_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

از کمپین داستانی Call Of Duty: Modern Warfare چه می‌دانیم؟ مروری بر اطلاعات منتشرشده در خصوص بخش کمپین Call Of Duty: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare از هم اکنون با بخش چندنفره خود، نویدبخش عنوانی عالی را می‌دهد. با این حال بسیاری از جمله خود من، بخش تک نفره بازی را قسمتی مهم از معادله می‌دانند. پس از آن که تری‌آرک (Treyarch) سال گذشته تصمیم گرفت که یک حالت داستانی مجزا را برای Black Ops 4 در نظر نگیرد، حال اینفینیتی وارد (Infinity Ward) تصمیم گرفته است تا آن را به شیوه‌ای کامل‌تر به این سری بازگرداند. در این مقاله به سراغ این موضوع خواهیم رفت که بازی‌بازان می‌توانند انتظار چه محتویاتی را از کمپین جاه‌طلبانه Call of Duty: Modern Warfare داشته باشند؛ پس با وینفون همراه باشید.

استودیوی سازنده بازی می‌گوید که تعریف «جنگ مدرن» تغییر کرده است و در نتیجه رویکرد تیم برای ساخت یک بازی Modern Warfare نیز بایستی تغییر می‌کرد. جیکوب ماینکوف (Jacob Minkoff)، کارگردان گیم‌پلی بخش کمپین بازی می‌گوید: «از لحاظ موضوعی، دشمنان در این جهان لزوما یونیفرم نمی‌پوشند. جهان بازی به این اندازه شفاف نیست. جنگ‌هایی که این روزها رخ می‌دهند، بسیار آشفته‌تر هستند. ما از لحاظ مکانیکی این موضوع را ارائه می‌دهیم».

در جریان کمپین، شما باید همزمان با پیشروی در ماموریت، تهدیدات موجود را شناسایی کنید. در یکی از ماموریت‌هایی که دیدیم، یک گروهان مشغول انجام عملیات در شهرکی بودند که به عنوان خانه امن تروریست‌ها شناخته می‌شد. بازی‌باز کنترل گروهبان کایل گریک (Sergeant Kyle Garrick) را بر عهده دارد؛ شخصی که معتقد است قوانین جنگ، در مواجه با دشمنی که منصفانه بازی نمی‌کند، بایستی تغییر کند. گریک می‌خواهد در جنگ با دشمن، از خط قرمز عبور کند و امیدوار است کاپیتان جان پرایس (Captain John Price) نیز با او هم‌نظر شود. در ماموریت Townhouse، اینفینیتی وارد نشان می‌دهد که این موضوع به چه معنی است.

تیمی از سربازان، از نقاطی مختلف به شهرک نفوذ می‌کنند (از درب جلو و از پنجره داستانی دوم، زیرزمین) و بلافاصله شروع به پاک‌سازی و ایمن‌سازی هر کدام از ساکنین می‌کنند. کایل در حالی وارد یک آشپزخانه می‌شود که هم‌تیمی‌اش یک زن را که مشخص است ترسیده، تسلیم کرده است. بعد از گذر از یک راهرو یک اتاق جلسه پدیدار می‌شود که تعدادی از اعضا با صدای بلند در آنجا صحبت می‌کنند. کایل عینک دید در شب را به چشم می‌زند و به چراغ شلیک می‌کند و تیم حاضر در آنجا را یکی پس از دیگری از پای درمی‌آورد. شما می‌توانید در سناریوهایی شبیه به این، رویکردی متفاوت را در پیش بگیرید؛ اگر قبل از درگیری به چراغ‌ها شلیک نکنید، دشمنان شانس بهتری برای دیدن شما دارند. گروهان به مسیر خود ادامه می‌دهند و در راه با سناریوهای متفاوتی روبرو می‌شوند. در یکی از اتاق‌ها، زنی حضور دارد که دوان دوان به سمت کودک گریان خود می‌رود. در حالی که در اتاقی دیگر، مردی یک زن را به عنوان سپر انسانی خود قرار می‌دهد. کایل فقط به منظور این که آن زن اسلحه به دست بگیرد، گروگانگیر را از پای درمی‌آورد.

Call of Duty: Modern Warfare
کایل گریک معتقد است قوانین جنگ، در مواجه با دشمنی که منصفانه بازی نمی‌کند، بایستی تغییر کند. گریک می‌خواهد در جنگ با دشمن، از خط قرمز عبور کند و امیدوار است کاپیتان جان پرایس (Captain John Price) نیز با او هم‌نظر شود. در ماموریت Townhouse، اینفینیتی وارد نشان می‌دهد که این موضوع به چه معنی است.

مینکوف می‌گوید «اگر به آن مردی که در دمو دیدیم شلیک کنید، آن زن می‌آید و یک اسلحه برمی‌دارد. ما از قبل به بازی‌باز یاد می‌دهیم که شما واقعا نیاز دارید که تهدیدات را شناسایی کنید و برای دستیابی به این موضوع، با مشاوران نظامی خود صحبت می‌کنیم. آن‌ها در مورد شهروندان و غیرنظامیان صحبت نمی‌کنند: بلکه آن‌ها را ناشناخته و جزو تهدیدات به شمار می‌آورند».

موقعیت‌هایی مشابه این نیازمند آن است که بازی‌بازان اقدامات خصمانه و اهداف دشمن را شناسایی کنند. جنگ همیشه سیاه و سفید مطلق نیست و در نتیجه تهدیداتی که در میدان نبرد وجود دارند نیز می‌توانند در بازی‌ها بسیار مبهم‌تر باشند. تیلور کوروساکی (Taylor Kurosaki)، مدیر بخش روایت داستان استودیو می‌گوید «شبیه این است که “شخصی به من شلیک کند”. هدف خصمانه، یک موقعیت کاملا متفاوت دیگر است. معیارهایی در این ارتباط وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند».

با پیشروی تیم، تهدیدات واضح‌تری خود را نشان می‌دهند: مردی در یک اتاق حضور دارد که اسلحه را زیر تخت خود مخفی می‌کند تا به شما شبیخون بزند. با رسیدن گروهان به اتاق زیر شیروانی، ناگهان شلیک یک شات‌گان از پشت در، باعث کشته‌ شدن یکی از هم‌تیمی‌هایتان می‌شود. هر بافتی حاوی ضریب نفوذ اختصاصی خود است؛ به این معنی که عبور گلوله از دیوارها و درهای چوبی راحت‌تر از درهای آهنی و یا بتنی است. به طور مشابه، یک کلت 9 میلیمتری در شلیک به سطوح زره‌ای دچار مشکل خواهد شد.

گروهان سرانجام به اتاق زیرشیروانی می‌رسند. پرایس اعلام می‌کند که هدف اصلی در آنجاست و کایل باید تا حد امکان تلاش کند که او را زنده بگیرد. کایل به موقعیتی که در آن یک زن در اتاقی تاریک ایستاده است نگاهی می‌اندازد. کایل با شلیکی به قسمت پایینی بدن، او را از پای در می‌آورد ولی او به سمت چیزی روی میز، خیز برمی‌دارد. کایل به جای آن که او را زنده بگیرد، به سرش شلیک کرده و او را می‌کشد. با این حال، وقتی پرایس و کایل به آن میز می‌رسند، چیزی که آن زن برای رسیدن به آن تلاش می‌کرد را مشاهده می‌کنند: یک چاشنی منفجرکننده. مینکوف و کوروسکی می‌گویند که اگر او به موقع به آن چاشنی دست پیدا می‌کرد، کل شهرک را منفجر کرده و باعث مرگ گروهان می‌شد و در نهایت صفحه گیم اور به بازی‌باز نشان داده می‌شد. پرایس به کایل می‌گوید که او تصمیم درست را گرفته است.

باز‌ی‌بازان باید در موقعیت‌های این چنینی، بلافاصله تصمیم بگیرند و اگر چه کشته شدن شما قطعا به شکست در آن ماموریت می‌انجامد، با این حال این تنها راه شکست در آن ماموریت نیست. کوروسکی می‌گوید «بازی به نوعی ورژن خود از “فقط در دادگاه حاضر شده و دستگیر شوید” را دارد».

مینکوف اضافه می‌کند «اگر آسیبی جدی وارد کنید، که روشی معتبر برای کشتن افرادیست که نباید کشته شوند، در بازی شکست خواهید خورد. ما موقعیت‌های بسیار پیچیده‌ای داریم که در آن‌ها می‌خواهیم بفهمیم که شما به عنوان یک بازی‌باز، مانند یک سرباز شایسته عمل می‌کنید و یا این که دیوانه‌وار عمل کرده و از قوانین تبعیت نمی‌کنید؟»

Call of Duty: Modern Warfare
موقعیت‌هایی مشابه این نیازمند آن است که بازی‌بازان اقدامات خصمانه و اهداف دشمن را شناسایی کنند. جنگ همیشه سیاه و سفید مطلق نیست و در نتیجه تهدیداتی که در میدان نبرد وجود دارند نیز می‌توانند در بازی‌ها بسیار مبهم‌تر باشند.

با وجود تاکید بر لزوم شناسایی تهدیدات توسط بازی‌بازان، کمپین Modern Warfare به عناصر تصادفی‌ای که شما را به حدس زدن مشغول سازد و یا داستان بازی را به منظور بالا بردن ارزش تکرار آن، بسته به تصمیمات بازی‌باز منشعب کند، تکیه نخواهد کرد. مینکوف می‌گوید «ما می‌خواهیم یک تجربه سینماتیکی با بالاترین کیفیتی که می‌توانیم خلق کنیم را داشته باشیم؛ این کاری است که در ناتی‌داگ انجام دادیم، این کاری است که در اینجا انجام می‌دهیم. چندشاخه و تصادفی کردن داستان، لزوما از کیفیت آن می‌کاهد و البته این نوع داستان نیز جایگاه خود را در میان بازی‌های ویدئویی دارد. من طرفدار دوآتیشه‌ی عناوین بزرگ و جهان‌بازی هستم که سرشار از این لحظات تصادفی است. اما هیچگاه کسی نگفته است که آن بازی‌ها داستانی عالی دارند. ما قصد داریم که بهترین تجربه سینماتیکی و داستانی ممکن را خلق کنیم. به همین دلیل این تجربه به صورت خطی خواهد بود».

CALL OF DUTY: MODERN WARFARE چه چشم‌اندازی دارد؟

چه از تجربه‌ی یک انفجار هسته‌ای صحبت کنید و چه از ماموریت غیرقابل تصور و جنجالی No Russian، در هر صورت سری Modern Warfare همیشه حاوی صحنه‌هایی بوده است که بازی‌بازان تا مدت‌ها بعد از زمین گذاشتن کنترلرهایشان، در مورد این صحنه‌ها صحبت می‌کنند. در مورد CALL OF DUTY: MODERN WARFARE که تاکید بیشتری بر روی داستان‌پردازی و جنبه تاریک‌تر و پیچیده‌تر جنگ معاصر شده است، قطعا جدیدترین کمپین اینفینیتی وارد نیز لحظاتی به یاد ماندنی خواهد داشت، اما آیا حاوی صحنه‌ای معین و ماورای قوانین خواهد بود؟

طبق اظهارات جیکوب مینکوف، کارگردان گیم‌پلی بخش کمپین بازی، این سوالی نیست که فقط طرفداران و خبرنگاران از او بپرسند؛ توسعه‌دهنگان همکار وی در اینفینیتی وارد و اکتیویژن نیز بارها و بارها این سوال را از او پرسیده‌اند. «آن‌ها می‌خواهند بدانند که آن صحنه “خالیِ خالی” کجاست؟ در این مرحله صحنه‌های بسیاری از این دست وجود دارند و آن‌ها دیگر این سوال را از من نمی‌پرسند.»

تیلور کوروساکی، مدیر بخش داستان‌پردازی استودیو می‌گوید: «جواب این است که این کل بازی است. من می‌توانم هشت مورد مختلف را نام ببرم که می‌توانند جزو این صحنه‌ها باشند. که می‌داند بازی حاوی چه چیزی خواهد بود».

هنگامی که شما به عنوان کایل گریک تقریبا نیمی از کمپین را تجربه می‌کنید، بازی‌بازان می‌توانند انتظار تجربه‌ای متفاوت را برای ادامه‌ی بازی داشته باشند. در این بخش شما به عنوان یک عامل سیا که با نام Alex شناخته می‌شود بازی خواهید کرد. الکس در یک کشور خیالی خاورمیانه‌ای با نام اورزکستان  مستقر است تا با شورشیان محلی آنجا همکاری کند. یکی از این شورشیان محلی الکس با فرح (Farah) همکاری می‌کند.

فرح در خشونت به دنیا آمده است. دومین سکانسی که از گیم‌پلی می‌بینیم، فلش‌بکی است که در آن نقش کودکی فرح را در حال تلاش برای خارج شدن از زیر آوار خانه‌ای که با مواد منفجره برخورد داشته است، بازی می‌کنیم. پیکر بی‌جان مادرش در کنارش افتاده است اما گروهی از امدادگران موفق می‌شوند آوار را کنار بگذارند و دخترک کوچک را نجات دهند. باقیمانده سکانس شامل تلاش مخفیانه او و پدرش در شهر و به منظور رسیدن به خانه و برادرش هدیر (Hadir) است. او از یک پیچ‌گوشتی برای از پای در آوردن یک سرباز هیکلی روسی که وارد خانه شده است و جلوی چشمان او پدرش را کشته است، استفاده می‌کند. سپس سعی می‌کند تا مخفیانه از شهر خارج شود.

این سکانس حاوی نگاهی دردناک به زندگی فرح است و به ماموریت‌هایی که او در زمان حل انجام می‌دهد، مفهوم بیشتری می‌بخشد. بر خلاف کایل گریک که می‌خواهد دشمن را با هر روش ممکن از پای درآورد، فرح فهمی قوی از درست و غلط دارد و به عبور از خط قرمز و فدا کردن انسانیتش برای پیروزی در نبرد اعتقادی ندارد.

Call of Duty: Modern Warfare
«عناوین قبلی نیز قطعا باعث می‌شدند تا شما یک حس همدلی خاص پیدا کنید ولی به روشی بسیار متفاوت. کاری که ما اینجا انجام داده‌ایم، ایجاد یک حس بسیار پرداخته شده‌تر از کاراکتر است. من می‌خواهم که شما با تک تک این شخصیت‌ها، با هر گونه دیدگاهی که دارند، ارتباط برقرار کنید و با خود بگویید “من می‌فهمم که چرا این کار را انجام دادی ولی با آن موافق نیستم”. من می‌خواهم که شما پیچیدگی جنگ مدرن را درک کنید و با این دلایل ارتباط برقرار کنید که چرا افراد مختلف، دیدگاه‌های مختلفی دارند. درک سرگذشتی که افراد مختلف داشته‌اند، بسیار بسیار حائز اهمیت است».

فرح در دو جبهه در حال مبارزه است: نیروهای روسی کشور او را اشغال کرده‌اند و نیز کسانی که حاضرند برای بازیابی دوباره کنترل وطنشان، دست به هر کار وحشتناکی بزنند. کوروساکی می‌گوید «جذابیت واقعی او آنجاست که به شیوه‌ای مبارزه می‌کند که از انسانیتش نمی‌کاهد. اگر شکست بدین معنی است که من نمی‌خواهم به هرگونه تاکتیک موردنیازی متوسل شوم، پس بگذار شکست بخورم. چرا که اگر برای پیروزی حاضر شوم تا از حس انسانیت خود کم کنم، در این صورت چیزی برای جنگیدن باقی نمی‌ماند. این یک محرک قوی از اعتقادی است که شخصیت او را توصیف می‌کند».

با وجود دو شخصیت با دینامیک‌های مخالف هم برای تجربه بخش داستانی و نیز نمایش‌هایی جسورانه از موقعیت‌های سختی که از رویدادهای دنیای واقعی الهام گرفته است، یکی از اهداف اصلی اینفینیتی وارد این است که حس همدلی را در بازی‌بازان ایجاد کند. مینکوف می‌گوید «عناوین قبلی نیز قطعا باعث می‌شدند تا شما یک حس همدلی خاص پیدا کنید ولی به روشی بسیار متفاوت. کاری که ما اینجا انجام داده‌ایم، ایجاد یک حس بسیار پرداخته شده‌تر از کاراکتر است. من می‌خواهم که شما با تک تک این شخصیت‌ها، با هر گونه دیدگاهی که دارند، ارتباط برقرار کنید و با خود بگویید “من می‌فهمم که چرا این کار را انجام دادی ولی با آن موافق نیستم”. من می‌خواهم که شما پیچیدگی جنگ مدرن را درک کنید و با این دلایل ارتباط برقرار کنید که چرا افراد مختلف، دیدگاه‌های مختلفی دارند. درک سرگذشتی که افراد مختلف داشته‌اند، بسیار بسیار حائز اهمیت است».

کوروساکی می‌داند تمام کسانی که بخش داستانی Call of Duty را تجربه می‌کنند، به دنبال چنین پیغام‌هایی نیستند، ولی او امیدوار است که حتی آن دسته از افرادی که تنها به دنبال تیراندازی در کمپینی سرگرم‌کننده و شبیه به فیلمی سینمایی هستند نیز بهره‌ کافی از این بخش ببرند. وی می‌گوید «روشن کردن بخشی دیگر از جنگ مدرن  که ممکن است در خبرها مورد پوشش قرار نگیرد، یکی دیگر از اهداف ماست. با وجود پلتفرمی به بزرگی Call of Duty: Modern Warfare و برای اشخاصی که به طور عمیق پیگیر اخبار جهان نیستند، شناساندن شخصیتی مانند فرح که بسیار شبیه به افرادی است که در زندگی واقعی امروزی وجود دارند و برقراری ارتباط با او و فهم این موضوع که جنگ چیزی نیست که به سادگی بگوییم فقط “آنجا” اتفاق می‌افتد، حائز اهمیت است».

به نظر می‌رسد که بخش داستانی Call of Duty: Modern Warfare، تاریک‌تر و پیچیده‌تر از قبل باشد و بازی‌بازان را هم در زمان تجربه بازی و هم تا مدت‌ها بعد از آن، وادار به تفکر کند. به گفته کارگردان هنری بازی، جوئل اسملی (Joel Emslie)، اگر مدیریت محتاطانه تیم توسعه نبود، پایان بازی می‌توانست به طرز بسیار وحشتناکی اشتباه رقم بخورد. وی می‌گوید «من پایان بازی را نگاه کردم… به شدت توصیه می‌کنم که اگر قصد تجربه بازی را دارید، تا پایان بخش تک‌نفره آن پیش بروید. پایان بازی به طرز وحشتناکی فوق‌العاده و حاوی یک داستان‌پردازی عالی است. بازی پرداخت و نتیجه نهایی فوق‌العاده‌ای دارد».

با وجود موضوعات قابل لمس و لحظات احساسی فراوان در طول کمپین Modern Warfare، دیدن واکنش طرفداران بعد از عرضه بازی و تجربه آن، جالب خواهد بود. عنوان Call of Duty: Modern Warfare قرار است در تاریخ جمعه سوم آبان ماه 1398 مصادف با 25 اکتبر سال 2019 میلادی، بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شود. نظرات خود در  مورد این بازی مورد انتظار را با ما در میان بگذارید.

منبع :

GAMEINFORMER

260 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , ,