قابلیت بازی میان پلتفرمی یا همان کراس پلی اکنون تبدیل به موضوعی داغ شده که مردم و بازی‌بازان همه جا در حال صحبت کردن درمورد آن هستند. به لطف وجود بازی‌هایی نظیر Fortnite و Rocket League که باعث گداخته شدن آتش آن شده‌اند، ما می‌توانیم با این قابلیت شاهد حضور بازیکنان مختلف از پلتفرم‌های مختلف باشیم که بدون در نظر گرفتن این که روی چه پلتفرمی به انجام بازی می‌پردازند، قادر به بازی کردن با دوستان خود روی کنسول‌ها و پلتفرم‌های دیگر نیز می‌شود.

در حقیقت اگر بخواهم مختصر و مفید بگویم، با این قابلیت، بازیکنان و کاربران پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ می‌توانند همه با هم به بازی کردن بپردازند و فراتر از مرزهای کنسول خود، وارد محیط‌های گسترده‌تر با تعداد بیشتری از بازیکنان شوند. البته با استفاده از این قابلیت ممکن است مشکلاتی هم ایجاد شود چرا که ممکن است برخی از کاربران با ماوس و کیبورد به انجام بازی بپردازند که کنترل آن مخصوصا در بازی‌های شوتر و تیر اندازی، بسیار راحت‌تر از کنترلر است که این امر موجب می‌شود آن‌ها کنترل بهتری داشته باشد و از وضعیت بهتری برخوردار شود که باعث به هم خوردن تعادل و شرایط یکسان بازی می‌شود اما فعلا در این جا نمی‌خواهیم به چنین مشکلاتی بپردازیم چون موضوع اصلی ما چیز دیگری است.

تا به حال شرکت‌های ناشر ترد پارتی بزرگ زیادی که دارای بازی‌هایی با قیمت کامل هستند، به فکر انجام این کار افتاده‌اند و دست از بازی‌های کوچک‌تر یا Free-to-play ها کشیده‌اند تا شعله کراس پلی را روشن نگه دارند. به حال به نظر می‌رسد که شرکت الکترونیک آرتس که ظاهرا در حال جست و جو برای پیدا کردن قابلیت کراس پلی و اجرای آن در عنوان تازه منتشر شده خود یعنی Apex Legends است، به دنبال اجرای این ویژگی در بازی‌های دیگر خود نیز افتاده. روز گذشته شرکت EA در طی صحبت‌هایی که در گزارش مالی خود به انجام می‌رساند، پذیرفت که مقطع زمانی فعلی، موقعیت و بازه زمانی بسیار مهم و حساسی است. همچنین آن‌ها اظهار کردند که به دنبال قابلیت کراس پلی هستند تا در بازی‌های بیشتری از آن استفاده کنند.

ما فکر می‌کنیم که قابلیت بازی میان پلتفرمی و همینطور پیشروی میان پلتفرمی (Cross Progress) قرار است بخش بسیار مهمی در آینده کاری ما به حساب بیایند و شما می‌توانید پیش بینی کنید که شاهد کارهای بیشتری از ما در این زمینه در آینده خواهید بود.

این صحبت‌ها را اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر عامل شرکت EA، گفت و در ادامه اظهاراتش چنین اضافه کرد که:

آنچه که اطلاعات ما به ما نشان می‌دهد این است که تعداد زیاد و کافی از بازی در بین پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف وجود ندارد اما در عین حال نیز چنین مقداری از حضور و مشارکت مردم در هر جامعه گیمینگ که روی هر پلتفرم مختلفی وجود دارد، یک چیز مثبت و خوب است. حتی با وجود این که فقط عده بسیار کمی از مردم روی آن وجود داشته باشد و یا تعداد مخاطبان و جامعه کاربران آن که از چنین پلتفرمی استفاده می کنند، بسیار محدود باشد.

در ادامه در این زمینه اظهار شده است که:

به طور قطع به یقین ما به دنبال اجرا و عملی کردن آن در Apex Legends هستیم. همچنین در طی گذشت زمان نیز به دنبال اجرای آن در نمونه کارهای دیگر خود نیز خواهیم بود. ما به فرانچایزهای بسیار بزرگی که تعداد کاربران بسیار زیادی دارند، از جمله FIFA فکر می‌کنیم و عقیده داریم که کاربران این بازی‌ها واقعا از قابلیت بازی میان پلتفرمی و پیشروی میان پلتفرمی، استفاده بسیار زیادی خواهند کرد و مزیت‌های بسیار زیادی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت چرا که هر چه زمان بیشتری سپری می‌شود، تعداد کاربران بیشتری به چنین جوامعی اضافه خواهد شد.

جالب و هیجان انگیز است که منتظر باشیم و ببینیم که کدام یک از بازی‌های شرکت EA اول زودتر از همه به پشتیبانی از این قابلیت خواهد پرداخت و از آن استفاده خواهد کرد. آیا این بازی FIFA خواهد بود؟ و یا این که استودیوی Respawn با عنوان تازه و جدید خود یعنی Apex Legends زودتر این کار را انجام خواهد داد؟ شاید هم کلا یک بازی دیگر باشد. در واقع برای ما فرقی ندارد چون در نهایت هر عنوانی از EA که زودتر به این قابلیت دست پیدا کند، EA را تبدیل به اولین شرکت ناشر ترد پارتی می‌کند که به طور گسترده از کراس پلی و پیشروی میان پلتفرمی در بازی‌های خود استفاده کرده است چون این کار در مجموع باعث ایجاد تاثیرات عمیقا مثبت و بسیار خوبی در این صنعت خواهد شد و آن را در مسیری درست قرار خواهد داد.

منبع :

GAMINGBOLT

836 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,