در رویداد Gamescome 2018 گذشته استودیوی سی‌دی چراجکت رد (CD Projekt RED)‌ اطلاعات بسیار زیادی از عنوان پیش رو و به شدت مورد انتظار Cyberpunk 2077 منتشر کرد و اطلاعات اندکی از این که چطور مراحل فرعی این بازی به داستان اصلی آن گره خورده‌اند، در اختیار ما قرار داد. همینطور سی‌دی پراجکت رد اطلاعات اندکی درمورد این که پیش‌روی در مراحل فرعی چطور تاثیر عمیق و زیادی در پیش‌روی در داستان سرایی و خط داستانی اصلی بازی دارد هم در اختیار ما قرار داد. حال ما جزئیات بیشتری از مراحل فرعی این بازی به دست آورده‌ایم.

تاثیرگذار بودن مراحل فرعی و پیشروی در آن‌ها دقیقا همان چیزی است که همه ما از استودیوی سی‌دی پراجکت رد و بازی‌هایش انتظار داریم. عنوان بی نظیر The Witcher 3 کم و بیش به عنوان الگوی سایر بازی‌ها در بحث مراحل فرعیِ بی‌نظیر است به طوری که بسیاری از داستان‌های کمکی آن اگر نگوییم از خط داستانی اصلی بهتر بودند، حداقل به عنوان بخشی از داستان اصلی هم به حساب می‌آمدند و ارتباط زیادی بین آن‌ها با مراحل اصلی این بازی دیده می‌شد. این موضوعی است که طبق اظهارات طراح مراحل این بازی یعنی پاتریک میلز (Patrick Mills) قرار است در Cyberpunk 2077 هم اتفاق بیافتد.

میلز در مصاحبه‌ای که با وبسایت Metro انجام داد گفت که زمانی که از ما سوال می‌شود آیا این همان مسیری است که Cyberpunk 2077 به آن ادامه خواهد داد، ما می‌گویم:

اوه بله حتما.

سپس میلز در ادامه افزود که:

روشی که ما از طریق آن مراحل فرعی را طراحی می‌کنیم و می‌سازیم، با دیدن و زیر نظر گرفتن خط داستانی اصلی است. ما پس از این که خط داستانی اصلی را طراحی کردیم و نوشتیم، به دنبال شخصیت‌هایی می‌گردیم که ممکن است بخواهید زمان بیشتری را با آن‌ها صرف کنید. که باید به آن مضمون و زمینه‌های دیگر و یا حتی بخش‌هایی از داستان اصلی که اصلا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند را هم اضافه کرد.

سپس وی این طور ادامه داد که:

از آن جایی که ما چیزهای زیادی را مرتب تکرار می‌کنیم، بنابراین ممکن است گاهی چیزی که متعلق به بخش داستانی است را از دست بدهید و دیگر به انجام دادن آن پایان بدهید و سپس در نقطه‌ای از بازی می‌گویید “نه. داستان اصلی تغییر کرده اما ما آن را به یک مرحله فرعی تبدیل می‌کنیم”.

و از آنجایی که شما احساس فشاری از طرف بازی نمی‌کنید و قرار نیست مثل بازی‌های چند ساعتی سریع به انجام مراحل بپردازید، زمان بیشتری برای فهمیدن این موضوع فرصت در اختیار دارید. و برای ما، نقش و وظیفه‌مان در مراحل فرعی این است که داستان باید طوری باشد که هیچ وقت تا به حال نظیرش را ندیده‌اید. یک چیزی باید در این داستان باشد که با دیگران فرق داشته باشد و چیز جدیدی برای ارایه کردن داشته باشد. هیچ وقت نباید چنین احساس بدهد که “برو اونجا، این کار را انجام بده”. این شمایید که باید به آنجا بروید و آن کار را انجام دهید و سپس اتفاقی رخ دهد.

روش کلی سی‌دی پراجکت رد در طراحی داستان و داستان سراییِ خط داستانی اصلی و همینطور مراحل فرعی چندین بار در پروژه‌های اخیر آن‌ها بهبود پیدا کرده و بهتر شده است طوری که تبدیل به موفقیت بزرگی برای آن‌ها شده است و فعلا تنها کاری که از دست ما ساخته است این است که امیدوار باشیم که این روند در Cyberpunk 2077 هم ادامه داشته باشد. این استودیو اخیرا در مورد مراحل فرعی آن اظهار نظر دیگری هم داشته که در مورد این که چطور پیش‌روی مراحل فرعی هدایت می‌شود و این که چطور ممکن است روی داستان تاثیر گذار باشند، چیزی که این استودیو اطلاعات بیشتری از آن در اختیارمان قرار داده است. متاسفانه هنوز از تاریخ عرضه این بازی هیچ خبری نداریم اما امیدواریم تا پایان سال جاری میلادی از آن با خبر شویم و قرار نباشد بیش از این به انتظار تاریخ انتشار آن بشینیم.

منبع :

GAMINGBOLT

333 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , ,