Gears of War 4 یکی از اختصاصی های اکس باکس است که طرفداران بسیاری دارد، و شاید به نوعی بتوان آن را یکی از ستون های اکوسیستم اکس باکس وان دانست. حال کارگردان فنی این اثر Mike Raynor از اکس باکس وان و خلف پرتوان آن می گوید.

به واسطه بهینه سازی فراوان در Gears of War 4 کاربران قادر بودند تا این اثر دلربا را حتی در حالت مولتی پلیر با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰ بازی کنند اما گرافیک و جزییات خارق العاده بازی دردسرهایی را هم برای تیم توسعه دهنده بازی به همراه داشته است.

کارگردان فنی این بازی Mike Raynor در مصاحبه با Gamasutra از مشکلات زمان توسعه بازی و البته توانایی های جدیدترین عضو خانواده اکس باکس یعنی اسکورپیو می گوید. به نظر وی زمان ساخت این بازی با توجه به گذشت چند سال از ارایه این کنسول، و البته توان گرافیکی کنسول مشکلات متعددی در پروژه ساخت بازی ایجاد شده بود.

مایکروسافت همواره به لحاظ تکنولوژی در عرصه کنسول ها یک سر و گردن از رقیب ژاپنی خود جلوتر بوده است، برای مثال کافی است تا به اکس باکس اصلی نگاهی بیاندازید، اکس باکس اصلی قوی ترین سخت افزار بازار را دارا بود، و پس از آن اکس باکس ۳۶۰ عرضه شد، طراحی سخت افزار درون این کنسول به حدی عالی و خارق العاده بود که پلی استیشن ۳ هرگز به گرد پای آن هم نمی رسید. گیمرهای کهنه کار به یاد دارند که بازی Bayonetta controversy هرگز امکان اجرا بر روی پلی استیشن ۳ را دارا نبود. توان سخت افزاری بالای این دو نسخه از اکس باکس این امکان را به توسعه دهندگان می داد که بالاترین کیفیت از محصول خود را برای اکس باکس فراهم سازند. اما این روال در اکس باکس وان تداوم نداشتف و ضعیف تر بودن این کنسول نسبت به پلی استیشن ۴ باعث سخت شدن کار برای بازی سازان گشت. یکی از سنت های همیشگی اکس باکس توان سخت افزاری بالای آن بوده و البته همین ویژگی باعث فروش بالای آن می شد، اما این مسئله در اکس باکس وان به فراموشی سپرده شد.

در ادامه مصاحبه Raynor بیان می کند که آنچه که در اسکورپیو در حال انجام است و توان پردازشی خارق العاده آن عاملی است که باعث لذت توسعه دهنده هنگام ساخت بازی برای این کنسول می گردد. توسعه دهندگان دوست دارند تا از بالاترین توان سخت افزاری بهره ببرند و در نتیجه بتوانند ساخته خود را با بالاترین کیفیت ارایه سازند، توان بالای پروژه اسکورپیو این امید را می دهد که توسعه دهندگان زیادی با توجه به توان سخت افزاری بالای آن استقبال خوبی از این کنسول داشته باشند.

در نبرد کذشته اکس باکس وان ۰.۵ ترافلاپس از پلی استیشن ۴ ضعیف تر بود، و این اختلاف باعث شد تا توسعه دهندگان اقبال بیش تری بدان نشان دهند، اما اکنون مایکروسافت با درس از نبرد قبلی اسکورپیو را به میدان فرستاده که به لحاظ گرافیکی ۲ ترافلاپس از PS4 4 Pro قدرتمند تر است، و بالطبع جذابیت بیش تری برای توسعه دهندگان خواهد داشت. مطمئنا در سال جاری و با عرضه اسکورپیو استودیوهای بازی سازی بیش تری جذب اکوسیستم اکس باکس خواهند شد.

منبع :

GAMASUTRA

657 پست
محسن توکلی
او لیسانس میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد تهران شمال دریافت کرده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
شهریار
💔 0 پاسخ دهید پنجشنبه 31 فروردین 1396

…یک سر و گردن از رقیب ژاپنی خود جلوتر بوده است!!!!!

بهتره بنویسید یک سر و گردن بالاتر بوده

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , ,