hero_large

ردموندی ها بار دیگر در محصول جدید خود سنگ تمام گذاشتند و با طراحی و امکانات Surface Studio مردم جهان را وادار به تشویق کردند. بعد از درخشش محصولات سرفس و همچنین درخشش ردموندی ها در بخش های مختلف مثل ابر، واقعیت ترکیبی و کرتانا، این پرسش  در ذهن ایجاد می شود که چه کسانی طراح و خالق این دستگاه ها هستند؟ چه کسانی تاثیرگزاری محصولات مایکروسافت را بیشتر می کنند؟  اکنون نگاهی به چهار طراح اصلی این شرکت خواهیم انداخت که در موفقیت های امروز ردموندی ها نقش مهمی را ایفا کرده اند. با وینفون همراه باشید.

در پس تولید هر دستگاهی یک سوال مهم وجود دارد: این دستگاه چگونه طراحی شده است؟ طراحان آن چه کسانی هستند؟ این سوال برای محصولات مایکروسافت نیز وجود دارد، محصولاتی که با هنرنمایی طراحان اکثر کاربران و کارشناسان را شگفت زده کرده اند.

طراحان ردموند محصولات را از زاویه ی نگاه خاص خودشان نگاه می کنند که در بین طراحان ردموند ۴ نفر نقش اساسی دارند که این نفرات با نگاه خاص خود و شناخت کامل فرهنگ حال حاضر مایکروسافت، به خوبی تاثیر خود را گذاشته اند. Kat Holmes مدیر برنامه های طراحی فراگیر محصولات مایکروسافت، در کنار او Yeongkyu Yoo فلسفه و تلاش آسیایی ها را به تیم طراحی آورده است، Yoo فلسفه ی سادگی و پوچی آسیایی را به تیم دستگاه ها آورد. Jonah Sterling نیز به خوبی  بخش خلاقیت  Azure را مدیریت می کند. در حالی که Ralf Groene در هر تصمیمی تاثیر احساسی دستگاه ها را می سنجد و آن ها با یکدیگر به دنبال تحول هر قسمت از رابط کاربری هستند.

kat-holmes

KAT HOLMES

Kat Holmes مدیر طراحی فراگیر محصولات مایکروسافت، همان کسی است که بر روی طراحی دستیار شخصی مایکروسافت، کرتانا کار کرده است. او درحالی بر روی کرتانا کار می کرده که فیلم بسیار زیبای Her به کارگردانی Spike Jones  در سینماهای جهان در حال نمایش بود و رابطه ی احساسی یک انسان با سیستم عامل از دیدگان مردم جهان می گذشت، Kat درحال طراحی دستیاری بود که بتواند آینده ی مایکروسافت را بسازد. Kat معتقد است دستیار فیلم her شباهت های عجیبی به کرتانا دارد. طراح اصلی گروه سیستم عامل مایکروسافت برای اولین باری که صحبت تئودور توامبلی با کامپیوتر خود را دید شگفت زده شده است.

کت می گوید: ” هدف ما ساخت کرتانایی است که در تمام کارها به شما کمک کند از یک گفتگوی ساده تا حضور در تمام اوقات شما. این ایده را به سادگی در یک فیلم می بینید، که می تواند خیلی جالب باشد یا خیلی خیلی بد” .

هوش و نگاه جذاب کت از خانواده اش به ارث رسیده است. مادر روان شناس و هنرمند ایرلندی او و پدر مهندس چینی او به خوبی ژن های خود را به کت داده اند تا او اکنون در شرکتی به بزرگی مایکرسافت برای تحول زندگی مردم فعالیت کند. دختر آمریکایی داستان طراحی مایکروسافت، در اوکلند کالیفرنیا بزرگ شد و با کمک مادر و پدرش فعالیت هر دو قشر مغز خود را گسترش داد و به قول خودش او در سه چیز تعریف می شود ” ریاضی، علوم مدنی و نقاشی”. این درحالیست که او مهندسی را با بی میلی در کالج ادامه داد. کیت هدفش از ادامه ی مهندسی را اینگونه شرح می دهد: ” چالشی که در مهندسی برای من وجود داشت  تمرکز بر چگونگی کارکردن اجزا بود بدون اینکه بخواهی اتاقی به مطالعه اختصاص بدهی یا اینکه به خود اجزا اهمیتی بدهی.”

kat-holmes2

کیت اولین بار در Tektronix پورتلند به عنوان مهندس شروع به کار کرد و اغلب در قسمت طراحی شرکت حضور داشت و برای اولین بار با طراحان روبرو می شده است. ” کار طراحان با سوال های مختلفی در مورد مردم و حل چالش های دیوانه کننده پر می شود، مثل این بود که در خانه ام هستم” او سال ها بعد به تیم طراحی این شرکت پیوست و در اصل به جایی که احساس خوبی مثل حضور در خانه داشته است.

هولمز ۳۸ ساله با نگاه یک کودک، آلیس در سرزمین عجایب را ستایش می کند و می گوید” کنجکاوی و بازی مرکزیت طراحی هستند”. کت در هنگام طراحی کرتانا به دنبال طراحی یک محصول نبوده است، بلکه به دنبال چیز مهمتری بوده، طراحی یک ارتباط عاطفی!

هولمز به سوال ” چرا مایکروسافت تکنولوژی درست می کند” اینگونه پاسخ می دهد: “اگر یک جواب واضح برای دلیل اهمیت کار ما برای مشتریان وجود داشته باشد، این به ما کمک می کند تا بفهمیم چه چیزی بسازیم. کار من ارتباط بین چرا و چگونه است.”

هولمز خاطره ی جالبی را بعد از مشاهده ی فیلم Her تعریف می کند. وقتی تریلر این فیلم را دیدم، گوشی را برداشتم و با برادران وارنر تماس گرفتم و اینگونه بود که مشارکت ما با دو تیم در لوس انجلس و نیویورک شروع شد. هولمز و تیمش چندین روز با یکدیگر کاوش هایی در مورد چگونگی تعامل احساست انسانی با تکنولوژی انجام دادند. به اعتقاد هولمز این پروژه چیزهای زیادی به او یاد داده است. “تعامل با تکنولوژی دیگر به معنای تبادل اطلاعات فیزیکی نیست، بلکه تبادل احساسی است.” برای هولمز ۳۸ ساله این بدان معناست که تیم او باید چشم اندازی دوردست محصولات را می دیده اند تا بتوانند با مشتریان به خوبی کمک کنند. ” همانطور که طراحی تکنولوژی هوش مصنوعی لازم است، استفاده از هوش عاطفی نیز یکی از ضروریات است و این چیزیست که با خود احترام، صداقت، عشق به تکنولوژی می آورد و مجبوریم از انسان ها چیزهای بیشتری یاد بگیریم”

jonah-sterling

JONAH STERLING

در این دو هفته اخیر، نام Azure بر سر زبان سرمایه گزاران و کارشناسان تکنولوژی بود، پلتفرمی که باعث رشد بسیار بالای درآمد مایکروسافت شد و توجهات را به سوی ابر هدایت کرد. اما مثل تمام محصولات، چه فردی جزو مهمترین عاملان موفقیت این پلتفرم است؟

او نه تنها یکی از مدیران بخش خلاقیت آژور و جزو موثرترین های این پلتفرم بلکه نقش کلیدی در طراحی ساختمان مایکروسافت در ردموند داشته است. ساختمان ۴۴ با نیمکت های چرمی قرمز، شاخ گوزن مصنوعی و دیوار پوشیده شده از صفحات مجلات، چیزیست که او در ردموند به راه انداخته است.

او در دبیرستان آکادمی هنرها و علوم سیاتل به عرصه ی کارتون علاقه پیدا کرد و این علاقه در کالج هنرهای کالیفرنیا به تصاویر مفهومی تبدیل شد. بعد از تحصیل به سمت طراحی اسباب بازی و بازی های کودکانه روی آورد و همانجا از چالش های طراحی خوشش آمد. در همین زمان او نحوه ی ارتباط مردم با محصولات را یاد گرفت و این باعث شد تا بتواند مدیریت بخش خلاقیت(بازاریابی و تبلیغات)  Razorfish را بدست بیاورد و در سال ۲۰۱۰ به مایکروسافت پیوست. او اکنون در مایکروسافت رییس بیش از ۳۰ طراح گرافیکی، طراحان ویدیوگرافیک و کپی رایتر هاست. او مسئول طراحی بهتری تجربه ی کاربری در Azure است.

“هدف ما ساده ترکردن ساخت برای هر کسب و کاریست” این چیزیست که استرلینگ می گوید. ” ما برای رسیدن به یک محیط کاری باز  برای تسهیل همکاری و دوستی تلاش می کنیم” او معقتقد است، ایجاد بهترین همکاری با دوستان مهم تر از چالش طراحی است، ما چیزهای زیادی را باهم انجام می دهیم و این روند را سریع تر می کند.”

yeongkyu-yoo

YEONGKYU YOO

محصولات سرفس موفقیت چشم گیری تا امروز بدست آورده اند و آن را مدیون طراحان حرفه ای خود هستند. یکی از آن ها Yeongkyu Yoo مدیر بخش خلاقیت هالولنز و دستگاه های جدید مایکروسافت است، یکی از افرادی که پشت هالولنز قرار داشته و در حال حاضر هم به پیشرفت این دستگاه و سرفس کمک شایانی می کند. فردی که توسط افراد مختلف ستایش شده و جزو باهوش ترین طراحان حال حاضر تکنولوژی است.

اصالت او به جزیره ی idyllic ججو کره جنوبی بر می گردد، سفر هیجان انگیز از دانشگاه به سامسونگ، موتورولا و نایک آغاز شد و او توانست به توسعه ی پتنت FuelBand کمک شایانی کند، بعد از آن به  LGو iRiver رفت و بالاخره کمپانی خود را ساخت و مدیر Cloudanco شد. این سفر با ورود به مایکروسافت تمام شد و خانه ی یو در انتها ردموند بنا شد تا بتواند تاثیرات جدی تری در جهان بگذارد.

hololens

یو در سال ۲۰۰۶ با ترکیب استخوان های سنتی چینی و صفحه نمایش LED فلسفه ی سادگی را به زیبای اجرا کرد.  در پروتایپی دیگر او یک فنجان کاپوچینو با سنسور LED ساخت تا بتواند دمای داخلی مایع را درک کند و به شما زمان مطلوب نوشیدن آن را بگوید. این ایده ها و نوع نگاه به همان شکل در هالولنز نیز ظهور کرد. او می گوید: ” مردم اغلب برای خلق یک چیز جدید و منحصر به فرد به عرصه ی طراحی روی می آورند، اما برای من، انطباق یک محصول زیبا و حلال مشکلات واقعی با محیط زیست مهم است. من در ذهن خود به دنبال چیزهایی شبیه همان بخور هستم و این را در طراحی مدرن نمی توانم پیدا کنم. بنابراین همین ذهنیت به من ایده هایی می دهد.

او اعتقاد دارد که طراحی هایش خالص، پرمعنی و کاربردی است. فلسفه پوچی و سکون آسیایی ها تاثیر شگرفی در محصولات خلاقانه ی او دارد و او زیبایی را در این فلسفه پیدا کرده است. یو فلسفه ی پوچی را باعث تحریک افراد برای لمس یک تجربه می داند و در این تفکرها، ایده پردازی های Kenya Hara مدیر هنری موجی تاثیر شگرفی در ذهن او ایجاد کرده است.

مدیرخلاق مایکروسافت از جهان کهنه و از مد افتاده ی، صداقت، ابدیت و پرسشگری را جستجو می کند. ” طراحی ساده، طراحی بی انتهاست، این صادقانه تر است”

ralf-groene

RALF GROENE

اما به مرد اصلی دنیای طراحی مایکروسافت می رسیم، نامی که شاید بارها در دو سه سال اخیر شنیده باشید و اخیرا هم با سرفس استودیو نشان داد چقدر باهوش و با سلیقه کار تیم خود را جلو می برد. Ralf Groene رییس بخش طراحی صنعتی مایکروسافت! مردی که با تبلت های سرفس هوش خود را نشان داد و بعد از آن با سرفس بوک بیشتر از قبل شهرت پیدا کرد و حالا دیگر نام او و ذهن او، امیدبخش ردموندی هاست.

مرد برتر طراحی  مایکروسافت، سفر خود را از شهر کوچکی در آلمان و با ابزارسازی برای VolksWagen شروع کرد. او از همان زمان با شنیدن صحبتی درباره طراحی صنعتی از همکار خود، نسبت به این عرصه کنجکاو شد. به قول خودش ” اصلا نمی دانستم که طراحی وجود دارد، تمام خانواده ام انتظار داشتند به سراغ شغل پدربزرگمان بروم. این مسیر برای من بسیار مخرب بود و به خاطر همین از زمانی که ایده ی متفاوتی به ذهنم رسید، گوش های خود را گرفتم تا نشنوم و به ایده ام برسم”.

رالق یکی از ۹ دانشجو بود که از بین ۱۰۰ درخواست کننده برای برنامه طراحی صنعتی پذیرفته شد. او در طول دوران مدرسه کار می کرد تا بتواند اوضاع زندگی اش را روبراه کند و پس اندازهای خود را صرف خرید یک ماشین فکس کرد. ” یک دانشجو با یک ماشین فکس، واقعا فوق العاده است” لبخندی که  همیشه بر چهره اش می نشیند نشان از رضایت درونی او از این انتخاب دارد. ” رالف با ماشین فکسش یک فرد دیگر شناخته می شد، و به همین خاطر، در یک فعالیت دوستانه برای یک شرکت در نیویورک شرکت کرد، در حالی که هیچ شناختی از زبان انگلیسی نداشت و تابحال حتی سوار هواپیما نشده بود برای کار آموزی ۷ ماه آنجا بود. او در این دوره با بهترین طراحان جهان همراه شد و با بنیانگذار Frog Design، هارتموت اسلینجر آشنا شد.

او در سال ۲۰۰۶ بالاخره به صورت اتفاقی وارد مایکرسافت شد تا طراحی موس و کیبورد را بر عهده بگیرد. او اکنون به خوبی می داند که به عنوان رییس بخش طراحی صنعتی مایکروسافت، هر تصمیمش چه تاثیر بزرگی بر شرکت می گذارد و چه مسئولیت مهمی دارد و نیاز دارد تا با هدف های انسانی برای کاربران خدمت کند. او معتقد است: ” طراحی مثل رقص می ماند، زمانی که شما سرفس می خرید، شما نتیجه ی سازندگان آن را می خرید، و آن ها بیش از یک طراح هستند. محصولات بازتابی از افرادیست که آن را ساخته اند.”

_groenestudio

او درباره محصول جدید مایکروسافت گفته است” این محصول با کمک آنچه در ذهن طراحان و خلاقان بود شکل رفته است و وجود حداکثر زاویه چرخش صفحه نمایش ۲۰ درجه اتفاقی نیست. این زاویه استاندارد پیش نویست هاست.، ما در طراحی سرفس استودیو به دنبال ایجاد ورق های شناور پیکسل بودیم. ” او درباره چرایی حضور Surface Dial در سرفس استودیو با لبخند به  Tesla اشاره می کند. “تسلا یک صفحه نمایش بسیار بزرگ در مرکز دارد، اسلایدرهای زیادی ندارد، دکمه ها و دستگیره های سنتی هم در آن وجود دراد،  اما آن ها یک فرمان عالی دارند که حس فوق العاده از لمس ارائه می دهد”. از نظر مدیر طراحی مایکروسافت، سرفس دایال همانند یک فرمان کوچک برای Surface Studio است.

ما تلاش می کنیم تا تعادل بین دلیل نیاز شما و دلیل خواسته شما را پیدا کنیم، ما همیشه تلاش می کنیم که احساس افراد را بفهمیم.

هیچ راهی برای تحلیل ساده ی عواطف در قلب وجود ندارد چرا که محصولات بازتاب سازندگان و مصرف کنندگان هستند

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره این افراد چیست؟ آیا می توانند به مسیر فوق العاده ی خود ادامه دهند؟

منبع :

MICROSOFT

  • یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ۲۱:۰۰
  • ۱۰ نظر
  • هادی اکبری زاده
  • بررسی , مقالات
1131 پست
هادی اکبری زاده
هدف ما، غلبه بر کارهای قبلیمان... پیش به سوی آینده با مایکروسافت
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
💔 1 پاسخ دهید یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵

بیلد جدید ویندوز ۱۰موبایل و پی سی دو سه روزه اومده۱۴۹۵۵

💔 2 پاسخ دهید یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵

لطفا پوشش بدید قبلا فعالیت و اطلاع رسانی بهتر بود

💔 0 پاسخ دهید یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵

ممنون بابت ترجمه ، بسی لذت بردیم 😂😍
، به امید روزی که همچین مطالبی رو در مورد ویندوز موبایل بخونیم

    💔 0 پاسخ دهید یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵

    خواهش، امیدواریم که این افراد اثرات خودشون رو در ویندوز موبایل هم بذارن. 🙂

💔 0 پاسخ دهید یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵

همیشه این حدس و گمان تو ذهنم بود که طراحی سرفیس ها چقدر به کیفیت و طراحی محصولات آلمانی نزدیک هست! و الان دیگه حدسم به واقعیت تبدیل شد. 🙂

    اشکان
    💔 0 پاسخ دهید دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵

    آفرین، درست میگی.

💔 0 پاسخ دهید دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵

چهار نفری که دنیا رو تکون دادن.

Ss
💔 0 پاسخ دهید دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵

خیلی عالی بود ولی میشه یک زندگی نامه از جو بیلفور و پانوس پانای و تری میرسون هم بزارید؟ممنپن میشیم

    💔 0 پاسخ دهید سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵

    سلام، تلاش فعلی ما در همین مسیر هست اما در حال حاضر اطلاعات کمی درباره نفراتی که گفتین وجود داره و به خاطر همین مطلب مناسبی درنمیاد و امیدواریم هرچه زودتر بتونیم منابع کامل تری از زندگی این افراد پیدا کنیم

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,