 2019 حضور داشته باشد، قطعا انتظار انتشار جزئیات و اطلاعات بیشتری از این بازی داریم که این حضور، طبق چیزی که خودشان توضیح داده‌اند، قرار است مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حضور آن‌ها در تاریخ این استودیو در این مراسم باشد که تا به حال وجود داشته است. پس خبرهای خوبی در راه است. بی صبرانه منتظریم.

منبع :

GAMINGBOLT

852 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,