اگرچه استودیوی 343 Industries پیش از این درمورد این موضوع صحبت کرده بود که تست نسخه رایانه شخصی عنوان Halo: The Master Chief Collection در ماه آوریل آغاز خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که ممکن است به احتمال زیاد برنامه‌ها و نقشه‌هایی که درمورد انجام این کار طرح ریزی شده بود، تغییر کنند. جزئیات بیشتر در این زمینه را که بسیار هم مفصل و کامل هستند، در ادامه مطلب در اختیار شما قرار خواهم داد. با وینفون همراه باشید.

برایان جرارد (Brian Jarrard)، کارگردان ارتباطات این بازی، اظهار کرد که این اتفاق ممکن بود زودتر رخ دهد و در حالی که استودیوی ۳۴۳ “هنوز هم خوش بین است که این موضوع رخ دهد” اما وی به ذکر این نکته نیز پرداخت که ممکن است “برنامه‌ها و نقشه‌ها کاملا آن طور که در ابتدا امیدوار بودند پیش نرود”. جرارد افکار و نظرات خود در این زمینه را در یک به‌روزرسانی کوچک در Halo Waypoint با ما به اشتراک گذاشته است که جزئیات زیر را می‌توانید درمورد آن در ادامه مشاهده کنید. وی در این زمینه چنین نوشت که:

در گذشته من اینچنین می‌گفتم که “اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ممکن است این ماه پرواز انجام شود”.

اکنون که بیش از نیمی از ماه آوریل گذشته، من هنوز هم خوش‌ بین هستم که این اتفاق رخ خواهد داد اما امکان رخ دادن این اتفاق هم هست که نقشه‌ها و برنامه‌ها آن طور که ما در ابتدا امیدوار بودیم، کاملا به اجرا نرسند. کسانی که من را می‌شناسند و کارهای من را دنبال می‌کنند، می‌دانند که تمام وجود من همیشه بیشترین تلاش خودش را کرده که من تا جایی که امکان دارد با آن‌ها صادق و رو راست باشم؛ هم درمورد اخبار خوب و هم درمورد اخباری که شنیدن آن‌ها شاید برای هیچ کس خوشایند نباشد.

برایان جرارد در ادامه اظهارات خود در این زمینه چنین ادامه داد که:

این بدین معنا است که گاهی اوقات ما ممکن است اطلاعاتی را با مردم به اشتراک بگذاریم که درمورد وضعیت فعلی امور و مصالح کاری ما هستند و همینطور اهداف و برنامه‌هایی که ممکن است در نهایت تغییر پیدا کنند که این تغییر هم می‌تواند اندک و ناچیز باشد و هم گسترده و بزرگ. تا وقتی که مردم یک گفت و گوی صریح و بی پرده بخواهند، من از این که اطلاعات همینطور مرتب و سریع سرازیر شوند، خوشحال خواهم شد اما همه ما واقعا نیاز داریم که خوب به خاطر داشته باشیم صحبت کردنِ زود هنگام درمورد مسائل مختلف به این معنی است که همیشه خطر به وجود آمدن تغییر در آن‌ها زیاد است و نمی‌توان از آن فرار کرد یا منکر آن شد اما من همیشه کاملا به این موضوع متعهد خواهم بود که شما را سینه به سینه با موضوعات و داستان‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد همراه کنم و کاملا در جریان تمام امور قرار دهم و زمانی هم که یک سری چیزها تغییر پیدا می‌کند، تا جایی که ممکن است اطلاعات را با شما سریعا به اشتراک بگذارم. بنابراین همه ما همیشه به یک اندازه آگاهی داریم. باحال نیست؟ قطعا که هست.

اخیرا مشخص شده Halo: Reach که به عنوان یک محتوای اضافی برای نسخه‌های ایکس‌باکس وان و رایانه شخصی عنوان Halo: The Master Chief Collection به معرفی گذاشته شده بود، نیاز به انجام کار بیشتری برای نسخه رایانه شخصی خود دارد. برایان جرارد در این زمینه این طور نوشت که این بازی روی نسخه ایکس‌باکس وان خود “هم عالی به نظر می‌رسد و هم عالی به اجرا می‌رسد”. اما به نظر می‌رسد که این داستان برای نسخه رایانه شخصی این بازی کمی پیچیده‌تر از این حرف‌ها است. جرارد در این زمینه چنین توضیح می‌دهد که:

[پلتفرم] رایانه‌های شخصی همانطور که به نظر می‌رسد، به طور قابل توجهی پیچیده‌تر است و نیاز به کار بسیار بیشتری دارد.

ما بیلدهای داخلی زیادی داریم که در حال اجرا شدن هستند و همینطور تست کننده‌های داخلی زیادی نیز در اختیار داشتیم که به ما کمک زیادی برای شناسایی و مهار باگ‌ها می‌کردند و بازخوردهای با ارزش زیادی هم برای ما به دست می‌آوردند. یکی از اولویت‌های اصلی تیم ما برای پشتیبانی از نسخه رایانه شخصی بازی خود برای اجرای با ثبات، این است که احساس کنترل موس و کیبورد را تا جایی که ممکن است خوب اجرا کنیم و کاری کنیم که تجربه استفاده از موس و کیبورد در این بازی تجربه بسیار خوبی برای کاربران باشد که پیشروی خوبی هم در این زمینه به دست آوردیم. با این حال برخی از کارهایی که کلیدهای مختلف انجام می‌دهند، با هم اجرا می‌شود. به عنوان نمونه در بیلد تست اجرای بازی در روز گذشته، هوش مصنوعیِ کامل و همینطور عملکردِ اجزاء برای کلید انجام دوباره هنوز اجرا نشده بود. بنابراین اگر شما بخواهید تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید، نیاز به اجرای یک اپلیکشین جداگانه دارید. فعلا اجرا می‌شود و به خوبی کار می‌کند اما به هیچ وجه یک تجربه قابل اعتماد برای هیچ کسی که بخواهد به صورت خارجی آن را اجرا کند، نیست.

همچنین جرارد در بخش دیگری از اظهارات خود چنین عنوان کرد که این بازی هنوز هم “فوق العاده” به نظر می‌رسد و تجربه انجام آن احساس “بسیار خوبی” به شما می‌دهد. بنابراین با وجود مشکلات و نقایصی که وجود دارد، حداقل همه چیز به خوبی در حال پیشروی است که خودش جای امیدواری بسیار زیادی دارد. نسخه ایکس‌باکس وان این بازی که طبق صحبت‌های جرارد بسیار خوب از آب درآمده؛ امیدواریم نسخه رایانه شخصی این بازی نیز هر چه زودتر به تکامل برسد و ایرادهای آن به خوبی برطرف شوند.

عنوان Halo: The Master Chief Collection در ابتدا در نوامبر سال ۲۰۱۴ برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان به انتشار رسید که پس از آن در ماه گذشته اعلام شد که به زودی به پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز راه پیدا کرد و به دست کاربران این پلتفرم نیز خواهد رسید. در کنار کمپین بازی‌ها و عناوین Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3, Halo 3: ODST و همینطور کمپین عنوان Halo 4، این کالکشن شامل Halo: Reach نیز خواهد بود. کاربران قادر هستند که هم از طریق Windows Store و هم از طریق شبکه استیم (Steam) این مجموعه را دریافت کنند و این گزینه را نیز در اختیار دارند که هر یک از آن‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنند.

منبع :

GAMINGBOLT

627 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,