اخیرا مشخص شده که کیفیت اجرایی بیلد اولیه بازی Fallout 76 روی ایکس‌باکس وان ایکس با رزولوشن 4K به صورت پویا به اجرا در خواهد آمد که کمی ناامید کننده است چرا که همه ما از چنین بازی بزرگی و همچنین از بتزدا (Bethesda) انتظار داریم که این بازی با رزولوشن Native 4K به اجرا در بیاید.

بیایید صادق باشیم، بازی‌های بتزدا مدتی است که دیگر از آخرین تکنولوژی‌های روز مخصوصا در بحث جلوه‌های بصری و گرافیکی برخوردار نیستند و در این زمینه عملکرد زیاد درخشانی از خودشان نشان نمی‌دهند. در حقیقت بتزدا در نسل فعلی در زمینه جلوه‌های بصری و گرافیکی حرف زیادی برای گفتن هیچ وقت نداشته. زمانی که عنوان The Elder Scrolls 4: Oblivion به انشار رسید، توانست استانداردهای تازه‌ای در زمینه جلوه‌های بصری و گرافیکی برای نسل آینده ثبت کند که به نظر می‌رسید تا ابد ادامه خواهد داشت (که اگر بخواهیم عادلانه نگاه کنیم، یک دهه از این موضوع می‌گذرد). تنها بازی جدید بتزدا که می‌توان گل سر سبد آن به حسابش آورد در نسل فعلی Fallout 4 بوده است که از نظر اجرایی و همینطور کیفیت، هیچ جایزه‌ای از زمان عرضه خود تا به حال دریافت نکرده است که نشان می‌دهد با یک بازی بسیار معمولی در زمینه جلوه‌های بصری و گرافیکی رو به رو بوده‌ایم.

با این حال تحقیقات دیجیتال فاندری در مورد این بازی (حداقل بر اساس بیلد اولیه این بازی روی ایکس‌باکس وان ایکس) کاملا ناامید کننده بوده است. دیجیتال فاندری گزارش کرده که این بازی با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه به اجرا در می‌آید که به طور معمول از آن هم پایین‌تر می‌آید و حتی در حدی فاجعه است که در برخی مکان‌ها به اعداد تک رقمی هم می‌رسد. گذشتن از یک فاصله مشخص، به نظر می‌رسد که سایه‌ها هم با نرخ فریم ۱۵ بر ثانیه شروع به رندر شدن می‌کنند. اگر چه بافت‌ها تا 16x AF فیلتر می‌شوند، اما بی کیفیت به نظر می‌رسند و رزولوشن آن‌ها پایین است. بازی با رزولوشن پویا به اجرا در می‌آید و کیفیت 4K ارایه می‌دهد اما تا رزولوشن 2880×2160 p هم افت می‌کند که گاهی اوقات فقط ۷۵ درصد از رزولوشن Native 4K است.

در مجموع همه این‌ها بسیار بسیار ناامیدکننده هستند اما جای کمی امیدواری هم هست. این بازی بیشتر از یک ماه تا عرضه خود فاصله دارد و مشکلات تکنیکی از این قبیل می‌تواند در طی چند هفته آینده برطرف شود. نه تنها این، بلکه دیجیتال فاندری هم ادعا کرده که طبق چیزی که بتزدا اظهار کرده، افت نرخ فریم و باگ‌های متداول نیز زمانی که این بازی عرضه شود، برطرف خواهند شد که ما هم امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد. موضوع فقط این است که این گزارش اولیه از نسخه ناقص بازی تهیه شده است که حقیقتا چیزی را نمی‌تواند ثابت کند و ارزش زیادی ندارد که ما بتوانیم بر اساس آن، درمورد کیفیت نهایی بازی قضاوت کنیم و الهام بگیریم.

عنوان Fallout 76 در تاریخ ۲۳ آبان ماه سال جاری برابر با ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی به انتشار خواهد رسید.

از دیگر خبرهای مربوط به این بازی هم می‌توان به این اشاره کرد که سازندگان Fallout 76 مدتی پیش اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای پشتیبانی از قابلیت بازی میان پلتفرمی (کراس پلی) ندارند. اما خب از آنجایی که سونی اخیرا سیاست‌های خود در این زمینه را تغییر داده است، شاید بتوان امیدوار بود که پس از بررسی‌های داخلی، این بازی از قابلیت بازی میان پلتفرمی بین همه پلتفرم‌های خود بهره مند شود. شما می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی (بتا) این بازی را هم ۱۰ روز دیگر یعنی از اول آبان ماه برابر با ۲۳ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی تجربه کنید. همچنین بتزدا در آخرین اظهارات خود درمورد تمام آنلاین بودن این بازی اظهار کرده است که Fallout 76 دیگر هیچ وقت یک بازی تمام آفلاین نخواهد شد.

منبع :

GAMINGBOLT

  • شنبه 21 مهر 1397 22:00
  • بدون نظر
  • عرفان رحیمی صادق
  • اخبار
332 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,