پلاستیک‌های که به طور پیچیده‌ای به دور محصول پیچیده و به هم ریخته‌اند. پلاستیکی ضخیم که نیاز به قیچی برای شکسته شدن دارد. نواری که در اطراف بسته پیچانده شده و باید آن را ببرید. این نوار لعنتی به عنوان روابط فایل فلیپ شناخته می‌شود. بسته‌بندی می‌تواند برای هر مصرف‌کننده آزاردهنده باشد (نگاه کنید). اما برای افراد دارای معلولیت، اغلب چالش دیگری در دنیای پر مشکل آن‌ها ایجاد می‌کند، مانعی غیر ضروری که منجر به سرخوردگی و تاخیر در رسیدن به شی درون آن می‌شود. در ادامه با وینفون همراه باشید.

با تشخیص این واقعیت، تیم طراحی بسته‌بندی مایکروسافت با چالش منحصر به فردی در ایجاد یک جعبه برای کنترلر جدید ایکس باکس جدید مواجه شد که برای تطبیق گیمرها با تحرک محدود با این کنترلر جدید طراحی شده‌بود. جعبه این دستگاه که در ماه سپتامبر از طریق فروشگاه مایکروسافت برای 99.99 دلار در دسترس خواهد بود، باید به همان اندازه که زیبا به نظر می‌رسد دسترسی‌پذیری آن به همان آندازه آسان باشد. این دسترسی باید به گونه‌ای باشد که گیمرهایی با مهارت محدود، که ممکن است از یک دست یا پا استفاده کنند، نیز به راحتی به توانند به محتویات درون جعبه دسترسی پیدا کنند و کنترلر جدید خود را امتحان کنند. این جعبه باید به اندازه دیگر بسته‌بندی‌های ایکس باکس با کیفیت بالا و به لحاظ زیبایی جذاب باشد.

این اولین باری بود که مایکروسافت بسته‌بندی را به طور خاص برای قابلیت دسترسی آسان‌تر برای افرادی که دارای معلولیت هستند، طراحی کرده بود و درست کردن آن حیاتی بود. کوین مارشال، مدیر خلاق شرکت بسته‌بندی دستگاه‌های مایکروسافت گفت:

تیم بسته‌بندی محصول تلاش زیادی کرد تا بسته‌بندی جدیدی برای کنترلر جدید ایکس باکس طراحی کند که بسته‌ی آن برای باز شدن زیاد متفکرانه و پیچیده نباشد تا افراد بتوانند به آسانی به محتویات درون آن دسترسی پیدا کنند. با این محصول به طور خاص، ما احساس مسئولیت بیشتری را نسبت به افراد دارای معلولیت احساس کردیم. ما می‌خواستیم یک بسته بسازیم که بر اساس تطابق با کاربر نهایی طراحی شده‌ و دسترسی به آن آسان باشد و می‌خواستیم که احساس کنیم این بخشی از اکوسیستم ماست.

سلیمان رامنی، یک متخصص فروشگاه خرده‌فروشی مایکروسافت در شهر سالت لیک سیتی، یوتا، یکی از افرادی بود که بسته‌بندی در حال توسعه را آزمایش می‌کردند. او گفت که در گام اول توجه بیشتر به دسترسی آسان‌تر، تجربه‌‌ای مثبت را رقم می‌زند.

او می‌گوید:

 این عالی است که ما این کنترلر را برای استفاده مردم ایجاد کرده‌ایم، اما اگر مردم نتوانند آن را از جعبه بیرون آورند، ما تمام این فرآیند‌ها را در طول توسعه این کنترلر بیهوده نشان داده‌ایم. من هنوز در مورد این مورد فکر می‌کنم که چرا همه‌ی محصولات مایکروسافت دارای چنین بسته‌بندی نیستند؟

مارک وایزر، طراح مایکروسافت که بسته‌بندی را ایجاد کرده، با جستجوی میزان دسترسی سایر محصولات دیگر شروع به کار کرد. او چیزهای کمی پیدا کرد که دسترسی به آن‌ها آسان باشد، و حتی او محصولات accessible را که به نظر می‌رسید اغلب به روش‌هایی بسته‌بندی شده‌اند که به راحتی باز شوند نیز نتوانست به آسانی باز کند و در نتیجه دسترسی به آن‌ها را آسان ندانست و بدنبال راهی برای ساخت بسته‌بندی بود که مصرف‌کنندگان آن بتوانند به راحتی آن را باز کنند حتی اگر از معلولیتی رنج می‌برند. وایزر می‌گوید:

این به نفع همه است که محصول بسته‌ای داشته باشد که خیلی سریع‌تر و با دردسر کمتری باز می‌شود.

Weiser از نزدیک با محقق طراحی کنترلر ایکس باکس، اسکات وانگ کار می‌کرد، که با گیمرها و طرفداران ناتوانی در زمانی که کنترلر انطباقی اکس باکس برای معلولان توسعه‌یافته بود، مشورت کرد. بازخورد آن‌ها به شکل دادن بسیاری از ویژگی‌های دستگاه از جمله بسته‌بندی کمک کرد. Weiser پیش از این تصمیم گرفته بود که از پیوندهای twist استفاده نکند، اما وانگ با نکات کلیدی دیگری از جمله یک شرط اصلی وایزر را برای طراحی بسته مناسب راهنمایی کرد. معلولانی که با وانگ ملاقات کرده بودند به او در مورد استفاده از دندان‌هایشان گفتند که همه چیز را از جعبه‌های غله گرفته تا بطری‌های آبجو باید با آن باز کنند. آن‌ها گفتند که اگر چیز دیگری نباشد، این جعبه نباید نیاز به باز کردن با استفاده از دندان داشته باشد.

همچنین گیمرها گفتند که ترجیح می‌دهند گام‌های ساده‌تر و با مراحل و پیچیدگی کمتری را برای باز کردن جعبه ترجیح بدهند. توانایی دسترسی سرع و آسان‌تر به کنترلر از چندین نقطه نیز حائز اهمیت بود. گیمرها یک ویژگی را شناسایی کردند که بخش مهمی از حلقه‌های طراحی این بسته شد که کاربران را قادر می‌سازد به راحتی جعبه را باز کنند و کنترلر ایکس باکس را از آن بیرون آورند.

Weiser یک حلقه را در خارج از جعبه مخصوص حمل و نقل خرده‌فروشی طراحی کرد تا کاربران بتوانند به راحتی نوار چسب را از بین ببرند. یک حلقه دیگر، جعبه داخلی را باز می‌کند که کنترلر را نگه می‌دارد، که یک دهانه بسته به جای یک در که ممکن است به دو دست نیاز داشته باشد را دارد که به راحتی باز می‌شود.

با این حال، یک حلقه دیگر در راهنمای سریع که تحت کنترلر قرار دارد، با این جعبه ادغام می‌شود. یک کاربر که نمی‌تواند به فضای زیر کنترلر برسد و آن را بیرون دهد (یک ویژگی قابلیت دسترسی دیگر) می‌تواند از حلقه برای حذف آن استفاده کند. و از آنجا که کنترلر دارای پاهای grippy برای نگه داشتن آن در مکان مشخص برای گیمرها است که ممکن است بر روی سینی یا میزهای چرخدار بازی کنند، حلقه‌ای وجود دارد که از چسبیدن آن به سینی زیر کنترلر جلوگیری می‌کند . یک حلقه اضافی روی کاغذ که کابل‌های کنترل‌کننده را محاصره می‌کند و جمع‌شدن یا باز‌شدن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

سایر ویژگی‌های قابلیت دسترسی عبارتند از: پیچ کردن ضمانت و راهنمای انطباق در لبه بلند برای به حداقل رساندن مقدار حرکت بازو مورد نیاز و قرار دادن کنترلر در مرکز جعبه برای اینکه ثبات بیشتری داشته باشد.

طرح ها و مواد مورد استفاده برای اجزای دیگر نیز به دقت مورد توجه قرار گرفته‌است. جعبه محصول از یک ورق سفت و سخت ساخته شده ‌ست که حفاظت دستگاه‌های داخل جعبه را ارائه می‌دهد و مقاومت کمتری نسبت به سایر مقوا‌ها در هنگام باز شدن دارد. سینی پالپ زیر کنترلر و در جلو‌ی آن، برای باز شدن دستگاه آسان است که نیازمند توجه فنی و طراحی فوق العاده است. کاغذ برای بسته‌بندی دستگاه انتخاب مایکروسافت محسوب می‌شود، زیرا با محیط زیست سازگار‌تر است و از پلاستیک‌ها اجتناب می‌شود مگر اینکه استفاده از آن کاملاً ضروری باشد.

از آنجا که Weiser در حال ساخت بسته‌بندی بود، او نیاز داشت که جعبه را با پیشرفت‌های دستگاه تطبیق دهد. حتی تغییرات کوچک در کنترلر نیاز به ارزیابی مجدد نحوه تطبیق جعبه با آن داشت. برای مثال، اطمینان از اینکه دو دکمه بزرگ اضافه‌شده به بالای دستگاه به جایگری کنترلر در جعبه آسیب نمی‌زند باید دوباره تطبیق داده‌شود و در صورتی که کادر هل داده شود، باید دوباره جعبه را تغییر داد. Weiser گفت که بسته‌بندی نهایی بیش از 100 بار به خاطر اجزای مختلف آن تست شد.

مارشال گفت:

 این یک حوزه کاری بسیار عمیق و گسترده و یک نوع سرگرمی برای ما بود. اینبخشی از فرآیند یادگیری ماست. ما با انجام این کار بسیاری از نکات ریز و اطلاعاتی را که امکان دارد در آینده به آن‌ها نیاز داشته باشیم، یاد می‌گیریم. ما از طریق بررسی ساختمان این جعبه نکات زیادی را یاد می‌گیریم، در این جعبه، چیز‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد. 

 همانطور که بسته در حال توسعه بود، Weiser آن را با چندین کارمند مایکروسافت آزمایش کرد که تحرک کمتری نسبت به افراد و معلولیت‌هایی داشتند. Weiser گفت که یکی از کارمندان تردید داشت که او بتواند جعبه را باز کند و مشکلات همیشگی خود را با بسته‌بندی نشان دهد. اما با کمال تعجب باز هم راحت‌تر از آن چیزی که انتظارش را داشت باز شد. وایزر گفت:

هنگامی که هیجان‌زده شدن او را از باز کردن آسان جعبه دیدم، احساس واقعاً خوبی داشتم.

تیم مایکروسافت همچنین بسته‌بندی را با چندین نفر دیگر در ایالات‌متحده و انگلستان آزمایش کرد، از جمله مایک لوکت، یک بازیکن بازی‌های رایانه‌ای از کلورادو که تحرک محدودی در انگشتان خود به دلیل آسیبی که به نخاعش در پی یک تصادف موتور سیکلت وارد شده‌بود، داشت. لوکت با ارائه بازخوردش در مورد دام‌های معمول در بسته‌بندی‌ها، از برش‌های کاغذ ایجاد شده توسط لبه‌های سوراخ دار گرفته تا پلاستیک موجدار داخل آن، که برخی از کنترلر‌ها در آن‌ها بسته‌بندی می‌شوند، می‌گفت که او این جعبه‌ها رابه دلیل بازشدن دشوار  به شدت نا امید کننده می‌بیند.

او می‌گوید:

من هیجان‌زده هستم که مایکروسافت این فرصت را دارد تا افرادی را درک کند که توانایی کمتری برای باز کردن یک بسته سنتی نسبت به کاربران توانا دارند. این باعث می‌شود که همه بسته‌ای داشته باشند که بسیار سریع‌تر و با زحمت کمتری باز شود تا بتوانند سریع‌تر به بازی بپردازند.

.رامنی سه نمونه از بسته بندی را آزمایش کرد. او که  بدون داشتن انگشت در دست چپش متولد شده بود، مدل‌های خود را با استفاده از آن دست‌ها آزمایش کرد. بر اساس بازخورد رامنی، حلقه‌هایی که روی بسته بندی قرار گرفته‌اند به شکل بیضی ساخته شده‌اند تا بتوانند به بازیکنانی که ممکن است قادر به استفاده از حلقه‌های دایره‌ای نیستند، کمک کنند. رامنی از حلقه‌ها و سهولت کلی در باز شدن بسته‌بندی‌ها قدردانی کرد. او می‌گوید:

همه‌ی اجزای این بسته‌بندی واقعاً با ظرافت و دقت خاصی طراحی شده‌است و زیبایی و جذابیت زیادی دارد. این بسته به صورتی کاملاً شگفت‌انگیز باز می‌شود و کنترلر را به شما تقدیم می‌کند تا بتوانید با آن بازی کنید.

رامنی اظهار داشت که این تجربه باعث شده‌است که او به طور متفاوتی به بسته‌بندی فکر کند. او می‌گوید:

من فکر می کنم که به عنوان موردی از یک طراح، این بسته‌بندی کنترلر مورد جالبی برای تحقیق و اندیشیدن به آن باشد زیرا اینکه چگونه به نیاز‌های مخاطبانتان جواب می‌دهید و اینکه چگونه یک طراحی باید برای عموم مردم باشد نه یک قشر خاص که کاملاً سالم هستند، موردی است که باید تمامی مردم و طراحان در مورد آن بیاندیشند و به این نتیجه برسند.

ما هر روز مشتریانی داریم که محصولات الکترونیکی می‌خرند. من هر روز به کسانی که لپ تاپ می خرند نگاه می‌کنم که چگونه جعبه را باز می‌کنند. چه مراحلی برای باز شدن آن طی می‌شود و باز شدن آن چه اندازه زمان می‌برد و همچنین کدامیک از مراحل بازشدن بسته به یک مانع برای افراد کم تحرک یا معلول تبدیل می‌شود.

رامنی معتقد است بسته‌بندی نوین کنترلر جدید ایکس باکس دارای پتانسیل برای تنظیم یک استاندارد جدید است. او در این باره می‌گوید:

فکر می‌کنم نحوه نگاه کردن ما به اشیا در صنعت، جزئی از ساختن موارد جدید مانند همین بسته‌بندی جدید است. من فکر می کنم که بسته‌بندی‌ها و یا هر محصولی دیگری باید مطابق نیاز مردم و همچنین مورد استفاده عموم مردم حتی افرادی که از معلولیت رنج می‌برند، باشد و از دیدگاه من این مورد یک استاندارد خوب برای تولید محصولات مانند این بسته‌بندی جدید است.

برای مارشال و Weiser،(توسعه‌دهندگان این بسته‌بندی‌های جدید) پروژه بسته‌بندی چالش برانگیز، زمان‌گیر و در نهایت پاداش آور بود.  مارشال دراین باره می گوید: 

این یک تجربه بسیار عالی و البته دشوار بود، من فکر نمی‌کنم که شما تا زمانی که در جایگاه یک طراح با انتظارات زیاد و متنوع مردم از او قرار نگیرید، بتوانید مسئولیت سخت او را درک کنید. به عنوان یک طراح، موارد و فعالیت‌ها را از طریق یک لنز کاملاً متفاوت می‌بینید،  و باید مدام برای وفق پذیری با خواسته‌های مردم تغییر الگو دهید.

وایزر نیز می‌گوید:

 ما زمان زیادی را صرف این کار کردیم، اما این لذت بخش بود که قادر به کار بر روی این نوع پروژه باشیم. بسیار خوب است که ما بر روی این مساله مهم یک شرکت بزرگ تمرکز کنیم.

بحث‌ها در مورد این که چطور مایکروسافت ممکن است از بسته‌بندی‌های کنترلر جدید ایکس باکس استفاده کند در حال انجام است. مارشال امیدوار است که این جعبه به ظاهر ساده بتواند به سکوی پرشی برای تلاش‌های آینده آن‌ها تبدیل شود. او گفت:

تمامی این تغییرات لازمه این است که ما چگونه به بسته‌بندی نگاه می‌کنیم.  ما در مورد حرکت رو به جلو از این نقطه با یک دیدگاه جدید به آنچه که می‌توانیم انجام دهیم هیجان‌زده هستیم. ما واقعاً برای این سفر جدید آماده و البته هیجان زده هستیم.

منبع :

MICROSOT

86 پست
واحد عثمانی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , , , , , ,