عنوان Elden Ring در حال دستیابی به یک دورنمای بسیار بی نظیر است. این بازی به دست هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) و تیم توسعه دهنده او در استودیوی From Software در حال ساخته شدن است که پیش از این به خاطر ساخت سه گانه Dark Souls, Bloodborne و همینطور عنوان Sekiro: Shadows Die Twice به شهرت و محبوبیت رسیده است. اکنون جزئیات بیشتری از این بازی به انتشار رسیده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. با وینفون همراه باشید.

عنوان Elden Ring از نظر رگ و ریشه شباهت‌های بسیار زیادی به ساخته‌ها و آثار قبلی استودیوی فرام سافتور مثل سری Dark Souls و یا حتی عنوان Bloodborne دارد طوری که می‌توان گفت ترکیبی از تمام آثار گذشته‌ی این استودیو است که اکنون به بلوغ کامل رسیده است. از داستان سرایی و گیم پلی گرفته تا سایر بخش‌ها و المان‌ها، Elden Ring را می‌توان تکامل بازی‌های قبلی این استودیو دانست. اما برای عده بسیار زیادی از مردم بخش داستان سرایی از بیشترین اهمیت ممکن نسبت به سایر بخش‌ها در یک بازی برخوردار است. به همین علت هم بود که George R.R. Martin، نویسنده سری محبوب و به شدت پر طرفدار A Song of Ice and Fire و همینطور سریال Game of Thrones از نقش بسیار پررنگ و مهمی در در ساخت دنیای بازی، بک گراند و پیشینه آن و همینطور هسته اصلی داستان سرایی این بازی برخوردار شده است تا یکی از بهترین و جذاب‌ترین داستان‌هایی را که تا به حال در کل تاریخ بازی‌های ویدیویی دیده‌ایم را تولید و عرضه کند.

از نظر میازاکی این که George R.R. Martin کل افسانه این بازی را نویسندگی کرده و در کارگردانی بازی مشارکتی نداشته است، باعث سریع‌تر پیش رفتن داستان سرایی این بازی و نگارش آن می‌شود. به نظر میازاکی این موضوع یکی از بهترین و باارزش‌ترین منافعی است که این بازی و بازی‌بازان از آن بهره مند خواهند شد و همچنین علاوه بر آن مارتین را قادر خواهد ساخت از تمام نبوغ و خلاقیت خود در نگارش داستان این بازی استفاده کند. از آن‌ جایی که در بازی‌هایی که به دست استودیوی فرام سافتور ساخته می‌شوند، داستان سرایی بازی بیشتر به صورت غیر مستقیم و محیطی روایت شده است، و به شدت به اکتشاف بازی‌بازان و بازگشایی رموز بازی متکی است، تا هر چه بیشتر درمورد دنیای آن‌ها و تاریخی که در پشت پرده آن‌ها پی ببرند، میازاکی احساس می‌کند که قرار دادن کار George R.R. Martin در راس آن در این ناحیه یکی از بزرگ‌ترین برگ برنده‌های بازی Elden Ring به حساب می‌آید. خود میازاکی در این زمینه در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای که در مصاحبه اخیر خود با IGN داشته، چنین عنوان می‌کند که:

نحوه داستان پردازی در بازی‌های ویدیویی،‌ مخصوصا شیوه‌ای که ما این کار را در استودیوی فرام سافتور انجام می‌دهیم، محدودیت‌های بسیار زیادی سر راه نویسنده و داستان پرداز‌های بازی‌ها قرار داده می‌شود.

میازاکی در ادامه اظهارات خود در این زمینه چنین ادامه داد که:

به نظرم ایده خوبی نبود که Martin با چنین محدودیت‌هایی رو به رو باشد. با داشتن وی که درمورد دوره‌ای داستانِ بازی را بنویسد که بازی‌بازان به طور مستقیم در آن نقشی ندارند، او کاملا آزاد است تا از تمام نبوغ و خلاقیت‌های خود به شیوه‌ای که دوست دارد، استفاده کند. علاوه بر این،‌ به عنوان استودیویی به اسم فرام سافتور ما قصد نداشتیم که داستانی تولید کنیم که بیشتر به صورت خطی دنبال شود و یا در بازی Elden Ring از تجربه‌ای استفاده کنیم که بازی در اختیار داستان سرایی باشد. به جای آن، هر دوی این مشکلات می‌توانستند با در اختیار داشتن Martin که درمورد تاریخ دنیای بازی نویسندگی کند، قابل حل باشند.

وی در ادامه چنین افزود که:

حضور او واقعا مانند یک راهنما برای افسانه‌ی بازی است و سپس بعد از آن احساس کاملا متفاوت‌تری از رمان‌های او القاء خواهد کرد.

خواندن این که بعضی از افراد وجود دارند که دوست دارند درمورد ستینگ دنیای بازی اطلاعات کسب کنند، بسیار هیجان انگیز بود.

سپس میازاکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مصاحبه چنین اظهار نظر کرده است که:

بازی‌بازان قادر خواهند بود که از طریق گشت و گذار و سپری کردن اوقات خود در دنیای بازی، درمورد اساطیرِ George اطلاعات بیشتری به دست بیاورند و درمورد آن چیزهای زیادی یاد بگیرند. ما در میان مردم این طور شناخته شده‌ایم که به بازی‌بازان این اجازه را می‌دهیم افسانه‌های بازی را به وسیله قطعه‌هایی از داستان پردازی محیطی اکتشاف کنند. این بار هم داستانِ Martin چیزی است که شما باید برای از هم باز کردن پیچیدگی‌های آن تلاش کنید. دوره‌ای که در واقع بازی‌بازان به جست و جو و اکتشاف در دنیای بازی می‌پردازند، هنوز هم به دوره‌های قبلی متصل شده است و با آن‌ها ارتباط دارد. بنابراین اگر شما به آهستگی جست و جو کنید که چرا دنیای بازی امروز به این شکل در آمده است، درمورد اسطوره شناسی Martin هم می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و از آن سر در بیاورید.

عنوان Elden Ring برای عرضه در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۰ روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی برنامه ریزی شده است. با این حال هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای زمان عرضه شدن این بازی از سوی سازنده‌های آن در استودیوی فرام سافتور اعلام نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در روزها و هفته‌های آتی نیز همچنان با وینفون همراه باشید. تا ما به محض کسب اطلاعات بیشتر شما را از آن‌ها با خبر کنیم.

منبع :

GAMINGBOLT

964 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,