به تازگی مایکروسافت میزبان کنفرانس Windows Developer Day بود، کنفرانسی ویژه توسعه‌دهندگان که شامل اخبار ویژه‌ای نیست و بیشتر حکم کارگاه آموزشی توسعه‌دهندگان را دارد. یکی از معدود اخباری که در این کنفرانس اعلام شد دردسترس قرار گرفتن SDK به‌روزرسانی فال کریترز ویندوز 10 برای توسعه‌دهندگان است.به‌روزرسانی فال کریترز ویندوز 10 شامل بهبودها و تغییرات بزرگی نظیر زبان طراحی فلوئنت دیزاین،  Project Rome APIs و مایکروسافت گراف و موارد دیگری است. بنابراین یکی از موارد مهمی که این شرکت در کنفرانس آموزشی خود اعلام داشته دردسترس قرار گرفتن SDK به‌روزرسانی فال کریترز ویندوز 10 برای توسعه‌دهندگان است، تا آنها بتوانند اپلیکیشن های خود را متناسب با تغییرات این به‌روزرسانی، تحول بخشند.

از سوی دیگر مایکروسافت با ارایه یک بسته نرم‌افزای برای ویژوال استودیو 2017 نسخه 15.4 تبدیل اپلیکیشن های دسکتاپ را به اپلیکیشن مدرن، جهت ارایه در مایکروسافت استور تسهیل کرده است. این قالب پروژه این امکان را مهیا کرده تا توسعه‌دهنده بتواند بدون نیاز به تبدیل کردن اینستالرهای موجود از بسته‌بندی اپلیکیشن خود استفاده کند.در ادامه هنگامی که اپلیکیشن از نصب کننده مدرن استفاده می‌کند، تمامی APIs که به ویندوز اضافه شده‌اند برای توسعه‌دهنده در دسترس خواهند بود. پس از اتمام تبدیل اپلیکیشن، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا این امکان را برای کاربران مهیا کنند که طی فرآیند به‌روزرسانی به‌جای نیاز به دانلود کل بسته‌بندی اپلیکیشن صرفا بخش تغییر یافته را دانلود کنند.

با عرضه به‌روزرسانی فال کریترز مایکروسافت قدرت دات نت استاندارد 2.0 را هنگام ساخت اپلیکیشن های یونیورسال در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. با این تغییر بزرگ بی از 20.000 APIs دات نت در اختیار توسعه‌دهندگان پلتفرم یونیورسال ویندوز 10 قرار می‌گیرد، که بسیاری از این ها برای توسعه‌دهندگان کهنه‌کار که به توسعه اپلیکیشن های کلاسیک دسکتاپ مشغول بوده‌اند، آشنا خواهد بود.از سوی دیگر با استفاده از مایکروسافت گراف و Project Rome توسعه‌دهندگان می‌توانند امکان انجام باقی مانده یک کار را در دستگاه دیگر به کاربران بدهند که تغییر بسیار بزرگی برای کاربران ویندوز خواهد بود. در همین جهت با استفاده از قابلیت Activity Feed توسعه‌دهندگان قادر می‌شوند تا کاری را که پیشتر مشغول آن بوده‌اند را به‌سادگی انجام بدهند، یا اینکه کاری را که امروز مشغول انجامش هستند را در آینده دنبال کنند.

همزمان با این تغییرات در بطن توسعه اپلیکیشن مایکروسافت انتشار بلوک های ساختاری UX، دستورالعمل ها، نمونه ها و ابزارهایی برای توسعه‌دهندگان که امکان به‌روز کردن ظاهر اپلیکیشن با زبان طراحی فلوئنت دیزاین را ممکن می‌سازد، آغاز کرده است.

خبر آخری که در این زمینه باید ذکر شود بیشتر مربوط به توسعه‌دهندگان پلتفرم یونیورسال است که اکس باکس را نیز دستگاه هدف خود قرار داده‌اند، مایکروسافت دسترسی به میزان منابع سیستمی را هنگام توسعه اپلیکیشن یونیورسال برای اکس باکس وان افزایش داده است. بنابراین توسعه‌دهندگان به 6 هسته پردازشی مخصوص اکس باکس، 5 گیگابایت رم و کارت گرافیک به‌همراه DX12 دسترسی خواهند داشت.

اگر از توسعه‌دهندگان هستید تفاوت شرایط فعلی پلتفرم یونیورسال را در قیاس با سال گذشته چطور ارزیابی می‌کنید؟ تسهیلات مایکروسافت برای ارایه اپلیکیشن یونیورسال مناسب و کافی است؟ لطفا در بخش نظرات ما را از دیدگاه های خود آگاه سازید.

منبع :

MSPU

660 پست
محسن توکلی
او لیسانس میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد تهران شمال دریافت کرده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
محمد
💔 0 پاسخ دهید جمعه 21 مهر 1396

اقا یکی بگه الان درست و حسابی برنامه ها توی پس زمینه احرا میشن یا نه؟
🤔

کیان
💔 0 پاسخ دهید جمعه 21 مهر 1396

امکانات بسیار جالب هستش البته من این آپدیت هنوز برای ویژوآل استادیو من نیومده تا تغییرات ببینم
ولی بیشتر از این چیزها ما نیازمند همون رابطه کاربری cshell هستیم البته چیزی مثل bootstrap که یکبار براش کد زده بشه و روی تمام دیوایس ها قابل اجرا باشه
ولی راز پیشرفت اندروید هم باز بودن کدهای SDK بودش امیدوارم که اینم برای ویندوز فال نیک باشه

حیان
💔 0 پاسخ دهید شنبه 22 مهر 1396

خداااااااااااااا خیرشون بده

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , ,