زمانی که به بازیهای جهان آزادی که معمولا روانه بازار میشوند نگاه میکنیم، میبینیم که اغلب آنها کمیت را به کیفیت ترجیح میدهند. برای این گونه از بازیها و سازندگانشان، معمولا حجم و دهان پر کن بودن بازی آنها اهمیت بسیار زیادی دارد و مهم نیست که حالا این حجم با چه محتوایی پر شده باشد. در اکثر غریب به اتفاق این بازیها، یک دنیای بسیار عظیم و بزرگ در اختیار بازیبازان قرار داده میشود که با مراحل فرعی فراوان و فعالیتهای اختیاری پر شده است.
در تمامی این بازیها که با قرار دادن یک دنیای بسیار عظیم در اختیار بازیبازان و چند فعالیت اختیاری برای آنها، سعی در ارایه کردن یک دنیای عظیم دارند، این فعالیتها و ماموریتهای فرعی، معمولا خیلی زود تکراری میشوند و انجام دادن آنها دیگر هیچ لذتی برای کاربران نخواهد داشت و یا این که بسیار بی معنی و بیهوده میشوند، که حتی در موارد بحرانی، هم تکراری هستند و هم بی معنی.
با این حال تیم سازنده و توسعه دهنده عنوان پیش رو و به شدت مورد انتظار Cyberpunk 2077، یعنی استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Project Red) در حال تلاش کردن است تا این موضوع در عنوان پیش روی آنها چنین نباشد و مشکل خاصی از این جهت برای بازیبازان به وجود نیاید. در حقیقت آنها در حال کار کردن هستند تا از بروز چنین مشکلاتی در بازی خود جلوگیری کنند. مسئولین این استودیو تا به حال چندین و چند بار درمورد تاثیر ماموریتهای فرعی روی این عنوان نقش آفرینی (RPG) صحبت کردهاند و درمورد راه حلهایی که برای عدم ایجاد تکرار و یکنواختی در ماموریتهای این بازی مد نظر دارند، ایدههای خود را عنوان کردهاند. در حقیقت محتویات فرعی و اختیاری دو تا از مهمترین چیزهایی هستند که برای این استودیو در بازی پیش روی آنها از اهمیت بسیار ویژه و زیادی برخوردار هستند و آنها تمرکز بسیار زیادی روی این محتویات دارند تا به بهترین شکل ممکن نتیجه بخش باشند. در واقع این موضوع از چنان اهمیت زیادی برای آنها برخوردار است که سی دی پراجکت رد یک تیم اختصاصی و ویژه برای توجه و رسیدگی به امور ماموریتها و محتویات فرعی و اختیاری این بازی اختصاص داده است تا روی این موضوع که فقط یکی از ویژگیهای Cyberpunk 2077 است، توجه و رسیدگی کنند.
و همین چند وقت پیش، Marthe Jonkers، هنرمند ارشد طرحهای مفهومی و همینطور مسئول هماهنگی و تدارکات استودیوی سی دی پراجکت رد، در گفت و گوی تازهای که در مصاحبه اخیر خود با مجله رسمی پلیاستیشن در شماره نوامبر ۲۰۱۹ آنها (شماره ۱۶۷) داشته است، یک بار دیگر هم این اطمینان را مجددا به مردم و کاربران این بازی داد که اگرچه شهر Night City قرار است یک دنیای بسیار عظیم و بزرگ در بازیهای رایانهای موجود در اختیار بازیبازان قرار دهد، اما هنوز هم به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت خواهد داد و این که CD Projekt Red در حالِ اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که دنیای این بازی ماموریتها و مراحل فرعی تکراری و کهنه نداشته باشد. Jonkers درمورد این موضوع چنین توضیح داده است که:
Night City یک شهر بسیار عظیم و بزرگ است. اما در عین حال، من باید با شما کاملا صادق و رو راست باشم که ما به کیفیت اهمیت بیشتری نسبت به کمیت قائل هستیم. مکانها و محیطهای بسیار زیادی برای گشت و گذار وجود دارد، ما هیچ وقت بی جهت و بیهوده تمام این ساختمانهای نیمه خالی را نمیساختیم. ما مطمئن خواهیم شد که شما هر جایی که بروید، در واقع به این گشت و گذارِ با کیفیت دسترسی پیدا خواهید کرد. ما واقعا در حال به کار بردن تمام سعی و تلاش خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که تقریبا در همه جای بازی، به هر گوشهای از آن که نگاه کنید، یک چیز جالب برای انجام دادن وجود دارد. وقتی که شما در گوشهای از نقشه بازی قرار دارید، میتوانید یک چیز جالب توجه دیگر را در بخش دیگری از نقشه ببینید که ممکن است برایتان جالب توجه باشد.
Jonkers در ادامه صحبتهای خود درمورد این موضوع چنین اضافه کرد که:
بنابراین، این شهر واقعا مانند یک پازل است. در حقیقت وقتی که شما به شهر Night City فکر میکنید و به نحوهای که ما آن را طراحی کردیم و ساختیم میاندیشید، متوجه میشوید که واقعا مثل یک پازل است، یک پازل سه بعدی بزرگ که این اطمینان خاطر را به شما میدهد که محتویات آن همیشه جالب و جذاب باقی خواهند ماند و هیچ وقت دچار تحلیل و تکرار نخواهند شد.
در دیگر اخبار و اطلاعاتی که این اواخر از Cyberpunk 2077 به دست آوردیم، مشخص شد که دنیای این بازی پر از داستانهای مختلف برای روایت شدن خواهد بود که جزئیات بیشتر را درمورد این موضوع میتوانید از این آدرس به دست بیاورید. همچنین در بهروزرسانی جدید دیگری که درمورد این بازی منتشر شده، CD Project Red تایید کرده که یک دموی جدید در رویداد EGX شهر برلین نمایش داده خواهد شد اما هنوز مشخص نیست که آیا یک دموی جدید خواهیم دید و یا دموهایی که در رویدادهای گذشته پشت درهای بسته نمایش داده شده بودند را به معرض دید عموم خواهند گذاشت.
عنوان Cyberpunk 2077 قرار است در تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال ۹۹ شمسی برابر با ۱۶ آوریل ۲۰۲۰ میلادی برای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴، رایانههای شخص و گوگل استیدیا عرضه شود.
- پنجشنبه 4 مهر 1398 13:00
- بدون نظر
- عرفان رحیمی صادق
- _ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید , اخبار , اخبار اکس باکس