چندی پیش موسسه Consumer Reports در گزارشی از مشکلات محصولات سرفیس و کیفیت پایین آنها گفت. این موسسه مدعی شده بود که تعداد خرابی دستگاه‌های این خانواده زیاد است و در نتیجه خرید محصولات این برند را به کاربران پیشنهاد نمی‌کند. مایکروسافت بلافاصله به این ادعا واکنش نشان داد و اکنون جزییات بیشتری از کنترل کیفی این برند و کیفیت آن منتشر کرده است.

موسسه Consumer Reports مدعی شده بود که 25 درصد از کاربران لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های خانواده سرفیس در سال دوم پس از خرید کاربر دچار مشکل می‌شوند. ادعایی که البته چندان با مشاهدات عینی ما و بسیاری از کاربران همخوانی نداشت. بروز مشکل در هر وسیله الکترونیک اتفاقی رایج است، اما وجود این درصد بالا از مشکل امری غیر عادی است که با کیفیت همیشگی برند سرفیس جور در نمی‌آید.

بلافاصله پس از انتشار گزارش این موسسه، رایان گوین مدیر کل بخش سرفیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود:

علی‌رغم احترام به نظرات این موسسه باید بگوییم که چنین آماری به هیچ عنوان با آمارهای ما همخوانی ندارد و از سوی دیگر کیفیت محصولات این برند نسل به نسل بهتر شده است.

بروز مشکلات در محصولات نسل جدید ما نظیر سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس استودیو به حداقل خود رسیده است. گزارشات دریافتی ما نشان می‌دهد که از هر 100.000 دستگاه سرفیس فروخته شده، ممکن است یک دستگاه دچار مشکلاتی شود.

ما معتقدیم که متاسفانه موسسه Consumer Reports از شیوه‌ای اشتباه برای بررسی میزان سلامت دستگاه‌ها استفاده کرده است. ظاهرا آنها شیوه بررسی سلامت لوازم خانگی نظیر ماشین لباسشویی را به روش بررسی سلامت و کیفیت لپ‌تاپ‌ها بسط داده‌اند.

ظاهرا شیوه طرح سوالات آنها به اینگونه بوده که برای مثال آیا ماشین ظرفشویی شما در دو سال اخیر کارکرد غیر عادی داشته یا خیر؟ اگر پاسخ کاربر مثبت باشد پس چنین دستگاهی قابل اعتماد نیست. این در حالی است که شیوه بررسی سلامت و کیفیت لپ‌تاپ و تبلت کاملا متفاوت است.

ما به‌صورت پیوسته با مشتریانمان در ارتباط هستیم و مداوم بازخوردها و گزارشات آنها را دریافت و بررسی می‌کنیم.

گزارشگر سایت ZDNET نیز به‌نوعی اظهارات مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت را تایید کرده و عنوان داشته که طی چند سال اخیر که با سرفیس بوک کار کرده مشکلی از بابت کیفیت دستگاه تجربه نکرده و اصولا در فضای رسانه‌ای مشکل خاصی در مورد این لپ‌تاپ قدرتمند گزارش نشده است.

به‌رغم گزارش منفی موسسه Consumer Report اما فروش سرفیس ها در سه ماهه اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و در سه ماهه اول سال مالی 2018 سرفیس در کنار پردازش ابری یکی از موتورهای محرک رشد درآمدی مایکروسافت بوده است. این مسئله به‌خوبی نشان می‌دهد که بازار رضایت خوبی از محصولات این برند داشته و مایکروسافت توانسته جمعیت بیشتری از کاربران را همراه خود سازد.

آیا شما نیز از کاربران سرفیس هستید؟ لطفا تجربه خود را در مورد کیفیت محصولات این خانواده با ما و دیگر کاربران سایت در میان بگذارید.

منبع :

ZDENT

1065 پست
محسن توکلی نیا
او در رشته میکروبیولوژی به تحصیل پرداخته، اما علاقه وی به دنیای فناوری و به خصوص مایکروسافت، باعث فعالیت وی در این عرصه شده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , ,