_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

بررسی بازی Destiny 2: Forsaken

هنگامی که نسخه‌ی اصلی بازی Destiny  در سال 2014 راه اندازی شد، به دلیل گیم پلی لذت بخش و دنیای جالبی که داشت، با هیجان و ستایش اولیه مواجه شد. اما نظرات در مورد بازی در نهایت تغییر کرد هنگامی که بازیکنان متوجه شدند که جزئیات جذاب وجالب زیادی برای آن وجود ندارد وهمچنین به دلیل داستان نازک و محتوای محدود آن این بازی به تدریج طرد شد. در ادامه با وینفون همراه باشید.

حتی پس از عرضه دو بسته گسترش دهنده، ماجرای داستان اصلی Destiny تغییر چندانی نیافته بود تا پس از گذشت یک سال و با عرضه سومین بسته گسترش دهنده آن داستان مورد انتظار آن تازه شروع شده بود. با عرضه سومین بسته گسترش دهنده یعنی The Taken King، گیم‌پلی بازی شاهد تغییرات قابل توجهی شد و به اندازه‌ای محتوا در اختیار طرفداران قرار داد که نه تنها طرفداران این بازی را بازگرداند بلکه آن‌ها را مشتاق به عرضه آخرین بسته گسترش دهنده یعنی Rise of Iron کرد.

انتشار Destiny 2 در سال گذشته داستان نسبتاً مشابهی به سری پیشین را به اشتراک گذاشت. این بازی برای بهبود برخی از نقص‌های نسخه‌ی پیشین خود، یک روایت و داستان انعطاف‌پذیر و قانع کننده‌تری ارائه داد و همچنین چندین بهبود را در کیفیت زندگی در بازی به آن اضافه کرد. هر چند که به دلیل حذف برخی از جنبه‌هایی که عالی بودند مانند حذف سیستم‌های تصادفی و تغییر به یک سیستم محدود سلاح مورد انتقاد قرار گرفت. بازی Destiny 2  نیز با مشکلی مواجه شد که سری پیشین نیز با آن رو‌به‌رو شده بود یعنی عدم وجود یک پایان مناسب برای بازی، که توسعه‌دهندگان این عنوان نتوانستند آن را به خوبی برطرف کنند. پس از آن‌که مراحل و ماموریت‌ها را به انجام رساندید واقعا هیچ دلیل برای ادامه‌ی بازی وجود ندارد و همانند نسخه‌ی پیشین خود (Destiny 1) دو توسعه‌ی بعد از انتشار بازی نیز برای رفع این مشکل کار ساز نبود.

 

یک سال بعد از انتشار بازی Destiny 2 درست مانند سری Destiny: taken the king توسعه دهندگان سری Forsaken به طرفداران این عنوان قول داده‌اندکه در این توسعه‌ی جدید تمامی مشکلات و نقص‌هایی که از زمان انتشار این بازی به‌وجود آمده است، را برطرف کنند و به نظر من نیز آن‌ها موفق به انجام این کار شدند و این کار به بازیکنان این عنوان کمک زیادی می‌کند.

در آغاز نسخه‌ی Forsaken بازیکنان به یک ماموریت نسبتاً مناسبی یعنی فرار از زندان Elders، مکانی که بازیکنان Destiny در نسخه‌ی  House of Wolves آن را به یاد دارند، روبه‌رو می‌شوند که در آن زندان با یار دیرینه‌ی خود یعنی Cayde-6 ملاقات می‌کنند  که به دست Uldren Sov، دشمن اصلی شما در این توسعه، زندانی شده‌است همچنین بازیکنان در این سری جدید یعنی Forsaken با  دشمنان جدید با نام Scorn روبه‌رو می شوند. Scorn‌ها در واقع گروهی از mutated Fallen هستند که توسط هشت رهبر با نام Baronها رهبری می‌شوند و به تازگی با Uldren Sov متحد شده‌اند. مرگ Cayde6 این گزینه را پیش روی پیشقراول‌های باقی‌مانده قرار می‌دهد که قاتلان را پیگیری کنند یا اینکه اجازه بدهند، مرگ رفقایش بدون جواب بماند. در نهایت بازیکن این ماموریت را در دست می‌گیرد که عدالت را بدون درگیری با پیشقراولان جاری کرده یا اینکه انتقام بگیرد.

بقیه مبارزات ابتدایی، بازیکنان را در معرض حمله به Tangled Shore، که یکی از مناطق جدید معرفی شده در سری Forsaken می باشد، قرار می‌دهد تا یکی یکی رییسان Scorn ها را یعنی بارون‌ها و در نهایت خود Uldren Sov را هدف قرار دهند. همچنین این نسخه  شخصیت‌های جدیدی را مانند رییس عنکبو‌ت‌ها با نام فالن و غیره را معرفی می‌کند و همچنین بازگشت چهره‌های آشنا مانند پترا وندج را نیز نشان می‌دهد که هر دوی این موارد عمده‌ی ماموریت‌ها و مبارزات نسخه‌ی Forsaken را فراهم می‌کنند. در حالی که بسیاری از ماموریت‌های اصلی در Forsaken، از جمله شکارBaronsها و Sov، در منطقه‌ی Tangled Shore انجام می‌شود، برخی از این ماموریت‌ها بازیکنان را به مناطق قبلی مانند EDZ و Io نیز  هدایت می‌کنند.بازیکنان همچنین می‌توانند انتخاب کنند که کدام ماموریت‌ها را برای رسیدن به Baron و به دام انداختن آن‌ها انجام دهند، و حتی می‌توانند انتخاب کنند که می‌خواهند در ابتدا کدام‌یک از یک از  Baronها را از بین ببرند، به استثنای رهبرشان یعنی Uldren Sov که بازیکن قبل از گرفتن آن باید برای پرهیز از تفاقات پیش آمده در گذشته راهکار و نقشه‌های کم‌خطر و دقیقی را ارائه‌دهد تا از تعداد قربانی‌ها کاسته‌شود.

در حالی که بازیکنان  می‌توانند انتخاب کنند که در ابتدا به سراغ کدامیک از Baronها بروند که برای این کار اغلب به این ویژگی توجه می‌کنند که هر یک از این رئیسان هشتگانه دارای سطح توانایی و قدرت خاص خود هستند و هر یک از آن‌ها سبک خاص خود برای مبارزه دارند، اما این موارد دستورالعمل‌های دقیقی نیستند و بازیکنان می‌توانند برخی از این استادان را حتی با تلاش و مبارزه‌ی سبکی شکست‌ دهند. هر یک از بارون ها دارای ویژگی های منحصر به فرد و جالب و مکانیکی هستند که بازیکنان باید بر آن‌ها غلبه کنند و همچنین توجه به این نکته مهم است که امکان دارد برخی از سلاح‌های آن‌ها که با دیگر سلاح دشمنان شباهت دارد، قدرت بیشتری داشته‌باشند. دو تن از جالب‌ترین مبارزات این بازی، مبارزه با ریدر‌ها که در آن باید سوار بر یک Pike با آن‌ها مبارزه کنید و دیگری مبارزه با Trickster است که یکی از تله‌های کشنده‌ی Baronها  محسوب می‌شوند. شکست‌دادن هیچ یک از Baron برای بازیکنان غیرممکن نیستند اما هر یک از آن‌ها چالشی متمایز و لذت‌بخشی دارند که توجه بازیکنان را به خود جلب می‌کنند.

مبارزات ابتدایی در Forsaken و روایت جالبش این عنوان را یکی از بهترین بازی‌های که تاکنون منتشر شده‌، کرده‌است. مرگ Cayde-6، چیزی که طرفداران این عنوان آن را در E3 امسال دیدند، باعث می‌شود بازیکن با یک انگیزه قوی‌تر و با علاقه‌ی بیشتری داستان بازی را دنبال کند و به نجات کهکشان بپردازد. درحالی که افشاگری‌هایی که در مبارزات اولیه از داستان بازی انجام می‌شود آن را به به چیزی فراتر از اهمییت جهانی تبدیل می‌کند، شما تنها به عنوان یک گذار و پس زمینه به دیگر مناطق جدید خدمت می‌کنید، اما گسترش بازی به نوبه خود موجب می شود که وجود شهر رویا – که برای حل مشکل عدم موفقیت یک بازی پایدار تعیین شده است، پر اهمییت شود.

 

شهر رویا نه تنها در بازی جدید Forsaken یک مبارزه|‌ی جدید را میزبانی می‌کند، بلکه همچنین یک منطقه کاملاً جدید را برای بازیکنان و برای کشف در آن فراهم می‌کند. شهر رویایی ویژگی‌هایی چون وجود دشمنان جدید برای مبارزه، مکان‌هایی برای کشف، تکمیل ماموریت‌ها و وجود رویداد‌هایی و حتی بسیاری از ویژگی دیگر را در بر می‌گیرد. بعد از آخرین نسخه‌ی این بازی که عرضه شد، مجموعه‌ی جدید از محتوا در مورد شهر رویایی برای همه منتشر شد. معرفی این منطقه به طور مداوم، باعث شد که بازیکنان به طور پیوسته این بازی را دنبال کنند و در این منطقه جستجو کنند و جزئیات تازه‌ای را از آن بدست آورند. البته به نظر می‌رسد که بیشتر محتوای این منطقه قفل شده‌است و بازیکنان برای بازکردن آن باید به عقب برگردند و برای دستیابی به آن تلاش کنند.

انتشار Forsaken همزمان با بازگشت بسیاری از مسائلی بود که بازیکنان در هنگام انتشار نسخه‌ی اولیه‌ی این بازی با آن مواجه شده‌بودند، یعنی سیستم سلاح سخت آن و عدم وجود یک پایان راضی کننده که این موضعات باعث ناراحتی طرفداران این عنوان شد. با انتشار Forsaken، کمپانی Bungie همچنین یک پچ جدید را (که برای همه‌ی بازیکنان موجود است) معرفی کرد که تغییراتی را در سیستم سلاح‌ها ایجاد می‌کند و ممکن است به بهترین نسخه از فرانچایز‌های این عنوان تبدیل شود که تاکنون عرضه شده‌است. درحالی که سیستم جدید ممکن است برای بازیکنان کمی گیج کننده‌باشد به خصوص برای کسانی که نسخه‌های قبلی Destiny  را بازی نکرده‌اند، در نهایت به بازیکنان اجازه می‌دهد که که طیف گسترده‌ای از تنوع و انعطاف پذیری را که منجر به جذاب‌تر شدن و هیجان‌انگیز‌تر شدن پایان بازی می‌شود، تجربه کنند.

سیستم سلاح قدیمی هنگامی که Destiny 2 اولین بار راه اندازی شد، شامل دو سلاح اولیه‌ي جنبشی / انرژی و یک سلاح با قدرت محدود بارور بود که در مقایسه با نحوه بازی در اولین سری تغییر چندانی نکرده‌بود. این مجموعه بسیاری از سلاح های ویژه را مانند تفنگ شاتگان، تفنگ تک تیرانداز و تفنگ‌های فیوز را در همان اسلات پرتاب راکت و پرتاب نارنجک قرار داده‌است تا بازیکنانی که نمی‌توانستن از تفنگ شاتگان و نارنجک‌انداز به طور همزمان استفاده کنند، بتوانند به آن دست یابند. سیستم جدید همان اسلات نوع آسیب (جنبشی، انرژی، قدرت) و انواع مهمات را شامل می‌شود، اما انواع سلاح دیگر کاملاً  منحصربه انواع خاص آسیب‌ نیستند، به گونه‌ای که بازیکنان می توانند مخلوطی جالب از سلاح ها را بر اساس سبک بازی خود ایجاد کنند و از آن لذت ببرند.

برخی ازسلاح های  خاص مانند تفنگ شاتگان و تفنگ تک‌تیر در حال حاضر می‌توانند در اسلات انرژی یا قدرت مورد استفاده قرار بگیرند، به شرطی که قدرت آسیب آن‌ها با این موارد هماهنگ باشد.  همین امر برای اسلات‌های انرژی و اسلحه‌های قدرتی نیز انجام شود، به طوری که بازیکنان می‌توانند خود را به طور بالقوه‌ای با سه تفنگ شاتگان یا سه تفنگ تک تیرانداز در صورت نیاز به آن مجهز کنند. هنوز هم محدودیت‌های قابل فهمی برای سیستم جدید اسلحه‌ها وجود دارد که بیشتر وابسته به لیست سلاح‌های موجود در بازی است. من هنوز یک توپ دستی دارم که قدرت آسیب را به وجود می‌آورد و آن را در Slot Power قرار داده‌اند. اما این کار به کمپانی Bungie اجازه می‌دهد تا برخی از سلاح‌های منحصربفرد دیگر را معرفی کند، از جمله آخرین توپ‌هایی که جدیداً به آن اشاره شده‌است.

اشکال این سیستم جدید این است که بیشتر سلاح‌ها هنوز از مهمات مربوطه به خود استفاده می‌کنندو شاتگان‌ها و تفنگ‌های تک تیر‌انداز از مهمات مخصوص (سبز)، توپ‌ها و سلاح‌های سبک از مهمات اصلی (سفید) و نارنجک و موشک‌ انداز‌ها هم از مهمات سنگین (بنفش) استفاده می‌کنند. بنابراین اگر شما تصمیم بگیرید که سه تفنگ شاتگان را تجهیز کنید، نمی‌توانید از مهمات  عمومی  که برای همه‌ی نوع تفنگ‌هاست استفاده کنید، و این مورد را مهمات مخصوص در اختیار شما می‌گذارد و برخی از مهمات بلا استفاده می‌مانند. این یک محدودیت بسیار نرم را برای سیستم جدید سلاح‌ها فراهم می‌کند، چرا که بازیکنان را تشویق می‌کنند که سلاح‌های بهینه‌ای پیدا کنند که از همه ی انواع مهمات استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از قابلیت های مهم انتشار Forsaken که به بازی بازگشته است، رول مورد تصادفی است. هنگامی که Destiny 2 برای اولین بار راه اندازی شد، رول تصادفی که در بازی اصلی وجود داشت را دور کرد و سلاح هایی را با قدرت‌های استاتیک معرفی کرد. و با این کار یکی از ویژگی‌های مهم این بازی را از بین برد که می‌توانست به جذب کردن بازیکنان کمک شایانی کند. در نسخه‌ی Forsaken رول تصادفی دوباره بازگشته است و یک‌بار دیگر انگیزه‌ی بازیکنان را برای تلاش برای دستیابی به آن برانگیخته است، و این مورد به این بازی کمک می‌کند که تجربه‌ی بازی بهتری را نسبت به سری‌های گذشته به بازیکنان ارائه دهد.

رسیدن به پایان بازی Forsaken نیز بسیار دشوار نیست. پیشرفت در Forsaken همانطور که انتظار می‌رود است، و زمانی که بازیکن به لول 500 می‌رسد کم کم به کاپیتور بازی نزدیک می‌شود. من توانستم که قدرتم را تنها با عبور از کمپین و انجام اتفاقاتی که در آن روی می دهد و جریان ثابتی را از سلاح‌های بهتر فراهم می‌آورد، به طور قابل توجهی افزایش دهم. جدا از رفتن بر خط اصلی بازی که قفل سوپر جدید را باز کرد، نیازی به انجام کار‌های اضافی و انجام تجربه‌های جدید و تعویض لوازم نبود تا وقتی که به سطح قدرت 500 رسیدم.

هنگامی که بازیکنان به پایان بازی نزدیک می‌شوند، به دلیل کمبود محتوا سطح بالاتری از 600 برای بازیکنان وجود ندارد. اما در حال حاضر و در این نسخه‌ی جدید و با باز شدن شهر Dreaming در حال حاضر فعالیت های جدید هفتگی و روزانه‌ای برای بازیکنان وجود دارد. در حالی که رسیدن به پایان بازی برای همه امکانپزیر نیست اما ارائه‌ی پایانی با شکوه و مورد رضایت بازیکنان چیزی بود که در انتشار اولیه‌ی Destiny 2 مفقود بود. اما در این سری و با اضافه شدن سیستم سلاح جدید و بازگشت رول های تصادفی باعث شد که پایان مناسب و لذت بخشی برای بازی ایجاد شود و حتی باعث شد که بازیکنانی که از این بازی دور شده بودند باری دیگر به سمت این بازی بازگردند.

پیشرفت در بازی و رسیدن به پایان آن وظیفه‌ی ساده‌ای برای بازیکنان نیست. تمام دشمنان شهر رویایی بالاتر از سطح قدرت 500 قرار دارند و بازیکنانی که تازه وارد این منطقه شده‌اند در ابتدا تمامی تلاش‌شان برای زنده‌ماندن و حفظ جانشان است. اما با وجود تمامی محتوا و مشکلات بر سر راه بازیکنان، آن‌ها می‌توانند به طور پیوسته و به صورت منحنی خود را به انتهای شهر رویایی برسانند وبر مشکلات شهر رویایی غلبه کنند.

این کاملاً درست است که بگوییم  عنوان Destiny 2 کاملاً به نسخه‌ي Forsaken مدیون است، چون نسخه‌ی The Taken King تغییرات زیادی را در نسخه‌ی اورجینال این عنوان ایجاد نکرده‌بود.  انتشار Forsaken و تغییرات همراه آن سرانجام Destiny 2 را به جایی رساند که بازیکنان قدیمی و جدید و همچنین Hardcore و Casual از آن انتظار داشتن و قادر به لذت بردن از آن هستند.

این بازی در PlayStation 4 بررسی شد.

ویژگی‌های خوب

  • سیستم سلاح اصلاح‌شده
  • بازگشت رول تصادفی به آن
  • پایان بازی مناسب
  • روایت قانع کننده و جذاب

ویژگی‌های بد

  • ممکن است تغییرات دیر شده باشد
  • ممکن است بازگشت سطح‌های جدید برخی از بازیکنان را دور کند

منبع :

GAMINGBOLT

60 پست
واحد عثمانی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,