_سخت افزار پنل جدید

هولولنز 2 آینده پردازش کامپیوتری را در دستان مایکروسافت می‌گذارد تثبیت جایگاه مایکروسافت در آینده تکنولوژی

طولانی شدن زمان انتظار برای معرفی هولولنز 2 فرصت را در اختیار شرکت‌های دیگر برای معرفی دستگاه‌های واقعیت ترکیبی خود داد ولی این دستگاه نشان داد که ارزش این همه انتظار را داشت.با نسل دوم این هدست‌ها مایکروسافت به همه نشان داد که چقدر در این زمینه پیش‌گام است. همچنین مشکلی که نسل اول داشت یعنی کم بودن زاویه دید برطرف شده است. در واقع دیدن آن هولوگرام‌های عظیم دموی این دستگاه از زاویه دیدی محدود بسیار ناامید کننده به نظر می‌رسید. مایکروسافت ادعا می‌کند که فضای دید هولولنز را نسبت به نسل اول دو برابر کرده است و همچنین رزولوشن آن نیز پیشرفت خوبی داشته است. راحتی استفاده از این دستگاه نیز چیزی حدود سه برابر شده است و به راحتی گذاشتن یک کلاه بیس‌بال روی سرقرار می‌گیرد. پس با این تفاسیر وقت خوبی نیز در اختیار حسگر عنبیه برای احراز هویت قرار می‌گیرد.

اما بهترین پیشرفت هولولنز 2 در این که میدان دیدن عمودی دستگاه بزرگ‌تر شده نیست. نحوه‌ی تعامل این دستگاه با فاصله‌ی بین کاربر و هولوگرام بسیار عالی شده است. در نسل اول هولولنز اشیای مجازی در هنگام نزدیک شدن کاربر به آن‌‌ها ناپدید می‌شدند و همچنین از تکنولوژی زمینه نوز(که می‌تواند هولولنز شما را به یک سینمای شخصی تبدیل کند) بهره نمی‌برد. حال کاربران هولولنز 2 نه تنها می‌توانند به اشیای مجازی نزدیک شوند بلکه می‌توانند با استفاده از اسلایدرها و دکمه‌ها با آن‌ها تعامل داشته باشند و بازخوردی در قالب صدا و جلوه دریافت کنند اگرچه با وجود علاقه زیاد مایکروسافت به بازخورد لامسه‌ای این قابلیت در هولولنز 2 هنوز وجود ندارد. به هر حال نبود دستکش‌ها و یا کنترلرهای مخصوص این دستگاه به خاطر تعامل لمسی برای طراحان دردسرساز نشده است.

هولولنز 2 نسبت به نسل اول قیمت مناسب‌تری دارد و قابلیت‌های بهتری ارائه می‌دهد و به همان اندازه نسل قبلی برای کسب‌وکارها طراحی شده است. برخلاف کینکت جدید که مایکروسافت آن را به عنوان یک دستگاه متصل به فضای هوشمند و ابری آژور می‌داند، هولولنز روی فضاهای کاری متمرکز می‌ماند. این دستگاه دارای برنامه‌های عمودی مثل Spatial است و برنامه‌های دیگری در دست ساخت هستند. در ضمن هولولنز همیشه به عنوان دستگاهی تجاری باقی نمی‌ماند و مایکروسافت جدیدا با تیم سوئینی(Tim Sweeney) رئیس استودیوی Epic Games که هواداران زیادی برای بازی فورتنایت پیدا کرده، همکاری خواهد کرد.

هولولنز در تاریخ اولین دستگاهی نیست که یک شرکت مثل مایکروسافت در آن پیش‌دستی کرده است. برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند این اپل بود که اولین بود. اما در ARKit اپل توسعه‌ی برنامه‌های واقعیت مجازی با کمبود استفاده در دنیای واقعی مواجه بوده است. مایکروسافت حتی قابلیت چگونگی نمایش یک مدل هولولنز توسط آیپد را به صورت آزمایشی قرار داده است. و مایکروسافت دوست دارد توسعه‌ دهندگان سوم شخص برنامه‌ی خود را برای هولولنز توسعه دهند.(و انتظاری بیشتر از چیزی که ایسر، اچ‌پی و لنوو در سال گذشته روی هدست‌های با نقطه اتصال کامپیوتر عرضه کردند دارد). و همچنین به مدل‌هایی که باید امنیت و قیمت‌ آن‌ها برای استفاده کاربران تنظیم شود کاری ندارد.

در آخر باید گفت که مایکروسافت دستگاهی دارد که آینده پردازش کامپیوتری را در دستان مایکروسافت قرار می‌دهد. در این نقطه‌ی زمانی آینده واقعیت ترکیبی کاملا به مایکروسافت بستگی دارد.

منبع :

ZDNET

72 پست
امیر محمد امانی
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , ,