کنفرانس 2 اکتبر مایکروسافت با معرفی چند عضو جدید از خانواده سرفیس نظیر سرفیس پرو 6، سرفیس لپتاپ 2 و … و البته معرفی چند پروژه نرمافزاری مایکروسافت برای هماهنگی و ادغام بیشتر کامپیوترهای ویندوزی با گوشیهای اندرویدی برگزار شد. در این مقاله نگاه کوتاهی خواهیم داشت به هرآنچه که غول نرمافزاری دنیا در این رویداد رونمایی کرد.
طی رویداد 2 اکتبر مایکروسافت پانوس پانای مدیر بخش سرفیس و دستگاههای مایکروسافت از چهار محصول جدید با برند سرفیس رونمایی کرد. سرفیس پرو 6، سرفیس لپتاپ 2 و سرفیس استودیو 2 محصولاتی بودند که بیشتر یک ارتقا سختافزاری سالانه بهشمار میآمدند و تغییرات خاصی در طراحی نداشتند. شاید متفاوتترین محصولی که به نوعی باعث غافلگیری کاربران شد اولین هدفون مایکروسافت با برند سرفیس یعنی سرفیس هدفون بود که از طراحی خاص با همان الگوی همیشگی محصولات سرفیس بهره میبرد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به هر آنچه که مایکروسافت طی این رویداد عرضه کرده و به ارتش سرفیسها افزوده است.
سرفیس پرو 6
مایکروسافت خط تولید سرفیس پرو را با معرفی سرفیس پرو 6 بهروز کرد. بزرگترین تفاوت ظاهری و آشکار این محصول در مقایسه با نسل قبل افزوده شدن رنگ مشکی به رنگبندی دستگاه بود. البته در بخش سختافزاری، سرفیس پرو 6 تغییرات بسیار خوبی را به خود دیده است و به نسل هشتم پردازندههای اینتل مجهز شده است.
تغییر دیگری که در مورد این محصول قابل ذکر است بازگشت نامگذاری عددی به محصولات سرفیس پرو پس از وقفهای یک ساله در نسل قبل است. سرفیس پرو 6 در حال حاضر با قیمت 899 دلار در مدل پایه قابل پیش خرید بوده و عرضه عمومی آن از 16 اکتبر آغاز خواهد شد.
سرفیس لپ تاپ 2
مایکروسافت برای پاسخگویی به نیاز کاربران به یک لپتاپ کلاسیک، سرفیس لپتاپ 2 را درنظر گرفته است. درست مانند سرفیس پرو 6، سرفیس لپتاپ 2 با رنگ مشکی نیز عرضه خواهد شد و به لحاظ سختافزاری تغییرات مشابهی با تبلت مشهور هم خانواده خود داشته است.
سرفیس لپتاپ 2 بهلطف پردازنده قدرتمندتر و جدیدتر خود به شکل ملموسی سریعتر از گذشته شده است، بنابر ادعای مایکروسافت این دستگاه اکنون تا 85 درصد از نسخه اولیه سرفیس لپتاپ سریعتر است. بخش عمده این جهش در عملکرد دستگاه ناشی از پردازنده نسل هشتمی اینتل و بهینهسازیهای مایکروسافت بوده است. علاوه بر افزایش سرعت دستگاه، تغییر دیگری که در سختافزار این محصول صورت گرفته بهبود مشهود نمایشگر آن است، کنتراست نمایشگر این لپتاپ اکنون به عدد قابل تحسین 1.500:1 رسیده است. از سوی دیگر با تغییراتی که تیم سرفیس در کیبورد دستگاه اعمال کرده، تجربه تایپ کردن بیصداتر از همیشه گشته است.
سرفیس لپتاپ 2 در حال حاضر با قیمت 999 دلار در مدل پایه قابل پیش خرید بوده و عرضه عمومی آن از 16 اکتبر آغاز خواهد شد.
سرفیس استودیو 2
پیش از برگزاری رویداد بسیاری عرضه نسخه جدید AIO خاص مایکروسافت یعنی سرفیس استودیو را متنفی میدانستند، اما پانوس پانای با معرفی سرفیس استودیو 2 تحلیلهای این دسته از کارشناسان را نقش برآب کرد.
تمامی بهروزرسانیهایی که مایکروسافت در مورد این دستگاه اعمال کرده در بخش درونی و سختافزاری آن صورت گرفته است، چرا که سرفیس استودیو 2 همان طراحی بینقص نسل پیشین را حفظ کرده است. گرافیک دستگاه در مقایسه با نسخه اول ارتقا بسیار خوبی داشته و اکنون دو گزینه GTX 1060 و GTX 1070 در اختیار مشتریان قرار گرفته است. اگر این دو کارت گرافیک را با GTX 980M سرفیس استودیو اولیه مقایسه کنیم، دیگر جایی برای حرف باقی نمیماند.
در بخش پردازنده مایکروسافت از پردازنده نسل هفتمی Core i7 7829HQ استفاده کرده است. با اینکه این پردازنده در مقایسه با پردازنده نسخه پیشین بسیار قدرتمندتر است، اما عدم استفاده از جدیدترین پردازندههای اینتل یعنی پردازندههای نسل هشتمی شاید باعث دلسردی برخی از کاربران شود.
مایکروسافت اعلام کرده که در بخش نمایشگر سرفیس استودیو 2 تحول بسیار خوبی داشته است و با تغییر چیدمان پولاریزههای کریستال مایع تواسنته رنگ مشکی را در نمایشگر عمیقتر از همیشه به تصویر بکشد. تغییر خوب دیگر سرفیس استودیو در مقایسه با گذشته افزوده شدن پورت USB-C به پشت دستگاه است که البته هنوز مشخص نیست این پورت از تاندربولت 3 پشتیبانی میکند یا خیر.
سرفیس استودیو را در حال حاضر با قیمت 3.499 دلار در مدل پایه میتوان پیش خرید کرد و عرضه عمومی آن از 15 نوامبر آغاز خواهد شد.
سرفیس هدفون
در حالی که هیچ کسی تصور نمیکرد، مایکروسافت چنین محصولی را در کنفرانس خود رونمایی کند، سرفس هدفون ناگهان از صندوقچه دستگاههای معرفی نشده پانوس پانای خارج شد. در جهت تکمیل خط تولید رو به رشد لوازم جانبی سرفیس، مایکروسافت یک هدفون بلوتوث را با نام بسیار ساده و روان سرفیس هدفون معرفی کرد.
سرفیس هدفون را باید تکمیل کننده تجربه کاربری سرفیس دانست و در حقیقت مایکروسافت با معرفی آن توانست به خوبی نیاز به یک هدفون با برند سرفیس را تعریف کند. این هدفون در کنار کیفیت ساخت و صدای بسیار خوب به برخی قابلیتهای جالب نظیر پشتیبانی از کورتانا، 13 سطح تغییر صدای ورودی از محیط به گوش، قابلیت قطع خودکار صدا هنگام برداشتن هدفون از سر تجهیز شده است. نتیجه این ترکیب باعث شده تا با محصولی هوشمند و متفاوت از دیگر نمونههای موجود در بازار مواجه شویم.
مایکروسافت هنوز زمان دقیقی برای عرضه این هدفون عنوان نکرده و صرفا عنوان داشته که این محصول پیش از پایان سال جاری میلادی با قیمت 350 دلار قابل خرید خواهد بود.
سرویس جدید فروش سرفیسها: Surface All Access
اگر شما تمایل به خرید تمامی این سرفیسهای جدید دارید اما بودجه شما محدود است، مایکروسافت تدارک ویژهای برای شما دیده است. این شرکت طی کنفرانس 2 اکتبر از سرویس جدید فروش Surface All Access رونمایی کرد. این برنامه فروش که جایگزین برنامه پیشین سرفیس پلاس شده شرایط بسیار خوبی برای خریداران فراهم کرده است.
این سرویس فروش که با قیمت پایه 25 دلار بهصورت ماهانه شروع میشود، امکان خرید اقساطی محصولات سرفیس را طی بازه زمانی نهایتا 24 ماهه به کاربران میدهد. امکانات بسیار خوب این سرویس جدید البته به همین جا ختم نمیشود، چرا که مایکروسافت اشتراک 24 ماهه سرویس آفیس 365 را نیز در اختیار خریداران قرار میدهد.
تفاوت اصلی این برنامه با برنامه فروش پیشین سرفیس پلاس عدم وجود امکان ارتقا دستگاه فعلی پس از گذشت 18 ماه استفاده است. با این حال Surface All Access همچنان شیوه بسیار خوبی برای بهرهگیری از جدیدترین محصولات سرفیس بدون پرداخت ناگهانی هزینه بالای دستگاه است.
دیگر موارد
طی این کنفرانس مایکروسافت رسما عرضه بهروزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 را آغاز کرد، همانطور که پیشتر در خبری به اطلاع شما رساندیم طی این چند روز هر کاربری که تمایل داشته باشد میتواند زودتر از دیگر کاربران جدیدترین بهروزرسانی بزرگ ویندوز 10 را دریافت کند.
در نهایت باید اضافه کنیم که مایکروسافت طی این رویداد از قابلیت جدید phone mirroring در اپلیکیشن Your Phone رونمایی کرد. اگر در مورد جزییات این قابلیت سوال دارید میتوانید به این مقاله از سایت وینفون مراجعه کنید، اما بهطور خلاصه باید بگوییم که با استفاده از این قابلیت کاربران امکان پروجکت کردن کل گوشی اندرویدی خود را روی کامپیوتری ویندوز 10 خواهند داشت.
- شنبه 14 مهر 1397 10:00
- یک نظر
- محسن توکلی نیا
- _سرفیس پنل جدید , اخبار , اخبار سرفس
به نظرم اگه مایکروسافت یه فرصت واقعی برای معرفی اندرومدا داشت، همین کنفرانس بود. میتونست مثل بقیه ی شرکت ها محصول رو معرفی کنه و بعد با چند ماه تاخیر روانه ی بازار کنه. دقیقا الان که آیفون های اپل و گلکسی های سامسونگ نسبت به سال قبل تکراری شدند. بعد از ۲۰۱۹ دیگه نمیشه گفت مایکروسافت رهبر این دسته بندی ـه، چون سامسونگ و ال جی و هوآوی هم موبایل های تاشو خودشون رو معرفی میکنند و همون سال گوگل تو کنفرانس آی/او هم میاد یه نسخه ی اپتیمایز از اندروید برای این دسته بندی معرفی میکنه! دو سال بعد هم که اپل آیفون تاشو رو معرفی کرد، دیگه خیلی سخت میشه گفت که مایکروسافت این راه رو آغاز کرد!!