windows_10_blue-wallpaper

در طی روز های گذشته، ما شاهد انتشار دو بیلد جدید از ویندوز 10 دسکتاپ بوده ایم. 10158 و 10159 جدید ترین بیلد های ویندوز 10 دسکتاپ هستند که با فاصله یک روزه از یک دیگر در دسترس اینسایدر های گروه Fast قرار گرفته اند. هنگام به روز رسانی به بیلد های جدید، عده ای از کاربران با مشکلات مختلفی مواجه شده اند. اکنون ما می خواهیم با یک دیگر به بررسی این مشکلات و راه حل آن ها بپردازیم.

بیلد های جدید، بسیار پایدار بوده و ویژگی های جدیدی به همراه دارند و برای اولین بار، مشکلی در آن ها دیده نشده است و همین باعث شده تا افراد بیشتری به نصب بیلد های جدید ترغیب شوند. اما برخی دیگر چندان خوش شانس نبوده و به هنگام دریافت بیلد جدید با خطاهایی مواجه می شوند و یا حتی پیغام در دسترس نبودن بیلد جدید را دریافت کرده اند! در زیر چند راه حل پیشنهادی قرار داده شده که آن ها را با یک دیگر می خوانیم.

از همگام بودن اکانت مایکروسافت خود اطمینان حاصل کنید

یکی از راه حل های کار گشا، همگام سازی مجدد اکانت مایکروسافت است. اگر شما هم اکنون در بیلد 10130 هستید و می خواهید به بیلد های جدید به روز رسانی کنید، می بایست حتما به اکانت مایکروسافت خود وارد شده و آن را همگام سازی کنید. ممکن است که شما با اکانت های دیگر وارد شده باشید و این کار دردسر ساز است. اگر شما با اکانت مایکروسافت خود وارد نشده باشید، پیغام در دسترس بودن آپدیت را دریافت نمی کنید.

اگر شما با اکانت مایکروسافت وارد شده اید و آن را نیز همگام سازی کرده اید اما باز هم پیغام در دسترس بودن آپدیت را دریافت نمی کنید، مطمئن شوید که اکانت شما بر روی دستگاه مورد نظر تایید شده است. برای این کار مسیر (Settings -> Accounts) را دنبال کنید و به دنبال دکمه Verify بگردید. اگر شما چنین دکمه ای را مشاهده نمی کنید به معنای مورد تایید بودن اکانت مایکروسافت از سوی دستگاه بوده و مشکلی وجود ندارد. اما اگر دکمه Verify را مشاهده کردید، بر روی آن کلیک کرده و مراحل بعدی که بسیار ساده هستند را جهت تایید اکانت طی کنید.

مشکل اکانت مایکروسافت خود را رفع کنید!

untitled_story

تعدادی از کاربران گزارش داده اند که به هنگام انجام به روز رسانی با وجود اتصال صحیح اکانت مایکروسافت، ویندوز فرآیند به روز رسانی را انجام نداده و پیغام خطا در دریافت آپدیت را نشان می دهد.

برای رفع مشکل اکانت مایکروسافت، مسیر (Settings-> Update and Security -> Windows Update -> Advanced Options) را دنبال کرده و به دنبال دکمه Fix me بگردید. اگر این دکمه را مشاهده کردید، بر روی آن کلیک کنید و منتظر بمانید تا رایانه مشکل را رفع کرده و به طور خود کار، ری استارت شود. سپس فرآیند به روز رسانی ویندوز را تکرار کنید.

مطمئن شوید که در دسته Fast قرار دارید

اگر چه ممکن است کمی خنده دار به نظر برسد اما گاهی ممکن است که شما به طور خواسته و یا نا خواسته دسته اینسایدر را از Fast به Slow  تغییر داده باشید و باید بدانید که آپدیت های جدید تنها برای دسته Fast در دسترس هستند. برخی از به روز رسانی ها نیز به طور خودکار دسته اینسایدر را به Slow تغییر می دهند و شما باید جهت دریافت آپدیت جدید، آن را مجددا به Fast تغییر دهید. و مجددا امتحان کنید. برای این کار مسیر (Settings-> Update and Security -> Windows Update -> Advanced Options) را دنبال کرده و در بخش Preview Builds، دسته خود را از Slow به Fast تغییر دهید.

در دسته Slow هستید و امکان تغییر وجود ندارد

untitled_1

مشکل دیگری که در برخی بیلد ها وجود دارد، اجازه ندادن ویندوز به کاربر جهت تغییر دسته اینسایدر است. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید و نمی  توانید دسته را از Slow به Fast تغییر دهید، روش زیر را دنبال کنید.

بخش Command Prompt ویندوز را با فشردن کلید های ترکیبی Windows + R و سپس وارد کردن عبارت cmd، به صورت Run as Administrator اجرا کرده و دستور زیر را در آن وارد کنید و سپس دکمه Enter را بفشارید و صبر کنید تا فرآیند انجام شود. سپس رایانه را مجددا راه اندازی کنید و به روز رسانی را انجام دهید:

reg flags HKLM\Software\Microsoft\WindowsSelfHost\Applicability set DONT_VIRTUALIZE

این روش توسط گابریل آئول، مدیر بخش توسعه دهندگان و پروژه اینسایدر ویندوز پیشنهاد شده است.

توقف فرآیند به روز رسانی بر روی یک عدد خاص و عدم حرکت آن

اگر فرآیند به روز رسانی ویندوز شما بر روی یک درصد خاص متوقف شود به عنوان مثال عدد صفر که رایج تر است و یا این که خطاهای عجیبی را مشاهده کردید، حتما روش زیر را بخوانید زیرا ممکن است مشکل را به طور کامل رفع کند. بیشتر کاربرانی که از نسخه 32 بیتی (x86) ویندوز استفاده می کنند این خطا ها را مشاهده می کنند.

برای رفع این مشکلات، تنها کاری که باید انجام دهید، راه اندازی مجدد به روز رسانی است! پس برای این کار، روش زیر را گام به گام انجام دهید:

  • دکمه های ترکیبی Ctrl+ Shift+ Esc را بفشارید تا Task Manager اجرا شود.
  • در Task Manager بر روی More details کلیک کنید.
  • به برگه Services بروید.
  • به دنبال “wuauserv” بگردید.
  • بر روی wuauserv راست کلیک کرده و گزینه Restart را انتخاب کنید تا مجددا راه اندازی شود.

به روز رسانی را مجددا انجام دهید. به احتمال زیاد دیگر خطایی دریافت نخواهید کرد و با خیال آسوده می توانید بیلد های جدید را دریافت کنید.

اگر هیچ یک از روش های بالا کار نکرد

اگر هیچ کدام از روش ها و راه حل هایی که در بالا ارائه شدند، نتوانستند مشکل شما را رفع کنند، ممکن است که مشکل پیش آمده از سوی مایکروسافت باشد. اما اگر نمی خواهید تا زمان رفع مشکل از سوی مایکروسافت صبر کنید، دو راه پیش رو دارید:

  • در صورت انتشار رسمی فایل ISO بیلد مورد نظر، ویندوز را به صورت clean install نصب کنید.
  • اما اگر فایل ISO بیلد مورد نظر شما هنوز از سوی مایکروسافت منتشر نشده، در اینترنت به دنبال فایل های ISO غیر رسمی که از سوی کاربران منتشر شده اند بگردید. این راه حل پیشنهاد نمی شود اما در صورت عدم رفع مشکلات می توان به این راه حل نیز فکر کرد. فقط مطمئن شوید که از منبع معتبری فایل ISO غیر رسمی را دانلود می کنید.

در نهایت امیدواریم که راه حل های فوق توانسته باشند مشکلات به روز رسانی رایانه شما را رفع کنند.

نظر شما درباره راه حل های ارائه شده چیست؟

منبع: NEOWIN

منبع :

NEOWIN

991 پست
عرفان مرادی
علاقه مند به مایکروسافت و سرویس های این شرکت
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
مهدی اخلاقی
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

ممنون مطلب خوبی بود

مهدی اخلاقی
💔 1 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

سلام ببخشید یه سوال بی ربط.
من مدرن کومبت 5 رو با pc دانلود کردم ریختم رو گوشی وقتی میخوام از استور نصبش کنم زیرش میزنه not availible چیکار میتونم بکنم؟
لطفا راهنماییم کنید.

    مهدی اخلاقی
    💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    در ضمن 930 دارم.

      مهدی اخلاقی
      💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

      آقای مرادی لطفا راهنمایی کنید 🙁

        samb
        💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

        تا اونحایی که من می دونم روی 930 اجرا نمیشه !!

      عرفان مرادی
      💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

      متاسفانه لومیا 930 پشتیبانی نمیکنه 🙁

    علیرضا
    💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    عزیز برا من ک 1320 دارم هم همینو میزد میگفت unvailable ولی وقتی گوشیمو روشن خاموش کردم میشد نصبش کرد 🙂

مهدی اخلاقی
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁
پرچمدار گرفتم که چی؟///؟؟؟
ای خدااا
راستی این پست رو من کامنت بارون کردم.
همه جایگاه های اول دوم سوم رو خودم گرفتم خخخ

امید
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

Security Update for Internet Explorer Flash Player for Windows 10 Insider Preview June Update for x64-based Systems (KB3074219).
این آپدیت دهن منو سرویس کرد.وگرنه تا حالا نصبش کرده بودم

حامد
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

فایل ایزو بیلد ۱۰۱۵۹ نیومده هنوز؟

    عرفان مرادی
    💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    غیر رسمی اومده. من خودم تستش میکنم و اگر مشکلی نداشت لینکش رو قرار میدم.

محمد
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

سلام خدمت دوستان
من یه دو هفته ای است بیلد 10130 رو نضب کردم. میخوام بیلد 10159 رو نصب کنم. هیچ کدوم از مشکلات بالا رو هم ندارم. اما یه مشکل جدید دارم که لیست آپدیت من شامل حدود 70 تا چیز مختلفه. از آپدیت فلش پلیر و امنیت و آفیس و…. گرفته تا آپدیت بیلد 10159. اگه بخوام بیلد جدید رو نصب کنم باید همه رو آپدیت کنم که هم زمان زیادی میبره و هم حجم زیادی از میگیره رو نصب کنم.
راهی هست فقط بیلد جدید رو نصب کنم و بقیه آپدیت ها رو کنسل یا اسکیپ کنم. خودم هر چی تلاش کردم نشد
ممنون میشم راهنمایی کنید

    محمد جواد
    💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    برو قسمت windows update قسمت advanced option.بعد تیک گزینه give me update for other Microsoft product رو بردار

tanhayiiii
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

سلام
There were some problems installing updates, but we’ll try again later. If you keep seeing this and want to search the web or contact support for information, this may help: (0x80248007)

مشکل من اینه . آپدیت رو دریافت کردم ولی موقع نصب این ارور رو میده
البته این مشکل هم تو گوشیم وجود داره م تو ویندوز هر کاری هم میکنم نمیشه

eskandari
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

سلام
من تازه می خوام نصب کنم . می تونم مستقیم این بیلد رو نصب کنم یا اول باید ۱۰۱۳۰ رو نصب کنم؟
الان برای آپدیت ۱۰۱۳۰ رو بهم نشون میده.

مصطفی
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

من الان نصب کردم بیلد 10130 هستش.
وقتی برای به روزرسانی چک میکنه، میزنه همه چیز آپدیته.
مشکل از کجاست؟
چرا خود مایکروسافت فایل ایزو جدید رو تو سایتش نذاشته بود؟ من که همین امروز دانلود کردم.
.
البته خیلی هم مهم نیست. فوقش تا کمتر از یک ماه دیگه، یه دفعه نهاییش رو نصب می کنم.
ولی اینکه میزنه ویندوز شما فعاله خیلی حال میده.

kaveh
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴

سلام من آپدیت کردم ولی با کمال تعجب وایرلس لن من از کار افتاده

عارف
💔 0 پاسخ دهید جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴

سلام
من تازه عضو اینسایدر شدم ولی نمی دونم چجوری میتونم به وین 10 مهاجرت کنم!

mehran
💔 0 پاسخ دهید جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴

اقا اپدیت من هنوز تکون نمیخوره .

Mohammad
💔 0 پاسخ دهید دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴

سلام
از راهنماییتتون ممنون.
اما قسمت آپدیت من از slow به fast تغییر خاصی نکرد حتی دستور مربوط به رجیستری رو هم با دسترسی ادمین وارد کردم اما هیچ تغییری حاصل نشد.
لطفا اگه راه دیگه ای وجود داره راهنمایی کنید.
با تشکر

شهاب
💔 0 پاسخ دهید یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴

سلام . بعد از یک روز کامل آپدیت، در لیست Update History برای هر یک از آپدیت های دانلود شده، پیغام عدم موفقیت نصب رو مشاهده می کنم! مشکل از کجاست؟؟؟؟
Failed to Install on 1394/04/21

مهدی
💔 0 پاسخ دهید چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

سلام خسته نباشید
من چند روزی هست ویندوزو نصب کردم اما از دیروز دیگه صفحه دکستاپم بالا نمیاد به هیچ وجه نمیتونم صفحه دسکتاپمو نگاه کنم و وقتی نرم افزاریو میبندم میره در صفحه اولیه که مانند صفحه اول ویندوز 8 هست
و همچنین منو استارتم هم کلیک میکنم به همان صفحه ویندوز 8 هدایت میشود و مثل حالت اول نیست
چه کار کنم این مشکل دسکتاپ و منوی استارتم حل شود

    مهدی
    💔 0 پاسخ دهید چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    مشکلم حل شد به قسمت tablet mpd رفتم و اولین گزینه را off کردم

محمدرضا
💔 0 پاسخ دهید دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

با عرض درود خدمت شما
من تمام مراحل رو طی کردم فقط در قسمت تغییر دسته slow به fast مشکل دارم مثل تصویر دوم نمی تونم تغییر بدم . عبارتی که گفتید رو توی cmd وارد کردم enter و که میزنم هیچ اتفاقی نمی افته خواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی دوست دارم بیلدهای جدید و نصب کنم

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , ,