این روزها بتل رویال تبدیل به موضوع مهمی در صنعت بازی‌های ویدیویی شده است به همین علت هم از هر عنوان بزرگ شوتری که در حال ساخته شدن است تا در آینده به انتشار برسد، انتظار می‌رود بخش بتل رویال داشته باشد. اخیرا یکی از منابع داخلی شناخته شده‌ی شرکت مایکروسافت به اسم Brad Sams در ویدیویی جدید ادعا کرده بود که عنوان Halo Infinite ممکن است برای خودش دارای یک بخش بتل رویال باشد. اکنون که این موضوع رد شده، جزئیات بیشتر را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. با وینفون همراه باشید.

در واکنش به شایعات اخیری که این اواخر در این رابطه به وجود آمده، فرانک اوکانر (Frank O`Connor)، کارگردان توسعه و ساخت فرانچایز Halo، در استودیوی 343 Industries شفاف‌ سازی‌های لازم را در این زمینه انجام داده است که جزئیات آن را در ادامه مورد بررسی قرار خواهم داد.

اوکانر در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای با ResetEra عنوان کرد که بازی Halo Infinite ممکن نیست دارای بخش بتل رویال باشد؛ که البته این موضوعی است که توسعه دهندگان این بازی پیش از این نیز در گذشته اعلام کرده بودند. اوکانر در این زمینه اظهار کرد که اگرچه بخش‌های مولتی پلیر عنوان Halo Infinite هنوز هیچ کدام کاملا به اتمام نرسیده‌اند و هنوز جای کار بیشتری دارند، و هنوز ممکن است در بطن موضوع آن‌ها پیش از عرضه این بازی یک سری تغییر دیگر نیز به وجود بیاید، اما اگر انجام دادن چنین کاری از عهده‌ی استودیوی 343 Industries بر بیاید، و اگر اضافه کردن چنین بخشی یکی از خواسته‌ها و آرزوهای مردم باشد، تا بخشی به اسم بتل رویال به هر یک از عناوین سری Halo اضافه شود، اضافه کردن چنین بخشی در عنوان Infinite امکان پذیر نیست و در حال حاضر جزو برنامه‌های تیم سازنده این بازی قرار ندارد که شاید باعث شود در نسخه‌ها و عناوین بعدی آن‌ها صورت بپذیرد که شاید سال‌های زیادی تا آن فاصله داشته باشیم که احتمالا تا آن زمان بخش‌های پرطرفدار جدیدتری به بازی‌ها اضافه خواهد شد که در اولیت قرار خواهند گرفت. اوکانر در این زمینه چنین نوشته است که:

ما تا زمانی که آماده نباشیم، درمورد محتویات زمان عرضه Halo Infinite صحبت نخواهیم نکرد.

همچنین اوکانر در ادامه اظهارات خود در این زمینه چنین اضافه کرد که:

من خودم این ویدیو را مشاهده نکردم بنابراین اگر دچار سوتفاهمی شده‌ام که تیترهای خبری اعلام می‌داشت “عنوان Halo Infinite با دارا بودن یک بخش بتل رویال عرضه خواهد شد یا چیزی به اسم حالت Halo Battle Royale وجود خواهد داشت”، چنین چیزی اصلا قرار نیست رخ دهد و جزو برنامه‌های ما برای ساخت و توسعه این بازی نیست که چنین چیزی در بازی خود قرار دهیم. اگرچه شما احتمالا می‌توانید حتی همین الان بخش بتل رویال خودتان را در Forge تولید کنید. این یک بخش است نه یک ژانر.

همچنین اوکانر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه چنین عنوان کرد که:

بخش‌هایی که برای نسخه نهایی این بازی در زمان عرضه آن برای MP در نظر گرفته شده هنوز به طور کامل و ۱۰۰ درصد تعریف نشده‌اند و هنوز موضوعاتی وجود دارد که ممکن است در این پروسه دستخوش یک سری تغییرات دیگر شوند و در ادامه این روند تغییر شکل پیدا کنند اما Battle Rifle هنوز هم آنجا وجود خواهد داشت و در دسترس خواهد بود. بنابراین شما می‌توانید BR را داشته باشید و از انجام دادن آن لذت ببرید. اما سوالی که شاید به وجود بیاید ممکن است این باشد که آیا ما علاقه مند به بخش‌های بزرگ بسیار محبوبی که مردم دوست دارند هستیم؟ بله. اما اگر در موردی به خصوص دسته بزرگی از بازماندگان (به فرض استعاری) به سوی جزیره‌ای حرکت کنند تا نطقی از Beat Takeshi را گوش دهند، خیر.

اوکانر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درمورد اضافه شدن بخش بتل رویال به عنوان Halo Infinite چنین ادامه داد که:

در حال حاضر ما چنین کاری انجام نخواهیم داد و هیچ برنامه‌ای هم برایش نداریم اما بخش بتل رویال می‌تواند برای هر یک از نسخه‌های دیگر سری Halo در MCC و یا 5 با اضافه کردن یک سری محتوای جدید و یک سری اسکریپت‌های اضافی برای افزودن سناریو یا نمایشنامه، در آینده می‌تواند صورت بپذیرد چرا که همانطور که پیش از این نیز بدان اشاره کردم، این یک بخش است. بر اساس هر یک از موتورهای گرافیکی موجود، ممکن است یک سری محدودیت‌هایی نیز وجود داشته باشد. از این جهت من به چنین نکته‌ای اشاره کردم که به جای این که همیشه یک مسیر ساده و تکراری را برای عناوین خود پیش ببریم، به طور کاملا واضح مشخص کرده باشم که این یکی از راه‌هایی است که ما درمورد موارد احتمالی که می‌تواند در گیم پلی وجود داشته باشد، فکر می‌کنیم و برای آینده خودمان برنامه ریزی دقیقی داریم.

صرف نظر از وجود بخشی به اسم بتل رویال، ما می‌دانیم که استودیوی 343 Industries برنامه‌های جاه طلبانه بزرگی برای Halo Infinite دارد و در حال برنامه ریزی کردن هستند تا این بازی را به عنوان نجات دهنده روح این سری به توسعه برسانند که می‌توانند ممد حیات این فرانچایز باشد. این توسعه دهنده درمورد پذیرش اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده، کاملا فکری باز دارد؛ مشکلاتی که آن‌ها در تلاش هستند تا با دوری کردن از آن‌ها در نسخه‌های بعدی به تلاش برای رفع و اصلاح آن‌ها بپردازند که واقعا جای ستایش دارد که ضمن قبول اشتباهات آن‌ها را برطرف کنند.

منبع :

GAMINGBOLT

852 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,