در طول E3، تایید شد که Scrolls 6 و Starfield، یکی از بزرگترین بازی‌های آینده استودیوهای Bethesda Game، با استفاده از موتور Creation Engine خوب و قدیمی خود ساخته خواهد شد. من در مورد این قسمت از اطلاعات ارائه شده به شک افتادم که چگونه یک موتور که در اجرای بازی‌های گذشته‌ی این استودیو با برخی از مشکلات روبه‌رو بوده، می‌تواند برای چنین بازی‌هایی بدون عیب کار کند.   در واقع کمی کنجکاو بودم که آیا این موتور قدیمی می‌تواند این بازی‌ها را بدون مشکل به اجرا در آورد. در ادامه با وینفون همراه باشید.

اما در این میان حس دیگری برای من وجود داشت. شاید کمپانی Bethesda به این دلیل این موتور را در این بازی‌ها قرار داده تا آن را برای بازی Fallout 76 بهبود ببخشد و برای آن آماده کند. با اینحال پس از انجام این بازی در دو کنسول ایکس باکس وان ایکس و PS4 Pro معلوم می‌شود که کیفیت هردو عالی هستند ولی اجرای این بازی روی موتور Creation engine باعث اجرای بهتر یا ضعیف‌تر این بازی در یکی از کنسول‌ها می‌شود.

در حال حاضر من کاملاً درک می‌کنم که جهان بازی Fallout 76 چهار برابر بزرگتر از بازی Fallout 4 است، و این باید یک عامل برای بهینه‌سازی کد‌های بازی برای اجرای بهتر آن‌ها روی کنسول‌ها باشد. اما توافقی که بازیکنان در برابر اندازه بزرگ جهان دریافت کرده‌اند، شامل همه نکات بازی از جمله گرافیک بازی نمی‌شود و شاید برخی از ویژگی‌های این بازی مورد قبول آن‌ها نباشد. اول از همه، عملکرد در هر دو طرف PS4 پرو و ایکس باکس وان ایکس با سرعت30 فریم بر ثانیه است درست مانند Fallout 4.

با اینحال به ندرت در طول گیم‌پلی بازی  شاهد این بودیم که موتور این بازی بتواند آن را روی این فریم حفظ کند. نرخ فریم روی کنسول PS4 بسیار سست و ضعیف است. کاهش شدید نرخ فریم و تاخیر در آن به تجربه‌ی این بازی روی کنسول سونی به شدت آسیب می‌زند و تجربه‌ی خوبی را برای بایکنان رقم نمی‌زند. ایکس باکس وان ایکس در این زمینه کمی بهتر عمل می‌کند اما این کنسول نیز از افت عملکرد در جریان بازی رنج می‌برد، اگرچه به اندازه افتی که در کنسول سونی انجام می‌گیرد، بد نیست.

به طور کلی، در مورد عملکرد این بازی روی کنسول‌ها یک وضعیت ناامیدکننده است. یک بازی که در آن دشمن به سرعت به شما حمله می‌کند، در طول هر مبارزه، افت عملکرد بسیار مهم است. ما از عملکرد این بازی روی کنسول‌ها خوشحال نیستیم، اما حداقل می‌توانیم برخی از خواسته‌های خود را از تجربه‌ی این بازی در این واقعیت پیدا کنیم که Xbox One X موفق به انجام بسیار بهتر این بازی نسبت به PS4 می‌شود.

در سال های اخیر بسیاری از بازی‌های جهان باز را بازی کرده‌ام و موتور هیچ یک از آن‌ها به اندازه موتور این بازی نکات ریز را نادیده نگرفته است. این مورد می‌تواند مانعی جدی برای غرق‌شدن بازیکنان در بازی و ایجاد تجربه‌ای عالی برای بازیکنان باشد و امیدوارم کمپانی Bethesda این مشکل را در  پچ‌های بعدی این بازی حل کند.

مورد بعدی بارگیری بازی است. تقریباً تمامی بازی‌های بزرگ جهان باز این روز‌ها بازیکنان را برای بارگیری بازی منتظر نمی‌گذارد. این مورد کم و بیش در بازی‌های بزرگ جهان باز از بین رفته است و دیگر بازیکن لازم نیست برای بارگیری بازی مدت زیادی را منتظر بماند.  با اینحال بازی Fallout 76 هنوز هم از این مورد استفاده می‌کند، قبل از ورود به محیط داخلی بازی یک صفحه نمایشی بالا می‌آید و اطلاعات بازی بارگیری می‌شود که این مورد در نتیجه باعث می‌شود که بازیکن را از تجربه بازی کاملاً منحرف کند. اگر این صفحه بارگیری فقط چندین ثانیه طول می‌کشید مسئله‌ی دیگری بود ولی اینگونه نیست.

انیمیشن‌ها واقعاً قوی‌ترین مجموعه‌ی این بازی به حساب نمی‌آیند و اگر صادق باشم من واقعاً در این زمینه انتظار زیادی از این موتور نداشتم. انیمیشن‌ها برای اکثر قسمت‌های بازی خسته کننده هستند. برخی از آنها به گونه‌ای در بازی جریان دارند که احساس می‌شود که فریم‌های گم شده هستند. من مطمئن نیستم که چه مقدار از این موضوعات انیمیشن شاید مربوط به یک مساله سرور باشد، اما صرف نظر از این موارد، انتظار هیچ پیشرفتی در بخش‌های متحرک را نداشته باشید. در دورانی که در آن ما بازی‌های بزرگ جهان باز مانند Red Dead Redemption 2 را با Xbox One X و PS4 Pro انجام می‌دهیم، تقریباً غم انگیز و نارحت کننده است که یک استودیوی اصلی و بزرگ با تکنولوژی های پیشرفته خود، باید برای پارامتر‌هایی که یک بازی خوب آن‌ها را دارا می‌باشد، مبارزه کند.

حالا اگر اشتباه نکنم قطعاً چندین جنبه وجود دارد که توسعه دهندگان در موتور این بازی بهبود داده‌اند. جهان به وضوح بسیار بزرگتر است، مکان‌های بیشتری برای تعامل وجود دارد و سبک هنری کلی بازی  پیشرفت بزرگی برای Fallout 76 است. روشنایی اتمسفری بازی واقعاً خوب عمل می‌کند و پالت رنگی بازی هنگامی که بازیکن از یک منطقه‌ی شاد و سرسبز عبور می‌کند، بسیار عالی به نظر می‌رسد. انتخاب کلی پالت رنگ نیز خیلی بهتر از Fallout 4 است، و این باعث می‌شود که رنگ‌ها به سرعت در 30 فریم در ثانیه اجرا شوند. در طراحی دشمن یک نوع استثنایی وجود دارد و قطعاً بهبود دشمن هوش مصنوعی در بازی Fallout 76 در مقایسه با Fallout 4 وجود دارد.

دشمنان در این بازی بسیار باهوش‌تر و پرخاشگر‌تر هستند و بازیکنان را تشویق می‌کند که به جای اینکه بدون تفکر تیراندازی کنند، از عناصر استراتژیک استفاده کنند. بنابراین، بله، قطعا برخی از نکات مثبت برای موتور این بازی وجود دارد، اما مسائل ذکر شده در بالا و نقاط ضعف این بازی خیلی بزرگ‌تر از این هستند که بتوانیم آن‌ها را در ادغام با نقاط مثبت بازی نادیده بگیریم. با توجه به اینکه Fallout 76 یک بازی مبتنی بر سرویس دهی بعد از انتشار است، ما بسیار امیدوار هستیم که این مشکلات در آپدیت‌های جدید این بازی حل شود.

حالا به بخش مورد علاقه‌ی بازیکنان می‌رسیم که مقایسه‌ی کنسول‌ها  و تفاوت‌های آن‌ها در اجرای بازی است. در ابتدا تفاوت چشمگیر‌ی در رزولوشن وجود دارد که در مقایسه رزولشن بازی روی ایکس باکس وان ایکس و  PS4 Pro، در اینجا کنسول سونی برنده است و با ارائه‌ی کیفیت تصویر بهتری عمل می‌کند. تفاوت دوم، ما قبلاً متوجه شده‌ایم که PS4 Pro در مقایسه با Xbox One X، در برخی اوقات با افت شدید سرعت فریم و مسائل  pop-in مواجه شده‌است، که به همین ترتیب برخی از این مشکلات در کنسول مایکروسافت نیز وجود دارد  اما میزان آن کمتر است و در اینجا کنسول ایکس باکس وان ایکس است که برنده می‌شود. اما چه چیز دیگری وجود دارد؟ تفاوت دیگر این است که موتور به انسداد محیطی برای هر دو کنسول می‌پردازد. هر دو کنسول با استفاده از یک راه حل متفاوت این امر را پردازش می‌کنند، اما به دلایلی به نظر می‌رسد که کنسول  PS4 در این زمینه کمی ضعیف‌تر از رقیب خودش عمل می‌کند. علاوه بر این، ایکس باکس وان ایکس نیز با توجه به جابجایی بهتر، کیفیت سایه و انعکاس آن، این بازی را بهتر به اجرا در می‌آورد، اگرچه باید اضافه کنم که تفاوت در این بخش ها ظریف است، اما با این وجود تفاوت‌هایی وجود دارد.

من اگر صادق باشم، نسبت به چگونگی بازی Fallout 76 مردد بودم. با این حال، Bethesda واقعاً مرا در این رابطه غافلگیر کرده‌است. اما از دیدگاه فنی، دست‌کم در اجرای این بازی روی کنسول‌ها یک ناامیدی بزرگ برای این کمپانی است. شکی نیست که ایکس باکس وان ایکس یک کنسول بهتر برای اجرای این بازی است، اما اجرای این  بازی روی این کنسول نیز مشکلات زیادی دارد که همین موضوع کار را برای من دشوار کرده است که کدام یک از آن‌ها را به خاطر عملکرد ضعیف این بازی توصیه کنم.

مطمئناً برخی از پیشرفت‌های بزرگ در آپدیت‌های پس از پردازش و نحوه ایجاد موتور با تکنولوژی روشنایی آن وجود دارد، اما من به شدت بر این باور هستم که استودیو بازی Bethesda باید چارچوب موتور خود را دوباره ارزیابی کند. من معتقدم که باید برخی از بخش‌های موتور این بازی دوباره کد گزاری شود به طوری که حداقل این بازی بتواند کیفیت و گرافیکی در حد بازی‌های Scrolls 6 و Starfield داشته‌باشد و حداقل بتواند تجربه‌ای کمی متفاوت‌تر را برای بازیکنانش فراهم کند و بازیکنان بتوانند با دغدغه‌ی کمتری درمورد گرافیک و کیفیت این بازی، به انجام آن بپردازند.

همانطور که می گویند، جنگ … جنگ است و هرگز تغییر نمی کند …

من حدس می زنم، اکنون این کمپانی می‌تواند بگوید: موتور بازی … موتور بازی است و هرگز تغییر نمی کند …

منبع :

GAMINGBOLT

86 پست
واحد عثمانی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , , , , ,