_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

عنوان Ghost Recon Breakpoint معرفی شد

شب گذشته شرکت یوبیسافت (Ubisoft) از طریق استریم عنوان Tom Clancy`s Ghost Recon Breakpoint را به معرفی گذاشت که Ubisoft Paris در حال حاضر در حال کار کردن روی نسخه جدید این سری است. عنوان Ghost Recon Breakpoint به عنوان دنباله‌ای بر بازی Ghost Recon Wildlands شاهد نبرد و درگیری‌های نیروهای Ghosts با Wolves خواهد بود که واحدی است که توسط Cole D. Walker، رهبر تیم Ghosts، هدایت و سرپرستی می‌شود. جزئیات مفصل معرفی این بازی را در ادامه ببینید. با وینفون همراه باشید.

Ghost Recon Breakpoint قرار است در تاریخ ۱۲ مهر سال سال جاری شمسی برابر با ۴ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی برای هر سه پلتفرم‌ اصلی بازار یعنی ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی به انتشار برسد. این بازی هم درست مانند نسخه قبلی این سری یک بازی جهان آزاد است که بازیکن می‌تواند به سراسر نقشه آن آزادانه سفر کند و هم به صورت تک نفره قابل بازی کردن است و هم به صورت co-op با همراهی تعداد ۴ نفر. شما به جزیره جدیدی به اسم Auroa وارد می‌شوید که از Skell Technology، شرکت سازنده Drone ها، میزبانی می‌کند. متاسفانه گروه Wolves کنترل این تکنولوژی را به دست گرفته‌اند و درست از همان زمانی که تیم Ghost پای خود را به جزیره Auroa گذاشته است، نبرد بر سر بقا و ادامه حیات ادامه پیدا کرده است. این جزیره از زیست بوم‌های بسیاری میزبانی می‌کند که از این دست می‌توان به مناطق جنگلی، سواحل، صحراها، فلات‌ها و حتی کوه آتشفشان اشاره کرد. همینطور تعدادی کوه برفی نیز در این بازی وجود دارد که به آن‌ها نیز می‌توانید سر بزنید.

برخی از چالش‌های جدیدی که در این عنوان پیش پای بازی‌بازان قرار می‌گیرد شامل دامنه‌های شیب دار، صدمات، جراحات و همینطور شکستگی‌ها نیز می‌شود که یک حالت ویژه برای ادامه بقا و حیات به این بازی اضافه می‌کند که بازیکن برای بقای خود با چالش‌ها و شرایط متنوع بیشتری رو به رو باشد بنابراین زمان بالا رفتن از مکان‌های پرخطر مثل دامنه‌های شیب دار باید بیشتر مراقب باشید که باعث ایجاد صدمه نشود. در این بازی شما آزادی کامل در نحوه به انجام رساندن ماموریت‌ها و مراحل دارید و می‌توانید در این راه برای اضافه کردن چاشنی تنوع بیشتر، از تاکتیک‌های جدیدتر استفاده کنید که گیم پلی متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما در Ghost Recon Breakpoint، هم می‌توانید اجساد هم تیمی‌های خود را حمل یا جابجا کنید، و هم اجساد دشمنان را که به وسیله آن می‌توانید مورد دوم را از دید دور کنید. همچنین شما می‌توانید کمپ جدیدی برای خود برپا کنید تا از ابزار و تجهیزات خود محافظت کنید. همچنین وجود ۴ کلاس مختلف و امکان جابجایی میان هر یک از آن‌ها نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که به این بازی قرار است اضافه شوند و به جز آن مکانیزم‌ها و المان‌های بسیار بیشتری در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد.

شما در این بازی می‌توانید بسته به علاقه و سلیقه خود انتخاب کنید که با هرج و مرج و شلوغی دشمنانتان را از پای در بیاورید و یا با مخفی کاری این کار را انجام دهید؛ انتخاب کاملا بر عهده شما گذاشته شده. در حالی که گروه Wolves آتش سلاح بسیار قدرتمندی دارند، اما Ghosts بیشتر از تکنولوژی و سلاح‌های مدرن استفاده خواهند کرد و در انجام ماموریت‌ها با استفاده از Drone ها و سایر تجهیزات پیشرفته خود واحد‌های خود را برای پیشروی دقیق و صحیح راهنمایی و هدایت می‌کنند. در کنار آن، هزاران گزینه مختلف برای شخصی سازی در اختیار بازی‌بازان قرار داده خواهد شد تا از میان آن‌ها هر کدام را که دوست دارند، انتخاب کنند. حالت PvP در زمان عرضه در دسترس قرار خواهد گرفت و مقدار پیشروی بازی‌بازان هم از طریق PvE و هم PvP به اشتراک گذاشته خواهد شد. Ubisoft Paris نیز مقدار بسیار زیاد و قابل توجهی از محتویات مختلف را برای دوره پس از عرضه این بازی در نظر گرفته. طبق چیزی که آن‌ها اعلام کرده‌اند، بسته‌های گسترش دهنده‌ای برای Ghost Recon Breakpoint در دسترس قرار خواهند گرفت که هر چهار ماه یک بار به عرضه خواهند رسید و داستان‌ها و کش و قوس‌های جدید به آن اضافه خواهند کرد و همینطور کلاس‌های بیشتر در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد تا ارزش انجام این بازی همیشه حفظ شود. جالب است که Raid ها به عنوان یکی از فعالیت‌های جدید پس از اتمام بازی، دوباره بازخواهند گشت که برای اولین بار است که در این سری عرضه می‌شوند. درمورد این که آیا این‌ها چیزهایی شبیه به Raid های بازی The Division خواهند بود یا خیر، باید منتظر باشیم و ببینیم.

درست مانند اکثر بازی‌های شرکت یوبیسافت در این روزها، Ghost Recon Breakpoint نیز نسخه‌های بسیار مختلفی برای انتخاب کردن دارد تا در کنار نسخه استاندارد در اختیار کاربران قرار بگیرد. این نسخه‌ها برای این بازی شامل Gold Edition, Ultimate Edition و همینطور Wolves Collector Edition می‌شوند. مهم نیست که شما کدام یک از نسخه‌های این بازی را پیش خرید می‌کنید، چرا که در هر صورت امکان دسترسی به نسخه بتا که مدت کوتاهی پیش از عرضه بازی منتشر خواهد شد را پیدا خواهید کرد و همینطور بسته Sentinel را نیز دریافت خواهید کرد. اما این‌ها تمام ماجرا نیست چرا که سه روز دسترسی زودهنگام نیز به نسخه نهایی بازی پیدا خواهید کرد.

نسخه Gold Edition این بازی شامل نسخه استاندارد اصلی و Year 1 Pass خواهد شد که اگر این مورد چیزی شبیه به Ghost Recon Wildlands باشد، بنابراین دارندگان نسخه Pass امکان دسترسی زودهنگام به محتویات پس از عرضه Ghost Recon Breakpoint را به دست خواهند آورد. نسخه Ultimate Edition شامل نسخه استاندارد اصلی، Year 1 Pass و همینطور بسته Ultimate Pack خواهد شد البته این در حالی است که نسخه Wolves Collector Edition نیز شامل همین موارد خواهد بود که به جز آن یک فیگور از Cole D. Walker، یک استیل بوک، چند لیتوگراف، نقشه‌ای از Auroa و همینطور ساندترک‌ها و قطعات موسیقی بازی نیز در اختیار دارندگان این نسخه که ارزشمندترین نسخه آن نیز هست، قرار داده خواهد شد. اما اگر به دنبال یک چیز مستقل هستید که داشته باشید، فیگورِ Nomad در حال حاضر برای پیش خرید کردن در وبسایت یوبیسافت در دسترس قرار دارد.

خبر دیگری که شب گذشته از این بازی اعلام شد هم این بود که عنوان Ghost Recon Breakpoint درست مانند تعداد بسیار زیادی از بازی‌هایی که این روزها به انتشار می‌رسند، قرار نیست روی فروشگاه Steam در دسترس قرار بگیرد. تیم توسعه دهنده و سازنده این بازی به وبسایت PCGamesN اعلام کرده که Breakpoint روی پلتفرم رایانه‌های شخصی در انحصار فروشگاه Epic Store قرار خواهد داشت و علاقه مندان به تجربه این بازی شوتر تاکتیکی جهان آزاد می‌توانند از این فروشگاه اقدام به خریداری این بازی کنند. با این حال هنوز هم امکان تهیه و خرید این بازی در Uplay که پلتفرم دیجیتالی خود شرکت یوبیسافت نیز هست، وجود دارد چرا که متعلق به خود آن‌ها است و حقوق آن به دست یوبیسافت است. یوبیسافت این روزها حتی برای عرضه برخی از بزرگ‌ترین بازی‌ها و پروژه‌های خود روی فروشگاه Epic Store هم کمی دو دلی و تردید نداشته چرا که اعلام شده عنوان Tom Clancy The Division 2 نیز در انحصار این فروشگاه قرار خواهد داشت. عنوان Anno 1800 هم کار خود را روی فروشگاه استیم آغاز کرد و تا روز عرضه خود نیز روی این پلتفرم در دسترس قرار گرفت تا این که سرانجام به طور انحصاری در اختیار فروشگاه Epic Store قرار گرفت.

به هر حال به نظر می‌رسد که یوبیسافت ویژگی‌های جدید بسیاری به Ghost Recon Breakpoint اضافه کرده است. با این حال مواردی هم وجود دارد که از این بازی کنار گذاشته شده و دیگر در آن به کار نرفته که از این جمله می‌توان به ویژگی جالبی اشاره کرد که با وجود این که در بازی هم امکان بازی کردن به صورت تک نفره در اختیار شما قرار داده خواهد شد و هم به صورت تیمی و co-op، اما هم‌تیمی‌ها یا اعضای اسکوادی که به وسیله هوش مصنوعی کنترل شوند، دیگر در این بازی وجود نخواهند داشت. شرکت یوبیسافت در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای که با PCGamesN داشته، تایید کرد که برای کمک و راهنمایی، Drone ها در اختیار بازی‌بازان قرار داده خواهند شد تا به ردیابی مسیر و محیط‌ها بپردازند و از تیر‌های Sync شده نیز استفاده خواهد شد تا به یاری بازی‌بازان برسند.

اما سوال اینجا است که با توجه به این که سری Ghost Recon همیشه به عنوان یک شوتر متکی به اسکواد شناخته شده، چرا در نسخه جدید این سری دیگر چنین امکانی در دسترس بازیکنان قرار ندارد. طبق چیزی که Laura Cordrey، مدیر ارتباطات شرکت یوبیسافت، اظهار کرده، دلایل متعددی برای اتخاذ این تصمیم وجود داشته است. وی در این زمینه چنین اظهار کرده که:

اول از همه ما گزینه خاموش کردن همراهانی که به وسیله هوش مصنوعی هدایت و کنترل شوند را در Wildlands در اختیار کاربران قرار داده بودیم و مردم هم واقعا آن تجربه کاملا تک نفره را دوست داشتند.

دوما با داستانی که این جا [در Breakpoint] وجود دارد، شما پشت خطوط دشمن تنها مانده‌اید. بنابراین ما واقعا می‌خواستیم که بازیکنان قادر باشند در این فانتزی غرق شوند و با تمام وجود خود آن را احساس کنند. اما ما مکانیزم‌ها را نیز در اختیار همه قرار داده‌ایم که بدین وسیله این بازی کاملا هم به صورت تک نفره قابل انجام است و هم به صورت co-op. آن عده از کسانی که می‌خواهند تجربه‌ای تک نفره داشته باشند، می‌توانند و بازیکنانی هم می‌خواهند یک تجربه co-op به تعداد چهار نفر داشته باشند هم می‌توانند. ما فقط می‌خواهیم تا جایی که ممکن است بیشترین مقدار تنوعی که امکان دارد را در اختیار بازی‌بازان قرار دهیم.

همچنین وی در پاسخ به این سوال که چطور خط داستانی بازی با وجود سه نفر دیگر که در اسکواد شما قرار دارند، در زمان انجام بازی کردن به صورت co-op آنلاین، پیش می‌رود؛ چنین گفت که:

در همان ابتدا که شما با یک تصادف روی جزیره سقوط می‌کنید و پای خود را در آن می‌گذارید، شما در یکی از چهار بالگردی که وجود دارد، قرار خواهید گرفت [بنابراین] از نظر داستان پردازی و داستان سرایی و یا خط داستانی، بازماندگان بیشتری در بالگردهای دیگر پیدا خواهد شد.

به هر حال با وجود این که حضور اعضای اسکواد که به وسیله هوش مصنوعی هدایت و کنترل می‌شدند در بازی Wildlands همه چیز را قابل مدیریت می‌کرد، باید تا زمان عرضه Ghost Recon Breakpoint صبر کنیم تا ببینیم غیبت آن‌ها چه تاثیری در روند بازی و تعادل آن به وجود خواهد آورد.

هنوز هم اطلاعات بیشتری از این بازی وجود دارد که برخی از آن‌ها به آنتاگونیست یا همان شخصیت منفی بازی می‌پردازند. Cole D. Walker که در آخرین به روزرسانی عنوان Wildlands نیز دیده شده بود، ابعاد شخصیتی بسیاری دارد که هنوز قرار است در Breakpoint به نمایش گذاشته شوند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که درمورد شخصیت آن وجود دارد این است که نقش آن به وسیله ستاره عناوین The Walking Dead و همینطور The Punishe، یعنی Jon Bernthal بازی می‌شود که قطعا نشان دهنده این است که یوبیسافت به دنبال استفاده از ستاره‌های نام آشنا و بزرگ در ساخت بازی‌های خود است.

Eric Couzian، کارگردان نوآوری عنوان Ghost Recon Breakpoint توضیح داد که چرا آن‌ها بار دیگر برای انتخاب شخصیت منفی بازی خود به سراغ Walker رفته‌اند و چه چیزی باعث متقاعد شدن آن‌ها برای انجام این کار شده و این که چرا آن‌ها برای کسی که این نقش را ایفا کند، به سراغ Jon Venthal رفته‌اند و از وی در این نقش استفاده کرده‌اند. Couzian درمورد این موضوع شروع به صحبت کردن کرد که شخصیت Walker چنان سطحی از پیچیدگی دارد که به وی کمک می‌کند تا از یک شخصیت منفی کلیشه‌ای و معمولی دوری کند و از چنین چیزی فاصله زیادی داشته باشد. همچنین وی گفت که سابقه Benthal در ایفای نقش‌های نظامی به آن‌ها برای گرفتن چند تصمیم مختلف کمک کرد تا با کارگردانی این نقش بیشتر آشنا شوند و بتوانند این کار را انجام دهند. وی در این زمینه چنین گفت که:

زمانی که ما کار کردن روی این پروژه را آغاز کردیم و با استارت زدن آن به خودمان گفتیم می‌خواهیم از چیزی که در گذشته داشتیم، داستان پردازی عمیق‌تری داشته باشیم، اولین اظهار نظری که داشتیم این بود که چه چیزی یا چه کسی قوی‌تر از نیروهای Ghosts است؟

از آنجایی که ما همیشه می‌گفتیم آن‌ها بهترینِ بهترین‌ها هستند، پیدا کردن کسی که قوی‌تر باشد، کار سختی بود. اگر با نیروهای Ghost رو به رو شوید، باید با بدترین و شرورترین دشمنانی که تا به حال دیده‌اید، رو به رو شوید. این دلیلِ طراحی Wolves از سوی ما بود. از آنجایی که شما وظیفه هدایت و رهبری Ghosts را بر عهده دارید، به کسی نیاز داشتیم که مناسب رهبری گروه Wolves باشد.

Eric Couzin در بخش دیگری از اظهارات خود در این زمینه چنین اضافه کرد که:

به خاطر شوی تلویزیونی که از Jon دیده بودیم، تاریخچه همکاری و سابقه کار او با نیروهای ارتشی و همینطور شخصیت او بود که ما برای ایفای این نقش به سراغ او رفتیم.

با وجود این که او آدم بده داستان ما است، اما شخصیت او از کسی الهام گرفته نشده و کاملا هویت خاص خودش را دارد. شما انگیزه‌های او را متوجه خواهید شد و جالب خواهد بود که ببینیم او چطور نیروهای Ghost را به ما نشان می‌دهد و چه شناختی از آن‌ها به ما خواهد داد که کم کم به زوال کشیده شود. شما قطعا می‌توانید احساس کنید که یک نقطه اوج بسیار عمیق در طراحی شخصیت او وجود دارد.

ما هم شدیدا منتظر عرضه این بازی هستیم تا بدانیم یوبیسافت امسال قرار است این سری را به کجا ببرد و چه مسیری پیش پای ما قرار دهد.

منبع : وینفون
672 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,